lidlin kompostori

elmeri

Tuli ostettua lidlistä sellainen halpiais kompostori n.40e,onko teillä sellaisia ja tekeekö sillä yleensä mitään.Kaikki vinkit tervetulleita.

5

2592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Combo

Meillä on ollut parisen vuotta. Minä en saanut ko. laatikkoa ainakaan toimimaan kunnolla missään vaiheessa. Tavallinen kompostorikehikkokin toimi mielestäni paremmin. Ykköstykkinä meillä on Biolanin-lämpökompostori, joka on tohissut koko kevään ja kesän. Mainitsemasi kaupan kompostoriin olen siirtänyt Biolanista kompostia jälkikompostoitumisprosessiin. Ensi keväänä sitten näkee mikä on tulos.

• ollu pari vuotta

Ja hyvin toimii.
        Honkkari myy vastaavaa "lämpökompostorin" nimellä ja hinta lähes tuplaten.
        On hintansa väärtti tarkoitukseensa, siis eihän sitä ole ruoantähteille tarkoitettu, mutta olen sinne kyllä sitäkin pieniä määriä lehtien sekaan laittanut. Lehtikompostoriksihan se alunalkaen on
        tarkoitettu.

• raha ratkaisee
        ollu pari vuotta kirjoitti:

Ja hyvin toimii.
        Honkkari myy vastaavaa "lämpökompostorin" nimellä ja hinta lähes tuplaten.
        On hintansa väärtti tarkoitukseensa, siis eihän sitä ole ruoantähteille tarkoitettu, mutta olen sinne kyllä sitäkin pieniä määriä lehtien sekaan laittanut. Lehtikompostoriksihan se alunalkaen on
        tarkoitettu.

Minäkin olen hankkinut sen jälkikompostointiin. Muuten se on hyvä hintaansa nähden mutta koska siitä puuttuu pohja (voisihan sen verkon hankkia hiirien vuoksi)niin siirsin taas siihen jälkikompostuitumaan taas kesänajalta syntyvän tuotteen siihen sopii vielä syksyllä tulevaakin jätettä niin paljon kuin mahtuu, ja toimii ennen pakkasia.
        Mulla on myös vastaava k-kaupan versio melkein puolet kalliimpi, ei kyllä käytössä yhtään parempi, kerään siihen talvella syntyvän .
        Viime vuonna vuorasin sen villoilla ja styröksilla ja toimi aika hyvin siis ei jäätynyt koko talvena ja sopi koko talven jätteet.
        Nyt tuolla odottaa iso kasa hyvää kompostimultaa jonka tyhjensin siitä lidlin kopostorista , siis viimetalvista. Siis kahdella pärjää aika hyvin.

• kompostori toimii

Osta rautakaupasta verkko alle ja ala ruokkimaan sitä.

• Kompostoija

Asiansa ajaa lämpimänä vuodenaikana siinä, missä kalliimatkin kompostorit. Ainostaan talven kovimmat pakkaset jäädyttävät tällaisen etelän talviin suunnitellun kompostorin aina. Tällöin olisi hyvä olla toinenkin kompostori, jos haluaa jatkaa biojätteen erilliskeräystä koko talven. Jäätynyt komposti kun täyttyy tosi nopeasti, jäte kun ei tiivisty enää. Pitää vain muistaa sekoittaa ja laittaa kuiviketta sekaan, kuten toimivaankin kompostoriin. Kevätaurinko sulattaa pieneliöt jälleen toimimaan ja viimeistään toukokuussa höyry nousee kompostorista jälleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      249
      9404
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      151
      7695
    3. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      150
      5261
    4. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      151
      4948
    5. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      58
      4660
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      105
      4340
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      128
      4164
    8. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      168
      1968
    9. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      9
      1829
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      290
      1631
    Aihe