Veneellä Siem Reapista Phnom Penhiin

reppu-reino

Hei kaikki!

Kysyisinkin josko jollain olisi kokemusta venematkustelusta Kambodzassa...

Tarkoitus olisi reissata maateistse Siem Reapista Ho Chi Minh Cityyn vesi- ja maateitse.

Ensin olisi tarkoitus reissata veneellä Siem Reapista Phnom Penhiin ja siitä sitten bussilla Ho Chi Ming Cityyn.

Onko jollain kokemusta ko. reitistä? Jos on matkakertomuksia tai pieniä vinkkejä, että miten juttu toimii, niin olisin vastauksista hyvin kiitollinen.

4

1011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivirta

, siis olen itse mennyt ton reitin vain bussilla, kumpaankin suuntaan. Vene SR:sta PP:n maksaa n.25 USD ja bussi maksaa noin 5 USD. Aikaa menee suurinpiirtein yhtä paljon, mutta kuivaan aikaan saattaa käydä niin, että vene ei pääse ihan perille asti.
      Bussi PP-HCMC kestää sellaiset 6-7 tuntia ja maksaa jotain 7 USD, max. Rajalla menee aikaa sellainen tunti, jos ei oo ruuhkaa. Vietnamin viranomaiset on aika tarkkoja ja byrokraattisia mutta silti siellä on aika hässäkkä kun kaikki yrittää päästä nopeesti tullista läpi. Eli kannaataa pitää huolta kamoista ja etenkin passista(siellä passi laitetaan tiskille, josta viranomainen sen ottaa; kun me siellä oltiin, niin tiskillä oli passeja sikinsokin sellaiset 50 kappaletta...)

• Echo

Viime vuonna tuli mentyä veneellä ja kesti 5 tuntia, mutta kun on kuulosuojaimet (earit) niin ei mitään hätää (saa apteekista). Kuivaan aikaan meno voi tosiaan olla hengenvaarallista, sillä vauhti on kovaa ja vene rimpula ja istuma-asento tiukka Z. Bussi on nössöille ja veneretkestä voi kertoa lapsenlapsillekin. Hurja kokemus.

• Backbacker

Menimme ko reitin veneellä perheen kanssa viime vuonna ja mistään ei ole ollut niin paljoa kerrottavaa kun siitä. Earit mukaan ja se on hieno kokemus. Siis aivan hirveä Z asento ja kuulo mennyttä, mutta se on koettava. Lapsemme pitivät kokemuksesta.

• kuulo tallella

Pari viikkoa sitten mentiin matka veneellä kesti n nelja ja puoli tuntia. Liekö ollut parempi vene, kun ei mitään meluonglmia ollut (tai tietenkin paremminkin se moottoripuoli). Ihan miellyttävä kyyti, ehkä noin parikymmentä henkilöä, tullitkin rajalla sujuivat melko nopeasti - sen verran oli ihan mukavakin pitää vessataukoa ja ostaa juotavaa ja pikkusyötävää, jota ei oltu tajuttu ottaa mukaan. Helteinenhän se matka oli mutta kannatti kokemuksena. Siinä sitä näki molempien maiden joenvarsiasumista ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3047
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      40
      2664
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1503
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      913
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      33
      829
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      663
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe