Onko muilla Sebringin käyttäjillä automaattivaihteistossa sellaista "ominaisuutta", että kun vaihteen laittaa D:lle, vaihde saattaa kytkeytyä päälle melko "karkeasti"? Ts. auto nytkähtää melko voimakkaasti ja jarrutkin vähän rusahtavat, kun vaihde tömähtää päälle. Joskus tuntuu myös, että vaihteen päällekytkeytymiseen liittyy pieni (enintään kuitenkin luokkaa 1 s.) viive.
Onko normaalia käytöstä? Ihan uutena en nimittäin muista tuollaista huomanneeni, myöhemmin ilmiö esiintyi mielestäni toisinaan kylmänä ja nykyään melkein aina. Voi tietysti olla, että jarruihin on tänä aikana kertynyt likaa ja siksi tuohon rusahdukseen kiinnittää nykyään eri tavalla huomiota.
Auto on 2,7L, -05 mallia. Takuu voimassa, mutta ennen Autokeskuksen huollon kanssa neuvottelua kuulisin taustaksi mielelläni muiden mahdollisia kokemuksia.
Sebring vaihteisto-ongelma
9
4950
Vastaukset
- A.v.W.
Samaa on kuulunut minunkin laatikostani. Kierrokset eivät saisi olla paljn yli 1000 rpm kun laittaa D:lle. Joskus tuntuu että laatikossa on viive joskus tuntuu taas että ottaa kiinni vähän liiankin hyvin osittain johtuen vaihteistoöljyn lämpötilasta ja kierroksista. Minulla oli myös hiukan rutinaa jarruissa jotka tosin hävisivät kun huollossa tekivät "perusteellisen"?? jarrujen puhdistuksen ja säädöt. Autoni ajettu 26 tkm ja vm 2005. Kannattaa kertoa tästä huollossa sillä olen kuullut samasta ongelmasta myös muilta sebringin omistajilta.
- Autom.
Kiitos vastauksesta - loi uskoa siihen, että ilmiö joko on normaali tai ainakin sellainen, etten ole ongelmineni yksin.
- myös jotain?
Itselläni on -02 Sebring 2.0 LE ja ajettu vähän yli 100 000. Vaihdettaessa N:ltä D:lle kuuluu lyhyt "laahaava" ääni. Onko teillä tietoa mistä johtuu ja kuuluuko asiaan. Vaihdettaessa ilman jarrunpainamista ääni kuuluu voimakkaammin. vaihteet menevät päälle ihan ok kuitenkin. Lisäksi huomannut liikkeellelähdettäessä lievän resonoivan tärinän, joka myös askarruttaa. Lähinnä vaan häiritsee mutta kuitenkin.
- Autom.
Onko "laahaava" ääni erityisen voimakas (kuuluu kabiiniin ikkunat suljettuinakin) vaikka tai uusi (ei kuulunut aikaisemmin)? Tuo *saattaisi* nimittäin olla ihan normaali solenoidien ääni vaihdetta kytkettäessä. Ks. esim. kohta "normal noises" oheisella sivulla (lähellä loppua):
http://www.allpar.com/fix/trans.html
Luin jostain, että vaihteistoa olisi myöhemmin (joskus 2004-2005) suunniteltu uudelleen vähän hiljaisemmaksi. Omassa -05 Sebringissäni en ole kiinnittänyt tuollaiseen ääneen huomiota, aiemmassa -02 Neonissa kylläkin. - mysö jotain?
Autom. kirjoitti:
Onko "laahaava" ääni erityisen voimakas (kuuluu kabiiniin ikkunat suljettuinakin) vaikka tai uusi (ei kuulunut aikaisemmin)? Tuo *saattaisi* nimittäin olla ihan normaali solenoidien ääni vaihdetta kytkettäessä. Ks. esim. kohta "normal noises" oheisella sivulla (lähellä loppua):
http://www.allpar.com/fix/trans.html
Luin jostain, että vaihteistoa olisi myöhemmin (joskus 2004-2005) suunniteltu uudelleen vähän hiljaisemmaksi. Omassa -05 Sebringissäni en ole kiinnittänyt tuollaiseen ääneen huomiota, aiemmassa -02 Neonissa kylläkin.kiitos vastauksesta ja linkistä! Auto menee kohta tarkastukseen ja selviää mistä on kyse. Toivottavasti. Niin paljon omasta Sebringistäni pidän että kaiken pitää olla kunnossa:-)
- Autom.
Asiaa vielä seurattuani olen kyllä aika varma siitä, että laatikon käytös on muuttunut siitä, mitä se oli uutena - ts. että kyse ei ole pelkästään lian kertymisestä jarruihin tms.
Pakkohan tuosta on huollossa reklamoida ihan oman selustan turvaamiseksi. Eri asia, löytyykö laatikosta sellaista vikaa, jolle voitaisiin jotain tehdä.
Vieläkin kuulisin mielelläni muista, joilla mahdollisesti on ollut samanlaisia kokemuksia. Jarrujen rutinasta vaihdetta D:lle laitettaessa mainitaan näköjään mm. Ilta-Sanomien oheisessa koeajojutussa:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Chrysler Sebring 2,7 LX/602018 - Jougga
Itsellä Vollen V40 2,0 turbo automaatti ja nykäisee sekin kylmänä. Kun vääntöä ja tehoa on tarpeeksi niin tarvii siinä jarrulla vähän vastaan pistääkkin. Ellei laatikko heitä vapaalle vaihdettaessa?
- Ulpukkamia
Onko kellekkään jääny vaihde vapaa asentoon.tarvii meisselillä siirtää lukitus vipu taakse päin ,mitä pitäisi tehdä.crysler Sebring 2009 automaatti.
- raakanassu
Korjausta vailla jenkkiauto korjaammossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851798Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1251225YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621080- 62956
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74876Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli82826Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.123798