Mainosbluffia

Tarkoitukseni ei ole aloittaa uutta keskustelua laihduttamisesta, vaan siitä epätoivosta jota taitavat mainosmiehet ja myyjät käyttävät hyväkseen.

Täällä meillä on alkanut levitä mainos- ja myyntikampanja uudenlaisesta "laihdutusmenetelmästä", nimittäin jalkapohjiin kiinnitettävistä laastareista.
Laastaria myydän nimellä Lipo-Slim ja laastarit laitetaan jalkapohjiin, jolloin laastarit toimivat kuin rasvaimu ilman kirurgisia toimenpiteitä!
Mainoksessa luvataan: "Lipo-Slim imee rasvat pois yöllä nukkuessasi ja laihdut vähintäänkin 2,5 kg viikossa."

Kuluttajavirasto on lähettänyt talouksiin varoituksen näistä rasvaimulaastareista, jos nyt joku sattuisi menemään lankaan!

---
Ehkäpä tekin muistatte jonkun älyttömän ja tehottoman tuotteen ja mainoksen?

39

1796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Likka123

      Aikoinaan mainostettiin tiiviitä polviin asti ylettyviä muovisia housuja rasvan sulattamiseen. Hikoilua ne varmaan aikaan saivatkin.Nykyisin näkee omenaviinietikkamainoksia, joitten mukaan kaikki vaivat, myös lihavuus, hoituvat sillä.Tuon laihdutuslaastarin voisi tietysti asettaa suun päälle.

    • mainoksia

      Itselläni pääsi kolmisen vuotta sitten virusohjelma särkymään huomaamatta ja nappasivat mail-osoitteenkin. Alkoi tulla roskapostiakin sitten tuutin täydeltä. Ei paljon naurattanut niiden nyppinen, mutta vähän veti hymyksi pari tarjousta. Toisessa kaupattiin peniksen venyttäjää, toisessa peräti taivasosuutta jos lahjoitan jotain.

    • Ann-Sofia

      Kyllä niitä mainoksia on jotku lehtiset täynnä, miten pääset eroon liika-kiloistasi.
      Tässä juuri lueskelin, miten saadaan kiinteämmät ja suuremmat rinnat ilman leikkausta.
      Muutaman viikon kuluttua huomaa miten hyvin tämä tuote on tehonnut, en nyt laita tuotteen nimeä tähän, mutta pullosta tulevaa tahnaa näyttää olevan niinkuin roll reodorantti.
      Sitten on vielä sellaistakin kuin Ilosimpukka,
      laitetaan vain jalkoväliin, hyi hitto sanan minä.

      Että kaikkea sitä mainostetaan, ja ketkä raukka parat joutuvat huijatuksi.

      • operaattoria

      • uskomatonta bluffia
        operaattoria kirjoitti:

        "Olemme käyttäjiemme paras ystävä".
        Miten voi olla ystävä kun ei saa mitään vastausta tiedusteluihinsakaan?
        http://www.eniro.com/templates/Listing.aspx?id=2896

        Uskomatonta bluffia pörssiyhtiölrä.
        Liikevaihto ja tulos putoaa.
        Työntekijää kohtikin tulos putoaa rajusti.
        Asiakasystävällisyydestä ei tietoakaan.


    • Tankavaari

      Katson niin vähän telkkua, että nykymainokset lyövät ällikällä. Monesti käy niin etten tajua mitä niissä mainostetaan. No, tuskin tuotteet ovat meikäläiselle tarkoitettujakaan.

      • Tankavaari

        Uutisissa sanottiin nettimainosten kiivenneen radiomainosten tasolle määrässä. Merkillinen juttu sekin. Nettimainokset. Surfailen aika paljon etsiäkseni tietoa milloin mistäkin asiasta. Mainoksiin en ole kiinnittänyt huomiota. Nyt kun ajattelen asiaa, mainokset saattavat alitajuisesti vaikuttaa. Siis, kun tarvitsen jotakin, saattaa alitajuinen nettimainos tehdä minulle tiettäväksi jonkin määrätyn tuotteen.
        Onpa juonikasta, meinaan!


      • juonikasta
        Tankavaari kirjoitti:

        Uutisissa sanottiin nettimainosten kiivenneen radiomainosten tasolle määrässä. Merkillinen juttu sekin. Nettimainokset. Surfailen aika paljon etsiäkseni tietoa milloin mistäkin asiasta. Mainoksiin en ole kiinnittänyt huomiota. Nyt kun ajattelen asiaa, mainokset saattavat alitajuisesti vaikuttaa. Siis, kun tarvitsen jotakin, saattaa alitajuinen nettimainos tehdä minulle tiettäväksi jonkin määrätyn tuotteen.
        Onpa juonikasta, meinaan!

        nykyisin jo ala-asteella opetetaan mainonnan ja muunkin vakuttavan kielenkäytön perusteet.


      • Tankavaari
        juonikasta kirjoitti:

        nykyisin jo ala-asteella opetetaan mainonnan ja muunkin vakuttavan kielenkäytön perusteet.

        Minun käydessäni ala-astetta ei ollut nettiä, ei tv:tä eikä radiokaan mainostanut mitään. Että meinaan, on opeteltava vielä vanhoillaan. Onhan nykyisin ala-asteella seksivalistustakin...


      • Likka123
        Tankavaari kirjoitti:

        Minun käydessäni ala-astetta ei ollut nettiä, ei tv:tä eikä radiokaan mainostanut mitään. Että meinaan, on opeteltava vielä vanhoillaan. Onhan nykyisin ala-asteella seksivalistustakin...

        Medialukutaito on ollut jo pitkään peruskoulun opetussuunnitelmissa. Vanhan koulutuksen saaneet opettajat eivät varmaankaan ole ihan ajan tasalla.Varsinkin kuvan luku vaatii aivan oman erikoistaitonsa.Monet mainokset ovat kuin pieniä tarinoita, tosi taitavasti rakennettuja.


    • Jaba_43

      Leimaat mainosmiehet ja myyjät aika yksioikoisesti ihmisten epätoivon hyväksikäyttäjiksi. Minusta se on aika epäoikeudenmukaista. Mitäs, jos minä leimaisin naiset huoriksi, kun näen yhden huoran. Ei sekään oikeudenmukaista olisi.

      Näin sanoessani en halua kiistää, etteikö esimerkkisi pitäisi paikkaansa. Se on ehdottoman huono teko ja poiskitkettävä asia, mihin kuluttajaviranomainen on aivan oikein puuttunut.

      Mainonta ja myynti eivät valitettavasti ole millään tapaa vapaita huonoista inhimillisistä piirteistä. Tämä ei kuitenkaan minun mielestäni saisi antaa oikeutta leimata ammattikuntaa, ei ainakaan kovin yksioikoisesti.

      Asia nimittäin on, että ilman mainontaa ja myyntiä me ihmiset emme saisi mistään riittävän helposti ja riittävän paljon tietoa siitä, miten tuotteet vastaavat meidän tarpeitamme, mitä ominaisuksia niissa on ja mten eri tuotteiden ominaisuudet eroavat toisistaan, mitä tuotteet maksavat, mistä niitä saa, jne.

      Paha sanoa, että toisaalta kyllä mainontakin on ainoastaan ihmisten tekemää, joten skaalaa löytyy hyvästä huonoon ja vielä tosi huonon alapuolellekin.

      Hyvä asia kaikessa on kuitenkin se, että sinun tapaasi ihmiset ovat fiksuja ja huomaavat bluffin eivätkä mene typeryyksiä yrittäneiden mainosmiesten ansalankaan.

      Tähän kannattaa luottaa jatkossakin, yleistämättä ja leimaamatta.

      • että esimerkkitapauksessani on mainosmiehet yleistäneet, että esim. Malmön kaupungin asukkaat
        (lähes 300.000) ovat lihavia ja "tarvitsevat" heidän laihdutuslaastariaan, koska ovat lähettäneet mainoksen joka talouteen.
        Ei siis ollut kysymys yhdestä lihavasta ihmisestä!

        Ei tässä ollut tarkoitus "leimata koko ammattikuntaa" niinkuin otaksut, vaan huomauttaa kuinka meitä hyväuskoisia yritetään jymäyttää ja käyttää heikkoja kohtiamme hyväksi.

        Mainoskikoista ja -kampanjoista voisi kertoa vaikka kuinka paljon, aivan tavallisen ostoskeskuksen systemaattisesta asiakasohjailusta, jonka tarkoituksena on vaan saada meidät ostamaan sellaistakin jota emme välttämättä tarvitse.
        Mainosmiehen tehtävänä on luoda tuo tarve, josta meillä ei alun perin ollut aavistustakaan että tarvitsimme jotakin esinettä tai tarviketta!


      • Jaba_43
        MdK-MdK kirjoitti:

        että esimerkkitapauksessani on mainosmiehet yleistäneet, että esim. Malmön kaupungin asukkaat
        (lähes 300.000) ovat lihavia ja "tarvitsevat" heidän laihdutuslaastariaan, koska ovat lähettäneet mainoksen joka talouteen.
        Ei siis ollut kysymys yhdestä lihavasta ihmisestä!

        Ei tässä ollut tarkoitus "leimata koko ammattikuntaa" niinkuin otaksut, vaan huomauttaa kuinka meitä hyväuskoisia yritetään jymäyttää ja käyttää heikkoja kohtiamme hyväksi.

        Mainoskikoista ja -kampanjoista voisi kertoa vaikka kuinka paljon, aivan tavallisen ostoskeskuksen systemaattisesta asiakasohjailusta, jonka tarkoituksena on vaan saada meidät ostamaan sellaistakin jota emme välttämättä tarvitse.
        Mainosmiehen tehtävänä on luoda tuo tarve, josta meillä ei alun perin ollut aavistustakaan että tarvitsimme jotakin esinettä tai tarviketta!

        Pohjalla on aina tuotekehittely, sillä tuote on pelkästään ratkaqisu kuluttajan tarpeisiin. Jos laitumisen tarve on yleinen ja monelle tärkeä, niin toki moni yrittää siihen keksiä ratkaisuja, eli tuotteita. Nyt oli vain kyse ratkaisusta (tuotteesta), joka minustakin näyttää huijaukselta.

        Kun osoitat sormellasi mainontaa, on sama kuin osoittaist sormella puukkotehdasta silloin, kun joku on puukottanut toisen kuoliaaksi. Mainonta nimittäin ei ole muuta kuin viestinnän työkalu, jota voi käyttää ihan yhtä helposti hyvään kuin pahaankin.

        Ostoskeskusten mainosohjailu on pitkälle kehitettyä hommaa, jossa tavaroiden esillepanolla, mainonnalla ja asiakkaan liikkumista ennakoimalla pyritään kasvattamaan keskiostosta siten, että asiakas muistaisi nekin tarpeensa, joita tämä ei ollut muistanut ostoslistaansa kirjoittaa.

        Tarpeita mainota ei kuitenkaan pysty luomaan, mutta on varsin tehokas siinä, että se synnyttää erilaisia mielihaluja olemassa olevien tarpeiden ratkaisemiseen jollain uudella tavalla, jota emme olleet aiemmin tienneetkään.

        Eihän esim. muoti ole mainonnan synnyttämä tarve, vaan meillä on olemassa sosiaalisia tarpeita tulla muiden hyväksymiksi ja muodin mainonta sitten kertoo vuosi vuodelta mm. sen millaisilla väreillä ja kuoseilla voimme muille ilmisille osoittaa, että pukeudumme ajanmukaisesti ja tyylikkäästi.


      • oma mieli
        Jaba_43 kirjoitti:

        Pohjalla on aina tuotekehittely, sillä tuote on pelkästään ratkaqisu kuluttajan tarpeisiin. Jos laitumisen tarve on yleinen ja monelle tärkeä, niin toki moni yrittää siihen keksiä ratkaisuja, eli tuotteita. Nyt oli vain kyse ratkaisusta (tuotteesta), joka minustakin näyttää huijaukselta.

        Kun osoitat sormellasi mainontaa, on sama kuin osoittaist sormella puukkotehdasta silloin, kun joku on puukottanut toisen kuoliaaksi. Mainonta nimittäin ei ole muuta kuin viestinnän työkalu, jota voi käyttää ihan yhtä helposti hyvään kuin pahaankin.

        Ostoskeskusten mainosohjailu on pitkälle kehitettyä hommaa, jossa tavaroiden esillepanolla, mainonnalla ja asiakkaan liikkumista ennakoimalla pyritään kasvattamaan keskiostosta siten, että asiakas muistaisi nekin tarpeensa, joita tämä ei ollut muistanut ostoslistaansa kirjoittaa.

        Tarpeita mainota ei kuitenkaan pysty luomaan, mutta on varsin tehokas siinä, että se synnyttää erilaisia mielihaluja olemassa olevien tarpeiden ratkaisemiseen jollain uudella tavalla, jota emme olleet aiemmin tienneetkään.

        Eihän esim. muoti ole mainonnan synnyttämä tarve, vaan meillä on olemassa sosiaalisia tarpeita tulla muiden hyväksymiksi ja muodin mainonta sitten kertoo vuosi vuodelta mm. sen millaisilla väreillä ja kuoseilla voimme muille ilmisille osoittaa, että pukeudumme ajanmukaisesti ja tyylikkäästi.

        Se on heidän työtään,siitä he palkan saavat,heikko se joka niihin lankeaa.
        Turha heitä on syytellä ja sormella ositella,
        jos ostajalla ei ole itellä järkeä päässään


      • Jaba_43
        oma mieli kirjoitti:

        Se on heidän työtään,siitä he palkan saavat,heikko se joka niihin lankeaa.
        Turha heitä on syytellä ja sormella ositella,
        jos ostajalla ei ole itellä järkeä päässään

        Meillä ostajilla on onneksi erittäin hyvä järki päässämme, vaikka kyllä me joskus lankeamme.

        Itse aina mietin sitä, että lankesinko mainokseen vai omaan... vaikea keksiä oikeaa sanaa... heikkouteeni mielihalujeni edessä.

        Mainontaa on hyvää ja huonoa. Parhaimmillaan se auttaa meitä valitsemaan, millä tuotteella parhaiten tarpeemme tyydytämme ja mistä se kannattaa edullisimmin ostaa; pahimmillaan mainonta on ala-arvoista manipulointiyritystä vedota vaikkapa sukupuolivietteihimme.


      • mainosmanipulointi
        Jaba_43 kirjoitti:

        Pohjalla on aina tuotekehittely, sillä tuote on pelkästään ratkaqisu kuluttajan tarpeisiin. Jos laitumisen tarve on yleinen ja monelle tärkeä, niin toki moni yrittää siihen keksiä ratkaisuja, eli tuotteita. Nyt oli vain kyse ratkaisusta (tuotteesta), joka minustakin näyttää huijaukselta.

        Kun osoitat sormellasi mainontaa, on sama kuin osoittaist sormella puukkotehdasta silloin, kun joku on puukottanut toisen kuoliaaksi. Mainonta nimittäin ei ole muuta kuin viestinnän työkalu, jota voi käyttää ihan yhtä helposti hyvään kuin pahaankin.

        Ostoskeskusten mainosohjailu on pitkälle kehitettyä hommaa, jossa tavaroiden esillepanolla, mainonnalla ja asiakkaan liikkumista ennakoimalla pyritään kasvattamaan keskiostosta siten, että asiakas muistaisi nekin tarpeensa, joita tämä ei ollut muistanut ostoslistaansa kirjoittaa.

        Tarpeita mainota ei kuitenkaan pysty luomaan, mutta on varsin tehokas siinä, että se synnyttää erilaisia mielihaluja olemassa olevien tarpeiden ratkaisemiseen jollain uudella tavalla, jota emme olleet aiemmin tienneetkään.

        Eihän esim. muoti ole mainonnan synnyttämä tarve, vaan meillä on olemassa sosiaalisia tarpeita tulla muiden hyväksymiksi ja muodin mainonta sitten kertoo vuosi vuodelta mm. sen millaisilla väreillä ja kuoseilla voimme muille ilmisille osoittaa, että pukeudumme ajanmukaisesti ja tyylikkäästi.

        Kaikkeen meitä houkutellaan, eihän me mitään mahdeta mainosmiehille. MDK-MDK:nkin suu meni suppuun että napsahti, hih hih.


      • Jaba_43
        mainosmanipulointi kirjoitti:

        Kaikkeen meitä houkutellaan, eihän me mitään mahdeta mainosmiehille. MDK-MDK:nkin suu meni suppuun että napsahti, hih hih.

        Aika yleisesti ajatellaan, että mainonta manipuloi ihmiset ostamaan, mutta ei se niin ole. Pääsääntöisesti asia on niin, että tarve saa meidät ostamaan ja mainonta vaikuttaa siihen, minkä tuotemerkin valitsemme ja mistä ostopaikasta sen ostamme.

        Mainonnalla ei yritetä manipuloiuda ketään ostamaan mitään, jota hän ei tarvitse, koska se tuottaa pettyneitä ostajia, jotka eivät osta enää uudelleen.

        Tämä ei tietenkään sulje pois sitä, että aina on kaljulääkkeiden ja muiden ihmetuotteiden kaupustelijoita, joiden tavoite on rikastua äkkiä ja karata Kanarialle, mutta se on marginaalinen ilmiö mainonnan kokonaisuudessa.


    • S.24.fi

      Eniron mainosbluffit pahimpia.
      Lukekaa itse. Ei minua tarvitse uskoa.
      Tukholman pörssikiin vääristelee tietoja.

      • siinä tapauksessa korkeatasoisia!
        Meinaan, täällähän sinäkin luuhaat kuin mikäkin mainosuhri! :)

        Kerropa muuten miten Tukholman pörssi voi vääristellä tietoja?


      • Pörssissä laskua
        MdK-MdK kirjoitti:

        siinä tapauksessa korkeatasoisia!
        Meinaan, täällähän sinäkin luuhaat kuin mikäkin mainosuhri! :)

        Kerropa muuten miten Tukholman pörssi voi vääristellä tietoja?

        Jos Eniron mainokset pitäisivät paikkansa niin
        Tukholman pörssi vääristelee asiaa.
        Eniropn kurssi on laskenut viime aikoina 10-40%
        ja tuloskehitys heikko.
        Eniro Finland tekee tappiota jo monettakohan vuotta peräperää. Liikevaihto/työntekijä on laskenut huimasti. Merkittävimmän kilpailijan markkinat ovat sensijaan kasvaneet samaan aikaan
        melkoisesti.
        Näin julkisten tietojen mukaan.


      • Pörssissä laskua kirjoitti:

        Jos Eniron mainokset pitäisivät paikkansa niin
        Tukholman pörssi vääristelee asiaa.
        Eniropn kurssi on laskenut viime aikoina 10-40%
        ja tuloskehitys heikko.
        Eniro Finland tekee tappiota jo monettakohan vuotta peräperää. Liikevaihto/työntekijä on laskenut huimasti. Merkittävimmän kilpailijan markkinat ovat sensijaan kasvaneet samaan aikaan
        melkoisesti.
        Näin julkisten tietojen mukaan.

        Eniro on ollut Suomessa vasta muutaman vuoden.
        Tappiota tuottava toiminta on nousussa.
        Eniro on konserni joka toimii kaikissa pohjoismaissa. Tottakai yhtiön tulokset nähdään kokonaisuutena, niin myös osakkeitten arvo.

        Eniron vuositulostase on julkinen, joten ei Tukholman pörssi pääse kovin väärää kuvaa antamaan yhtiön osakkeista.

        Mitä sitten jos Enirolla on kilpailijoita markkinoilla? Sinunkin naapurisi hankkii ehkä enemmän kuin sinä?


      • sikahalpa
        MdK-MdK kirjoitti:

        Eniro on ollut Suomessa vasta muutaman vuoden.
        Tappiota tuottava toiminta on nousussa.
        Eniro on konserni joka toimii kaikissa pohjoismaissa. Tottakai yhtiön tulokset nähdään kokonaisuutena, niin myös osakkeitten arvo.

        Eniron vuositulostase on julkinen, joten ei Tukholman pörssi pääse kovin väärää kuvaa antamaan yhtiön osakkeista.

        Mitä sitten jos Enirolla on kilpailijoita markkinoilla? Sinunkin naapurisi hankkii ehkä enemmän kuin sinä?

        Sittenhän Eniro menee sikahalpaan hintaan. Nyt taitaa olla ostajan markkinat
        85 Skr taitaa saadaa ostaa.
        Luuletko, että jouluun mennessä nousee yli sadan ?

        Etpä tunnu paljon tietävän firmasta.
        Mitä dokumentteja sinulla on noususta?
        Minulle luvut näyttävät hieman erilaisilta.
        Sehän toimii yli kahdessakymmenessä maassa.


      • sikahalpa kirjoitti:

        Sittenhän Eniro menee sikahalpaan hintaan. Nyt taitaa olla ostajan markkinat
        85 Skr taitaa saadaa ostaa.
        Luuletko, että jouluun mennessä nousee yli sadan ?

        Etpä tunnu paljon tietävän firmasta.
        Mitä dokumentteja sinulla on noususta?
        Minulle luvut näyttävät hieman erilaisilta.
        Sehän toimii yli kahdessakymmenessä maassa.

        Kirjoitat:

        "Etpä tunnu paljon tietävän firmasta.
        Mitä dokumentteja sinulla on noususta?
        Minulle luvut näyttävät hieman erilaisilta.
        Sehän toimii yli kahdessakymmenessä maassa"

        Mitä minun pitäisi tietää tästä firmasta sen enempää kuin tietoa löytyy kenelle tahansa kiinnostuneelle täältä netiltä?
        Tämä firma toimii tälläkin hetkellä ainakin kahdessakymmenessä eri maassa. Muuta en ole väittänytkään. Mainitsin vaan että firma on kaikissa pohjoismaissa. OK?

        Eniron tulokset esitellään julkisuudessakin 4 kertaa vuodessa. Vuositaseen voit tilata aivan ilmaiseksi Enirolta. Jos luvut näyttävät sinusta erilaisilta niin eihän se ole minun päänsärkyni.

        Näin kirjoittaa Dagens Industri kun tämän vuoden 1. neljänneksen raportti tuli julkisuuteen:

        "Glädjepiller från Eniro
        2006-07-20: Mikael Vilenius
        Katalogföretaget Eniro presenterade en rapport utan besvikelser men med flera mindre glädjeämnen. Ett var nettoresultatet på 345 miljoner kronor som var 19 procent bättre än väntat.

        Ju längre ned i resultaträkningen siffrorna studeras desto mer överraskar Eniro, med ett ben i krympande tryckta produkter och ett i snabbväxande katalogprodukter på internet. Aktiemarknaden gillade vad den såg och handlade upp aktien rejält. Omsättningen var ungefär som analytikerna enligt SME:s analytikerenkät hade trott och rörelseresultatet i det andra kvartalet var 9 procent bättre. Att nettoresultatet var så pass mycket bättre än väntat berodde på en onormalt låg skattesats på 23 procent i kvartalet. Bolagets finanschef Joachim Jaginder sa vid bolagets telefonkonferens att skatten under andra halvåret kommer att vara något högre men lägre än de 29 procent som Eniro betalade under helåret 2005."

        Keskustelu kanssasi on omalta osaltani päättynyt, koska näyttää siltä että olet itse bluffi ja haluat vaan jauhaa riitaa, et keskustella aiheesta asiallisesti.


      • v. 2005
        MdK-MdK kirjoitti:

        Kirjoitat:

        "Etpä tunnu paljon tietävän firmasta.
        Mitä dokumentteja sinulla on noususta?
        Minulle luvut näyttävät hieman erilaisilta.
        Sehän toimii yli kahdessakymmenessä maassa"

        Mitä minun pitäisi tietää tästä firmasta sen enempää kuin tietoa löytyy kenelle tahansa kiinnostuneelle täältä netiltä?
        Tämä firma toimii tälläkin hetkellä ainakin kahdessakymmenessä eri maassa. Muuta en ole väittänytkään. Mainitsin vaan että firma on kaikissa pohjoismaissa. OK?

        Eniron tulokset esitellään julkisuudessakin 4 kertaa vuodessa. Vuositaseen voit tilata aivan ilmaiseksi Enirolta. Jos luvut näyttävät sinusta erilaisilta niin eihän se ole minun päänsärkyni.

        Näin kirjoittaa Dagens Industri kun tämän vuoden 1. neljänneksen raportti tuli julkisuuteen:

        "Glädjepiller från Eniro
        2006-07-20: Mikael Vilenius
        Katalogföretaget Eniro presenterade en rapport utan besvikelser men med flera mindre glädjeämnen. Ett var nettoresultatet på 345 miljoner kronor som var 19 procent bättre än väntat.

        Ju längre ned i resultaträkningen siffrorna studeras desto mer överraskar Eniro, med ett ben i krympande tryckta produkter och ett i snabbväxande katalogprodukter på internet. Aktiemarknaden gillade vad den såg och handlade upp aktien rejält. Omsättningen var ungefär som analytikerna enligt SME:s analytikerenkät hade trott och rörelseresultatet i det andra kvartalet var 9 procent bättre. Att nettoresultatet var så pass mycket bättre än väntat berodde på en onormalt låg skattesats på 23 procent i kvartalet. Bolagets finanschef Joachim Jaginder sa vid bolagets telefonkonferens att skatten under andra halvåret kommer att vara något högre men lägre än de 29 procent som Eniro betalade under helåret 2005."

        Keskustelu kanssasi on omalta osaltani päättynyt, koska näyttää siltä että olet itse bluffi ja haluat vaan jauhaa riitaa, et keskustella aiheesta asiallisesti.

        Talouselämässä julkaistut tiedot:
        Eniro Finland Vuosi 2005

        Pääkonttori Espoo

        Toimiala Yrityspalvelut


        Liikevaihto, milj. euroa 67,6

        Liikevaihdon muutos, % -13,3
        - - -
        Selittämättä paras.


      • Lukija minäkin
        v. 2005 kirjoitti:

        Talouselämässä julkaistut tiedot:
        Eniro Finland Vuosi 2005

        Pääkonttori Espoo

        Toimiala Yrityspalvelut


        Liikevaihto, milj. euroa 67,6

        Liikevaihdon muutos, % -13,3
        - - -
        Selittämättä paras.

        Et taida osata tulkita edellistä viestiä?


      • joulupukin maa
        Lukija minäkin kirjoitti:

        Et taida osata tulkita edellistä viestiä?

        Joululahjatavaroitakin tehdään nyt, mutta
        ne myydään kuluttajille marras-joulukuussa.
        Välipäivinä ne saa suurella alennuksella.
        Samaa tavaraa.
        Kun liikevaihto kerrotaan olleen viime vuonna 67 milj.euroa
        ja henkilökuntaa 650
        niin Ojalan laskuopin mukaan...


      • karjuko oon
        MdK-MdK kirjoitti:

        Kirjoitat:

        "Etpä tunnu paljon tietävän firmasta.
        Mitä dokumentteja sinulla on noususta?
        Minulle luvut näyttävät hieman erilaisilta.
        Sehän toimii yli kahdessakymmenessä maassa"

        Mitä minun pitäisi tietää tästä firmasta sen enempää kuin tietoa löytyy kenelle tahansa kiinnostuneelle täältä netiltä?
        Tämä firma toimii tälläkin hetkellä ainakin kahdessakymmenessä eri maassa. Muuta en ole väittänytkään. Mainitsin vaan että firma on kaikissa pohjoismaissa. OK?

        Eniron tulokset esitellään julkisuudessakin 4 kertaa vuodessa. Vuositaseen voit tilata aivan ilmaiseksi Enirolta. Jos luvut näyttävät sinusta erilaisilta niin eihän se ole minun päänsärkyni.

        Näin kirjoittaa Dagens Industri kun tämän vuoden 1. neljänneksen raportti tuli julkisuuteen:

        "Glädjepiller från Eniro
        2006-07-20: Mikael Vilenius
        Katalogföretaget Eniro presenterade en rapport utan besvikelser men med flera mindre glädjeämnen. Ett var nettoresultatet på 345 miljoner kronor som var 19 procent bättre än väntat.

        Ju längre ned i resultaträkningen siffrorna studeras desto mer överraskar Eniro, med ett ben i krympande tryckta produkter och ett i snabbväxande katalogprodukter på internet. Aktiemarknaden gillade vad den såg och handlade upp aktien rejält. Omsättningen var ungefär som analytikerna enligt SME:s analytikerenkät hade trott och rörelseresultatet i det andra kvartalet var 9 procent bättre. Att nettoresultatet var så pass mycket bättre än väntat berodde på en onormalt låg skattesats på 23 procent i kvartalet. Bolagets finanschef Joachim Jaginder sa vid bolagets telefonkonferens att skatten under andra halvåret kommer att vara något högre men lägre än de 29 procent som Eniro betalade under helåret 2005."

        Keskustelu kanssasi on omalta osaltani päättynyt, koska näyttää siltä että olet itse bluffi ja haluat vaan jauhaa riitaa, et keskustella aiheesta asiallisesti.

        En edelleenkään ymmärrä, että jos firmalla pyyhkii hyvin niin miksi sen osakekurssi laskee.
        Ostakaa ihmeessa kun saatte sikahalvalla.


    • Tankavaari

      1980-luvulla vesisänky oli jokaisessa paremmassa makuukamarissa. Sen piti poistaa selkäkivut, auttaa masennuksessa, kohentaa seksielämää ja auttaa uuden paremman elämän alkuun.

      Se oli yhden tarpeettoman huonekalun ja mainonnan riemuvoitto.

      • kirjoitti kirjan

        vesisängyn iloista.


      • tuli suihkukaivo kun lapset olivat keksineet pistellä siihen reikiä parsinneulalla!
        Sänky vietiin nopeasti kaatopaikalle.

        Itse olen nukkunut pari yötä vesisängyssä ja nukuin hyvin.


      • lukenut
        kirjoitti kirjan kirjoitti:

        vesisängyn iloista.

        em. kirjan? Jos olisit, tietäisit ettei kirjassa ollut kuin yksi pieni lause aiheesta, kirjeessä Topille.
        Kirjahan koostui Riitta Uosukaisen vanhoista puheista ja kirjeistä.

        Tämäkin on malliesimerkki median ja mainoksen mahdista, kun yksi lause irrotetaan teoksesta, ja siitä tehdään myyntivaltti.


      • ii-li

        Ensin olin kiinnostunut, mutta kun työtoverini palautti vesisängyn takaisin kauppaan parin yön jälkeen, niin aloin epäillä. - Hän sanoi, että kyljen kääntäminen vesisängyssä oli kovin hankalaa, ja että se hiosti, ja aamulla selkää särki, kun oli nukkunut kuopassa.


      • soilike
        MdK-MdK kirjoitti:

        tuli suihkukaivo kun lapset olivat keksineet pistellä siihen reikiä parsinneulalla!
        Sänky vietiin nopeasti kaatopaikalle.

        Itse olen nukkunut pari yötä vesisängyssä ja nukuin hyvin.

        Ostin kiireesti itselleni joululahjaksi, hinnalla millä tahansa
        11 000 mummon markkaa
        Hyi, hyi, hyi, kuin inhaa, hiostavaa nukkumista.
        Kai ma pari kertaa kokeilin sitä silloisen rakkauteni kohteen kanssa
        Ei muuten ollut mitenkään parannus tukevaan runkosänkyyn verrattuna.
        Myin eniten tarjoavalle, 1000 mummoa.
        "Elämä on"
        Siis vuoden nukkumiset 10 000 mummun markkaa


      • ii-li kirjoitti:

        Ensin olin kiinnostunut, mutta kun työtoverini palautti vesisängyn takaisin kauppaan parin yön jälkeen, niin aloin epäillä. - Hän sanoi, että kyljen kääntäminen vesisängyssä oli kovin hankalaa, ja että se hiosti, ja aamulla selkää särki, kun oli nukkunut kuopassa.

        Ei tosin minulla, mutta Rovamotellin sviitissä kuulemma sellainen on ja vielä peilitkin katossa.


      • Töihin
        vaarivaari kirjoitti:

        Ei tosin minulla, mutta Rovamotellin sviitissä kuulemma sellainen on ja vielä peilitkin katossa.

        Entinen mainos: Mennäänn munalla töihin.


    • kumminkaimalla

      oli vesisänky.

      • kulukukissa, mitteepä siihen ossoot sannoo?


      • Nenose Lyyti
        MdK-MdK kirjoitti:

        kulukukissa, mitteepä siihen ossoot sannoo?

        kumminkaimallai ol sama nimi ko miu kummillain.

        Eiks oo merkillist?


    • Angi *

      ..aloitus täällä kun tänään saimme postia hirmuisen kasan. Kaikki pelkkiä mainoksia. Mies oli väsynyt näihin papereihin, mutta minä löysin taas kauniit sanat näiden mainostajien mieliksi. Vaikkeivat tietysti kuulleet sanaakaan Sanoin Miehelle että nyky aikana on pakko mainostaa kamalasti että tulisi nähdyksi, kun on niin valtavasti kauppoja ja kaiken maailman myyntiartikkeleja. Sanoin itse mainostavani jos omistasin liikkeen. Siihen loppui meidän keskustelu mainoksista..

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3237
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2947
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2465
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2199
    6. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1693
    8. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1613
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1450
    Aihe