Hei kaikki!
Kysyisinkin josko jollain olisi kokemusta venematkustelusta Kambodzassa...
Tarkoitus olisi reissata maateistse Siem Reapista Ho Chi Minh Cityyn vesi- ja maateitse.
Ensin olisi tarkoitus reissata veneellä Siem Reapista Phnom Penhiin ja siitä sitten bussilla Ho Chi Ming Cityyn.
Onko jollain kokemusta ko. reitistä? Jos on matkakertomuksia tai pieniä vinkkejä, että miten juttu toimii, niin olisin vastauksista hyvin kiitollinen.
Veneellä Siem Reapista Phnom Penhiin
4
980
Vastaukset
- kivirta
, siis olen itse mennyt ton reitin vain bussilla, kumpaankin suuntaan. Vene SR:sta PP:n maksaa n.25 USD ja bussi maksaa noin 5 USD. Aikaa menee suurinpiirtein yhtä paljon, mutta kuivaan aikaan saattaa käydä niin, että vene ei pääse ihan perille asti.
Bussi PP-HCMC kestää sellaiset 6-7 tuntia ja maksaa jotain 7 USD, max. Rajalla menee aikaa sellainen tunti, jos ei oo ruuhkaa. Vietnamin viranomaiset on aika tarkkoja ja byrokraattisia mutta silti siellä on aika hässäkkä kun kaikki yrittää päästä nopeesti tullista läpi. Eli kannaataa pitää huolta kamoista ja etenkin passista(siellä passi laitetaan tiskille, josta viranomainen sen ottaa; kun me siellä oltiin, niin tiskillä oli passeja sikinsokin sellaiset 50 kappaletta...) - Echo
Viime vuonna tuli mentyä veneellä ja kesti 5 tuntia, mutta kun on kuulosuojaimet (earit) niin ei mitään hätää (saa apteekista). Kuivaan aikaan meno voi tosiaan olla hengenvaarallista, sillä vauhti on kovaa ja vene rimpula ja istuma-asento tiukka Z. Bussi on nössöille ja veneretkestä voi kertoa lapsenlapsillekin. Hurja kokemus.
- Backbacker
Menimme ko reitin veneellä perheen kanssa viime vuonna ja mistään ei ole ollut niin paljoa kerrottavaa kun siitä. Earit mukaan ja se on hieno kokemus. Siis aivan hirveä Z asento ja kuulo mennyttä, mutta se on koettava. Lapsemme pitivät kokemuksesta.
- kuulo tallella
Pari viikkoa sitten mentiin matka veneellä kesti n nelja ja puoli tuntia. Liekö ollut parempi vene, kun ei mitään meluonglmia ollut (tai tietenkin paremminkin se moottoripuoli). Ihan miellyttävä kyyti, ehkä noin parikymmentä henkilöä, tullitkin rajalla sujuivat melko nopeasti - sen verran oli ihan mukavakin pitää vessataukoa ja ostaa juotavaa ja pikkusyötävää, jota ei oltu tajuttu ottaa mukaan. Helteinenhän se matka oli mutta kannatti kokemuksena. Siinä sitä näki molempien maiden joenvarsiasumista ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882