Olen nähnyt sahattavan jonsered 2063:lla. viritetty ja 18 tuuman laippa. Homma hoitui aivan uskomattomalla vauhdilla.(70cm:n koivuntyvi keittopuuksi aivan tuokiossa)Tekis kyllä mieli saada omaksi kyseinen raivotautinen saha...Onko muilla ehdotuksia huippuluokan moottorisahaksi?
Paras moottorisaha ammattikäyttöön?
6
5661
Vastaukset
- Kaataja.
..naisten kanssa.Tässäkään ei ole merkitystä"laipan"pituudella,vaan sillä,miten sitä osaa käyttää.
- Masina
olis peto ensiharvennuksella,ei tarviis olla ku 2 h ni ois päivän työt tehty.
- kysymyksiä
mulla on tollanen Sthilin ms 660 , 90 sentin laipalla. Kokopeto on sekin harvennuksella, aina kun kääntyy, niin jotain katuu.
- Hyppyheikki
kysymyksiä kirjoitti:
mulla on tollanen Sthilin ms 660 , 90 sentin laipalla. Kokopeto on sekin harvennuksella, aina kun kääntyy, niin jotain katuu.
...eli ruotsalainen jokapojan moottorisahavetoinen sirklausvimpain suosittelee juuri Stihl 660 -sahaa pitkällä laipalla ja ns kapealla "halkaisuketjulla" varustettuna kokoonpanonsa poweriksi. Muilla tuskin onnistuisikaan yhtä hyvin.
Harvennushommissa sillä varmaan kaatuisi ohimennen myös lipputangot, sähköpylväät, lintulaudat, aitatolpat, rikkaruohot ja muutkin vaakasuorasta maanpinnasta ulkonevat esimeet.
Mutta aika raskas taitaa olla pitempään käsi/selkävoimin liikuteltaessa. - 357 XPG
Hyppyheikki kirjoitti:
...eli ruotsalainen jokapojan moottorisahavetoinen sirklausvimpain suosittelee juuri Stihl 660 -sahaa pitkällä laipalla ja ns kapealla "halkaisuketjulla" varustettuna kokoonpanonsa poweriksi. Muilla tuskin onnistuisikaan yhtä hyvin.
Harvennushommissa sillä varmaan kaatuisi ohimennen myös lipputangot, sähköpylväät, lintulaudat, aitatolpat, rikkaruohot ja muutkin vaakasuorasta maanpinnasta ulkonevat esimeet.
Mutta aika raskas taitaa olla pitempään käsi/selkävoimin liikuteltaessa.3 kpl itselläni. Ennen pidin yhtä pienempääkin harvennuksia varten muuta vaihdoin senkin 357 viimevuonna. Ottaa kierroksia paino kohtuullinen (sahaa ei muuten kannatella kokopäivää vaan se lepää rungon päällä karsiessa Kiihtyvyys hyvä teho suomen olosuhteissa riittävä ja uskomaton vääntö!
Itse tykkään käyttää em sahassa 15" laippaa ja 8 koloista vetopyörää. Harvennuksellakin on kiva kun viimeinen pölli putoaa poikki kuin oksia karsisi.
Em saha on muuten sen tyyppinen että sille pitää myös antaa töitä, jos sillä sahailee pelkkiä polttopuita tai kuitupuita verkkaiseen tahtiin se on vajaassa viikossa niin tukkoinen ettei tee enää mitään! - ...
357 XPG kirjoitti:
3 kpl itselläni. Ennen pidin yhtä pienempääkin harvennuksia varten muuta vaihdoin senkin 357 viimevuonna. Ottaa kierroksia paino kohtuullinen (sahaa ei muuten kannatella kokopäivää vaan se lepää rungon päällä karsiessa Kiihtyvyys hyvä teho suomen olosuhteissa riittävä ja uskomaton vääntö!
Itse tykkään käyttää em sahassa 15" laippaa ja 8 koloista vetopyörää. Harvennuksellakin on kiva kun viimeinen pölli putoaa poikki kuin oksia karsisi.
Em saha on muuten sen tyyppinen että sille pitää myös antaa töitä, jos sillä sahailee pelkkiä polttopuita tai kuitupuita verkkaiseen tahtiin se on vajaassa viikossa niin tukkoinen ettei tee enää mitään!HQ 357XP, ainoa oikea urakkasaha, pienempiä ei kannata metsään kantaa, sanoo ammatikseen sahaava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806567- 1481814
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan243853- 41819