Esinahan tulehdus (ei parane)

?????

Minulla on ollut esinahan tulehdusta jo melko kauan, vaikka olen saanut antibiootti kuurin ja käyttänyt sen jo useasti, lääkärin ohjeen mukaisesti.

Antibiootti tipat auttavat, mutta noin 1-2 viikkoa kuurin loputtua kutina ja pistely alkaa uudestaan, eli tauti ei suostu paranemaan lopullisesti.

Nyt olen kärsinyt tästä jo 3 kuukautta, mutta tauti ei ota pantuakseen täysin.

Olen saanut tämän taudin joskus lapsena jolloin tipat parantivat sen lopullisesti, mutta nyt ne eivät ole sitä parantaneet ja kohta täytyy taas hakea uusi kuuri.

Käytänköhän liian mietoa antibioottia, tai onkohan tähän mitään tehokasta koti konstia? Kosteus voidetta olen joskus käyttänyt mutta sillä ei tahdo olla mitään tehoa.

Kiusallinen vaiva joka ei vaan ota parantuakseen.

14

19578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauris

      Kokeile kaalin lehteä

      Kaalinlehti on uskomattoman tehokas. Kokemusta on.
      Ongelmaan syötiin 3 antibioottikuuria, eikä auttanut. Kaalinraaste kahtena yönä paransi niin, ettei ole uusiutunut. Pippelisi saat kuntoon vetämällä esinahkasi taakse ja kirtämällä siihen kaalin lehteä ympäri. Jollakin löysällä siteennllä saat sen pysymään yön yli siinä. Huomaat sen itse kahden, tai korkeintaan kolmen yön hoidon jälkeen. Ellei ongelma ole jotain erityisen pahaa laadultaan, niin se hoituu kaalilla. Itse olen saanut sillä pois pitkäaikaisen vaivan. Samoin eräs kaveri sai avun jolle neuvoin tuon konstin. Kannattaa koettaa.

      Kauris.

      • Hugtseh

        siis nyt en tajunnut, kuinka kaali parantaa esinahan tulehduksen? Itselläni on myös tuo kyseinen ongelma, pistely ja kutina on todella rasittavaa, ja nuo pienet ihon pintavauriot ovat varsinkin seksiä harrastettaessa todella ärsyttäviä kun niitä alkaa kirvellä / raavittaa, huomenna lääkäriin hakemaan hoitoa, mutta tosiaan, oliko tuo jokin vitsi vai toimiiko kaali ihan oikeasti?


    • olisi

      ympärileikkaus?

      • ?????

        Ei tule kuulonkaan, paitsi vasta viimeisenä vaihtoehtona. Täytyy olla olemassa joku lääke jolla se paranee.


      • eeeeeeeeeeehhhhhh

        Toiset tulee antaa järkevii ja fiksuja kommentteja, mut aina joku vitun spede ehottaa jotain saatanan fiksua.


      • ei taas
        eeeeeeeeeeehhhhhh kirjoitti:

        Toiset tulee antaa järkevii ja fiksuja kommentteja, mut aina joku vitun spede ehottaa jotain saatanan fiksua.

        Ja sitten on näitä jotka tulee tänne ylistämään asioita joita ei voi olla tajuamatta.


    • Yleinen vaiva

      Seborrooinen ekseema (tali-ihottuma) on yksi mahdollinen aiheuttaja. Katso Googlesta. Yritin itsehoidolla monta kuukautta, mutta tuloksetta. Ihotautilääkäri totesi taudin heti, kirjoitti Duocort- emulsiovoidetta, jolla tauti parani 12 päivässä.

      • Sama täälä

        Aivan prikulleen sama vaiva ja lääke. Seborrooinen ekseema. Ongelman vaivana on taudin uusiutuminen hyvästä hygieeniasta huolimatta. Googlettakaa taudin nimellä.


    • pööö255

      sama ongelma mikä avuksi terskaa punota ja satuu kovaa kirvely polto

    • oikeassa

      Vanha ja useinkin käytetty lääke esinahan tulehdukseen olivat silmätipat, en muista sitä oliko sellainen jossa antibiootti mukana, mutta auttoi. Pyytäkää lääkäriltä resepti ja kokeilkaa

      • halosenkissa

        No se on juuri se antibiootti joka on silmätippana annettu kaverin vaivaan , ja kuten kertoi niin ei ole lähtenyt parantumaan lopullisesti eli uusii jatkuvasti vaikka jo useamman kuurin tipotellut..


    • oikeassa

      Hei,antibiottikin aiheuttavat hiivatulehduksia, mitä enemmän syöt niitä sitä herkemmin altistat itsesi tulehduksille

      • Tässäsenydinon

        Tässä piilee totuus. Näin se vain on, että antibiotit tappavat sekä hyvät että huonot bakteerit, ja tulehdus säilyy.

        Antibiottejen jälkeen pitäisikin oikein kunnolla tankata MAITOHAPPOBAKTEEREJA, sekä suun kautta, että sirottelet sinne kostutettuun kohteeseen. Huomaat, että kutina on mennyttä aikaa.

        Muista jatkaa kuuria muutaman viikon ajan.


      • Anonyymi
        Tässäsenydinon kirjoitti:

        Tässä piilee totuus. Näin se vain on, että antibiotit tappavat sekä hyvät että huonot bakteerit, ja tulehdus säilyy.

        Antibiottejen jälkeen pitäisikin oikein kunnolla tankata MAITOHAPPOBAKTEEREJA, sekä suun kautta, että sirottelet sinne kostutettuun kohteeseen. Huomaat, että kutina on mennyttä aikaa.

        Muista jatkaa kuuria muutaman viikon ajan.

        Minulla oli paha esinahan tulehdus ainakin voimakkaasta punoituksesta ja arkuudesta päätellen. Hoidin tulehdusta maitohappobakteereja sisältävällä jogurtilla, jota levitin tulehtuneelle alueelle pumpulipuikolla. Tulehdus parani mutta ei ihan parissa päivässä. Positiivinen hoitotulos ilman antibiootteja tms aineita sai minut vakuuttumaan maitohappobakteerien tehosta ihotulehduksen hoidossa. Kaalikin sisältänee maitohappobakteereja (esim. hapankaalissa niitä on) ja juuri niihin kaalin tulehdusta parantava vaikutus perustuu. Valitettavasti (lääke)tieteelle tämä asia on jäänyt hieman pimentoon. Riittävä määrä maitohappobakteereja syrjäyttää pahat bakteerit tulehdusalueella.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe