Paperinkierrätyksestä

Kyselijä

En tiedä onko oikea palsta, mutta haluaisin kysyä, saako sellasiin peruspaperinkäryslaatikoihin laittaa ikkunallisia kirjekuoria, joissa on siis pikkuisen muovia?

5

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri

      Kyllähän ainakin paperinkierrätysohjeissa sanotaan, että saa laittaa kaikkea postiluukusta tulevaa. Eli kirjekuorien ikkunat ja lehtien niitit eivät haittaa mitään. Mutta märkää ja/tai likaista paperia ei saa keräysastioihin laittaa.

      • ????

        Tietääkö joku, saako paperikasseja laittaa paperinkeräykseen?


      • Jones555
        ???? kirjoitti:

        Tietääkö joku, saako paperikasseja laittaa paperinkeräykseen?

        www.kassikeskus.fi


    • tusiainen

      Ei kai ne kuorien muoviikkunat vielä pilaa keräystavaraa, mutta toisaalta tuskin mitään haittaa niiden poistamisestakaan on. Isommat muovipäällysteet tulee poistaa paperin ympäriltä ennenkuin laittaa kierrätykseen. Ruskeat kirjekuoret ja kauppakassit kuuluvat pahvinkeräykseen. Missään nimessä ei saa laittaa muovipusseja paperin mukana keräysastiaan. Eikä tosiaan märkää tai likaista paperia, ne voivat pilata erän laadun. Myös vuosia vanhan paperin viemistä kannattaa harkita kahdesti, sen laatu on voinut heiketä kostumisen tai auringonvalon vaikutuksesta jne. Mustekin irtoaa parhaiten muutaman viikon sisällä painosta tulosta, eli nopea kiertävyys on hyväksi paperin osalta.

      Kirjoista paksut kannet irti ennen keräykseen laittoa. Muistaakseni puhelinluettelotkin tuli laittaa muutamaan osaan ennen keräykseen laittoa.

      • paskapuhetta....

        muovi ei haittaa mitään, muovipäällysteitä ei tarvii poistaa, tehtaassa on koneet jotka erottelee muovit pois.

        ruskeat kirjekuoret kuuluvat paperinkeräykseen.

        muste irtoaa huonommin, mutta irtoaa kuitenkin aina, paperi saa olla vanhaa.

        paperi saa olla märkää.

        kirjojen kansia ei tarvii irrottaa, puhelinluettelot parempi laittaa kokonaisina, kuidut katkeaa jos paperia repii.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe