Viekö teatteriharrastus aikaa?

rki

Käyn lukiota ja olisin kiinnostunut aloittamaan teatteriharrastuksen. Onko kellään kokemusta viekö teatteriharrastus kovin paljon aikaa? Kuinka usein yleensä olette kokoontuneet? Ja onko roolien vuorosanojen opetteleminen ollut mielestänne kovin työlästä ja aikaavievää?

En erityisemmin pelkää kovempaa työtä, mutta sitä vaan jos aika ei riitäkään. En ole ikinä kokeillut näyttelemistä ja olisin tosi kiinnostunut koittamaan ihan uteliaisuudesta. Ei minulla sen suurempia odotuksia, alkoi vain kiinnostus herätä.

Kiitos vastaajille jo etukäteen. :D

3

986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaa

Riippuen toki millainen rooli. Edellisessä näytelmässä oli päärooli, joten ensi-illan lähestyessä sai kyllä olla 110% mukana. Aikaa meni, mutta toisaalta se myös antoi voimaa mm. koulunkäyntiin yms..
      tällä hetkellä roolini on pienempi (joskin sivuroolitkin aina vaikuttavat paljon..) vuorosanoja ei ole niin paljon, ja on muutenkin helpompaa. Voit ihan hyvin toivoa aluksi pienempää roolia, jolla on varmasti helpompi aloittaa.
      Näytelmäreenejä on meillä yleensä kerran viikkoon ja ennen esityksiä useita kertoja viikossa. Joillakin on koko ajan monta kertaa viikossa, vaihtelee siis eri teattereissa.
      Mukanaan tuo harrastus vie, siihen voit varautua. =D

• tosiaan..

Olen itse mukana kesäteatterissa, joka aloittaa harjoitukset alkuvuodesta ja kokoontuu kerran viikossa ja kesää lähestyessä viimeiset kaksi viikoa ennen ensi-iltaa ovat aika tiiviit, mutta pahin touhotus alkaa onneksi vasta koulun loputtua. Olen näytellyt pienempiä rooleja, mutta myös päärooleja ja hauskaa on ollut. Aloitin neljä vuotta sitten jolloin olin 15-vuotias ja ilman kokemuksia ja hyvin meni. Kannattaa ehdottomasti kokeilla!!!

Vuorosanat on helppo oppia, jos on yhtään lahjoja..
      Tietysti erilaiset lukihäiriöt voivat olla esteenä, mutta pääasia on että saa plarin pois ennen ensi-iltaa.

Mene ihmeessä mukaan johonkin porukkaan. Voin vakuuttaa, että hauskaa tulee olemaan.

• teatteri

hei voisko joku ystävällisesti kertoo et minne kannattas mennä ku oon kiinnostunu näyttelemisestä..? en oo ikinä kokeillu mutta haluaisin kovasti! jos on hyviä vinkkejä niin kiitos jo etukäteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4418
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3261
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2544
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      53
      2524
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2235
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1662
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1530
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe