Onko kellään kokemusta synnytyksen jälkeisestä kohtutulehduksesta? Millaiset oli oireet?
kohtutulehdus
5
22491
Vastaukset
- ????
Ja mulla olis viä lisäkysymys, että voiko sen tulehduksen saada sektion jälkeen?? Itse olen menossa sektioon n2vk päästä.
- kohtutulehdus
normaalin synnytyksen jälkeen mutta ei sitä seuranneen sektion jälkeen. Siis kolmas lapsi sektiolla ja tokan jälkeen tulehdus;). Tosin minulle oli jo laitettu kierukka ja sen vuoksi kaiketi tulehdus.
En muista tarkkaan oireita mutta oli sellainen äärettömän huono olo pahoinvointia ja puistatuksia ja vähän kuumetta. Muistaakseni epäilin jotain pientä emätintulehdusta. Vatsa oili kipeä.
Ei sitä etukäteen kannata pelätä se nimittäin on -ymmärtääkseni- yleisempää kierukan käyttäjillä kuten minulla silloin.
- Myös,.,.,.
sain kohtutulehduksen suunnitellun sektion jälkeen.. noin viikko sektiosta maha kipeyty enemmän ja vuoto niukkaa, pahoinvointia, kuumetta 38.5, tulehdusarvo verestä (crp) muistaakseni yli 60. Ultrattiin lääkäris mut kalvon/istukan paloja ei näkynyt, hieman nestettä ainoastaan.. no antibiootit kumminkin alkavaan kohtutulehdukseen määräsi.. söin kuurin ja kuume ym oireet hävisi.. jälkitarkastuksessa edelleen vuoton siis 8viikkoa sektiosta, lääkäri käski aloittaa pillerit (en imettänyt enää) vuoto vaan jatku ja jatku koko pilleri liuskan ajan, välillä vuoti enempi ja välillä ihan niukkaa ruskeaa vuotoa..(ultrattiin muistaakseni kerran tässäkin välissä, mut syytä vuodolle ei löytynyt) no tuli taukoviikko pillereissä ja vuoto voimistui ja mahaan alko koskea aivan kun supistelisi, no kalvon palanenhan sieltä tuli!! se siis piti vuotoa yllä koko helvetin 12 viikkoa synnytyksestä! Lääkäri arveli että kalvonpalanen niin "litussa" kohtuonteloa vasten et ei ultrassa näkynyt.. mut eipä hyvät muistot tästäkään synnytyksestä jäänyt.. esikoinen myös syntyi sektiolla ja kohtutulehdus iski sillonki, onnex vuoto runsastu ja kalvon rippeet tuli jo viikko synnytyksestä pois ja vuotokin siitä pikkuhiljaa väheni..huh, huh! ei kiva komplikaatio ollenkaan, veti kyllä voimat täysin loppuun..ja toipuminen vei aikaa..
tsemppiä sulle sektioon !! - Tinde86
7.8.2006 Kohtutulehdus
Synnytin tyttöni heti sen jälkeen tuntu tosi oudolle ja sattu ajattelin,että se johtuu synnytyksestä,kun se oli niin vaikea nimittäin se oli perätila synnytys kysyin lääkäreiltä,
että miks musta tuntuu et kaikki ei oo hyvin nyt tuolla ala kerrassa,, ku tuntu et ois nyrkki jääny sinne ja koski alamahaan ja munasarjoihin sekä peräsuoleen ku maha ei päässy toimiin ja hirvee haju tuli niin lääkärit vastas, että se on normaalia ku on synnyttäny mut kivut vaan paheni ja lääkärit vaan sano että kaikki on hyvin mutta viidentenä päivänä tuntu että kuolen kuumetta oli ollu jo viisi päivää mutta ajattelin että kyllä tää tästä ja ootin vielä kaks päivää ja se oli 40:tä koko ajan ei toiminu maha ei ois pystyny kävelee mutta pakko oli pystyy hoitaa vauvaa ku yksin oli eikä apua saanu sitten vaan tuntu että perä suoli räjähtää niin join pullollisen dufalakkia ku olin pytyllä niin sitten tuntu että synnytän uudestaan ja niin mum leikkaus haavan sisältä tuli nyrkin kokonen sideharso tamppooni ja kaikki tikit repes ei muuta ku takas sairaalaan ja lääkäri sano että muutamasta tunnissa ois voinu lähtee henki ku olo vaan huononi koko ajan sit lääkäri näki miten mulla tuli märkää kohdusta se sano et voi olla et joudutaan poistaa kohtu jos ei mee lääkkeillä ohi ne määräs kefexiniä ja jotaki muuta ja sit gramman panadoolia ja kolme ketoriinia ja sitten vielä tramaleita kaikki noi piti syödä kolme kertaa päivässä yhteensä 13:sta lääkettä per päivä ja kaikki tää ihanuus lääkärin takia.nykyään on koko ajan samanlaisia kipuja ja musta tuntuu että ois jotaki vikaa tullu tonne alas tai sit mulla on koko ajan joku tulehdus.Mitä teen? - Nimetön
Moi!
Mulla todettiin tänään kohtutulehdus. En ole just synnyttänyt, vaan muutama viikko sitten laitettiin kierukka ja nyt sen yhteydessä ilmeisesti joku pöpö mennyt kohtuun. Yöllä alkoi kovat kivut ja onneks tajusin mennä heti aamulla lääkäriin. Sain kahta eri antibioottia.
Kiinnostais tietää mitä lääkkeitä saitte ja miten pian ne auttoi vai auttoiko ollenkaan? Ite sain kefexin 500mg ja Trikozol 400mg 10päivän ajaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789