Limaa kurkussa

limanuljaska

Minulla on jatkuva paksu lima kurkussa, joka ei häviä, vaikka yrittäisi yskiä tai nieleskellä. Se ei tunnu miltään flunssalta - ei siis oikeasti yskitä, vaan joskus yritän rykäistä limaa liikkeelle. Jatkuvasti on sellainen tunne, että pitää syödä jotain, jotta saisi liman alas ja liiasta puputtamisesta tulee sitten huono olo. Vatsavaivoja minulla ei mitenkään usein ole ja mielestäni syön ihan normaalisti ja monipuolisestikin. Joskus esim. leipä saattaa närästää, mutta sitäkään ei tapahdu kovin usein. Ainut kiusa on siis tuo paksu lima. Onko kenelläkään ollut vastaavaa vaivaa ja voisiko siihen auttaa esim. jokin luontaistuote? Greipinsiemenöljyä ja oreganoöljyä olen jo kokeillut ilman pysyvää tehoa.

22

35080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,.,.,

      Sama ongelma täälläkin. Mielenkiinnolla odottelen vastauksia ,jos löytyisi apua tähän "vaivaan"..

      • vähän samanlaista

        vaivaa, mutta vedän röökiä ja luulen sen johtuvan siitä.

        Yksi heppu sanoi joskus, että liiallinen maidonjuonti aiheuttaisi tuollaista. Haistatin sille vitut ja sanoin, että jos joskus olen liian huolissani, niin lopetan ennen röökinpolton.

        Maitoa tulee juotua vähintään 1.5 litraa päivässä.


    • ???

      se lima nousee vatsasta olikohan se vatsahappoja tai vatsanestettä. minulla oli joskus samaa kun lapset oli pieniä,rakennettiin ja kävin töissä. elämä on nykyään rauhallisempaa ja popsin noita maitohappobakteereita (montaa mhb. samassa purkissa on paras ja jossa on d=luonnosta EI dl=synteettinen). toinen mikä varmasti auttoi minua oli valkosipuli mitä söin urakalla (pizzapalaankin ainakin 1tlk).

      • limanuljaska

        Noita maitohappobakteereita voisinkin kokeilla. Valkosipulistakin tykkään, mutten ole tainnut viime aikoina sitä paljoakaan syödä... Kiitos vinkeistä!


      • oliskohan samaa
        limanuljaska kirjoitti:

        Noita maitohappobakteereita voisinkin kokeilla. Valkosipulistakin tykkään, mutten ole tainnut viime aikoina sitä paljoakaan syödä... Kiitos vinkeistä!

        tekee juuri tuota eli vatsanportti löystyny tai liikasyönnistä varsinkin illalla ja aamulla saa köhiä kuin flunssassa.
        Iän mukana tullut vaivat ja haponsalpaajat hoitona.


    • Sitko

      Minulla on aivan samanlainen vaiva, kuin kerroit. Aamuisin joudun useaan kertaan vessaan köhimään sitkeää limaa nielusta. Normaalisti lima on kuin viiliä, siis valkoista. Joskus veristä, flunssan aikana vihreää.
      Vatsasta, keuhkoista vai nenänielusta? Minulla uskon sen syntyvän nenänielussa, koska päätä kohottaessa sitä tuntuu valuvan lisää. Lisäksi korvani kutiavat aamuisin, puhdistan ne vanupuikoilla. Apua en ole edes yrittänyt vaivaan hakea, koska muista syistä ottamani antibiootit eivät ole siihen mitenkään vaikuttaneet.
      Epäilen maitotuotteita aiheuttajaksi, jos ne eivät sovi vatsallekaan, kuten minulla. Maitoa en juo, mutta en ole koskaan karsinut tiukalla seulalla pois maitotuotteita, siten en tiedä, auttaisiko.

      • limakurkku

        Itselläni just prikulleen samanlaista liman tuloa, sitä erittyy todella paljon aamuisin, ja myös ruokailun jälkeen. Lima on todella paksua ja sitä erittyy tosi runsaasti. Minulla myös korvissa kipua ja kutinaa, vaikka yritän niitä puhdistaa. Olen myös miettinyt mistä moinen liman määrä voi johtua? Onko kurkku vai keuhkoperäistä?? Minulla myös nenästä tuleva erite on paksua ja välillä pelkkää vettä. Itse on juo maitoa.


      • ......
        limakurkku kirjoitti:

        Itselläni just prikulleen samanlaista liman tuloa, sitä erittyy todella paljon aamuisin, ja myös ruokailun jälkeen. Lima on todella paksua ja sitä erittyy tosi runsaasti. Minulla myös korvissa kipua ja kutinaa, vaikka yritän niitä puhdistaa. Olen myös miettinyt mistä moinen liman määrä voi johtua? Onko kurkku vai keuhkoperäistä?? Minulla myös nenästä tuleva erite on paksua ja välillä pelkkää vettä. Itse on juo maitoa.

        Hei, myös minulla sama vaiva. Erityisesti ilmaantuu ruokailun yhteydessä, nenää rupeaa vuotamaan ja kurkkuun valuu limaa. Joskus kun peilillä katsoo kurkkuunsa näkee oikein kuinka se lima valuu alas nieluun, todella outoa.


    • Ruoan höyryt hajusteiden li...
    • täysin

      viestistäsi ja diagnoosini oli refluksi. Mars, lääkäriin niin saat avun! Ja mene pian, muista pelkkä lääkitys ei riitä, elämäntavat 8erityisesti ruokatottumukset) "kuntoon".

      • Limanuljaska

        Voiko refluksitaudin oireena olla pelkkä limaneritys? MInulla ei nimittäin ole juuri närästystä, jonka olen kuullut liittyvän voimakkaana refluksiin. Kurkussa tuntuu vain tuo ärsyttävä lima, joka ei kulje ylös eikä alas... No, olen nyt menossa ensi viikolla työterveyslääkärille, saa nähdä, mitä tuo siihen sanoo...


      • jos
        Limanuljaska kirjoitti:

        Voiko refluksitaudin oireena olla pelkkä limaneritys? MInulla ei nimittäin ole juuri närästystä, jonka olen kuullut liittyvän voimakkaana refluksiin. Kurkussa tuntuu vain tuo ärsyttävä lima, joka ei kulje ylös eikä alas... No, olen nyt menossa ensi viikolla työterveyslääkärille, saa nähdä, mitä tuo siihen sanoo...

        kyseessä onkin jonkin sortin allergia? onko poskionteloissa ollut vaivoja? onko nenä tukossa? jos haluat ja saat duactia vaivaan (vähentää limakalvoturvotusta, reseptilääke, max 10 vrk kuurina) niin tod näk johtuu sieltä ylemmistä rööreistä eikä mahasta.. . .


    • Selkoa

      ensin oli neljäviikkoa tuskailua oikean puolen kylkikipujen kanssa.tutkittiin veret virtsat ja ultrattiin sapenseutu.Ei mitään poikkeavaa Paitsi(stressistä kai johtuva )alhainen s-natrium heikotuksineen.Puristava kipu jatkui kuitenkin ja haittasi hengitystä ja kurkun päähän alkoi kertyä vaikeasti poisyskittävää sitkeää limaa ja verikokeita on taas otettu.kilpirauhasarvot eivät ole ihan linjassa.Alan olla henkisesti aivan loppu.luulen .ettäon pakko saada mielenterveyslääkkeitä ennen kuin vallan sekoan.joten ei taida ollaihan helppo selvittää syitä pitkittyneisiin vaivoihin

      • Anonyymi

        Oletko saanut "Selkoa" selitystä vaivallesi? Minulla samankaltaista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko saanut "Selkoa" selitystä vaivallesi? Minulla samankaltaista...

        Eiköhän ne ole 3 vuodessa selvinneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne ole 3 vuodessa selvinneet.

        Viisastelehan vielä lisää. Eipä kuule monet vaivat vähässä kummassa selviä ja aina saa aiheita nostaa ja etenkin jos on oikea huoli omasta tai vaikka toisten hyvinvoinnista ja terveydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisastelehan vielä lisää. Eipä kuule monet vaivat vähässä kummassa selviä ja aina saa aiheita nostaa ja etenkin jos on oikea huoli omasta tai vaikka toisten hyvinvoinnista ja terveydestä.

        Itselläni on nyt puolivuotta ollut sitkeää limaa joka aiheuttaa joskus ruuan jälkeen oksetamisen. Maidon juonti pahentaa tilannetta sekä oluen juonti. Ja joo tiedän jo sanomattakin että ei kannattaisi juoda jos ei sovellu mutta kun nämä oireet ovat tulleet kuin tyhjästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on nyt puolivuotta ollut sitkeää limaa joka aiheuttaa joskus ruuan jälkeen oksetamisen. Maidon juonti pahentaa tilannetta sekä oluen juonti. Ja joo tiedän jo sanomattakin että ei kannattaisi juoda jos ei sovellu mutta kun nämä oireet ovat tulleet kuin tyhjästä

        Minulla oli myös tuota sitkeää limaa ja yskimistä varsinkin ruoan jälkeen. Tähystyksen jälkeen todettiin refluksin aiheuttamaksi. Minulla ns. hiljainen refluksi. Ei mitään närästystuntemusta, oireet vain kurkussa. Nykyään sitä kutsutaan myös kurkkurefluksiksi. Happosalpaajat hoitona.


    • Anonyymi

      Jos se nousee hengitysteistä ? Onko tulehdus ?

    • Anonyymi

      Ettei olisi kyse närästyksestä?

    • Anonyymi

      Lopeta kaikki maitotuotteet pariksi viikoksi !!

      TEE HAKU murheita maidosta

      LUE LISÄÄ MAITOALLERGIA WIKIPEDIA

      maito, jogurtti, juusto, kerma, maitojauhe, kaseiini, hera.

      PROTEIINIRAHKA MINULLA PAHIN. maitosuklaa.. kermajäätelö...kermajuusto... kääk

      maidon proteiinissa 80% kaseiinia, sitä mistä tehdään LIIMAA

      ei ihme jos syödessä tarraa suun limakalvoille ..kurkkuun ..nenään ..korviin

      liraus kevytmaitoa kahvissa ei tee minulle ongelmia

    • Anonyymi

      Valkosipuli pahin
      tavallinen sipuli seuraava
      ruohosipuli myös

      ja kyllä on oireet on on ... limakurkku pahin!!!
      flunssanoireet
      astman oireet
      päänsärky
      vatsa sekaisin
      jne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe