Elikkä missä eri paikoissa voi opiskella liikunnanohjaajaksi? Mitä kustantaa? Esim. personal trainerin ammatti tms kiinnostaisi. Tarkalleen en siis tiedä vielä mitä haluan, mutta jotakin alaan liittyvää... ei kuitenkaan kamalan pitkää koulutusta, koska juuri olen saamaisillani tradenomiopinnot valmiiksi ja montaa vuotta en jaksa enää pakertaa :)
liikunnanohjaajaksi?
3
4020
Vastaukset
- itsekin kiinnostunut
Löysin tälläiset osoitteet kun katselin liikunnanohjaajankoulutus paikkakuntia, olen itsekin kiinnostunut samaisesta koulutuksesta..
En vain yhtään tiedä miltä paikkakunalta etsit koulutusta mutta laitoin silti nämä osoitteet.
http://www.vuokattisport.fi/index.asp?pid=218
http://www.virpiniemenliikuntaopisto.com/ - opiskelemaan
Liikunnanohjaajaksi voi opiskella ammattikorkeakouluissa, jolloin tutkintonimike on liikunnanohjaaja (AMK). Opiskelujen kesto on 3,5 v. ja opiskella voi Rovaniemen, Kajaanin, Lahden ja Haaga instituutin ammattikorkeakouluissa sekä ruotsinkielisenä Yrkeshögskolan Sydvästissä.
Liikunnanohjauksen perustutkinnon voi taas suorittaa urheiluopistoissa jolloin tutkintonimike on liikuntaneuvoja. Opiskelujen kesto on 3 v. ja tämä on toisen asteen tutkinto. Liikuntaneuvojaksi voi opiskella myös oppisopimuksella. Urheiluopistoja löytyy ympäri Suomea. Kts. http://www.liikunnanohjaajat.net/linkit.htm
Liikunta-alan tehtäviin voi suuntautua myös suorittamalla ammattitutkinnon. Liikunnan ammattitutkinto on näyttöön perustuva ammattitutkinto ja opiskelujen kesto on lyhyempi kuin edellisissä. Katso lisää urheiluopistojen sivuilta.
Personal Trainer koulutusta järjestää Suomessa ainakin FAF. Koulutuksen kesto on 120 tuntia ja sisältää lähiopetusjaksoja ja etätöitä. Kts. www.faf.fi --> koulutus. Hinta näytti olevan 2490 € sisältäen 4 lähiopetusjakson täysihoidot Vierumäellä. Myös kuntourheiluliitto (www.kunto.fi) järjestää personal trainer koulutusta Fisaf :n vaatimusten mukaisesti.- ...
Siis jos menet liikuntaneuvojaksi opiskelemaan, niin voit käydä sen kahdessa vuodessa, kun olet kuitenkin jo käynyt toisen asteen tutkinnon.
itse opiskelin liikuntaneuvojaksi, mutta nyt olen vaihtamassa alaa. Opiskeluaika oli kyllä todella mukavaa! Kuitenkin ala on vielä aika nuori suomessa, joten kunnollisia vakituisia työpaikkoja on vaikea saada. Useimmiten joutuu tekemään töitä useille eri työpaikoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231730
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161442Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90874- 66841
- 1770
- 46751
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9681Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62668