Miten,millä ja mistä kohtaa olis paras mitata turbon pakopaineet??
Pakopaine
8
4162
Vastaukset
- Aqnostikko
Tarkoitukseen tarvitset ko. tietoa, tai mitä ylipäätään tarkoitat pakopaineilla ?
- Ääs-Cona
Tarvis tietää ahdistaako pakosarja tai turbon pakopesä.Onko siis ko.osat liian pieniä.Ei isolla vaihteella oikein mene mihinkään.Pienemmillä kyllä toimii.
- Aqnostikko
Ääs-Cona kirjoitti:
Tarvis tietää ahdistaako pakosarja tai turbon pakopesä.Onko siis ko.osat liian pieniä.Ei isolla vaihteella oikein mene mihinkään.Pienemmillä kyllä toimii.
Viittais enemmänkin siihen ettei nosta tarpeeksi paineita pienillä kierroksilla, tai teho vaan loppuu kesken, jos tuntuu vaisulta isommilla vaihteilla.
Mittaus pitäs tehdä dynossa täysillä tehoilla, ja sittenkin sen arviointi vaatii vankkaa kokemusta..
Pakosarja harvoin ahdistaa, ellei se ole pienempi kuin kannen pakoaukot, ja liian pieni pakopesä ei haittaa jos hukkaportti on riittävä ja pakoputkiston vastuskin tulee vasta suuremmilla kierroksilla , eikä niinkään isoilla vaihteilla. - metallikukko
Aqnostikko kirjoitti:
Viittais enemmänkin siihen ettei nosta tarpeeksi paineita pienillä kierroksilla, tai teho vaan loppuu kesken, jos tuntuu vaisulta isommilla vaihteilla.
Mittaus pitäs tehdä dynossa täysillä tehoilla, ja sittenkin sen arviointi vaatii vankkaa kokemusta..
Pakosarja harvoin ahdistaa, ellei se ole pienempi kuin kannen pakoaukot, ja liian pieni pakopesä ei haittaa jos hukkaportti on riittävä ja pakoputkiston vastuskin tulee vasta suuremmilla kierroksilla , eikä niinkään isoilla vaihteilla.autossasi?
Jos asiaan liittyy vielä se ettei nouse kunnolla ahdoille muuta kuin hirveillä kierroksilla niin syy on silloin väärän kokoisessa ahtimessa.
Ahdin ei yksinkertaisesti pyöri riittävästi tuottaakseen painetta.
Myös väärin tehdyllä pakosarjalla saattaa olla osuutta asiaan. - Äas-Cona
metallikukko kirjoitti:
autossasi?
Jos asiaan liittyy vielä se ettei nouse kunnolla ahdoille muuta kuin hirveillä kierroksilla niin syy on silloin väärän kokoisessa ahtimessa.
Ahdin ei yksinkertaisesti pyöri riittävästi tuottaakseen painetta.
Myös väärin tehdyllä pakosarjalla saattaa olla osuutta asiaan.Kyseessä on moottoripyörän turbo.Ihin rhb5:n pitäisi riittää pienehköön moottoriin.Ahdot nousee kyllä ihan alhaalta ja pienillä vaihteilla kiihtyy ja keulii hyvin,mutta isolla vaihteella ei oikein kiihdy kuten turbopyörän kuuluisi.Tilanahtauden vuoksi on pakosarja jokseenkin kompakti.Erittäin lyhyt,mutta virtaukset ennen turboa ovat kyllä samansuuntaiset,ettei esim.1.sylinterin virtaukset törmää 4.sylinteri virtauksiin.Sarjan putket ovat samat halkisijaltaan kuin pakoaukko.Sen puoleen ei pitäisi sarjan ahdistaa.Ja tuon kokoisen turbon pitäisi riittää yli kahden sadan hv:tehoille.
Oisko vaan niin,ettei nk.soppa riitä?!Rikastussuuttimia pystyy kyllä säätämään suuremmalle.Toisaalta se jo nyt pölläyttää putkesta jonkinverran mustaa sauhua yläkierroksilla. - lueskelemassa
noita turbodiesel sivuja, niin sieltä se selviää. On viritettäessä varsin olennainen tieto.
- Ja anturi
Tilalle.
- Joku muu
Tekemällä pakosarjaan ennen turboa mittauspisteen ja painemittarilla mittaamalla. Mittaus kohdalla ei niin väliä, kunhan kannen ja turbon väliltä mittailet..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013