Käyn lukiota ja olisin kiinnostunut aloittamaan teatteriharrastuksen. Onko kellään kokemusta viekö teatteriharrastus kovin paljon aikaa? Kuinka usein yleensä olette kokoontuneet? Ja onko roolien vuorosanojen opetteleminen ollut mielestänne kovin työlästä ja aikaavievää?
En erityisemmin pelkää kovempaa työtä, mutta sitä vaan jos aika ei riitäkään. En ole ikinä kokeillut näyttelemistä ja olisin tosi kiinnostunut koittamaan ihan uteliaisuudesta. Ei minulla sen suurempia odotuksia, alkoi vain kiinnostus herätä.
Kiitos vastaajille jo etukäteen. :D
Viekö teatteriharrastus aikaa?
3
965
Vastaukset
- aikaa
Riippuen toki millainen rooli. Edellisessä näytelmässä oli päärooli, joten ensi-illan lähestyessä sai kyllä olla 110% mukana. Aikaa meni, mutta toisaalta se myös antoi voimaa mm. koulunkäyntiin yms..
tällä hetkellä roolini on pienempi (joskin sivuroolitkin aina vaikuttavat paljon..) vuorosanoja ei ole niin paljon, ja on muutenkin helpompaa. Voit ihan hyvin toivoa aluksi pienempää roolia, jolla on varmasti helpompi aloittaa.
Näytelmäreenejä on meillä yleensä kerran viikkoon ja ennen esityksiä useita kertoja viikossa. Joillakin on koko ajan monta kertaa viikossa, vaihtelee siis eri teattereissa.
Mukanaan tuo harrastus vie, siihen voit varautua. =D - tosiaan..
Olen itse mukana kesäteatterissa, joka aloittaa harjoitukset alkuvuodesta ja kokoontuu kerran viikossa ja kesää lähestyessä viimeiset kaksi viikoa ennen ensi-iltaa ovat aika tiiviit, mutta pahin touhotus alkaa onneksi vasta koulun loputtua. Olen näytellyt pienempiä rooleja, mutta myös päärooleja ja hauskaa on ollut. Aloitin neljä vuotta sitten jolloin olin 15-vuotias ja ilman kokemuksia ja hyvin meni. Kannattaa ehdottomasti kokeilla!!!
Vuorosanat on helppo oppia, jos on yhtään lahjoja..
Tietysti erilaiset lukihäiriöt voivat olla esteenä, mutta pääasia on että saa plarin pois ennen ensi-iltaa.
Mene ihmeessä mukaan johonkin porukkaan. Voin vakuuttaa, että hauskaa tulee olemaan.- teatteri
hei voisko joku ystävällisesti kertoo et minne kannattas mennä ku oon kiinnostunu näyttelemisestä..? en oo ikinä kokeillu mutta haluaisin kovasti! jos on hyviä vinkkejä niin kiitos jo etukäteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227