lidlin kompostori

elmeri

Tuli ostettua lidlistä sellainen halpiais kompostori n.40e,onko teillä sellaisia ja tekeekö sillä yleensä mitään.Kaikki vinkit tervetulleita.

5

1962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Combo

      Meillä on ollut parisen vuotta. Minä en saanut ko. laatikkoa ainakaan toimimaan kunnolla missään vaiheessa. Tavallinen kompostorikehikkokin toimi mielestäni paremmin. Ykköstykkinä meillä on Biolanin-lämpökompostori, joka on tohissut koko kevään ja kesän. Mainitsemasi kaupan kompostoriin olen siirtänyt Biolanista kompostia jälkikompostoitumisprosessiin. Ensi keväänä sitten näkee mikä on tulos.

      • ollu pari vuotta

        Ja hyvin toimii.
        Honkkari myy vastaavaa "lämpökompostorin" nimellä ja hinta lähes tuplaten.
        On hintansa väärtti tarkoitukseensa, siis eihän sitä ole ruoantähteille tarkoitettu, mutta olen sinne kyllä sitäkin pieniä määriä lehtien sekaan laittanut. Lehtikompostoriksihan se alunalkaen on
        tarkoitettu.


      • raha ratkaisee
        ollu pari vuotta kirjoitti:

        Ja hyvin toimii.
        Honkkari myy vastaavaa "lämpökompostorin" nimellä ja hinta lähes tuplaten.
        On hintansa väärtti tarkoitukseensa, siis eihän sitä ole ruoantähteille tarkoitettu, mutta olen sinne kyllä sitäkin pieniä määriä lehtien sekaan laittanut. Lehtikompostoriksihan se alunalkaen on
        tarkoitettu.

        Minäkin olen hankkinut sen jälkikompostointiin. Muuten se on hyvä hintaansa nähden mutta koska siitä puuttuu pohja (voisihan sen verkon hankkia hiirien vuoksi)niin siirsin taas siihen jälkikompostuitumaan taas kesänajalta syntyvän tuotteen siihen sopii vielä syksyllä tulevaakin jätettä niin paljon kuin mahtuu, ja toimii ennen pakkasia.
        Mulla on myös vastaava k-kaupan versio melkein puolet kalliimpi, ei kyllä käytössä yhtään parempi, kerään siihen talvella syntyvän .
        Viime vuonna vuorasin sen villoilla ja styröksilla ja toimi aika hyvin siis ei jäätynyt koko talvena ja sopi koko talven jätteet.
        Nyt tuolla odottaa iso kasa hyvää kompostimultaa jonka tyhjensin siitä lidlin kopostorista , siis viimetalvista. Siis kahdella pärjää aika hyvin.


    • kompostori toimii

      Osta rautakaupasta verkko alle ja ala ruokkimaan sitä.

    • Kompostoija

      Asiansa ajaa lämpimänä vuodenaikana siinä, missä kalliimatkin kompostorit. Ainostaan talven kovimmat pakkaset jäädyttävät tällaisen etelän talviin suunnitellun kompostorin aina. Tällöin olisi hyvä olla toinenkin kompostori, jos haluaa jatkaa biojätteen erilliskeräystä koko talven. Jäätynyt komposti kun täyttyy tosi nopeasti, jäte kun ei tiivisty enää. Pitää vain muistaa sekoittaa ja laittaa kuiviketta sekaan, kuten toimivaankin kompostoriin. Kevätaurinko sulattaa pieneliöt jälleen toimimaan ja viimeistään toukokuussa höyry nousee kompostorista jälleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1719
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1678
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1209
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1047
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1001
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 9
      976
    Aihe