psykologinen vyöhyketerapia

terapian tarpeessa

Minulla on lieviä psyykkisiä ongelmia jotka ainakin osittein heijastavat lapsuudesta, psyykkinen pahaolo vaikuttaa parisuhteeseeni ja on alkanut oireilemaan myös fyysisesti. LÄnsimainen lääketiede ei kiinnosta, uskoisin avun olevat saatavilla psykologisesta vyöhyketerapiasta. Olisin kiitollinen jos joku tieteäisi, kuinka paljon yksi käynti kerta maksaa? Noin suunnilleen? Löysin omalta paikkakunnaltani psyg.v.terapeutin, mutta en ole varma onko minulla varaa käynteihin? Ja onkohan aivan normaalia, että minua pelottaa suunnattomasti ryhtyä tähän prosessiin? On paljon pelottavia ja surullisia asioita jotka olen onnistunut painamaan muistini kätköihin ja pelkään romahtavani, kun ne sieltä uudelleen kaivetaan esille.

54

11746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Khiron

      pelätä. Turvallisuus on ihmisen perustarve. Muutos on prosessi, joka uhkaa sitä. On loogistakin, että mieli pyrkii toimimaan niin, että turvallisuuden tunne säilyisi. Varsinkin, jos se tietää, että vanhojen asioiden kaiveleminen horjuttaa sitä.

      Omasta puolesta voin sanoa, että voit olla itsestäsi ylpeä jo nyt, sillä jo pohtimalla sitä, että aiot käydä läpi "vanhan kuonan", tekee sinusta rohkean!!

      Tiedän että se tekee kipeää, mutta lopputuloksena on eheämpi, loistavampi ihminen.

      Itsellä ei tästä hoitomuodosta kokemusta, mutta tuo muutosprosessin läpikäyminen on tuttua.
      Enkä kadu päivääkään.

      Toivottavasti auttoi edesa vähän! Halusin vain kertoa että kannattaa ryhtyä siihen vaikka epäilyttää!! Olet itsellesi jälkeenpäin kiitollinen!!

      Hyvää jatkoa Sinulle

    • kannattaa kokeilla

      pääset varmaankin noin 50€/hoitokerta (yleensä n. 2h). Jos käyt aluksi kerran parissa viikossa ja vaikka myöhemmin kerran kuukaudessa, kerran kahdessa kuukaudessa tms., onko se kallista?

      Mietin itse samaa. Olen nimittäin puolen vuoden ajan käynyt kys. terapiassa enkä ole mitenkään varakas... vaan opiskelija, joka tekee töitä vapaa-ajalla. Hoidosta saamani apu on kuitenkin niin iso, että en kadu siihen sijoittamaani rahaa. Sehän on omaan hyvään oloon sijoittamista ja pitemmällä tähtäimellä suurta säästämistä, kun tervehtyy vapaamaan elämään.

      Mitä tulee pelkoihisi, ymmärrän hyvin. Itselläni oli alussa hyvin samanlaisia ja kyllähän ne tunteet voimakkaina pintaan tulivatkin. Terapeuttini on kuitenkin hyvin asiansa osaava ja se kaikki mitä olen terapian myötä saanut, on avannut tunnelukkoja ja sitä kautta vienyt suurempaan vapauteen. Vielä on tekemistä, vaikkakaan nykyistä tilannettani ei voi verrata siihen, kun ensimmäisen kerran pelokkaana menin terapiaan.

      Tuossa alhaalla, jos katsot, on ainakin muutama keskusteluketju aiheesta. Voimia tiellesi!

      • kiinnostunut...

        mitä siellä hoidossa tehdään?


      • vaikkapa näin
        kiinnostunut... kirjoitti:

        mitä siellä hoidossa tehdään?

        Olen käynyt vain yhdellä pvt-terapeutilla, joten voin kertoa vain hänen osaltaan. Ensinnäkin keskustellaan... asiakas tietenkin päättää kuinka paljon haluaa kertoa itsestään ja mistä puhutaan. Hoitoon voi mennä sen kummempia selittelemättäkin vaikka vain rentoutumaan.. Omalla kohdallani laadittiin ensin elämänkaari syntymästä tähän päivään. Tiettyjä vaikeita tapahtumia, joita muistan selvästi, sijoitettiin elämänkaareen oikean iän kohdalle.

        Hoidon toinen osa koostuu sitten kehohoidosta, elikä terapeutti avaa ns. tunteiden ulosmenoreitit kehosta tiettyjä pisteitä kevyesti painamalla. Itselläni hoito aloitettiin korvista. Lisää tietoa löytyy kyllä netistä hakusanalla psykologinen vyöhyketerapia, puolesta ja vastaan.

        Itse olen kokenut terapiamuodon ihan käännekohtana elämässäni... Olen alkanut "elää" ja löydän koko ajan enemmän mielekkyyttä elämästäni. Luullakseni perustuu sille, että olen saanut ulos vuosia padottuja tunteita - itkua, raivoa, vihaa, häpeää. Tähän eivät psykologin palvelut pystyneet.


    • thinkvision

      ...todellakin turruttaa kaikki mielialalääkkeillä ja "juosta totuutta karkuun". Kyllä valitsemasi tie on raskas ja karikkoinen, mutta ah niin antoisa. Ja nyt puhun pidempiaikaisestsa kokemuksesta. Hyvin nopeasti kannattaa käydä enää kerran kuussa, että ehtii itekseen miettiä tuntemuksiaan. Se ei ole kallista!

      Tavallaan prosessissa voit kyllä romahtaa, mutta se on positiivista romahtamista, tavallaan uutta ei voi rakentaa ennen kuin vanha hajoaa. Eikä hajoaminen tarkoita välttämättä sitä, ettet pystyisi elämään normaalisti, hoitamaan työtä, lapsia ja kotia tms. Itsellä pahat jutut kävin läpi aina yksin saunassa, siellä kun keho rentoutuu niin mieli jyllää.

      Jos surulliset asiat on lapsuuden traumoja, koet ne uudelleen nimenomaan niin kuin lapsi ne aikoinaan koki, et aikuisena. Eli ne on niitä aitoja ja alkuperäisiä tallella kehon muistissa.

      • Nyyti...

        ..kun koen uudelleen jotain lapsuuden aikaista tunnetta ja se tulee voimakkaana pintaan? Mistä saan pienelle lapselle sisälläni lohdun?


      • thinkvision
        Nyyti... kirjoitti:

        ..kun koen uudelleen jotain lapsuuden aikaista tunnetta ja se tulee voimakkaana pintaan? Mistä saan pienelle lapselle sisälläni lohdun?

        Mä ainakin annoin sen itkun ja surun (tai mitä se nyt onkaan) tulla, valitin ääneen sen lapsen valitusta, olin hetken se lapsi (esim äiti älä jätä tai isi mä pelkään). Et sä sitä lohtua enää mistään saa, mutta sen lapsen tunteen kokeminen uudestaan puhdistaa jo sinänsä. Sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois. Yleensä isompi juttu pitää käydä läpi monta kertaa, vähän eri kantilta, ennenkun kokonaan poistuu.

        Mutta tärkeintä on se lapsen aito tunne. Se lapsi on sussa sisällä ja mukana joka hetki. PVT päästää sut sinne (muut terapiamuodot ei pysty).


      • Nyyti...
        thinkvision kirjoitti:

        Mä ainakin annoin sen itkun ja surun (tai mitä se nyt onkaan) tulla, valitin ääneen sen lapsen valitusta, olin hetken se lapsi (esim äiti älä jätä tai isi mä pelkään). Et sä sitä lohtua enää mistään saa, mutta sen lapsen tunteen kokeminen uudestaan puhdistaa jo sinänsä. Sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois. Yleensä isompi juttu pitää käydä läpi monta kertaa, vähän eri kantilta, ennenkun kokonaan poistuu.

        Mutta tärkeintä on se lapsen aito tunne. Se lapsi on sussa sisällä ja mukana joka hetki. PVT päästää sut sinne (muut terapiamuodot ei pysty).

        thinkvision vastauksesta. Olen käynyt PVT:ssa jonkin aikaa ja huomannut, että se päästää tosiaan pintaa syvemmälle. Mulle on tuttuja psykoterapia ja psykologin istunnot, mutta missään ei ole tullut sellaisia 'tuloksia' kuin PVT on voinut antaa ja niinkin lyhyessä ajassa. Sitä kun psykoterapiassa istutaan ja keskustellaan... ja itse onnistuin aina huijaamaan niitä tyyppejä älyllistämällä jutut ja "yliymmärtämällä". PVT:ssa joutuu (tai pääsee) ns. puolustuskyvyttömään tilaan siinä hoitopöydällä ja se oli aluksi todella pelottavaa.

        Olen vasta aloittanut tämän terapian. Ajoittain tuo lapsi minussa on kyllä ihan ymmällä ja lamaantunut. Itsestä kai se lohtu ja auttava aikuinen tulee löytää... ja niinku kirjoitit, TUNTEA ne tunteet. Itselläni ne ovat vaan niin voimakkaita välillä (raskaita kokemuksia varhaislapduusessa), että helposti lamaannun/masennun yrittäen estää tunteiden pinnalle tulon. Onneksi minulla on kuitenkin hyvä terapeutti, joka auttaa aina pahasta paikasta eteen päin.


      • thinkvision
        Nyyti... kirjoitti:

        thinkvision vastauksesta. Olen käynyt PVT:ssa jonkin aikaa ja huomannut, että se päästää tosiaan pintaa syvemmälle. Mulle on tuttuja psykoterapia ja psykologin istunnot, mutta missään ei ole tullut sellaisia 'tuloksia' kuin PVT on voinut antaa ja niinkin lyhyessä ajassa. Sitä kun psykoterapiassa istutaan ja keskustellaan... ja itse onnistuin aina huijaamaan niitä tyyppejä älyllistämällä jutut ja "yliymmärtämällä". PVT:ssa joutuu (tai pääsee) ns. puolustuskyvyttömään tilaan siinä hoitopöydällä ja se oli aluksi todella pelottavaa.

        Olen vasta aloittanut tämän terapian. Ajoittain tuo lapsi minussa on kyllä ihan ymmällä ja lamaantunut. Itsestä kai se lohtu ja auttava aikuinen tulee löytää... ja niinku kirjoitit, TUNTEA ne tunteet. Itselläni ne ovat vaan niin voimakkaita välillä (raskaita kokemuksia varhaislapduusessa), että helposti lamaannun/masennun yrittäen estää tunteiden pinnalle tulon. Onneksi minulla on kuitenkin hyvä terapeutti, joka auttaa aina pahasta paikasta eteen päin.

        Mäkin kävin nuorisopsykologilla kaks vuotta 2xvko ilman mitään hyötyä. Vuoden psykiatrilla ja siitä oli jo enemmän hyötyä, jaksoi elää. Mun ystävä esitteli mulle pvt:n viis vuotta sitten ja se kolahti heti. Nimenomaan tän hoitomuodon tehokkuus yllätti, heti kolmannen kerran jälkeen alkoi tapahtumaan. Pahimman trauman kävin paikanpäällä tarkistamassa, eli omassa elämässäni 39v sitten. Näin sen ikään kuin filminpätkänä. Se oli tosi upeeta! Sen jälkeen lohdutin itseäni paijaamalla itseäni ja sanomalla että ei hätää enää, sä selvisit hengissä, ei mitään hätää.

        Tässä on se hyvä juttu että pääsee kiinni todellisiin tapahtumiin. Esim yks asiakas tippui ojaan kaksvuotiaana ja luuli että trauma johtuu siitä. Hän näki myös filminpätkän ja sen järkyttävän todellisuuden, että äiti työnsi hänet sinne ojaan. Tässä tulee totuus julki.

        Jos haluat rupatella aiheesta lisää: [email protected]


      • Inhale
        thinkvision kirjoitti:

        Mä ainakin annoin sen itkun ja surun (tai mitä se nyt onkaan) tulla, valitin ääneen sen lapsen valitusta, olin hetken se lapsi (esim äiti älä jätä tai isi mä pelkään). Et sä sitä lohtua enää mistään saa, mutta sen lapsen tunteen kokeminen uudestaan puhdistaa jo sinänsä. Sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois. Yleensä isompi juttu pitää käydä läpi monta kertaa, vähän eri kantilta, ennenkun kokonaan poistuu.

        Mutta tärkeintä on se lapsen aito tunne. Se lapsi on sussa sisällä ja mukana joka hetki. PVT päästää sut sinne (muut terapiamuodot ei pysty).

        >Mutta tärkeintä on se lapsen aito tunne. Se lapsi on sussa >sisällä ja mukana joka hetki. PVT päästää sut sinne (muut >terapiamuodot ei pysty).

        Noh, ne on ehkä harvassa mutta PVT ei ole ihan ainoa.


      • EFT-terapia pystyy
        thinkvision kirjoitti:

        Mä ainakin annoin sen itkun ja surun (tai mitä se nyt onkaan) tulla, valitin ääneen sen lapsen valitusta, olin hetken se lapsi (esim äiti älä jätä tai isi mä pelkään). Et sä sitä lohtua enää mistään saa, mutta sen lapsen tunteen kokeminen uudestaan puhdistaa jo sinänsä. Sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois. Yleensä isompi juttu pitää käydä läpi monta kertaa, vähän eri kantilta, ennenkun kokonaan poistuu.

        Mutta tärkeintä on se lapsen aito tunne. Se lapsi on sussa sisällä ja mukana joka hetki. PVT päästää sut sinne (muut terapiamuodot ei pysty).

        EFT-terapia pystyy!


    • teputtaja

      löytyykö vielä immeisiä joita on kokeillut tätä hoitoa haluaisin kuulla uusia mietteitä siitä .
      itse olen ollut nyt kolme ketaa hoidossa itkukohtaukset alkavat väistyä ja viha nousta pintaan....

      • ex-asiakas

        Itse kävin pitkään psykologisessa vyöhyketerapiassa ja minusta kyse on humpuukista. Tottakai jotain positiivista siitä voi saada, kun kerran keskustelee toisen ihmisen kanssa. Mutta psyk. vyöhyketerapia EI perustu tieteelliseen tietoon vaan uskomuksiin. Eikä siinä kaikki, vaan hyvin helposti tämän kaltaisiin hoitoihin liittyy mitä kummallisimpia mystisiä oppirakenteita, jotak eivät todellakaan kestä päivän valoa. Ei kiitos enää koskaan.


      • Ei-asiakas
        ex-asiakas kirjoitti:

        Itse kävin pitkään psykologisessa vyöhyketerapiassa ja minusta kyse on humpuukista. Tottakai jotain positiivista siitä voi saada, kun kerran keskustelee toisen ihmisen kanssa. Mutta psyk. vyöhyketerapia EI perustu tieteelliseen tietoon vaan uskomuksiin. Eikä siinä kaikki, vaan hyvin helposti tämän kaltaisiin hoitoihin liittyy mitä kummallisimpia mystisiä oppirakenteita, jotak eivät todellakaan kestä päivän valoa. Ei kiitos enää koskaan.

        Olet siis pesunkestäövä skeptikko , johon mikään luontaishoito ei tehoa, vaan sinun täytyy saada koululääketieteen lääkärin määräämä kalkkitabletti ja paranet heti.


      • Kovin kiitollinen
        Tosta vaan kirjoitti:

        http://www.anjansuvituuli.fi/psykologinen-vyohyketerapia.html

        http://www.vyohyketerapeutit.fi/vyohyketerapia_esittely/

        http://www.vyohyketerapeutit.fi/vyohyketerapia_esittely/psykologinen_vyohyketerapia_eli/

        Kyllin en voi kiittää psykologista vyöhyketerapeuttiani. Minun on mahdoton kuvitella, että olisin terveyskeskuksesta löytänyt apua ongelmiini. Vyöhyketerapiasta löysin. Että nää kaikki pillerinipottajat olkaa hiljaa ja hävetkää!

        Teidän juuri pitäisi mennä psykologiseen vyöhyketerapiaan. Saisitte sieltä uuden ihanan elämän!


      • Juke56
        Kovin kiitollinen kirjoitti:

        Kyllin en voi kiittää psykologista vyöhyketerapeuttiani. Minun on mahdoton kuvitella, että olisin terveyskeskuksesta löytänyt apua ongelmiini. Vyöhyketerapiasta löysin. Että nää kaikki pillerinipottajat olkaa hiljaa ja hävetkää!

        Teidän juuri pitäisi mennä psykologiseen vyöhyketerapiaan. Saisitte sieltä uuden ihanan elämän!

        Mikähän siinä on, että psykologisen vyöhyketerapian kannattajat käyttävät tunnistettavalla tavalla tietyn tyyppisiä ilmauksia, kuten "saisitte sieltä uuden ihanan elämän", "sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois", "lopputuloksena on eheämpi, loistavampi ihminen". Johtuisikö siitä, että todellisia ja pysyviä hoitotuloksia ei ole, vaan pikemminkin manipulointia. Hoitoideologiaan nimittäin kuuluu, että asiakas ryhtyy jossain vaiheessa julistamaan olevansa kuin uusi ihminen eli on itse asiassa hylkäämässä minuuttaan.

        Ei se, että hoito lähtee hyvään käyntiin tarkoita sitä, että se lopulta johtaisi johonkin todelliseen kuntoutumiseen.


      • tulokset
        Juke56 kirjoitti:

        Mikähän siinä on, että psykologisen vyöhyketerapian kannattajat käyttävät tunnistettavalla tavalla tietyn tyyppisiä ilmauksia, kuten "saisitte sieltä uuden ihanan elämän", "sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois", "lopputuloksena on eheämpi, loistavampi ihminen". Johtuisikö siitä, että todellisia ja pysyviä hoitotuloksia ei ole, vaan pikemminkin manipulointia. Hoitoideologiaan nimittäin kuuluu, että asiakas ryhtyy jossain vaiheessa julistamaan olevansa kuin uusi ihminen eli on itse asiassa hylkäämässä minuuttaan.

        Ei se, että hoito lähtee hyvään käyntiin tarkoita sitä, että se lopulta johtaisi johonkin todelliseen kuntoutumiseen.

        Varmin tieto on se "mutu" tieto!

        > Ei se, että hoito lähtee hyvään käyntiin tarkoita sitä, että se lopulta johtaisi johonkin todelliseen kuntoutumiseen.

        Entä jos se ei lähde edes käyntiin?

        > Mäkin kävin nuorisopsykologilla kaks vuotta 2xvko ilman mitään hyötyä. Vuoden psykiatrilla ja siitä oli jo enemmän hyötyä, jaksoi elää. Mun ystävä esitteli mulle pvt:n viis vuotta sitten ja se kolahti heti. Nimenomaan tän hoitomuodon tehokkuus yllätti, heti kolmannen kerran jälkeen alkoi tapahtumaan....


      • Oikeesti apua
        Juke56 kirjoitti:

        Mikähän siinä on, että psykologisen vyöhyketerapian kannattajat käyttävät tunnistettavalla tavalla tietyn tyyppisiä ilmauksia, kuten "saisitte sieltä uuden ihanan elämän", "sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois", "lopputuloksena on eheämpi, loistavampi ihminen". Johtuisikö siitä, että todellisia ja pysyviä hoitotuloksia ei ole, vaan pikemminkin manipulointia. Hoitoideologiaan nimittäin kuuluu, että asiakas ryhtyy jossain vaiheessa julistamaan olevansa kuin uusi ihminen eli on itse asiassa hylkäämässä minuuttaan.

        Ei se, että hoito lähtee hyvään käyntiin tarkoita sitä, että se lopulta johtaisi johonkin todelliseen kuntoutumiseen.

        Sun jos kenen oisi hyvä mennä psykologiseen vyöhyketerapiaan. Olen kokenut hoidon siunaukselliset vaikutukset. Ja voin rakkaudella suositella!


      • Oikeesti apua

      • keskiajalta
        Juke56 kirjoitti:

        Mikähän siinä on, että psykologisen vyöhyketerapian kannattajat käyttävät tunnistettavalla tavalla tietyn tyyppisiä ilmauksia, kuten "saisitte sieltä uuden ihanan elämän", "sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois", "lopputuloksena on eheämpi, loistavampi ihminen". Johtuisikö siitä, että todellisia ja pysyviä hoitotuloksia ei ole, vaan pikemminkin manipulointia. Hoitoideologiaan nimittäin kuuluu, että asiakas ryhtyy jossain vaiheessa julistamaan olevansa kuin uusi ihminen eli on itse asiassa hylkäämässä minuuttaan.

        Ei se, että hoito lähtee hyvään käyntiin tarkoita sitä, että se lopulta johtaisi johonkin todelliseen kuntoutumiseen.

        "Mikähän siinä on, että psykologisen vyöhyketerapian kannattajat käyttävät tunnistettavalla tavalla tietyn tyyppisiä ilmauksia, kuten "saisitte sieltä uuden ihanan elämän", "sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois", "lopputuloksena on eheämpi, loistavampi ihminen". Johtuisikö siitä, että todellisia ja pysyviä hoitotuloksia ei ole, vaan pikemminkin manipulointia. Hoitoideologiaan nimittäin kuuluu, että asiakas ryhtyy jossain vaiheessa julistamaan olevansa kuin uusi ihminen eli on itse asiassa hylkäämässä minuuttaan."

        Nyt mentiin ajassa taaksepäin noitarovioiden aikaan. Mitään pahaa sanottavaa ei faktapohjalta vyöhyketerapiasta löydy. Nyt skepo on keksinyt että positiivinen palaute onkin vain merkki pahojen noitien salaliitosta jolla minuus kaapataan.
        Onkohan noi skepon lapsellisuudet ihan tosissaan kirjoitettu, vai pelkkää provoa? Meinaan jos skepo itse uskoo noihin vainoharhoihinsa, niin tarvis jo jotain ammattiapua.


      • sherlokki
        keskiajalta kirjoitti:

        "Mikähän siinä on, että psykologisen vyöhyketerapian kannattajat käyttävät tunnistettavalla tavalla tietyn tyyppisiä ilmauksia, kuten "saisitte sieltä uuden ihanan elämän", "sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois", "lopputuloksena on eheämpi, loistavampi ihminen". Johtuisikö siitä, että todellisia ja pysyviä hoitotuloksia ei ole, vaan pikemminkin manipulointia. Hoitoideologiaan nimittäin kuuluu, että asiakas ryhtyy jossain vaiheessa julistamaan olevansa kuin uusi ihminen eli on itse asiassa hylkäämässä minuuttaan."

        Nyt mentiin ajassa taaksepäin noitarovioiden aikaan. Mitään pahaa sanottavaa ei faktapohjalta vyöhyketerapiasta löydy. Nyt skepo on keksinyt että positiivinen palaute onkin vain merkki pahojen noitien salaliitosta jolla minuus kaapataan.
        Onkohan noi skepon lapsellisuudet ihan tosissaan kirjoitettu, vai pelkkää provoa? Meinaan jos skepo itse uskoo noihin vainoharhoihinsa, niin tarvis jo jotain ammattiapua.

        Se on Suvi-Annen pikku apulainen vaa, että ei kannata välittää.


      • lobbaukset
        sherlokki kirjoitti:

        Se on Suvi-Annen pikku apulainen vaa, että ei kannata välittää.

        "Se on Suvi-Annen pikku apulainen vaa, että ei kannata välittää."

        Näin on, ei lobbarin juttuja kukaan täyspäinen vakavasti ota. Mahtaneeko lobbari olla missään oikeissa töissä, kun täällä jaksaa päivystää lähes jatkuvasti.


      • realistinen1
        lobbaukset kirjoitti:

        "Se on Suvi-Annen pikku apulainen vaa, että ei kannata välittää."

        Näin on, ei lobbarin juttuja kukaan täyspäinen vakavasti ota. Mahtaneeko lobbari olla missään oikeissa töissä, kun täällä jaksaa päivystää lähes jatkuvasti.

        Psykologinen vyöterapeutti ei ole terveyhdenhuollon ammattihenkilö eli hänellä ei ole välttämättä mitään hyväksyttyä koulutusta (sitä saa ruveta tekemään kuka vaan ja laittaa firman pystyyn), ei potilasvakuutusta, työnohjausta. Koulutustausta ylipäätään on hyvin kirjava lähtien perus-/kansakoulupohjasta erilaisiin kurssituksiin. Kun käsitellään ihmisen psyykeä tai oikeastaan psykofyysistä kokonaisuutta, siihen liittyy aina tietynlaiset potilasturvallisuuteen liittyvät, hoidon riskeistä nousevat asiat. Yleensä hoito on harmitonta, voi olla apua tai sitten ei, mutta saattaa syntyä tilanteita, että esim. mielenterveydellinen ongelma pahenee, oireilu muuttuuu sairaudeksi, pahimmillaan voi syntyä psykoottinen tila. Näin erityisesti silloin , kun vaiva on sen laatuinen, että todella vaatisi ketjun aloittajan vastustamaa lääketieteellistä hoitoa. Kuka ja mikä instassi silloin puolustaa asiakkaan etua, oikeuksia, turvallisuutta?


      • ilman mömmöjä
        realistinen1 kirjoitti:

        Psykologinen vyöterapeutti ei ole terveyhdenhuollon ammattihenkilö eli hänellä ei ole välttämättä mitään hyväksyttyä koulutusta (sitä saa ruveta tekemään kuka vaan ja laittaa firman pystyyn), ei potilasvakuutusta, työnohjausta. Koulutustausta ylipäätään on hyvin kirjava lähtien perus-/kansakoulupohjasta erilaisiin kurssituksiin. Kun käsitellään ihmisen psyykeä tai oikeastaan psykofyysistä kokonaisuutta, siihen liittyy aina tietynlaiset potilasturvallisuuteen liittyvät, hoidon riskeistä nousevat asiat. Yleensä hoito on harmitonta, voi olla apua tai sitten ei, mutta saattaa syntyä tilanteita, että esim. mielenterveydellinen ongelma pahenee, oireilu muuttuuu sairaudeksi, pahimmillaan voi syntyä psykoottinen tila. Näin erityisesti silloin , kun vaiva on sen laatuinen, että todella vaatisi ketjun aloittajan vastustamaa lääketieteellistä hoitoa. Kuka ja mikä instassi silloin puolustaa asiakkaan etua, oikeuksia, turvallisuutta?

        "Näin erityisesti silloin , kun vaiva on sen laatuinen, että todella vaatisi ketjun aloittajan vastustamaa lääketieteellistä hoitoa."

        Eikös tuo lääketieteellinen hoito tarkoita sitä että jätetään hoitamatta ja annetaan sensijaan jotain pillereitä, joista on yleensä enemmän haittaa kuin hyötyä. Terapiaa tai muuta oikeaa hoitoa riittää vain harvoille, useimmat saavat pillereitä. Vyöhyketerapia voittaa pillerit mennen tullen.


      • rehellisyys rules
        realistinen1 kirjoitti:

        Psykologinen vyöterapeutti ei ole terveyhdenhuollon ammattihenkilö eli hänellä ei ole välttämättä mitään hyväksyttyä koulutusta (sitä saa ruveta tekemään kuka vaan ja laittaa firman pystyyn), ei potilasvakuutusta, työnohjausta. Koulutustausta ylipäätään on hyvin kirjava lähtien perus-/kansakoulupohjasta erilaisiin kurssituksiin. Kun käsitellään ihmisen psyykeä tai oikeastaan psykofyysistä kokonaisuutta, siihen liittyy aina tietynlaiset potilasturvallisuuteen liittyvät, hoidon riskeistä nousevat asiat. Yleensä hoito on harmitonta, voi olla apua tai sitten ei, mutta saattaa syntyä tilanteita, että esim. mielenterveydellinen ongelma pahenee, oireilu muuttuuu sairaudeksi, pahimmillaan voi syntyä psykoottinen tila. Näin erityisesti silloin , kun vaiva on sen laatuinen, että todella vaatisi ketjun aloittajan vastustamaa lääketieteellistä hoitoa. Kuka ja mikä instassi silloin puolustaa asiakkaan etua, oikeuksia, turvallisuutta?

        Jos epäilyttää, niin kannattaa tarkistaa että hoitotilan seinältä löytyy anatomian ja fysiologia yms kurssitodistukset. Kaikki pätevät täydentävienhoitomuotojen hoitajat ovat käyneet myös peruslääketieteen kursseja. Olisi aika mahdotonta hoitaa ihmistä ellei tuntisi ihmisen anatomiaa


      • lkjhgt
        rehellisyys rules kirjoitti:

        Jos epäilyttää, niin kannattaa tarkistaa että hoitotilan seinältä löytyy anatomian ja fysiologia yms kurssitodistukset. Kaikki pätevät täydentävienhoitomuotojen hoitajat ovat käyneet myös peruslääketieteen kursseja. Olisi aika mahdotonta hoitaa ihmistä ellei tuntisi ihmisen anatomiaa

        Tärkeintä lienee ymmärtää vyöhyketerapiaa. Toki tuossa sivussa voi opiskella vaikka kirurgiksi, mutta tuskin se kovinkaan paljoa tätä vyöhykeasiaa edistää.

        Lääketieteellinen neurofysiologia ei kerro, miten energia liikkuu horisontaali- tai vertikaaliakselilla tai kuinka tasapainottaminen tapahtuu sen ilmetessä liiallisena tai vajaana. Hyväksynnän hakeminen kaikensorttisista tutkinnoista on inhimillistä ja monien mielestä avarakatseistakin, mutta jos terapeutin kiinnostus kohdistuu ihmisen energeettiseen olemuspuoleen ja tarkoituksena on tätä kautta hoitaa, vastaukset eivät löydy perinteisen hoidon piiristä, vaikka sieltä olisi haalittu miten vino pino tahansa tutkintoja.


      • Terapeutti haussa
        ilman mömmöjä kirjoitti:

        "Näin erityisesti silloin , kun vaiva on sen laatuinen, että todella vaatisi ketjun aloittajan vastustamaa lääketieteellistä hoitoa."

        Eikös tuo lääketieteellinen hoito tarkoita sitä että jätetään hoitamatta ja annetaan sensijaan jotain pillereitä, joista on yleensä enemmän haittaa kuin hyötyä. Terapiaa tai muuta oikeaa hoitoa riittää vain harvoille, useimmat saavat pillereitä. Vyöhyketerapia voittaa pillerit mennen tullen.

        Hyvä vyöhyketerapeutti / reikihoitaja pk-seudulta?
        Olen etsimässä hyvää psykologista vyöhyketerapeuttia pääkaupunkiseudulta. Siis sellaista, jonka kanssa on onnistuneita hoitokokemuksia. Voitteko suositella jotain?

        Itselläni on myös pari huonompaa kokemusta ei niin taitavista vyöhyketerapeuteista, joten en haluaisi suunnistaa umpimähkään netin perusteella.


      • Tietyn tyyppisiä ilm
        rehellisyys rules kirjoitti:

        Jos epäilyttää, niin kannattaa tarkistaa että hoitotilan seinältä löytyy anatomian ja fysiologia yms kurssitodistukset. Kaikki pätevät täydentävienhoitomuotojen hoitajat ovat käyneet myös peruslääketieteen kursseja. Olisi aika mahdotonta hoitaa ihmistä ellei tuntisi ihmisen anatomiaa

        > Mikähän siinä on, että psykologisen vyöhyketerapian kannattajat käyttävät tunnistettavalla tavalla tietyn tyyppisiä ilmauksia, kuten "saisitte sieltä uuden ihanan elämän", "sä voit nyt aikuisena tuntea sen trauman pois", "lopputuloksena on eheämpi, loistavampi ihminen". Johtuisikö siitä, että todellisia ja pysyviä hoitotuloksia ei ole, vaan pikemminkin manipulointia.

        Mikähän siinä on, kun skepon pillerien kannattajat käyttävät tietyn tyyppisiä ilmauksia, kuten katsotaan, seurataan kun ovat pillerireseptin kirjoittaneet. Johtuisiko se siitä että ei ole tietoa mitä pitäisi tehdä, eikä siis pysyviä hoitotuloksia ei ole odotettavissakaan?


      • tarkista!
        rehellisyys rules kirjoitti:

        Jos epäilyttää, niin kannattaa tarkistaa että hoitotilan seinältä löytyy anatomian ja fysiologia yms kurssitodistukset. Kaikki pätevät täydentävienhoitomuotojen hoitajat ovat käyneet myös peruslääketieteen kursseja. Olisi aika mahdotonta hoitaa ihmistä ellei tuntisi ihmisen anatomiaa

        Itse tarkistan, löytyykö nimi terveydenhuollon ammattihenkilöiden listasta. Jos ei, niin prittaillut kurssitodistukset eivät paljon paina.


    • kokemus tämäkin

      n. 60€ kerta

      Kannattaa kirjoittaa oma elämänkerta, jossa kertoo ne traumaattiset tapahtumat, jotka lapsuudesta ja elämästä muistaa.

      Jo pelkkä kirjoittaminen helpottaa, kun saa asiat ulos päästään.

      Tämän kirjoituksen voi sitten antaa jollekkin asiantuntijalle, jos haluaa.

      • juujuujuujuujuujuu

        Erittäin hyvä ja suositeltava idea. Eikä välttämättä kannata antaa sitä asiantuntijalle, vaan lapsilleen, kun aika on. Verrattuna PVT:hen, kehohoito tästä jää uupumaan.


    • EFT-terapia auttaa

      Suosittelen EFT-terapiaa.
      Menee hyvin syvälle juuri lapsuuden ongelmiin.

    • Silviperi

      PVT on periaatteessa hyvä hoitomuoto. Sen miinuspuoli on ohut teoriatietämys. Opiskelun aikana tehdään paljon hoitoja, mikä on hyvä, mutta psykologinen puoli jää kovin ohueksi, sillä se perustuu pääasiassa AP.n kehittämään malliin, hänen omien tutkimusten ja oivallusten pohjalta. Esim Keski-Euroopassa on vastaava hoitomuoto, mutta psykologinen puoli on paljon vankemmin opinnoissa mukana. Koulutuskin kestää siellä 2-3 vuotta kauemmin ja koulutus on syvempi ja se on valvottua.
      Jos tunnepuolen opetus on yhden miehen varassa, se on pelottavan ohut. Olen kuullut tapauksia, missä asiakas on mennyt psykoosiin PVT:ssä; kuka silloin ottaa vastuun hoidosta. Ja onko oikein, että opiskelijat hoitavat toinen toistaan, saavat oppinsa siinä ja sitä kautta piiri laajenee. Käytännöstä tulee mieleen verkostomarkkinointi-malli.
      Moderni vyöhyketerapia on OK; miksi tunnedynamiikkaa ja psykologiaa sekoitetaan siihen ilman syvempiä opintoja. Minusta se on vastuutonta. AP joutui pettymään aikoinaan opinnoissaan; sitten hän perusti oman "klinikan", missä hän voi toteutta unelmiaan, paikata pettymyksiään ja hallita opiskelevien joukkoa. Myönnän, että hän on paljon tutkinut asioita, mutta niiden pohjalla ovat hänen omat ongelmansa, joita hän on tätä kautta voinut työstää. Se ei ole oikea pohja tällaiselle työlle, joka vaatii myös pitkän teoreettisen osuuden. Jos katsotte Kaironin sivulta, mitä kirjallisuutta opintoihin kuuluu, huomaatte itsekin, miten kevyt heidän tietopuoliseen kirjallisuuteen pohjaava tieto on.
      Toivoisin, että jokainen tutustuisi uusiin hoitomuotoihin tietyllä vakavuudella, ei toisten ihanien kokemusten pohjalta. Kehoterapioista saa monet apua, mutta sellaiseen sitoutuessa olisi hyvä ottaa selvää millainen on hoitajan pohjakoulutus, käytännön kokemus kuin myös psykologinen koulutus ja kokemus. Usein pelkkkä MVT riittää helpottamaan lukkoja ja tunne-elämän solmuja.

    • Antti Pietiäinen

      Hyvä silviperi, jälleen yritän vastata Sinulle, vaikka en edes tiedä kuka olet:
      1. PVT on 20 vuoden aikana kehittynyt hoitomuoto, jonka teoreettinen keho ja tunneterapeuttinen tietämys on ainoalaatuinen, sisältäen esim käsitteet toimintatasot, jotka liittyvät kehon elämänkaarimuistiin ja 18 vuoden kertaumaan, vyöhykeradat toimintapisteineen, joilla kehon tunnemuisti on, polariteettijärjestelmä, joka heijastaa ihmisen kehitystä polaarisine toistumineen, tunneperimä, joka voidaan kohdata ja jonka meitä ja lapsiamme sairastuttava vaikutus voidaan katkaista, ns. evoluution tunnehypyn avulla, tunteiden dynamiikka prosessointikaavioineen, antitunne-käsite, jonka kirjassani Tunne, Antitunne, Perimä lanseerasin ja rajat, tunteiden alamaailman käsite, jne. Erilaisista kehon hoitoideoista puhumattakaan. Näitä ei kukaan muu ennen minua ole oivaltanut ja mallintanut.
      2. Mitä Keski-Eurooppaista hoitomuotoa tarkoitat? Onko siinä todellakin kehitetty yllä olevat käsitteet? Kerro ihmeessä mitä hoitomuotoa tarkoitat? Tällainen vihjailu on loukkaavaa.
      3. Olen etsinyt kirjallisuutta, mutta kun sitä ei ole. Tunteiden prosessoinnista tein itse kirjan, koska sellaista ei ollut olemassa. Olen lukenut 70-luvulla, kun opiskelin Helsingin yliopistossa, perusteellisesti Sigmund Freudin, Karl Jungin ja esim. Viktor Fankl`ín teokset, mutta niissä ei opeteta miten tunteet kehollisesti sairastuttavat meidät ja miten näistä vaikeista sairauksista voi parantua. Wilhelm Reich oli lähinnä totuutta, mutta hänen kehon käsittelymetodinsa olivat vähän erikoisia. Hän ei esim tunne kehon pisteitä eikä sen elämänkaaritunnemuistia kertaumineen eikä tunneperimän suurta vaikutusta sairauksiimme eikä mahdollisuutta hoitaa niitä hienovaraisesti, esim. kehittämälläni kaksipistemetodilla.
      4. MVT ei todellakaan riitä. Kuten juuri valmistunut PVT-oppilaani valmistuttuaan totesi: MVT oli vain johdanto. Vasta nyt PVT:nä tunnen itseni ja osaan hoitaa toista. Tämä kun vaatii omaa tunneprosessia, omien kipeiden tunteiden läpikäymistä. Hän oli rehellinen eikä mennyt vain sieltä mistä aita oli matalin.
      5. PVT:n hoitotulokset ovat olleet dramaattisia. Ne tulevat muuttamaan koko hoitotieteellisen ajattelumme. Lääketiede ja perinteinen teoreettinen, ns kongnitiivinen psykologia ovat perin juurin harhateillä, eivätkä auta meitä hoitamaan tunneperäisiä nykysairauksiamme, jotka muhivat kehossamme. Ainoa, joka hieroo käsiään on lääketeollisuus, joka tästä tunneperäisten sairauksiemme hoitokyvyttömyydestä hyötyy lääkepurkkeineen.

      • Wautsiwau

        Kuka on onnistunut ohjelmoimaan noin hienon puppugeneraattorin? Teoreettinen keho, tunneterapeuttinen tietämys, elämänkaarimuisti, tunnemuisti, polaritettijärjestelmä, polaarinen toistuminen, tunneperimä, evoluution tunnehyppy, antitunne... Nuo ovat pelkkää parhautta!

        Niitä tieteellisesti tutkittuja näyttöjä odotellessa...


      • kuygliyugl
        Wautsiwau kirjoitti:

        Kuka on onnistunut ohjelmoimaan noin hienon puppugeneraattorin? Teoreettinen keho, tunneterapeuttinen tietämys, elämänkaarimuisti, tunnemuisti, polaritettijärjestelmä, polaarinen toistuminen, tunneperimä, evoluution tunnehyppy, antitunne... Nuo ovat pelkkää parhautta!

        Niitä tieteellisesti tutkittuja näyttöjä odotellessa...

        Skeptikko iski jälleen ja tietää kaiken paremmin, vaikka ei ole koskaan asiasta mitään kuullut, saati yhtään tutkinut!


      • Sokean kanan jyvä
        kuygliyugl kirjoitti:

        Skeptikko iski jälleen ja tietää kaiken paremmin, vaikka ei ole koskaan asiasta mitään kuullut, saati yhtään tutkinut!

        Osuit oikeaan peräti kolmesti peräkkäin! Tämän täytyy olla sinun onnenpäiväsi! Virtuaalisia energia-aaltoja sinulle!


      • Antti Pietiäinen
        Wautsiwau kirjoitti:

        Kuka on onnistunut ohjelmoimaan noin hienon puppugeneraattorin? Teoreettinen keho, tunneterapeuttinen tietämys, elämänkaarimuisti, tunnemuisti, polaritettijärjestelmä, polaarinen toistuminen, tunneperimä, evoluution tunnehyppy, antitunne... Nuo ovat pelkkää parhautta!

        Niitä tieteellisesti tutkittuja näyttöjä odotellessa...

        Hei Wautsiwau, tervetuloa tutkimaan. Aineistosta ei anakaan ole pulaa. Kaironilla on satoja lopputöitä ja paranemistapauksia on tuhansittain ympäri Suomea. Edellytys on, että Sinulla on ihmistieteellinen tutmimusmetodi ja tutkijan etiikka hanskassa, esim. case study typpinen metodi soveltuu yksön huomioivalla ihmistieteen alalla hyvin. Me olemme valitettavasti verottajan kuivaksi imemä palvelualan yritys, jolla ei tutkimukseen tarvittavaa rahaa ja aikaa ole. Olemme 20 vuoden aikana maksaneet valtiolle sellaisen määrän esimä arvonlisäveroa (nyt 24%), että sillä voisi tutkia moneen kertaan koko aineistomme. Nythän valtio lyö rahaa esim. vaarallisiin rokotuksiin ja sairaalamonumentteihin ymmärtämättä, että varsinaiset tunneperäiset kansansairautemme, esim. sydän-, keuhko- ja rintarauhasperäiset sairaudet jäävät sekä ennaltaehkäisemättä, että pääosin myös hoitamatta. Diabetes 2, dementia- ja reumatyyppisistä sairauksista puhumattakaan. Ja kun näitä "hoidetaan", tullaan vasta palopaikalle, kun pahin on jo tapahtunut ja voidaan enään keskittyä vain palopaikan siisoukseen tai jälkisammutukseen. Ne ovat kaikki pääosin tunneperäisiä sairauksia, joissa olemme saaneet hyviä tuloksia ja ennenkaikkea, jotka voidaan enneltaehkäistä varhaisella puuttumisella kehon ko. lukkoihin ajoissa prosessoimalla ne. Tämä olisi erittäin kustannustehokasta, parantaisi elämänlaatua ja kärsimään joutuisi ainoastaan aivan liian myöhään näissä operoiva lääketiede ja lääketeollisuus, jolta jäisivät miljardit saamatta. Voi mikä surku!


      • Hohhoijjaaa
        Antti Pietiäinen kirjoitti:

        Hei Wautsiwau, tervetuloa tutkimaan. Aineistosta ei anakaan ole pulaa. Kaironilla on satoja lopputöitä ja paranemistapauksia on tuhansittain ympäri Suomea. Edellytys on, että Sinulla on ihmistieteellinen tutmimusmetodi ja tutkijan etiikka hanskassa, esim. case study typpinen metodi soveltuu yksön huomioivalla ihmistieteen alalla hyvin. Me olemme valitettavasti verottajan kuivaksi imemä palvelualan yritys, jolla ei tutkimukseen tarvittavaa rahaa ja aikaa ole. Olemme 20 vuoden aikana maksaneet valtiolle sellaisen määrän esimä arvonlisäveroa (nyt 24%), että sillä voisi tutkia moneen kertaan koko aineistomme. Nythän valtio lyö rahaa esim. vaarallisiin rokotuksiin ja sairaalamonumentteihin ymmärtämättä, että varsinaiset tunneperäiset kansansairautemme, esim. sydän-, keuhko- ja rintarauhasperäiset sairaudet jäävät sekä ennaltaehkäisemättä, että pääosin myös hoitamatta. Diabetes 2, dementia- ja reumatyyppisistä sairauksista puhumattakaan. Ja kun näitä "hoidetaan", tullaan vasta palopaikalle, kun pahin on jo tapahtunut ja voidaan enään keskittyä vain palopaikan siisoukseen tai jälkisammutukseen. Ne ovat kaikki pääosin tunneperäisiä sairauksia, joissa olemme saaneet hyviä tuloksia ja ennenkaikkea, jotka voidaan enneltaehkäistä varhaisella puuttumisella kehon ko. lukkoihin ajoissa prosessoimalla ne. Tämä olisi erittäin kustannustehokasta, parantaisi elämänlaatua ja kärsimään joutuisi ainoastaan aivan liian myöhään näissä operoiva lääketiede ja lääketeollisuus, jolta jäisivät miljardit saamatta. Voi mikä surku!

        Mitäpä jos aloittaisit siitä, missä vertaisarvioidussa lehdessä olette julkaisseet tutkimuksianne psykologisesta vyöhyketerapiasta.

        Sitä odotellessa...


      • Ota selvää!
        Wautsiwau kirjoitti:

        Kuka on onnistunut ohjelmoimaan noin hienon puppugeneraattorin? Teoreettinen keho, tunneterapeuttinen tietämys, elämänkaarimuisti, tunnemuisti, polaritettijärjestelmä, polaarinen toistuminen, tunneperimä, evoluution tunnehyppy, antitunne... Nuo ovat pelkkää parhautta!

        Niitä tieteellisesti tutkittuja näyttöjä odotellessa...

        > Teoreettinen keho, tunneterapeuttinen tietämys, elämänkaarimuisti, tunnemuisti, polaritettijärjestelmä, polaarinen toistuminen, tunneperimä, evoluution tunnehyppy, antitunne... Nuo ovat pelkkää parhautta!

        Kun et edes noista mitään tiedä, niin yritä ottaa selvää ennennkö rupeat niitä suuria "viisauksiasi" latelemaan!


      • mistä miljardi
        Antti Pietiäinen kirjoitti:

        Hei Wautsiwau, tervetuloa tutkimaan. Aineistosta ei anakaan ole pulaa. Kaironilla on satoja lopputöitä ja paranemistapauksia on tuhansittain ympäri Suomea. Edellytys on, että Sinulla on ihmistieteellinen tutmimusmetodi ja tutkijan etiikka hanskassa, esim. case study typpinen metodi soveltuu yksön huomioivalla ihmistieteen alalla hyvin. Me olemme valitettavasti verottajan kuivaksi imemä palvelualan yritys, jolla ei tutkimukseen tarvittavaa rahaa ja aikaa ole. Olemme 20 vuoden aikana maksaneet valtiolle sellaisen määrän esimä arvonlisäveroa (nyt 24%), että sillä voisi tutkia moneen kertaan koko aineistomme. Nythän valtio lyö rahaa esim. vaarallisiin rokotuksiin ja sairaalamonumentteihin ymmärtämättä, että varsinaiset tunneperäiset kansansairautemme, esim. sydän-, keuhko- ja rintarauhasperäiset sairaudet jäävät sekä ennaltaehkäisemättä, että pääosin myös hoitamatta. Diabetes 2, dementia- ja reumatyyppisistä sairauksista puhumattakaan. Ja kun näitä "hoidetaan", tullaan vasta palopaikalle, kun pahin on jo tapahtunut ja voidaan enään keskittyä vain palopaikan siisoukseen tai jälkisammutukseen. Ne ovat kaikki pääosin tunneperäisiä sairauksia, joissa olemme saaneet hyviä tuloksia ja ennenkaikkea, jotka voidaan enneltaehkäistä varhaisella puuttumisella kehon ko. lukkoihin ajoissa prosessoimalla ne. Tämä olisi erittäin kustannustehokasta, parantaisi elämänlaatua ja kärsimään joutuisi ainoastaan aivan liian myöhään näissä operoiva lääketiede ja lääketeollisuus, jolta jäisivät miljardit saamatta. Voi mikä surku!

        En löytänyt viitettä tukimuksiin, joissa olisi esittämällänne tavalla hoidettu jotain ja verrattu tuloksia pitkällä aikavälillä johonkin nyt vallalla olevaan menetelmään ja laskettu taloudellinen vaikuttavuus ja uskottavasti arvioitu säästön suunta ja suuruus väestötasolla. Jotain tällaistahan teidän on täytynyt jo tehdä ja julkaista tai muuten esitys miljardeista ei olisi uskottava.


      • lgöohöogöuöy
        Sokean kanan jyvä kirjoitti:

        Osuit oikeaan peräti kolmesti peräkkäin! Tämän täytyy olla sinun onnenpäiväsi! Virtuaalisia energia-aaltoja sinulle!

        On niin lapsellisen helppoa ottaa jyvät sokealta skrposelta.


      • Tutkimuksia tutkimuk
        mistä miljardi kirjoitti:

        En löytänyt viitettä tukimuksiin, joissa olisi esittämällänne tavalla hoidettu jotain ja verrattu tuloksia pitkällä aikavälillä johonkin nyt vallalla olevaan menetelmään ja laskettu taloudellinen vaikuttavuus ja uskottavasti arvioitu säästön suunta ja suuruus väestötasolla. Jotain tällaistahan teidän on täytynyt jo tehdä ja julkaista tai muuten esitys miljardeista ei olisi uskottava.

        Tutkipa sinä vain niitä tutkimuksiasi. Varsinainen potilaiden ja asiakkaiden auttaminen vaivoissaan on sinulle aivan liian vaikeaa. Eikä se laskeminenkaan näytä oikein sujuvan!


    • tulosta!

      Case study -tyyppinen metodi on vähän heikko, jos tarkoituksena on kuitenkin selvittää kausaliteettia eli sitä, missä sairauksissa, millä ehdoilla ja millaisille potilaille tutkittava hoito olisi tuloksellisempi kuin joku käytössä oleva hoitomuoto. Ja onko tuloksen ero (esimerkiksi sairauspäivien määrä tai kuolleisuuden muutoksen määrä) myös kliinisesti merkittävä. Käytännön elämän kannalta tämä olisi tärkeää.

      Esimerkiksi muutama riittävän kokoinen ja asiallisesti tehty kontrolloitua koeasetelmaa hyväksi käyttävä tutkimus voisi tuoda merkittäviä tuloksia. Se voi tuntua aluksi isolta investoinnilta mutta tuskinpa tulisi kalliimmaksi kuin värkätä satoja puutteellisia lopputöitä.

      Mikäli tulokset vaihtelisivat eri sairauksissa tai eri ryhmillä, niin toiminnan resurssit kannattaisi jatkossa kohdentaa tehokkuuden mukaan eikä summan mutikassa.

    • Neuvoja

      Ei kannata mennä, sillä skeposet tekee sitä ja ne on psykologisesti hurahtaneita.

    • niinpäniin

      Tämä viestiketju oli aluksi mielenkiintoinen, mutta nyt siitä on harmillisesti tullut pelkkää huutelua.

      Kuulisin mielelläni vielä kokemuksia PVT:ssä käyneiltä.

      p.s. Huutelua voi jatkaa jossain muualla, pysytäänkö aiheessa?

    • surullinen pikkumyy

      Voisiko joku suositella PK-seudulta psyk. vyöhyketerapeuttia?

    • nimetön

      Koska jokainen ihminen on erilainen toimii PVT/MVT toisilla paremmin kuin toisilla. Olen itse ollut ensimmäisen kerran hoidossa 13 vuotta sitten jolloin kävin reilun vuoden ajan n. 1-2 kk välein hoidossa hyvällä diplomi PVT:llä (jos on diplomi niin on käynyt koko koulutuksen, joka sisältää myös koululääketieteen perusopetuksen sekä lopputyön). Pääsyy hoitoon oli astma sekä avioero/ahdistus/masennus. Olen saanut hoidoista valtavasti apua enkä ole tuon hoitojakson jälkeen kärsinyt enää astmasta ja avioerokin tuli siinä parin vuoden tiimellyksessä aika hyvin prosesoitua. KÄyn edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti PVT/MVT -hoidoissa, jos on sellainen olo että tarvitsen esim. rentoutusta, on pms-oireita, stressiä tms tai on muuten ahdistava olo. Hoito rentouttaa ihan valtavasti. Tietysti hoidon jälkeen voi tulla myös huonompi olo, sillä keho lähtee itse parantamaan / tasapainottamaan itseään ja hakee sitä oikeaa tasapainoa/hyvää oloa. Yleensä huonot hetket menevät kyllä nopeasti ohi ja ne kuuluvat hoitoreaktioihin. Hyvä tuki hoidoille on liikunta, hyvä ravinto ja myös homeopatia (ainakin itse olen kokenut hyväksi yhdistelmäksi).
      PVT:Stä on apua moneen erilaiseen vaivaan/sairauteen/lapsettomuuteen. PVT tekee aluksi kattavan alkuhaastattelun, jonka perusteella tekee hoitosuunnitelman (joka voi kyllä vaihtua oman prosessin edetessä, sillä välillä prosessi eteenee nopeasti ja joskus pysähtyy kunne on taas oikea hetki edetä). Haastattelussa käydään läpi myös mahdolliset hoidon esteet.

      Kun haet terapeuttia, kannattaa katsoa täältä, niin terapeutti on valmistunut ja hänellä on hoitovakuutus ja hän toimii eettisesti yhdistyksen ohjeiden/säädösten mukaan. http://www.vyohyketerapeutit.fi/etsi_vyohyketerapeutti/
      Valitettavasti Suomessa ei ole vielä sellaista lainsäädäntöä (kuten esim. Ruotsissa ja keski-Euroopassa), että diplomiterapeutit löytyisi Valviran terveydenhoitoalan listalta. Se olisikin mahtava parannus, jos sellainen tulisi niin kaikki hoitoalan ihmiset (koulutetut sellaiset) olisivat samalla viivalla ja voisi tehdä paremmin yhteistyötä.

      Vyöhyketerapeutit eivät ole lääkäreitä ja jos he huomaavat jotain sellaista oiretta että asiakkaan pitäisi mennä lääkäriin niin ohjaavat kyllä asiakkaansa lääkärin vastaanotolle. Paras hoito olisikin se, että koululääketiede ja vyöhyketerapia voisi tehdä yhteistyötä. Mutta sellaista ei varmaankaan tässä skeptikkojen maassa tapahdu ainakaan lähitulevaisuudessa :(

      Toivottavasti sait tästä kirjoituksesta jotain apua.

      • Anonyymi

        Kuulemma Pohjanmaalla, Kaustisilla olevan Kansanparantajaseuran kansanparantajien ja lääkärien kanssa on tehty yhteistyötä.


    • Anonyymi

      Kaikki tuttuni jotka ovat käyneet psykologisessa vyöhyketerapiassa, ovat yhtäkkiä "muistaneet" tulleensa raiskatuiksi!!! Osa useamman kerran eri-ikäisinä ja eri ihmisten taholta. Ihan hirveää huuhaata tämä, luovat aivan hirveitä valemuistoja ihmisille!

      • Anonyymi

        Ehkä "muistat" väärin. Nimittäin; vyöhyketerapeutit ovat parantaneet paljon psyykkisiä ja fyysisiä vaivoja. Vyöhyketerapia perustuu hermoratojen stimuloimiseen erilaisissa sairaustiloissa.
        # täältä tähän #


    • Anonyymi

      British Medical Journalin (BMJ) Clinical Evidence verkkojulkaisussa lehden asettama tutkijaryhmä arvioi kaikkiaan 2500 erilaista lääketieteellistä hoitoa ja niistä olemassaolevaa tutkimusnäyttöä. RCT-tason (satunnaistettu kaksoissokkotutkimus) vankka näyttö katsottiin selkeäksi osoitukseksi siitä, että hoidolla on muutakin kuin lumevaikutus.
      BMJ:n tutkijaryhmän mukaan vain 13%:lla hoidoista on vankka tieteellinen näyttö niiden toimivuudesta, 23 % :lla hoidoista on todennäköisesti hyödyllisiä vaikutuksia, 8 %:lla hoidoista haitan ja hyödyn suhde on epävarma, 6 % hoidoista ei ole todennäköisesti hyödyllisiä, 4 % hoidoista on todennäköisesti tehottomia ja jopa haitallisia, mutta suurimman ryhmän 46 % muodostivat hoidot, joiden tehokkuudesta ei ole mitään varmaa tietoa.

      Tutkijaryhmän myöntää, että hoitojen jaotteleminen eri kategorioihin on erittäin vaikeaa vaikka käytettävissä on eri alojen asiantuntijoita, vertaisarvioitsijoita ja huippututkijoita. Hoitojen ryhmittely eri kategorioihin sisältää aina jossain määrin subjektiivista arviointia ja kiistanalaisia tulkintoja. Joka tapauksessa oheinen jaottelu kertoo tiedeyhteisölle sen, että paljon on vielä tutkittavaa ja useimmat päätökset hoidoista tehdään lääkärin henkilökohtaisten tietojen, taitojen ja asenteiden perusteella, myös potilaan ja lääkärin onnistunut vuorovaikutus on tärkeää.

      Kirjallisuusviitteet
      http://clinicalevidence.bmj.com/ceweb/about/knowledge.jsp"

      P.S. Kannattaa tutustua magneettimedian sivuihin! Sieltä saa kunnolliset ilmaiset ohjeet kaikkien tautien hoitoihin ja paranee varmasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe