kuuma kissanpentu

*****************

Olisikohan kenelläkänä tietoa mikä kissanpentuani vaivaa, se on siis todella kuuma? Aina jos kissan ottaa syliin, ei sitä voi kauaa helliä kun heti kuumuus tarttuu. Kissa tuntuu lähinnä sille mille kuumeiset pikkulapset tuntuvat sylissä, eli todella kuumalle. Eläinlääkäri sanoi ettei ainakaan sitä onko kissalla kuumetta, voi sen perusteella sanoa että onko kissa kuuma vai ei. Kuumeessa kissa kuulemma vain vaikuttaa apealta. Tämä pikkupoika kyllä syö, juo, käy hiekkalaatikolla ja leikkii aivan normaalisti ja kaikki muukin kissassa on aivan normaalia.

Mistähän siis voisi olla kyse?

6

2594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mittaisin

      pennulta kuumeen peräaukosta nopealla mittarilla, niin selviäisi onko kuumetta vai ei. Kastele mittarin pää vaikka ruokaöljyyn, niin menee paremmin perille. Normaali lämpö kissalla on noin 38.5 astetta ja pennulla se voi olla himpun enemmänkin, jos mittari näyttää vaikka 39, niin on kuumeen puolella. Itse tunnen kissan kuumeen korvista ja mahasta ja tietty syliin ottaessa kissa tuntuu epätavallisen kuumalta.

      Kissahan tuntuu yleensä kuumalta sylissä, kun meillä on paljon alempi kehon lämpötila ja jos sinulla ei ole toista tai vaikka ennen ollut kissaa, niin voit ehkä ajatellakkin sen kuumeeksi, koska kissasi on kuitenkin pirteä. Kuumeinen kissa nukkuu aika paljon ja ruokahalutkin vähenevät.

      • ********

        Kyllä mulla toinenkin kissa on johon olenkin kuumuutta verrannut. Toinen kissani ei ole läheskään noin lämmin niinkuin tuo pienempi kisuli. Pitääkin heti huomenna käydä ostamassa nopea kuumemittari apteekista. Onko mitään vinkkejä ensikertalaiselle kuumeen mittaamiseen?


      • sinulle että
        ******** kirjoitti:

        Kyllä mulla toinenkin kissa on johon olenkin kuumuutta verrannut. Toinen kissani ei ole läheskään noin lämmin niinkuin tuo pienempi kisuli. Pitääkin heti huomenna käydä ostamassa nopea kuumemittari apteekista. Onko mitään vinkkejä ensikertalaiselle kuumeen mittaamiseen?

        laita, vaikka ruokaöljyä mittarin päähän, että se on liukkaampi laittaa pennun peräaukkoon. Eli työnnä mittari sinne peräaukkoon, tosin pentu rimpuilee, mutta koita se pitää paikoillaan se minuutti, vaikka toisen avustuksella.

        Toivottavasti saat kuumeen mitattua, itselle se on niin tuttua, mutta koita vaikka kuinka jotenkin lohdutella pentua, että ei tässä mitään pahaa tehdä ja kehu koko aika hyvä kissa tai kiinnitä pennun huomio minuutiksi johonkin muuhun juttuun.


    • finca

      Minulla on 6 vkoa vanhat kissanpennut ja olen myös pannut merkille, että ne tuntuvat kuumemmilta, kuin aikuiset kissat. Pennut ovat siis terveitä, eikä kuumeesta ole kyse ainakaan tässä tapauksessa.

    • Anonyymi

      Minun pentu on samanlainen, se touhuaa ja sen sydän lyö kiivaasti , se on kuuma. Olisiko sillä "kissan hiki"?

    • Anonyymi

      Voi voi. Se kuumemittari kissan peräsuolessa käymään, niin kissan ruumiinlämpö selviää. Kissan normaali ruumiinlämpö on noin 38,5 tai jopa hieman yli. Että jos lukemat on 39 alkuisia, kissa eläinlääkäriin.
      Kuumeisella eläimellä on aina jokin tulehdus. Olihan kissanpennun rokotussuoja kunnossa? Emoltaan se on aluksi saanut vasta-aineita imiessään emonsa maitoa. Niiden teho hiipuu jossain vaiheessa, mutta 12 vko iässä saatu eka kolmoisrokote pitää huolen ettei vasta-ainesuoja katkea. Jo 14 vko eli noin 2 viikkoa ekasn rokotteen jälkeen on kehittynyt vahva vasta-ainesuoja. Myöhemmin n kk kuluttua tästä eka rokotteesta tehosterokote. Sen jälkeen 3 kk kuluttua tehosterokote.
      Eläinlääkäriltä saa ja pitää kysyä milloin seuraavat rokotteet.
      Minulla oli tällainen "kuuma kissanpentu". Siinä ilmeni tätä kuumuutta kun eka rokote oli saatu, eli sillä käynnistyi vasta-ainetuotanto. Kuumuus katosi kyllä alle viikossa, ja kissa ei ollut muuten sairas.
      Mutta jos siis rokotussuoja puuttuu, kissalla voi olla ihan mitä tahansa. Esimerkiksi kissainfluenssa, mikä ei pennulla ole hyvä. Tai vielä pahempi eli noin 90 %kissoista tappava kissarutto. Siitä selvinneet voivat jäädä kituliaiksi loppuiäkseen- tauti vioittaa suolistoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1929
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1281
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1159
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1095
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe