Viekö teatteriharrastus aikaa?

rki

Käyn lukiota ja olisin kiinnostunut aloittamaan teatteriharrastuksen. Onko kellään kokemusta viekö teatteriharrastus kovin paljon aikaa? Kuinka usein yleensä olette kokoontuneet? Ja onko roolien vuorosanojen opetteleminen ollut mielestänne kovin työlästä ja aikaavievää?

En erityisemmin pelkää kovempaa työtä, mutta sitä vaan jos aika ei riitäkään. En ole ikinä kokeillut näyttelemistä ja olisin tosi kiinnostunut koittamaan ihan uteliaisuudesta. Ei minulla sen suurempia odotuksia, alkoi vain kiinnostus herätä.

Kiitos vastaajille jo etukäteen. :D

3

984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaa

Riippuen toki millainen rooli. Edellisessä näytelmässä oli päärooli, joten ensi-illan lähestyessä sai kyllä olla 110% mukana. Aikaa meni, mutta toisaalta se myös antoi voimaa mm. koulunkäyntiin yms..
      tällä hetkellä roolini on pienempi (joskin sivuroolitkin aina vaikuttavat paljon..) vuorosanoja ei ole niin paljon, ja on muutenkin helpompaa. Voit ihan hyvin toivoa aluksi pienempää roolia, jolla on varmasti helpompi aloittaa.
      Näytelmäreenejä on meillä yleensä kerran viikkoon ja ennen esityksiä useita kertoja viikossa. Joillakin on koko ajan monta kertaa viikossa, vaihtelee siis eri teattereissa.
      Mukanaan tuo harrastus vie, siihen voit varautua. =D

• tosiaan..

Olen itse mukana kesäteatterissa, joka aloittaa harjoitukset alkuvuodesta ja kokoontuu kerran viikossa ja kesää lähestyessä viimeiset kaksi viikoa ennen ensi-iltaa ovat aika tiiviit, mutta pahin touhotus alkaa onneksi vasta koulun loputtua. Olen näytellyt pienempiä rooleja, mutta myös päärooleja ja hauskaa on ollut. Aloitin neljä vuotta sitten jolloin olin 15-vuotias ja ilman kokemuksia ja hyvin meni. Kannattaa ehdottomasti kokeilla!!!

Vuorosanat on helppo oppia, jos on yhtään lahjoja..
      Tietysti erilaiset lukihäiriöt voivat olla esteenä, mutta pääasia on että saa plarin pois ennen ensi-iltaa.

Mene ihmeessä mukaan johonkin porukkaan. Voin vakuuttaa, että hauskaa tulee olemaan.

• teatteri

hei voisko joku ystävällisesti kertoo et minne kannattas mennä ku oon kiinnostunu näyttelemisestä..? en oo ikinä kokeillu mutta haluaisin kovasti! jos on hyviä vinkkejä niin kiitos jo etukäteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5103
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3202
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2705
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2298
    5. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      127
      1814
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1653
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1451
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1397
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1287
    10. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      104
      1284
    Aihe