.... peli tuli ( 10 päivää myöhässä) ja kokeiltu on ja Finnairin koneita ladattu. Mutta yhtäkään hyvää lentoa en ole lentänyt. Nousut hoituvat lähes täydellisesti, navigointi on helppoa ja korkeuskin pysyy hyvin paikallaan mutta laskeutuminen... MITEN TE LASKEUDUTTE NIIN HYVIN??? Olen katsellut videoita miten osutaan kiitorataan ja jarrutetaan ja vielä ajetaan terminaaliin. Mutta minä kun yritän mennä kiitorataa kohti niin en saa vakautettua konetta, joudun kääntelemään ja vääntelemään eikä se yksinkertaisesti mene kiitoradalle. Paras laskuni osui melkein kiitoradalle, laskeuduin maalle noin 10 metriä ennen kiitorataa, mutta vaikka laskeuduin 10 metriä liian aikaisin, en onnistunut jarruttamaan konetta ajoissa, vaan se meni yli kiitoradan. Kaikki muut laskut ovat epäonnistuneet, 10 laskuyrityksen jälkeen luovutan... elikkäs eikö siihen paneeliin voi saada sellaista mittaria, joka näyttäisi mihin suuntaan kiitorata on ja että onko oikeassa kulmassa sen kanssa? Entä miten kiitorataa voi lähestyä ilman että konetta pitää kääntää ensin oikealla,vasemaalle,oikealle... kunnes on liian lähellä ja pitää taas yrittää uudestaan. Kun yritän painaa " Approach Hold Swicth"iä niin mitään ei tapahdu. Miten pystyy jarruttamaan tarpeeksi lujaa? Kiitos vastauksista jo etukäteen...
FS2004...
12
1269
Vastaukset
- jeepjep
Ongelmia siis kentän näkemisessä? Vedä hiirellä paneelia alas! :)
Kannattaa myös yrittää kiertää pitkälle kentästä, kiitotien pään jatkoksi, ja hitaasti lentäen vedättää kone kentälle, ei kannata kurvata kiitotielle aivan vierestä, ellei tiedä mitä tekee.
Niin... Ja laipat ( flaps ) alas laskussa ( ethän laita alas liian kovassa vauhdissa!!!! ), noste lisääntyy, mutta vauhti hidastuu. Kone tulee vakaammaksikin.
Kolmanneksi... Millä koneilla kokeilit? Lentely kannattaa ihmeessä aloittaa Cessnalla tai jollain, eikä suinkaan reittisuihkareilla! 8)- Nimetön 2
Se kone kuuluu tulla kovalla ryminällä alas >:)
- Lentosimu
Juu mulla oli kans ihan sama ongelma kun aloin parivuotta sitten pelaan Fs2004:sta En millään meinannu saada konetta lakeutumaan oikeaan kohtaan kiitorataa.. aina vähän liian sivulle tai sitte se meni liian pitkäks ja piti vetää kone ylös ja yrittää uudestaan, mutta nyt kun kokemusta pelistä on kertynyt jo aika reilusti(mutta opittavaa riittää vieläkin). nii kyllä se laskeutuminen onnistuu. Ei kannata luovuttaa.. Harjoitus tekee mestarin.. Tuosta olen samaa mieltä että älä aloita harjoittelua millään jumbojeteillä.. Kannattaa ottaa se cessna mitä peli aina tarjoaa käynnistyessään.. Aloitat Cessnalla, Nouset ilmaan, kiertelet jonkun kentän läheisyydessä ja harjoittelet laskeutumista. Kyllä se siitä lähtee. :)
- .-.-.-
No se taitaakin olla sen pelin vaikeimmista jutuista. Mutta kyllä sitä oppii ja se on sitten 100 kertaa nautinnollisempaa kun osaa laskeutua kunnolla.. kaikki ils laskeutumiset kauheessa sumussa ja ne. Fsnordicin foorumeilta lueskelin niitä juttuja ja sieltä opin. Ja onhan siinä simulaattorissa se harjotusosio ja se autta myös.
- Lentäjän poika Edu
Osaako joku auttaa. Olen lentäny FS:llä jo reilun vuoden, suurimman osan ajasta tunteella. Nousut ja laskut onnistuu loistavasti...Ongelmia tulee kun käytän ILS:ää. Kaveri lennonjohtotornista huutelee, että nouse sinne ja laske tänne korkeuteen. Mistä mä tiedän oikean korkeuden kun eivät ole tyytyväisiä koskaan?
Esimerkkinä, jos FL= Flight Level on 240, onko se 2400?
Tai vastaavasti 500=5000?- -.-..-.
Kai osaat muuten autopilottia ja sitä ILS:ää käyttää? Se FL240 on 24000 jalkaa ja 180 on 18000. Ellen aivan persiilleen muista. Jos taasen neuvotaan menemään johonkin 2400 jalkaan niin se taitaa ilmoittaa sen ihan vaan 2400 eikä FL tyylillä. Tai sitten se on FL24.
- on kaikki
-.-..-. kirjoitti:
Kai osaat muuten autopilottia ja sitä ILS:ää käyttää? Se FL240 on 24000 jalkaa ja 180 on 18000. Ellen aivan persiilleen muista. Jos taasen neuvotaan menemään johonkin 2400 jalkaan niin se taitaa ilmoittaa sen ihan vaan 2400 eikä FL tyylillä. Tai sitten se on FL24.
kymmenien tuhansien jalkojen korkeuksissa. Eli justiin niinkuin sanoit.
Eli FL240, on 24000 jalkaa. Näyttäisi siis siltä että yksi level on aina 100 jalkaa. Yleensä suihkukoneille ilmoitetaan noita flight levelejä silloin kun ne lentävät yläilmatilassa, harvemmin noita jollain potkurikoneella kuulee ja varsinkaan vfr lennettäessä.
Laskeutuessa tai nousun aikana tai lähestyessä laskuun torni antaa vektoreita ja silloin ilmoitetaan yleensä haluttu korkeus suoraan jalkoina. Eli laskeudu 10000 jalkaan, sitten hetken kuluttua seuraavaksi kahteen ja puoleen tuhanteen jalkaan ja seuraavaksi se sanookin sitten että kenttä on edessä, olet valmis laskeutumaan heti kun näet kentän.
En nyt muista että mikä se oikea proseduuri täällä suomessa on, mutta tuo systeemi toimii ainakin FS2004:ssa.
- Tero78
Tietääkö joku, miten Finnairin Embraeriin saa äänet mukaan...Kovasti olen yrittänyt, mutta kun ei niin ei vaan toimi
- avun antaja...
Etsi vaan sieltä www.avsim.com sivuilta....sieltä löytyy varmasti...
- savun jälkeen
Kiitotiet on merkitty yleensä numeroilla esim.30 ja toisessa päässä 12 , nämä tarkoittaa kompassisuuntia. Laskeutumista helpottaa kiitotien vasemmalla puolella olevat kolme punaista valoa ( jos kaksi valoa palaa niin liukukulma on oikea). Niin se meni lentokoulussakin pisin aika laskeutumisen opetteluun. Cessnalla kannattaa opetella ja laippoja 20astetta , seuraa nopeusmittaria ettei sakkaa.
- kapteeni
ne kolme valoa on kylläkin neljä, oikeassa elämässä ja myös simussa. nimeltään papi, lienee lyhenne jostain.
toimivat siten että optimikorkeudella ollessas liuussa näkyy kaksi punaista ja kaksi valkoista. jos punaisia on enemmän kuin kaksi olet liian alhalla ja vastaavasti valkoisia enemmän jos liian korkealla
... eli 'crash'. Olen alkanut epäilemään omaa joystick ohjaintani, koska ei ole mikään laadukas. Kannattaa myös tsekata simulaattorin realityt, että ovatko easy vai mikä? Myös tietokoneen tehot ratkaisevat aika paljon. Yleensä frame arvot laskevat kun lähestytään kaupunkia ja kenttää (ainakin minulla) ja jos simulaattori ns. tökkii, niin tulee vaikeuksia. Frame arvoihin vaikuttaa myös se, mikä sää on kyseessä (senhän jo tiedättekin). Ne kiitotien laskeutumisvalot ja koneen nopeus yms. kannattaa ottaa vakavasti (heh), jos aikoo laskeutua mallikkaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634