Voiko oireena olla savuntulo ilman muita ongelmia?
Miten kannentiivisteen vika ilmenee?
18
32287
Vastaukset
- vikoja:
- Nostaa lämpöjä normaalia huomattavasti korkeammalle, ja yleensä vielä keittääkin
- Sekoittaa vedet ja öljyt keskenään ---> öljy muuttuu harmaaksi
Eli mielestäni nuo ovat luultavastikin yleisimmät viat joilla palanut kannentiiviste itsensä ilmaisee.
Vielä siitä autosta/savutuksesta:
- Minkä ikäinen auto on kyseessä?
- Bensa vaiko diesel?
- Minkä väristä savu on mustaa vaiko sinistä?
- Milloinilmeneekokoajan/kiihdytettäessä/ tyhjäkäynnillä/käynnistettäessä?
-Mistä savu tulee putkesta/koneesta/jostain muualta?- BruceS.
Jäähdytysvesi vähenee koko ajan.
Ota huomioon että kansi halkee helposti, jos autos keittää usein.
Ja jos vedet ja öljyt ovat jo sekasin, niin alakerta on saanut ainakin jo siipeensä- huono voitelu.
Iso remontti... - 1-oikonen
BruceS. kirjoitti:
Jäähdytysvesi vähenee koko ajan.
Ota huomioon että kansi halkee helposti, jos autos keittää usein.
Ja jos vedet ja öljyt ovat jo sekasin, niin alakerta on saanut ainakin jo siipeensä- huono voitelu.
Iso remontti...Kaikki edellämainitut oireet mahdollisia, jopa yleisiä, mutta eivät pakollisia. Riippuu, vuotaako palo-, vesi-, vai öljytilaan päin ja miten pahasti. Mutta vuoto ei kyllä ainakaan itsestään korjaannu, eli ei kannata ajella ennenku on varmistanu asian. Pahempia vaurioita ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole vielä tullut.
- mitä hupenee?
1-oikonen kirjoitti:
Kaikki edellämainitut oireet mahdollisia, jopa yleisiä, mutta eivät pakollisia. Riippuu, vuotaako palo-, vesi-, vai öljytilaan päin ja miten pahasti. Mutta vuoto ei kyllä ainakaan itsestään korjaannu, eli ei kannata ajella ennenku on varmistanu asian. Pahempia vaurioita ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole vielä tullut.
ihan riippuen siitä miten se kansipahvi on hajonnut, tulee savua tai ei.
Kuten edellä kerrottiin, voivat öljyt ja vedet sekoittua jolloin ei savua tule jos kumpikaan noista ei pääse sylinereihin.
Jos taas tulee sinistä tai mustaa savua, voi se tulla myös öljystä joka pääsee läpi venttiilinohjureiden kumeista tai väljistä sylintereistä. Kyseessä ei siis välttämättä ole hajonnut kansipahvi.
Jos koneesta tulee melkoisia määriä valkoista savua (vesihöyryä) on kansipahvi melkoisella varmuudella rikki ja päästää vedet ainakin yhden sylinterin palotilaan.
Hajonnut kannentiiviste voi myös päästää öljyt tai vedet valumaan toiseen suuntaan eli pitkin koneen kylkeä mutta mihin tahansa öljyt tai vedet valuvatkin, pitäisi niiden määrän huveta ajossa.
Öljyllä tuota voi olla vaikea havaita koska vanha horo kone syö joka tapauksessa sitä jonkin verran sylinterien kautta. - Anonyymi
BruceS. kirjoitti:
Jäähdytysvesi vähenee koko ajan.
Ota huomioon että kansi halkee helposti, jos autos keittää usein.
Ja jos vedet ja öljyt ovat jo sekasin, niin alakerta on saanut ainakin jo siipeensä- huono voitelu.
Iso remontti...ÖLJYSI ON VALKOISTA koska sun jäähdytin vesi valskaa kannesta öljyn sekaan ja lämmöt karkaa.
Kannen oikaisu edessä.
- Kansipahvi
Alkoi tulla kovasti vaaleaa höyryä pakoputkesta. Valoissa seisoessa mahtava pilvi perässä.
- savusta
sen kun annat mennä vaan, jos ei muita oireita
- Anonyymi
Jos sulla on turbo, niin se saattaa vuotaa. Jos vuotaa öljyä, niin kohta leikkaa kiinni. Tarkista ainakin öljyt.
- limpari
Mikä on vikana, kun puhaltaa kylmää ilmaa sisälle, vaikka moottorin lämpötila on normaali? Moottori on tosin useita kertoja käynyt punaisella. Kun jäähtytysneste on vuotanut pumpun kautta maahan.
- Klonkswagens
Ilmaa vesipiirissä, lämmityspiirin venttiili tai säätöläppä ei toimi.
- kalenteritKuntoon
Letku vetää suppuun ja tukkii kierron ja heittää kurat pellolle, onhan näitä.
Ketjukin kymmenen vuotta vanha! - Turpokone
Onko autossa turbo? Turbon hajoaminen voi aiheuttaa myös savupilven..
- Anonyymi
Joissakin autoissa pitää vielä erikseen ilmata jäähdytysjärjestelmä ilma ei muuten poistu kunnolla
- Anonyymi
Kerro minkälaisia eri oireita kansitiivistevaurio voi aiheuttaa
- Anonyymi
Monenmoisia
- Anonyymi
Voiko loputkin jäähdytysnesteet päästää pihalle ja ajaa ilman.
Ajattelin kytkeä flektin päälle siten että se pyörisi koko ajan ja jäähdyttäisi konetta. - Anonyymi
Voi ajaa myös ilman jäähdytysnestettä, mutta vain vähän aikaa kerralla. Max ajoaika ilman jäähdytysnestettä on 15 min ja flektin pitää pyöriä koko ajan.
Moottori toimii tällöin kuin kupla volkkarit ennen, eli ilmajäähdytyksellä.
Jotta lämpöä tulisi kabiiniin, niin pakosarjan päälle pitää rakentaa kotelo, siihen putki joka yhdistetään ilmanottokouruun. - Anonyymi
Jos se on kunnolla hajalla posauttaa jäähdytysnesteet kunnolla pihalle kannentiivisteestä sitä ei voi olla huomaamatta eikä autolla voi enää ajaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3633685Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091353- 941227
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko65971Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass12844- 38820
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60819Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11807- 65801
Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔56798