Onko muilla Sebringin käyttäjillä automaattivaihteistossa sellaista "ominaisuutta", että kun vaihteen laittaa D:lle, vaihde saattaa kytkeytyä päälle melko "karkeasti"? Ts. auto nytkähtää melko voimakkaasti ja jarrutkin vähän rusahtavat, kun vaihde tömähtää päälle. Joskus tuntuu myös, että vaihteen päällekytkeytymiseen liittyy pieni (enintään kuitenkin luokkaa 1 s.) viive.
Onko normaalia käytöstä? Ihan uutena en nimittäin muista tuollaista huomanneeni, myöhemmin ilmiö esiintyi mielestäni toisinaan kylmänä ja nykyään melkein aina. Voi tietysti olla, että jarruihin on tänä aikana kertynyt likaa ja siksi tuohon rusahdukseen kiinnittää nykyään eri tavalla huomiota.
Auto on 2,7L, -05 mallia. Takuu voimassa, mutta ennen Autokeskuksen huollon kanssa neuvottelua kuulisin taustaksi mielelläni muiden mahdollisia kokemuksia.
Sebring vaihteisto-ongelma
9
5105
Vastaukset
- A.v.W.
Samaa on kuulunut minunkin laatikostani. Kierrokset eivät saisi olla paljn yli 1000 rpm kun laittaa D:lle. Joskus tuntuu että laatikossa on viive joskus tuntuu taas että ottaa kiinni vähän liiankin hyvin osittain johtuen vaihteistoöljyn lämpötilasta ja kierroksista. Minulla oli myös hiukan rutinaa jarruissa jotka tosin hävisivät kun huollossa tekivät "perusteellisen"?? jarrujen puhdistuksen ja säädöt. Autoni ajettu 26 tkm ja vm 2005. Kannattaa kertoa tästä huollossa sillä olen kuullut samasta ongelmasta myös muilta sebringin omistajilta.
- Autom.
Kiitos vastauksesta - loi uskoa siihen, että ilmiö joko on normaali tai ainakin sellainen, etten ole ongelmineni yksin.
- myös jotain?
Itselläni on -02 Sebring 2.0 LE ja ajettu vähän yli 100 000. Vaihdettaessa N:ltä D:lle kuuluu lyhyt "laahaava" ääni. Onko teillä tietoa mistä johtuu ja kuuluuko asiaan. Vaihdettaessa ilman jarrunpainamista ääni kuuluu voimakkaammin. vaihteet menevät päälle ihan ok kuitenkin. Lisäksi huomannut liikkeellelähdettäessä lievän resonoivan tärinän, joka myös askarruttaa. Lähinnä vaan häiritsee mutta kuitenkin.
- Autom.
Onko "laahaava" ääni erityisen voimakas (kuuluu kabiiniin ikkunat suljettuinakin) vaikka tai uusi (ei kuulunut aikaisemmin)? Tuo *saattaisi* nimittäin olla ihan normaali solenoidien ääni vaihdetta kytkettäessä. Ks. esim. kohta "normal noises" oheisella sivulla (lähellä loppua):
http://www.allpar.com/fix/trans.html
Luin jostain, että vaihteistoa olisi myöhemmin (joskus 2004-2005) suunniteltu uudelleen vähän hiljaisemmaksi. Omassa -05 Sebringissäni en ole kiinnittänyt tuollaiseen ääneen huomiota, aiemmassa -02 Neonissa kylläkin. - mysö jotain?
Autom. kirjoitti:
Onko "laahaava" ääni erityisen voimakas (kuuluu kabiiniin ikkunat suljettuinakin) vaikka tai uusi (ei kuulunut aikaisemmin)? Tuo *saattaisi* nimittäin olla ihan normaali solenoidien ääni vaihdetta kytkettäessä. Ks. esim. kohta "normal noises" oheisella sivulla (lähellä loppua):
http://www.allpar.com/fix/trans.html
Luin jostain, että vaihteistoa olisi myöhemmin (joskus 2004-2005) suunniteltu uudelleen vähän hiljaisemmaksi. Omassa -05 Sebringissäni en ole kiinnittänyt tuollaiseen ääneen huomiota, aiemmassa -02 Neonissa kylläkin.kiitos vastauksesta ja linkistä! Auto menee kohta tarkastukseen ja selviää mistä on kyse. Toivottavasti. Niin paljon omasta Sebringistäni pidän että kaiken pitää olla kunnossa:-)
- Autom.
Asiaa vielä seurattuani olen kyllä aika varma siitä, että laatikon käytös on muuttunut siitä, mitä se oli uutena - ts. että kyse ei ole pelkästään lian kertymisestä jarruihin tms.
Pakkohan tuosta on huollossa reklamoida ihan oman selustan turvaamiseksi. Eri asia, löytyykö laatikosta sellaista vikaa, jolle voitaisiin jotain tehdä.
Vieläkin kuulisin mielelläni muista, joilla mahdollisesti on ollut samanlaisia kokemuksia. Jarrujen rutinasta vaihdetta D:lle laitettaessa mainitaan näköjään mm. Ilta-Sanomien oheisessa koeajojutussa:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Chrysler Sebring 2,7 LX/602018 - Jougga
Itsellä Vollen V40 2,0 turbo automaatti ja nykäisee sekin kylmänä. Kun vääntöä ja tehoa on tarpeeksi niin tarvii siinä jarrulla vähän vastaan pistääkkin. Ellei laatikko heitä vapaalle vaihdettaessa?
- Ulpukkamia
Onko kellekkään jääny vaihde vapaa asentoon.tarvii meisselillä siirtää lukitus vipu taakse päin ,mitä pitäisi tehdä.crysler Sebring 2009 automaatti.
- raakanassu
Korjausta vailla jenkkiauto korjaammossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst448738- 2214421
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1513867Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1443334PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija373109Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58262120Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i201760Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.621706Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251425Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk301387