Miksi ei voitais antaa.....

*********

lihavien ihmisten olla rauhassa. Se on liian rankkaa kun saa taistella omien ylimääräisten kilojen kanssa kun siihen saa vielä muilta haukut, nimittelyt ja nälvimiset päälle. Itse kun olen lihava niin tiedän miltä se tuntuu. Ihan kun joillekin olisi annettu oikeus kiusata ja haukkua lihavia. Mulla lihavuus ei johdu ylen syömisestä vaan anemiasta joka on mulla ollut pienestä saakka. Kun hemoglobiini on tosi alhaalla niin ei sitä jaksa silloin syödä eikä liikkua, ainoastaan nukkua ja silloinhan sitä lihoo kun ei liiku. Itse joudun syömään rautatablettja ja kun niitä jonkun aikaa syö ja sitten pitää taukoa niin ei kestä pitkää aikaa kun hb on taas lähellä 100. Pienenä mä oon ollut laiha mutta sitten kun tuli toi anemia niin mä aloin lihoon. Sitten on semmoinenkin juttu, että kun mä oon opiskelija ja päivät on koulussa 8-16 ja jos koulussa sattuu oleen sellaista ruokaa mistä en pidä niin mä en käy ollenkaan syömässä vaan olen koko päivän syömättä. Illalla kotona mä vasta sitten jotain syön ja sen jälkeen menen nukkumaan. Vaikka mä olen lihava niin mulla syy lihavuuteen ei ole syömisessä vaan anemiassa.

33

3633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunhan vielä kerrot

      mitä aina illalla syöt!!

    • syö rautaa

      No mutta syö sitä rautaa, ja hoida sitä anemiaasi sillä. Älä ylensyönnillä. Tunnen monia naisia joilla on esim. niin runsaat kuukautiset että he syövät säännöllisesti rautaa jotta hemoglobiini pysyisi riittävän korkealla.

      • *****

        koko ikäni rautatabletteja ja edelleeenkin niitä syön.


      • tämä juttu
        ***** kirjoitti:

        koko ikäni rautatabletteja ja edelleeenkin niitä syön.

        Terve ihminen ei joudu syömään rautatabletteja kuin satunnaisesti kuukautisten tai raskauden- ja imetyksen aikana. Jos sinä joudut niitä popsimaan alvariinsa, niin silloin sinulla on jokin sairaus tai imeytymishäiriö. Mene hakemaan apua, jos nyt jaksat senkään vertaa välittää itsestäsi.


    • Hoikka muttei kaunis

      >Vaikka mä olen lihava niin mulla syy lihavuuteen
      >ei ole syömisessä vaan anemiassa.

      Anemia ei ole syy lihavuuteen. Pidä päiväkirjaa syömisestäsi niin huomaan helpommin, mistä ne lisäkalorit tulevat. Kukaan ei liho syömättä.

      • *********

        mitään päiväkirjaa itse en ainakaan. Enkä myös ehdi sellaista tekemään kun paljon muutakin tärkeämpää tekemistä. Mulle riittää laiduttamiseen se kun syö vähemmän ja liikkuu enemmän. Mihinkään kalliisiin laihdutusryhmiin en lähde kun ei ole varaa sekä en ala laskemaan mitään pisteitä, sillä siinä menee jo maku syömisestä, sama kun lopettais sitten koko syömisen. Ei mikään ihmekään vaikka lopettaisin koko syömisen kun tänä päivänä ruoka on aivan sontaa kun ne on valmistettu niin huonosti. Esim salaatitkin kasvatetaan jollain ihmeaineilla, että saataisiin salaatti kasvaan mahdollisimman nopeasti. Lisäksi kasveihin laitetaan kauheasti torjunta-aineita niin ei uskalla kasviksiakaan syödä ollenkaan. Ravitsemusterapeuttiakin mulle on ehdotettu mutta mä en rupee siitäkään tyhjänjauhamisesta maksaa kallista käyntimaksua. Oman lihavuuteni syy on anemia. Pienenä liikuin paljon ja olin laiha, mutta sitten kun tuli toi anemia niin en jaksanut liikkua enkä myös mitään muutakaan tehdä kuin nukkua. Osaan kyllä päättää mitä suuhuni pistän ja mitä en sekä sen, että kuinka paljon syön. Eli syöminen ei ole syy miksi olen lihava.


      • hah,,
        ********* kirjoitti:

        mitään päiväkirjaa itse en ainakaan. Enkä myös ehdi sellaista tekemään kun paljon muutakin tärkeämpää tekemistä. Mulle riittää laiduttamiseen se kun syö vähemmän ja liikkuu enemmän. Mihinkään kalliisiin laihdutusryhmiin en lähde kun ei ole varaa sekä en ala laskemaan mitään pisteitä, sillä siinä menee jo maku syömisestä, sama kun lopettais sitten koko syömisen. Ei mikään ihmekään vaikka lopettaisin koko syömisen kun tänä päivänä ruoka on aivan sontaa kun ne on valmistettu niin huonosti. Esim salaatitkin kasvatetaan jollain ihmeaineilla, että saataisiin salaatti kasvaan mahdollisimman nopeasti. Lisäksi kasveihin laitetaan kauheasti torjunta-aineita niin ei uskalla kasviksiakaan syödä ollenkaan. Ravitsemusterapeuttiakin mulle on ehdotettu mutta mä en rupee siitäkään tyhjänjauhamisesta maksaa kallista käyntimaksua. Oman lihavuuteni syy on anemia. Pienenä liikuin paljon ja olin laiha, mutta sitten kun tuli toi anemia niin en jaksanut liikkua enkä myös mitään muutakaan tehdä kuin nukkua. Osaan kyllä päättää mitä suuhuni pistän ja mitä en sekä sen, että kuinka paljon syön. Eli syöminen ei ole syy miksi olen lihava.

        oot vaan laiska


      • ei aloittaja
        hah,, kirjoitti:

        oot vaan laiska

        Lihavuuteen voi itse vaikuttaa mutta tyhmyys on pysyvä olotila.


      • jo tulikin
        ********* kirjoitti:

        mitään päiväkirjaa itse en ainakaan. Enkä myös ehdi sellaista tekemään kun paljon muutakin tärkeämpää tekemistä. Mulle riittää laiduttamiseen se kun syö vähemmän ja liikkuu enemmän. Mihinkään kalliisiin laihdutusryhmiin en lähde kun ei ole varaa sekä en ala laskemaan mitään pisteitä, sillä siinä menee jo maku syömisestä, sama kun lopettais sitten koko syömisen. Ei mikään ihmekään vaikka lopettaisin koko syömisen kun tänä päivänä ruoka on aivan sontaa kun ne on valmistettu niin huonosti. Esim salaatitkin kasvatetaan jollain ihmeaineilla, että saataisiin salaatti kasvaan mahdollisimman nopeasti. Lisäksi kasveihin laitetaan kauheasti torjunta-aineita niin ei uskalla kasviksiakaan syödä ollenkaan. Ravitsemusterapeuttiakin mulle on ehdotettu mutta mä en rupee siitäkään tyhjänjauhamisesta maksaa kallista käyntimaksua. Oman lihavuuteni syy on anemia. Pienenä liikuin paljon ja olin laiha, mutta sitten kun tuli toi anemia niin en jaksanut liikkua enkä myös mitään muutakaan tehdä kuin nukkua. Osaan kyllä päättää mitä suuhuni pistän ja mitä en sekä sen, että kuinka paljon syön. Eli syöminen ei ole syy miksi olen lihava.

        Ei jaksa liikkua, ei syö kasviksia, jne.

        Osta luomua, EI ole hyöntyismyrkkyjä, ja kaupoissa on yleensä hyvät luomuvihannes ja hedelmävalikoimat. Myrkkyjen takia kasvisten syömättömyys on naurettavan huono tekosyy.

        Käy lääkärillä sen anemiasi takia. Sinulla on imeytymishäiriö jos kerran syöt rautaa mutta hemoglobiini on alhainen. Tai sinulla voi olla joku muu sairaus joka aiheuttaa anemiaa.

        Voithan sä tuudittautua siihen että lihavuutesi syy on anemia MUTTA ei se ole totta. Ei anemia tee kenestäkään lihavaa. Anemia ei pakota sinua syömään. Vaikka et jaksaisikaan urheilla, niin voit silti laihtua jos vaan syöt vähemmän kuin kulutat.

        Syöminen taitaa nimenomaan olla se syy miksi olet lihava. Anemia se ei ainakaan ole.

        Jos et halua tehdä asialle mitään, niin älä valita. Sinulle on ehdotettu ravitsemusterapeuttia mutta ilmeisesti kuntosi ja terveytesi ei kiinnosta sinua niin paljon että hakeutuisit sinne. Sinulle on ehdotettu ruokapäiväkirjan kirjoittamista, mutta et jaksa vaivautua. Et tule ikinä laihtumaan jos et vaivauden näkemään vähän vaivaa sen eteen. Käsitän että kuitenkin haluat laihtua?


      • ***********
        jo tulikin kirjoitti:

        Ei jaksa liikkua, ei syö kasviksia, jne.

        Osta luomua, EI ole hyöntyismyrkkyjä, ja kaupoissa on yleensä hyvät luomuvihannes ja hedelmävalikoimat. Myrkkyjen takia kasvisten syömättömyys on naurettavan huono tekosyy.

        Käy lääkärillä sen anemiasi takia. Sinulla on imeytymishäiriö jos kerran syöt rautaa mutta hemoglobiini on alhainen. Tai sinulla voi olla joku muu sairaus joka aiheuttaa anemiaa.

        Voithan sä tuudittautua siihen että lihavuutesi syy on anemia MUTTA ei se ole totta. Ei anemia tee kenestäkään lihavaa. Anemia ei pakota sinua syömään. Vaikka et jaksaisikaan urheilla, niin voit silti laihtua jos vaan syöt vähemmän kuin kulutat.

        Syöminen taitaa nimenomaan olla se syy miksi olet lihava. Anemia se ei ainakaan ole.

        Jos et halua tehdä asialle mitään, niin älä valita. Sinulle on ehdotettu ravitsemusterapeuttia mutta ilmeisesti kuntosi ja terveytesi ei kiinnosta sinua niin paljon että hakeutuisit sinne. Sinulle on ehdotettu ruokapäiväkirjan kirjoittamista, mutta et jaksa vaivautua. Et tule ikinä laihtumaan jos et vaivauden näkemään vähän vaivaa sen eteen. Käsitän että kuitenkin haluat laihtua?

        Se oli silloin pienenä ala-asteella kun hb oli tosi matalalla niin heti kun koulusta kotiin menin nukkumaan koska olin niin väsynyt. Nykyään vaikka joudun edelleen syömään rautatabletteja niin en ole silti yhtä väsynyt kuin pienenä. Vaikka olen lihava niin jaksan kyllä ihan hyvin kävellä ja menen okein reipastakin vauhtia. Ei voi valittaa ollenkaan ettenkö mä liiku.

        Ei voi kukaan sanoa ettenkö mä välitä itsestäni ollenkaan vaikka on tarjottu minkälaista ravitsemusterapeuttia, mulla vaan ei ole varaa maksaa kallista hintaa terapeutista, se on syy miksi en suostu siellä käymään. Ravitsemusterapeutit on pelkkiä rahan kuppaajia, kun tyhjästä joutuu maksaa kalliin hinnan. Itse et ole varmaankaan koskaan käynyt kyseisellä terapeutilla niin et voi myös tietääkään kuinka paljon käynti siellä maksaa.

        Itse et ole varmaan kuullut uutisista ollenkaan sitä asiaa kuinka paljon kasviksiin laitetaan torjunta-aineita. No siinäpähän syöt sitten torjunta-aineistettuja kasviksia.

        Kyllä mä olen lihavuudelleni yrittänyt tehdä jotakin kun olen todella monta kertaa käynyt lääkärissä. Ei tarvi ollenkaan valittaa ettenkö tee asian eteen mitään ja välitä itsestäni. Jokaisella on oma syynsä miksi on lihava niin silloin ei voi jokaista syyllistää että on sen takia lihava kun syö enemmän kuin liikkuu.


      • ********
        ei aloittaja kirjoitti:

        Lihavuuteen voi itse vaikuttaa mutta tyhmyys on pysyvä olotila.

        olla muuta kykyä kuin toisten mollaaminen.


      • todennäköisesti juuri siksi
        *********** kirjoitti:

        Se oli silloin pienenä ala-asteella kun hb oli tosi matalalla niin heti kun koulusta kotiin menin nukkumaan koska olin niin väsynyt. Nykyään vaikka joudun edelleen syömään rautatabletteja niin en ole silti yhtä väsynyt kuin pienenä. Vaikka olen lihava niin jaksan kyllä ihan hyvin kävellä ja menen okein reipastakin vauhtia. Ei voi valittaa ollenkaan ettenkö mä liiku.

        Ei voi kukaan sanoa ettenkö mä välitä itsestäni ollenkaan vaikka on tarjottu minkälaista ravitsemusterapeuttia, mulla vaan ei ole varaa maksaa kallista hintaa terapeutista, se on syy miksi en suostu siellä käymään. Ravitsemusterapeutit on pelkkiä rahan kuppaajia, kun tyhjästä joutuu maksaa kalliin hinnan. Itse et ole varmaankaan koskaan käynyt kyseisellä terapeutilla niin et voi myös tietääkään kuinka paljon käynti siellä maksaa.

        Itse et ole varmaan kuullut uutisista ollenkaan sitä asiaa kuinka paljon kasviksiin laitetaan torjunta-aineita. No siinäpähän syöt sitten torjunta-aineistettuja kasviksia.

        Kyllä mä olen lihavuudelleni yrittänyt tehdä jotakin kun olen todella monta kertaa käynyt lääkärissä. Ei tarvi ollenkaan valittaa ettenkö tee asian eteen mitään ja välitä itsestäni. Jokaisella on oma syynsä miksi on lihava niin silloin ei voi jokaista syyllistää että on sen takia lihava kun syö enemmän kuin liikkuu.

        Ei voi kaikkien lihavien syyksi pistää ylensyöntiä, totta. Mutta sun tapauksessa se todennäköisesti on se syy, koska pelkästään anemialla ei voida lihomista mitenkään selittää. Joko sulla on oikeasti joku sairaus (mikä kannattaisi tutkia) tai sitten vain syöt enemmän kuin kulutat.

        Kuinka paljon liikut viikossa? Kävelemälläkin kulutetut kalorit voi kuitata yhdellä kunnon isolla annoksella ruokaa. Puhumattakaan herkuista. Liikunnalla on ylipäätään HYVIN VAIKEA laihduttaa. Ruokavalio on kaiken a ja o.

        Ravitsemusterapeutille saatat päästä kuule melkein ilmaiseksi kun marssit paikkakuntasi terveyskeskukseen ja kerrot ongelmastasi ja siitä että haluat laihtua. Ja samalla voit tutkituttaa myös raudanimeytymisen. Ja vaikka et pääsisikään terveyskeskuksen kautta ravitsemusterapeutille, niin lääkärikin osaa neuvoa ravinnossa. Ja vaikak et menisi lääkärille ollenkaan, niin sama tieto minkä lääkäri tai ravitsemusterapeutti osaa sulle kertoa löytyy kyllä muistakin lähteistä. Kirjastosta löytyy monia ravintoa ja painonhallintaa ja liikuntaa ja terveellistä elämäntapaa käsitteleviä kirjoja. Niistä on hyvä aloittaa, ne sisältää samat neuvot mitä ne lääkäritkin kertoo. Netistäkin löytyy paljon neuvoja. EI ole tarvetta maksaa itseään kipeäksi, jos oikeasti kiinnostaa, niin tietoa kyllä löytyy vain kirjastoon kävelemällä.

        Tuli tässä mieleen, että raudan imeytymistähän edistää C-vitamiini. Ja jos et syö ollenkaan vihanneksia ja kasviksia, niin ei ihmekään jos rauta ei elimistössäsi imeydy! Syö nyt edes vitamiinitabletteja.

        Ja noista kasviksista vielä; LUOMUtuotanto on suomessa hyvin tarkkaan valvottua, luomuliiton merkkiä ei ihan helposti saa tomaatin tai kurkun kylkeen komeilemaan. Niihin käytetään luonnonlannokkeita, eli lantaa, eikä hyönteismyrkkyjä käytetä. Ja voithan sä kuoria ne vihannekset ja hedelmät!

        Sitäpaitsi; huomattavasti vaarallisempaa on OLLA SYÖMÄTTÄ kasviksia, kun syödä niitä, vaikka niissä olisikin suihkutettu jotain aineita. Sulla voi olla vakavia vitamiininpuutoksia elimistössä, ei ihme jos väsyttää!

        Lisäksi, jos et syö ollenkaan kasviksia, niin mistä sun ruokavalio sitten koostuu? Kerro lyhyesti mitä syöt normaalina päivänä? Ihmisen pitäisi terveyssuositusten mukaan saada vähintään 0,5 kiloa kasviksia päivässä.

        Kyllä se nyt kuulostaa kovasti siltä, että sä vaan kovasti yrität selitellä sun lihavuutta; et jaksa kirjoittaa ruokapäiväkirjaa, ravintoterapeutille hakeutuminen on kallista, vihannekset myrkytettyjä. Ei toi kuulosta siltä että oikeasti haluaisit laihtua.

        Fakta on se, että sun on ensinnäkin tutkittava miksi se sun hemoglobiini on niin alhainen. Siihen voi vaikuttaa yksipuolinen, kasviksia sisältämätön ruokavalio VOI vaikuttaa siihen.


      • niin...
        ********* kirjoitti:

        mitään päiväkirjaa itse en ainakaan. Enkä myös ehdi sellaista tekemään kun paljon muutakin tärkeämpää tekemistä. Mulle riittää laiduttamiseen se kun syö vähemmän ja liikkuu enemmän. Mihinkään kalliisiin laihdutusryhmiin en lähde kun ei ole varaa sekä en ala laskemaan mitään pisteitä, sillä siinä menee jo maku syömisestä, sama kun lopettais sitten koko syömisen. Ei mikään ihmekään vaikka lopettaisin koko syömisen kun tänä päivänä ruoka on aivan sontaa kun ne on valmistettu niin huonosti. Esim salaatitkin kasvatetaan jollain ihmeaineilla, että saataisiin salaatti kasvaan mahdollisimman nopeasti. Lisäksi kasveihin laitetaan kauheasti torjunta-aineita niin ei uskalla kasviksiakaan syödä ollenkaan. Ravitsemusterapeuttiakin mulle on ehdotettu mutta mä en rupee siitäkään tyhjänjauhamisesta maksaa kallista käyntimaksua. Oman lihavuuteni syy on anemia. Pienenä liikuin paljon ja olin laiha, mutta sitten kun tuli toi anemia niin en jaksanut liikkua enkä myös mitään muutakaan tehdä kuin nukkua. Osaan kyllä päättää mitä suuhuni pistän ja mitä en sekä sen, että kuinka paljon syön. Eli syöminen ei ole syy miksi olen lihava.

        Terveellisesti ei voi syödä, kun on niin paljon kaikkia "lisäaineita" juuuuuri tässä terveellisessä ruuassa.

        Mitähän aineita siinä mätössä on, jota ilmeisesti päivät pitkät vedät.

        Jätä vikinät "anemiasta" sikseen ja laihduta jos tilanne häiritsee.


      • ööööö8
        jo tulikin kirjoitti:

        Ei jaksa liikkua, ei syö kasviksia, jne.

        Osta luomua, EI ole hyöntyismyrkkyjä, ja kaupoissa on yleensä hyvät luomuvihannes ja hedelmävalikoimat. Myrkkyjen takia kasvisten syömättömyys on naurettavan huono tekosyy.

        Käy lääkärillä sen anemiasi takia. Sinulla on imeytymishäiriö jos kerran syöt rautaa mutta hemoglobiini on alhainen. Tai sinulla voi olla joku muu sairaus joka aiheuttaa anemiaa.

        Voithan sä tuudittautua siihen että lihavuutesi syy on anemia MUTTA ei se ole totta. Ei anemia tee kenestäkään lihavaa. Anemia ei pakota sinua syömään. Vaikka et jaksaisikaan urheilla, niin voit silti laihtua jos vaan syöt vähemmän kuin kulutat.

        Syöminen taitaa nimenomaan olla se syy miksi olet lihava. Anemia se ei ainakaan ole.

        Jos et halua tehdä asialle mitään, niin älä valita. Sinulle on ehdotettu ravitsemusterapeuttia mutta ilmeisesti kuntosi ja terveytesi ei kiinnosta sinua niin paljon että hakeutuisit sinne. Sinulle on ehdotettu ruokapäiväkirjan kirjoittamista, mutta et jaksa vaivautua. Et tule ikinä laihtumaan jos et vaivauden näkemään vähän vaivaa sen eteen. Käsitän että kuitenkin haluat laihtua?

        Samaa mieltä,luoja kiitos laihuutta ei voi rahalla ostaa! Joten olemme kaikki samalla lähtöviivalla,ainakin melkein.
        Se onkin liikaa pyydetty nykyajan ihmisiltä että joutuu jotain tekemään jonkin asian eteen, laihuutta ei saa ilmaseksi. Tosin vanhemmilla on todella suuri vastuu lasten syömisistä koska lapsena opitaan ruokatavat/aineet mitä on lupa syödä lihomatta.


      • joopa joo
        ööööö8 kirjoitti:

        Samaa mieltä,luoja kiitos laihuutta ei voi rahalla ostaa! Joten olemme kaikki samalla lähtöviivalla,ainakin melkein.
        Se onkin liikaa pyydetty nykyajan ihmisiltä että joutuu jotain tekemään jonkin asian eteen, laihuutta ei saa ilmaseksi. Tosin vanhemmilla on todella suuri vastuu lasten syömisistä koska lapsena opitaan ruokatavat/aineet mitä on lupa syödä lihomatta.

        Monihan käy rasvaimussa ja onhan noita isojakin läskejä lihavilta leikattu.


    • selityksiä

      riittää. Vai että anemian takia lihava??? Ne tyypit, joilla hemoglobiinin kanssa on ongelmia, ovat yleensä langanlaihoja.

      • Jorkki

        Ette te ole mitään lääkäreitä. Ettekä tiedä mistään mitään saatanan mulkut. Ampukaa ittenne vitun ääliöt. Ei toisia saa haukkua ääliöt.


      • hannesu
        Jorkki kirjoitti:

        Ette te ole mitään lääkäreitä. Ettekä tiedä mistään mitään saatanan mulkut. Ampukaa ittenne vitun ääliöt. Ei toisia saa haukkua ääliöt.

        mitäs itse teet,taidat olla todella lihava ja katkera! =)


      • tiktokkeri
        hannesu kirjoitti:

        mitäs itse teet,taidat olla todella lihava ja katkera! =)

        *reps*


    • kiltti

      mulle on ihan sama onko joku laiha vai lihava. Joskus olen kuitenkin törmännyt sellaiseen tilanteeseen, että en tiedä mihin katsoa ja olen vaivaantunut koska haluaisin kunnioittaa heidän yksityisyyttään. Mutta katsonhan normaalisti kaikkia vastaantulijoita silmiin...en uskalla jotenkin jos on tosi lihava ihminen. sama tilanne itsellä jos puhuu kierosilmäisen kanssa niin on vaivaantunut kun ei tiedä kumpaan silmään katsoa...

    • loled

      haista vittuuu vitun läskipersse!

    • Naisope --

      tietysti ihan mitä tahansa. Anemia ei kuitenkaan aiheuta millään mekanismilla lihavuutta.

      Olet vain saanut siitä tekosyyn eli keppihevosen sille, että sinut pitäisi hyväksyä lihavana.

      Epäilen kyllä vahvasti, että kyseessä on provo.

      • vs. ope

        Sinun kirjoituksia lukiessa epäilen kyllä vahavsti, että olisit ope.


      • kjgfhkhjagkj

        noin se ainakin selvis miksi nykynuoriso voi huonosti jos huonot käytöstavat on jo oppiaine koulussa (opet ei osaa itse/ osaa opettaa kunnon käytöstapoja).


    • lololololololol

      Tuo oli jo loistava tekosyy! Anemia siis aiheuttaa lihavuutta :D :D :D Ihan paras :D LOL

    • 789654123,0

      Hoh hoijaa, anemian takia lihoo. Et voi tollasta edes väittää. Eikä syö kouluruokaan vaan mussutta kotona. Ja ihan varmasti sellasta ruokaa josta pelkästään lihoo mutta ei saa rautaa.
      Ei tää tietysti tarkota että lihavia pitää ääneen joka paikassa haukkua mutta että joku voi väittää anemian takia lihoneensa. Noin pöhköä en ole ennen kuullut. Sen sijaan jotkut on laihtuneet anemian takia.

      • dfvgvdf

        Mutta lihavalla olla anemia. Jos et usko, niin ota asioista selvää.


    • 9+17

      Ai tää olikin alunperin vanha juttu vuodelta 2006. Ehkä tää aneemikko/lihava on nyt oppinut että lihavalla voi olla anemia mutta anemia ei lihota.

      • zsdsd

        Ei lihota, mutta heikentää mahdollisuuksia laihtua.


    • tsemppiä!

      tottakai jokaisen täytyy saada olla sellainen kuin on. ei ulkomuoto aina ole meistä itsestämme riippuvainen. tuolla anemialla lienee tarkoitat että se vie voimat siinä määrin, ettet ole jatkasnut liikkua ja/tai harrastaa tarpeeksi ja painoa on pikkuhiljaa kertynyt ja kertynyt. nyt lienee jo sellaisessa painossa, mistä itsekin kärsit ja josta on jo vaikeampi päästä eroon? itse kiireisenä ihmisenä en ehdi juurikaan harrastaa, mutta oloen onnistunut pitämään painoni (165Cm/n 55-58kg) suht samanlaisena ihan tänne keski-ikään saakka. onneksi en rakasta makeaa...ja syön lähinnä itse valmistamiani ruokia..töissäkin! ( joo..aamulla klo 6 aterian valmistaminen ei aina ole "herkkua"!!)...ja itse valmistaman ruoan syöminen on huomattavasti kalliimpaa kuin einesten!! toivotan sinulle hyvää jatkoa, ja mahdollisuutta tutkituttaa tuon jatkuvan anemian syy. ..ja jatkaa siitä sitten kohti vähän terveempää elämää!

    • ****

      H*lvettiä nää selität sekopää ? "Kun hemoglobiini on tosi alhaalla niin ei sitä jaksa silloin syödä eikä liikkua, ainoastaan nukkua ja silloinhan sitä lihoo kun ei liiku." Jos et jaksa syödä etkä liikkua, niin ei silloin liho kun nukkuu, muutenhan me kaikki oltaisiin ylipainoisia, jos nukkuminen lihottaa ? Minulla on ollut verenpaineet niin alhaalla, etten jaksanut kuin maata, söin vähän, mutta kiloakaan ei tullut ylimääräistä. Ja en ole koskaan kuullut että anemia lihottaisi, en ikinä, eikä anemian oireisiin todellakaan liity lihominen.

    • ....................

      Teinit täällä vauhkoaa taattuun tyyliin. Ikään kuin aloittajakaan olisi jotain hyväksymistä hakemassa. Normaali, kunnioittava käytös riittää, ja sitä pitää vaatia ihan kaikilta.

    • vajaalla_käyvä

      Sulla on alottaja todennäköisesti kilpirauhasen vajaatoiminta. Aiheuttaa anemiaa, väsymystä ja lihominen siihen päälle.

      Taitaa vain tulla myöhässä tää varotus ja tällä hetkellä sulle on saattanu kehittyä muitakin oireiluja, esim. rytmihäiriöitä, korkeaa kolesterolia ja verenpainetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe