FS2004...

Masterzelda

.... peli tuli ( 10 päivää myöhässä) ja kokeiltu on ja Finnairin koneita ladattu. Mutta yhtäkään hyvää lentoa en ole lentänyt. Nousut hoituvat lähes täydellisesti, navigointi on helppoa ja korkeuskin pysyy hyvin paikallaan mutta laskeutuminen... MITEN TE LASKEUDUTTE NIIN HYVIN??? Olen katsellut videoita miten osutaan kiitorataan ja jarrutetaan ja vielä ajetaan terminaaliin. Mutta minä kun yritän mennä kiitorataa kohti niin en saa vakautettua konetta, joudun kääntelemään ja vääntelemään eikä se yksinkertaisesti mene kiitoradalle. Paras laskuni osui melkein kiitoradalle, laskeuduin maalle noin 10 metriä ennen kiitorataa, mutta vaikka laskeuduin 10 metriä liian aikaisin, en onnistunut jarruttamaan konetta ajoissa, vaan se meni yli kiitoradan. Kaikki muut laskut ovat epäonnistuneet, 10 laskuyrityksen jälkeen luovutan... elikkäs eikö siihen paneeliin voi saada sellaista mittaria, joka näyttäisi mihin suuntaan kiitorata on ja että onko oikeassa kulmassa sen kanssa? Entä miten kiitorataa voi lähestyä ilman että konetta pitää kääntää ensin oikealla,vasemaalle,oikealle... kunnes on liian lähellä ja pitää taas yrittää uudestaan. Kun yritän painaa " Approach Hold Swicth"iä niin mitään ei tapahdu. Miten pystyy jarruttamaan tarpeeksi lujaa? Kiitos vastauksista jo etukäteen...

12

1287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeepjep

      Ongelmia siis kentän näkemisessä? Vedä hiirellä paneelia alas! :)


      Kannattaa myös yrittää kiertää pitkälle kentästä, kiitotien pään jatkoksi, ja hitaasti lentäen vedättää kone kentälle, ei kannata kurvata kiitotielle aivan vierestä, ellei tiedä mitä tekee.

      Niin... Ja laipat ( flaps ) alas laskussa ( ethän laita alas liian kovassa vauhdissa!!!! ), noste lisääntyy, mutta vauhti hidastuu. Kone tulee vakaammaksikin.

      Kolmanneksi... Millä koneilla kokeilit? Lentely kannattaa ihmeessä aloittaa Cessnalla tai jollain, eikä suinkaan reittisuihkareilla! 8)

      • Nimetön 2

        Se kone kuuluu tulla kovalla ryminällä alas >:)


    • Lentosimu

      Juu mulla oli kans ihan sama ongelma kun aloin parivuotta sitten pelaan Fs2004:sta En millään meinannu saada konetta lakeutumaan oikeaan kohtaan kiitorataa.. aina vähän liian sivulle tai sitte se meni liian pitkäks ja piti vetää kone ylös ja yrittää uudestaan, mutta nyt kun kokemusta pelistä on kertynyt jo aika reilusti(mutta opittavaa riittää vieläkin). nii kyllä se laskeutuminen onnistuu. Ei kannata luovuttaa.. Harjoitus tekee mestarin.. Tuosta olen samaa mieltä että älä aloita harjoittelua millään jumbojeteillä.. Kannattaa ottaa se cessna mitä peli aina tarjoaa käynnistyessään.. Aloitat Cessnalla, Nouset ilmaan, kiertelet jonkun kentän läheisyydessä ja harjoittelet laskeutumista. Kyllä se siitä lähtee. :)

    • .-.-.-

      No se taitaakin olla sen pelin vaikeimmista jutuista. Mutta kyllä sitä oppii ja se on sitten 100 kertaa nautinnollisempaa kun osaa laskeutua kunnolla.. kaikki ils laskeutumiset kauheessa sumussa ja ne. Fsnordicin foorumeilta lueskelin niitä juttuja ja sieltä opin. Ja onhan siinä simulaattorissa se harjotusosio ja se autta myös.

    • Lentäjän poika Edu

      Osaako joku auttaa. Olen lentäny FS:llä jo reilun vuoden, suurimman osan ajasta tunteella. Nousut ja laskut onnistuu loistavasti...Ongelmia tulee kun käytän ILS:ää. Kaveri lennonjohtotornista huutelee, että nouse sinne ja laske tänne korkeuteen. Mistä mä tiedän oikean korkeuden kun eivät ole tyytyväisiä koskaan?
      Esimerkkinä, jos FL= Flight Level on 240, onko se 2400?
      Tai vastaavasti 500=5000?

      • -.-..-.

        Kai osaat muuten autopilottia ja sitä ILS:ää käyttää? Se FL240 on 24000 jalkaa ja 180 on 18000. Ellen aivan persiilleen muista. Jos taasen neuvotaan menemään johonkin 2400 jalkaan niin se taitaa ilmoittaa sen ihan vaan 2400 eikä FL tyylillä. Tai sitten se on FL24.


      • on kaikki
        -.-..-. kirjoitti:

        Kai osaat muuten autopilottia ja sitä ILS:ää käyttää? Se FL240 on 24000 jalkaa ja 180 on 18000. Ellen aivan persiilleen muista. Jos taasen neuvotaan menemään johonkin 2400 jalkaan niin se taitaa ilmoittaa sen ihan vaan 2400 eikä FL tyylillä. Tai sitten se on FL24.

        kymmenien tuhansien jalkojen korkeuksissa. Eli justiin niinkuin sanoit.

        Eli FL240, on 24000 jalkaa. Näyttäisi siis siltä että yksi level on aina 100 jalkaa. Yleensä suihkukoneille ilmoitetaan noita flight levelejä silloin kun ne lentävät yläilmatilassa, harvemmin noita jollain potkurikoneella kuulee ja varsinkaan vfr lennettäessä.

        Laskeutuessa tai nousun aikana tai lähestyessä laskuun torni antaa vektoreita ja silloin ilmoitetaan yleensä haluttu korkeus suoraan jalkoina. Eli laskeudu 10000 jalkaan, sitten hetken kuluttua seuraavaksi kahteen ja puoleen tuhanteen jalkaan ja seuraavaksi se sanookin sitten että kenttä on edessä, olet valmis laskeutumaan heti kun näet kentän.

        En nyt muista että mikä se oikea proseduuri täällä suomessa on, mutta tuo systeemi toimii ainakin FS2004:ssa.


    • Tero78

      Tietääkö joku, miten Finnairin Embraeriin saa äänet mukaan...Kovasti olen yrittänyt, mutta kun ei niin ei vaan toimi

      • avun antaja...

        Etsi vaan sieltä www.avsim.com sivuilta....sieltä löytyy varmasti...


    • savun jälkeen

      Kiitotiet on merkitty yleensä numeroilla esim.30 ja toisessa päässä 12 , nämä tarkoittaa kompassisuuntia. Laskeutumista helpottaa kiitotien vasemmalla puolella olevat kolme punaista valoa ( jos kaksi valoa palaa niin liukukulma on oikea). Niin se meni lentokoulussakin pisin aika laskeutumisen opetteluun. Cessnalla kannattaa opetella ja laippoja 20astetta , seuraa nopeusmittaria ettei sakkaa.

      • kapteeni

        ne kolme valoa on kylläkin neljä, oikeassa elämässä ja myös simussa. nimeltään papi, lienee lyhenne jostain.
        toimivat siten että optimikorkeudella ollessas liuussa näkyy kaksi punaista ja kaksi valkoista. jos punaisia on enemmän kuin kaksi olet liian alhalla ja vastaavasti valkoisia enemmän jos liian korkealla


    • ... eli 'crash'. Olen alkanut epäilemään omaa joystick ohjaintani, koska ei ole mikään laadukas. Kannattaa myös tsekata simulaattorin realityt, että ovatko easy vai mikä? Myös tietokoneen tehot ratkaisevat aika paljon. Yleensä frame arvot laskevat kun lähestytään kaupunkia ja kenttää (ainakin minulla) ja jos simulaattori ns. tökkii, niin tulee vaikeuksia. Frame arvoihin vaikuttaa myös se, mikä sää on kyseessä (senhän jo tiedättekin). Ne kiitotien laskeutumisvalot ja koneen nopeus yms. kannattaa ottaa vakavasti (heh), jos aikoo laskeutua mallikkaasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      208
      5820
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      107
      5697
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      199
      4715
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      52
      4083
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      67
      4001
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      31
      3606
    7. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      36
      1592
    8. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

      Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      130
      1440
    9. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

      Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      29
      1159
    10. Tuntui hyvälle kun huomioit minut

      Huomasit. Nyt olen tyytyväinen monta päivää. Pitkästä aikaa. Saimme olla hetken. Naiselle
      Ikävä
      12
      1001
    Aihe