Thyroxin,pepcid,imodeum & alsucral

kuinkahan?

vaikuttavat oheiset lääkkeet thyroxiinin imeytymiseen?
On ollut vatsa hieman huonossa kunnossa ja olen näitä kaikkia käyttänyt.
Nyt on hirveästi hiottanut ja huimaillut sekä kuukautisiakin odotellaan(1-3 pv myöhässsä). Vai olisikohan huimaus ja hikoilu kuukautisia edeltäviä oireita?
Olen myös sen huomioinut, että 1-2 krt vuodessa kuukautiskiertoni poikkeaa normaaalista.
Nostin annostustani puolella pikku-pillerillä(eli otän nyt 2x0,025 mg/pv)
Arvot talvella TSH 8,47 & T4V 11.
Toukokuun lopulla TSH 6,3.
Ajattelin,että olisikohan thyroxin huonosti imeytynyt, vai olikohan nosto liikaa?

-täti vuosimallia -64 -

6

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Kai otan thyroxiinin kuitenkin tyhjään vatsaan aamulla hyvissä ajoin ennen aamupalaa ja noita muita lääkkeitä?

      Kai arvojasi seuraillaan vielä ja annosta säädellään koska tuo tsh ollut noin korkea vielä.

      • kuinkahan?...

        Olen ottanut tyhjään vatsaan aamuisin.
        Mutta nyt nämä hikipuuskat(kylmännihkeätä hikeä) ja huimaus...? & turvoitus(aina ennen menkkoja myös kiitettävästi turpoan:().
        Huimauksesta olen todella aiemmin kärsinyt kuin jossain määrin hikoilustakin. Thyroxiinin saatuani kyseiset vaivat merkittävästi helpottuikin, melkeimpä loppuivat. Nyt kumminkin olo on tosi epämiellyttävä?
        Usein myös ennen kuukautisia on rintani hyvin arat, nyt ei ollenkaan...?(toki muistan tällaisia poikkeuksiakin olleen monesti).
        Lisättäköön vielä, että olen myös semmoinen ihminen, joka kyllä tuntee kuukautistensa tulevan kaikkine PMS-oireineen :(


    • myöhemmin

      käsittääkseni kaikki mahalääkkeet pitäisi ottaa vasta neljä tuntia thyroksiinin ottamisen jälkeen.

      Aika pieni annoksesi on noihin arvoihin nähden, itse aloitin samalla määrällä ja jo kuuden viikon kuluttua annos nostettiin kokonaiseen isoon 0,1 tabuun. Nykyään sekään ei riitä pitämään arvoja hyvänä.

    • tätillä

      alkoi menkat :)

      • hyvä

        !!!


    • Anonyymi

      T4V saa olla 15-20 ja TSH 0. Lääkitys erittäin pieni. Lasten tasolla.

      Ei saa moneen tuntiin vetää noita muita lääkkeitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe