Thyroxin,pepcid,imodeum & alsucral

kuinkahan?

vaikuttavat oheiset lääkkeet thyroxiinin imeytymiseen?
On ollut vatsa hieman huonossa kunnossa ja olen näitä kaikkia käyttänyt.
Nyt on hirveästi hiottanut ja huimaillut sekä kuukautisiakin odotellaan(1-3 pv myöhässsä). Vai olisikohan huimaus ja hikoilu kuukautisia edeltäviä oireita?
Olen myös sen huomioinut, että 1-2 krt vuodessa kuukautiskiertoni poikkeaa normaaalista.
Nostin annostustani puolella pikku-pillerillä(eli otän nyt 2x0,025 mg/pv)
Arvot talvella TSH 8,47 & T4V 11.
Toukokuun lopulla TSH 6,3.
Ajattelin,että olisikohan thyroxin huonosti imeytynyt, vai olikohan nosto liikaa?

-täti vuosimallia -64 -

6

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Kai otan thyroxiinin kuitenkin tyhjään vatsaan aamulla hyvissä ajoin ennen aamupalaa ja noita muita lääkkeitä?

Kai arvojasi seuraillaan vielä ja annosta säädellään koska tuo tsh ollut noin korkea vielä.

• kuinkahan?...

Olen ottanut tyhjään vatsaan aamuisin.
        Mutta nyt nämä hikipuuskat(kylmännihkeätä hikeä) ja huimaus...? & turvoitus(aina ennen menkkoja myös kiitettävästi turpoan:().
        Huimauksesta olen todella aiemmin kärsinyt kuin jossain määrin hikoilustakin. Thyroxiinin saatuani kyseiset vaivat merkittävästi helpottuikin, melkeimpä loppuivat. Nyt kumminkin olo on tosi epämiellyttävä?
        Usein myös ennen kuukautisia on rintani hyvin arat, nyt ei ollenkaan...?(toki muistan tällaisia poikkeuksiakin olleen monesti).
        Lisättäköön vielä, että olen myös semmoinen ihminen, joka kyllä tuntee kuukautistensa tulevan kaikkine PMS-oireineen :(

• myöhemmin

käsittääkseni kaikki mahalääkkeet pitäisi ottaa vasta neljä tuntia thyroksiinin ottamisen jälkeen.

Aika pieni annoksesi on noihin arvoihin nähden, itse aloitin samalla määrällä ja jo kuuden viikon kuluttua annos nostettiin kokonaiseen isoon 0,1 tabuun. Nykyään sekään ei riitä pitämään arvoja hyvänä.

• tätillä

alkoi menkat :)

• hyvä

!!!

• Anonyymi

T4V saa olla 15-20 ja TSH 0. Lääkitys erittäin pieni. Lasten tasolla.

Ei saa moneen tuntiin vetää noita muita lääkkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      224
      4681
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3459
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      263
      2015
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      8
      1832
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1247
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1209
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      964
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      777
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61