olen ajatellut jos olen syönyt jo n.5vuotta nukahtamis lääkkeitä ja annostus on ollut n.2 vuotta sama eli annostus ei tästä kasva enään.olen tapa köäyttäjä ja en pääse eroon ku olen tune ihminen joten murehdin asioita eli haluan vaan iltaisin nukahtaa aika nopsaan ilman mitään pyörimisiä ja fundeerauksia.joten jos olisin raskaana niin voinko syödä edelleen??tällä hetkellä minulla on käytössä stella 10mg.onko se pahempaa kuin polttais tupakkaa koko raskaus ajan(en itse polta) en usskalla tulla raskaaksi ku sitten joudun lopettamaan pillerit ja funtsin ja murehdin ja mietin yöt sängyssäni.unettomuus ei johdu liikunna puutteesta ja ulkoilen joka päivä syön tervellisesti jne.olen vain tunne ihminen ja murehtija.
raskaus ja nukahtamislääke
4
5508
Vastaukset
- hulestunut n-74
en tajunut tarkistaa tekstiäni.anteeksi noi kauheat kirjoitus virheet!!!!!johtunee nukahtamislääkkeistä varmaanki
- käyttäjä
ei raskaus aikana käytetä tuollaisia lääkkeitä.
Itse en enää tee lapsia ja käytän unilääkkeitä säännöllisesti, en pärjää ilman. Räjähtää hermot jos ei yhtään unilääkettä jäljellä ! Mietin vaan että mitähän nuo stellat on? Jääkö niihin koukkuun? Itse käytän zopiclonea. - jone74
STELLA
Alpharma Oy
Lääkemuodot:
Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 5 tai 10 milligrammaa.
Vaikuttavat aineet:
Tsolpideemi.
Käyttötarkoitus:
Stella on tarkoitettu tilapäisen tai lyhytaikaisen, toimintakykyä haittaavan unettomuuden hoitoon ensisijaisesti silloin, kun unihäiriö ilmenee nukahtamisvaikeutena.
Vaikutustapa:
Tsolpideemi on nopeasti vaikuttava unilääke. Se nopeuttaa nukahtamista ja vähentää taipumusta heräillä yöllä.
Annostus:
Lääkäri määrää annostuksen. Hoito saisi kestää yhtäjaksoisena enintään 4 viikkoa, mihin kuuluu annostuksen asteittainen pienentäminen.
Lääkkeen ottaminen:
Lääke otetaan nestetilkan kanssa juuri ennen nukkumaan menoa. Lääkkeen ottamisen jälkeen tulisi voida nukkua häiriöttä useita tunteja, koska kesken unen herätessään lääkkeen käyttäjä voi käyttäytyä omituisesti eikä muista tapahtumista itse mitään.
Haittavaikutukset:
Joskus ilmenee mm. päiväväsymystä, päänsärkyä, huimausta tai huonovointisuutta. Myös ripulia, sekavuutta ja muistihäiriöitä on tavattu. Lääkettä ei saa käyttää samanaikaisesti alkoholin kanssa. Sama koskee muiden keskushermostoa lamaavien aineiden käyttöä. Lääke voi heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä ja muissa tarkkuutta vaativissa tilanteissa. Pitkään jatkuvaan käyttöön liittyy riippuvuuden vaara, ja lääkityksen keskeytyessä uniongelmat voivat palata aikaisempaa vaikeampina.
Raskaus ja imetys:
Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä imetyksen yhteydessä.
Säilytys:
Huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa, alkuperäispakkauksessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
Tyyppi:
Reseptivalmiste
Markkinoija:
Alpharma Oy
ATC-koodi:
N05CF02
» Lisää vastaavia lääkkeitä
Tuotetiedot päivitetty:
03.06.2004
Hintatiedot:
tabletti, kalvopäällysteinen
10 mg
10 fol
3,25€
10 mg
20 fol
3,52€
10 mg
100 fol
7,40€
STELLA
Alpharma Oy
Lääkemuodot:
Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 5 tai 10 milligrammaa.
Vaikuttavat aineet:
Tsolpideemi.
Käyttötarkoitus:
Stella on tarkoitettu tilapäisen tai lyhytaikaisen, toimintakykyä haittaavan unettomuuden hoitoon ensisijaisesti silloin, kun unihäiriö ilmenee nukahtamisvaikeutena.
Vaikutustapa:
Tsolpideemi on nopeasti vaikuttava unilääke. Se nopeuttaa nukahtamista ja vähentää taipumusta heräillä yöllä.
Annostus:
Lääkäri määrää annostuksen. Hoito saisi kestää yhtäjaksoisena enintään 4 viikkoa, mihin kuuluu annostuksen asteittainen pienentäminen.
Lääkkeen ottaminen:
Lääke otetaan nestetilkan kanssa juuri ennen nukkumaan menoa. Lääkkeen ottamisen jälkeen tulisi voida nukkua häiriöttä useita tunteja, koska kesken unen herätessään lääkkeen käyttäjä voi käyttäytyä omituisesti eikä muista tapahtumista itse mitään.
Haittavaikutukset:
Joskus ilmenee mm. päiväväsymystä, päänsärkyä, huimausta tai huonovointisuutta. Myös ripulia, sekavuutta ja muistihäiriöitä on tavattu. Lääkettä ei saa käyttää samanaikaisesti alkoholin kanssa. Sama koskee muiden keskushermostoa lamaavien aineiden käyttöä. Lääke voi heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä ja muissa tarkkuutta vaativissa tilanteissa. Pitkään jatkuvaan käyttöön liittyy riippuvuuden vaara, ja lääkityksen keskeytyessä uniongelmat voivat palata aikaisempaa vaikeampina.
Raskaus ja imetys:
Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä imetyksen yhteydessä.
Säilytys:
Huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa, alkuperäispakkauksessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
Tyyppi:
Reseptivalmiste
Markkinoija:
Alpharma Oy
ATC-koodi:
N05CF02
» Lisää vastaavia lääkkeitä
Tuotetiedot päivitetty:
03.06.2004
Hintatiedot:
10 mg
10 fol
3,25€
10 mg
20 fol
3,52€
10 mg
100 fol
7,40€ - N. -75
Heips! Itselläni on vähän samanlainen tausta kun sulla ton nukkumisen suhteen, eli olen käyttänyt eri nukahtamis lääkeitä n. 6 vuotta. Nyt kuitenkin olen raskaana. Soitin lääkärille ja kysyin asiaa. Hänen mielipide oli että mitään nukahtamis lääkkeitä/rauhoittavia ei pidä käyttää koska nämä lääkkeet aiheuttavat sikiölle hengityksen lamaantumista ja sydämmen toiminnallekkin oli jotain haittaa. Elikkä näitten lääkkeitten popsinta jäi sitten minulla siihen. Lääkäri määräsi minulle kuitenkin pienen määrän väsyttävää masennuslääkettä joka otetaan joka ilta. (Paremmin nukuttaa kuin nukahtamis lääke) Tämäkään lääke ei tietenkään ole aivan riskitön, mutta pitää aina ajatella kumpi on pienempi paha sikiölle: Hyvin nukkuva äiti pienen masennuslääkkeen kera, vai kaikki yöt valvova, masentunut, itkuinen väsynyt äiti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653