Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Voiko ottaa hierontaaa

jos on polyneuropatia,

joka ei ole kipuileva. Onko hieronnan aiheuttama hermoärsytys (?) vahingoksi vai hyödyksi?

12

5337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen antanut hermoratahierontaa polyneuropatiasta kärsivälle asiakkaalle 1-2 kertaa kuukaudessa hyvin tuloksin. Hermoratahieronta lievittää kipua ja tuo tuntoa käsiin ja jalkoihin. Klassisesta hieronnasta asiakkaani ei saa vastaavaa apua. Minulla varsin positiivisia kokemuksia hermoratahieronnan vaikutuksista myös fibromyalgian aiheuttamien kipujen lievetyksessä.

      Kehoitan kokeilemaan. Omat yhteystietoni löydät profiilistani.

      • mistä puhutaan

        Kun puhutaan hermoratahieronnasta. Puhutaanko oikeasta hermojen pinnetiloja avaavasta hermoratahieronnasta ja vyöhyketerapeutin tekemästä refleksihoidosta. Kun jostakin kumman syystä vyöhyketerapeutit ovat halunneet ottaa "uusiokäyttöön" vanhaa ja perinteikästä hoitoa kuvaavan sanan. Aiheuttaa turhaa sekaannusta.
        T: Hieroja 20v. kokemuksella


      • röhveltäjä
        mistä puhutaan kirjoitti:

        Kun puhutaan hermoratahieronnasta. Puhutaanko oikeasta hermojen pinnetiloja avaavasta hermoratahieronnasta ja vyöhyketerapeutin tekemästä refleksihoidosta. Kun jostakin kumman syystä vyöhyketerapeutit ovat halunneet ottaa "uusiokäyttöön" vanhaa ja perinteikästä hoitoa kuvaavan sanan. Aiheuttaa turhaa sekaannusta.
        T: Hieroja 20v. kokemuksella

        Näinhän siinä on käynyt. Minulle ainakin nykyisin kuullessani jonkun käyttävän hermoratahieroja-titteliä, tulee ensimmäiseksi mieleen kuopiolaisen kirjekurssin käynyt puoskari, joka lupaa hoitaa kaikki vaivat astmasta ja psoriasiksesta alkaen aina "hiivasyndroomaan" asti.

        Olisiko tässä tilanteessa parasta unohtaa koko hermoratahieronta-sana, ja käyttää hermojen pinnetiloja avaavasta hieronnasta vaikkapa nimitystä sidekudoshieronta? Se ei ehkä ole täsmällinen, mutta ei täysin vääräkään.


      • mistä puhutaan kirjoitti:

        Kun puhutaan hermoratahieronnasta. Puhutaanko oikeasta hermojen pinnetiloja avaavasta hermoratahieronnasta ja vyöhyketerapeutin tekemästä refleksihoidosta. Kun jostakin kumman syystä vyöhyketerapeutit ovat halunneet ottaa "uusiokäyttöön" vanhaa ja perinteikästä hoitoa kuvaavan sanan. Aiheuttaa turhaa sekaannusta.
        T: Hieroja 20v. kokemuksella

        Olen ymmärtänyt, että termi hermoratahieronta on käännös saksalaisesta termistä Nervenbahnmassage. Minulle on kerrottu, että käsittelyn juuret ovat Kiinassa ja sen perusteena onkin kiinalainen käsitys ihmisen kehosta, sen toiminnasta ja häiriötiloista. Terapia on siis tullut Kiinasta Saksaaan ja sieltä Suomeen.

        Olen saanut oman koulutukseni Järvenpäässä 10 kk kestäneellä kurssilla johon sisältyi anatomiaa ja tautioppia sekä runsaasti hierontaharjoituksia, kaksi näyttökoetta ja kirjallisia kuulusteluja.

        Minulla on kokemuksia käsittelyn positiivisesa vaikutuksesta hermojen pinnetiloihin ja kuten mainitsin, polyneuropatiaan (ääreishermosotn degeneroituminen). Hermoratahieronta on myös yleisrentouttava ja sopii hoitokeinona esim. stressiin ja myös maha-suolikanavan on ongelmiin.


      • polyneuropaatikko
        masseur kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että termi hermoratahieronta on käännös saksalaisesta termistä Nervenbahnmassage. Minulle on kerrottu, että käsittelyn juuret ovat Kiinassa ja sen perusteena onkin kiinalainen käsitys ihmisen kehosta, sen toiminnasta ja häiriötiloista. Terapia on siis tullut Kiinasta Saksaaan ja sieltä Suomeen.

        Olen saanut oman koulutukseni Järvenpäässä 10 kk kestäneellä kurssilla johon sisältyi anatomiaa ja tautioppia sekä runsaasti hierontaharjoituksia, kaksi näyttökoetta ja kirjallisia kuulusteluja.

        Minulla on kokemuksia käsittelyn positiivisesa vaikutuksesta hermojen pinnetiloihin ja kuten mainitsin, polyneuropatiaan (ääreishermosotn degeneroituminen). Hermoratahieronta on myös yleisrentouttava ja sopii hoitokeinona esim. stressiin ja myös maha-suolikanavan on ongelmiin.

        Kiitos Sinulle asiallisesta ja asiantuntevalta vaikuttavasta vastauksesta.
        Olen ottanut vuosia sitten hermoratahierontaa selkävaivojeni takia. Nyt on selvinnyt että epäilemäni puutumiset ja kivut johtuvat polyneuropatiasta.
        Olin juuri miettimässä, uskaltaisiko samaa hoitoa ottaa nyt tähän vaivaan.
        Toisen jalan hermot ovat jo osittain tuhoutuneet ja kipuihin olen saanut
        lyricaa.
        Tauti on muuten vaikea tunnistettava, vaatii neurologia-terveyskeskuslääkärit
        antavat buranaa tms ja lähettävät kotiin.


    • Hierojarouva

      Kysyisin sinuna lääkärin kantaa asiaan. Mistä halvauksesi johtuu, kuinka laaja se on, minkä asteista ym. vaikuttavat hierontaan. Yksi vaihtoehto voisi olla ns. reflekseihin perustuvat hoidot, kuten vyöhyketerapia, akupunktio, kranio-sakraaliterapia. Näistäkin voit lääkärin mielipidettä kysyä.

      En itse hieroisi konsultoimatta lääkäriä tilanteessa.

      • 2141

        "Riippuu tekijöistä". Ei kait kyse ole halvauksesta.


      • Hierojarouva
        2141 kirjoitti:

        "Riippuu tekijöistä". Ei kait kyse ole halvauksesta.

        Olisit säästänyt kirjoituksesi mieluummin vastataksesi alkuperäiselle kysyjälle, kuin erikoisesti kritisoimalla minun kirjoitustani.
        Saatoinpa olla väärässäkin, mutta siinäpä yksi pointti kysyä lääkäriltä, kun eivät kaikki hierojat tiedä kaikkia maailman sairauksia. Ja kuka hieroo tietämättä ja lääkäriltä kysymättä (niitäkin riittää!) voipi tehdä paljonkin haittaa.

        Eli edelleen aloittajalle. Kysy lääkäriltäsi. Hieroja ei ole lääkäri, vaikka joskus paljon tietääkin.


      • Hieroja v-suomesta
        Hierojarouva kirjoitti:

        Olisit säästänyt kirjoituksesi mieluummin vastataksesi alkuperäiselle kysyjälle, kuin erikoisesti kritisoimalla minun kirjoitustani.
        Saatoinpa olla väärässäkin, mutta siinäpä yksi pointti kysyä lääkäriltä, kun eivät kaikki hierojat tiedä kaikkia maailman sairauksia. Ja kuka hieroo tietämättä ja lääkäriltä kysymättä (niitäkin riittää!) voipi tehdä paljonkin haittaa.

        Eli edelleen aloittajalle. Kysy lääkäriltäsi. Hieroja ei ole lääkäri, vaikka joskus paljon tietääkin.

        Refleksologialla hoidetaan heijastejärjestelmiä ympäri kroppaa. Ei ole hermoratahierontaa.


      • siksi
        Hieroja v-suomesta kirjoitti:

        Refleksologialla hoidetaan heijastejärjestelmiä ympäri kroppaa. Ei ole hermoratahierontaa.

        on ongelmallista että sitä markkinoidaan hermoratahierontana.


      • ice_13

      • Anonyymi

        Polyneuropatia ei ole halvaus!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe