Tekstiviestin muokkaus?

Jive

Moniko osaa teistä muokata tekstiviestiä siten että lähettäjä säilyy samana sisällön muuttuessa vai onko se mahdollista? Tuomari totesi vaan eilen ettei tämä ole mahdollista vaikka havainnollistin sen hänelle...

11

1624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekstari

Saapunut viesti ei muutu muokkaamalla. Ainakin Nokian 6210 puhelimessa muokattu viesti joudutaan tallettamaan ja alkuperäinen – se, jossa on lähettäjätiedot – säilyy ennallaan. Koitahan tehdä asia uudelleen, palaa sitten alkutilanteeseen ja avaa viestit / saapuneet ja avaa viesti, niin huomaat, että se on aivan alkuperäinen eikä siinä siis näy mitään tehtyjä muutoksia.
      Muokatussa viestissä ei ole näkyvissä lähettäjätietoja, joten taisi tuomari olla oikeassa.

• Jive

Kävin juuri keskustelua asiasta Soneran työntekijän kanssa ja hän myönsi että tekstiviestin voi muokata siten että lähettäjä säilyy ennallaan...

• Gretel
        Jive kirjoitti:

Kävin juuri keskustelua asiasta Soneran työntekijän kanssa ja hän myönsi että tekstiviestin voi muokata siten että lähettäjä säilyy ennallaan...

Aika inhottava homma, jos tuo pitää paikkansa! Itse olen sitä myöskin kokeillut, mutta en ole onnistunut!, joten ei kai se ihan kauhean yksinkertaista ole....

Mutta toivottavati ainakin uusissa malleissa se tehdään mahdottomaksi!

• Jive
        Gretel kirjoitti:

Aika inhottava homma, jos tuo pitää paikkansa! Itse olen sitä myöskin kokeillut, mutta en ole onnistunut!, joten ei kai se ihan kauhean yksinkertaista ole....

Mutta toivottavati ainakin uusissa malleissa se tehdään mahdottomaksi!

Oma puhelimeni on Siemens ja sillä tämä ainakin onnistuu ja aivan helposti. Otat tulleen viestin ja menet valikkoon muokkaa viesti ja kun olet muokannut sitä tarpeeksi tallennat sen uudestaan sekä poistut järjestelmästä. Tämän jälkeen avaat viestitilan uudestaan ja otat kyseisen viestin ja haa!! se on eri muodossa ja lähettäjä on ennallaan kun viet sen poliisien luettavaksi..

• Gretel
        Jive kirjoitti:

Oma puhelimeni on Siemens ja sillä tämä ainakin onnistuu ja aivan helposti. Otat tulleen viestin ja menet valikkoon muokkaa viesti ja kun olet muokannut sitä tarpeeksi tallennat sen uudestaan sekä poistut järjestelmästä. Tämän jälkeen avaat viestitilan uudestaan ja otat kyseisen viestin ja haa!! se on eri muodossa ja lähettäjä on ennallaan kun viet sen poliisien luettavaksi..

varmaan tääläkään tuollaisia neuvoa... Mutta nyt ainakin jokainen sitten tietää, ettei tekstareita voi ottaa kauheen vakavasti enään!

Hyvä tietää!

• 6210
        Jive kirjoitti:

Nokia 6210:ssä Saapuneet-kansiossa oleva viesti ei muutu miksikään, vaan muutettu viesti tallentuu Arkisto-kansioon (tai Omatviestit-kansioon) muuttuneena ja alkuperäinen siis säilyy. Eli jos poliisi on valveutunut ja tehtäviensä tasalla, hän katsoo tarvittavat viestit nimenomaan SAAPUNEET-kansiosta. Uskonpa vähän, että tämä ei ole mitenkään laitekohtainen ominaisuus, vaan koskee kaikkia puhelimia. No - ainakin NOKIA 6210 käyttäytyy näin (ainakin minulla)

• JM

Tämä on hyvin yksinkertaista. Tarvitaan SMS-gateway Soneralle. Mukana saa muun muassa ohjelman, jolla voi lähettää tekstiviestejä. Ohjelmaan syötetään lähettäjän (ihan mikä vaan) numero ja enintään 160 merkkiä, se näkyy juuri sellaisena vastaanottajalla. Kiusaa sillä voisi tehdä, mutta kaikesta jää jälki.

• jep

Riippuu vähän merkistä ja mallista. Joissain malleissa pystyy kräkkäämään Saapuneet/tms. -kansion viestejä, mutta muissa muokatut viestit näkyvät vain tallennetuissa/ei lähetetyissä viesteissä. Operaattorin logeista saadaan käsittääkseni alkuperäinen viesti selvitettyä tarpeen vaatiessa.

• NeitiK

...tapaus sattui minulle, jonka jälkeen en ainakaan ole luottanut tekstiviesteihin.
        Lähetin kaverilleni, olkoonpa hän vaikka nimeltään Saara, 320-merkkiä pitkän viestin, eli kahden viestin mittaisena. Puhelimessani on välitystiedot päällä ja se menikin moitteetta perille. Noh, seuraavana päivänä tuli Saaran serkkutytöltä sama viesti minulle takaisin, tosin vain ensimmäinen puolikas! Ja kun kysyin tältä serkkutytöltä (olemme kaikki kolme hyviä kavereita), hän ei ollut kuullutkaan tästä viestistä, eikä ollut siis sitä lähettänyt minulle. Ja häneen luotan 100-prosenttisesti, samoin kuin tähän Saaraan.
        Eli, jos joku viisaampi voisi selittää minulle, kuinka on mahdollista, että minun henkilö A:lle lähettämäni viesti tulee henkilö B:ltä minulle takaisin, vaikka A ja B EIVÄT ole olleet asiasta keskenään yhteydessä? En ymmärrä...
        Olen huomannut muutenkin että puhelimeni tilttaa lähes aina jotenkin kun se käsittelee kahden viestin mittaisia viestejä...Esim. vaikka olen lähettänyt tasan tarkkaan 160-merkkisen viestin, se on mennyt perille kahdessa osassa siten että jälkimmäisessä on vain yksi kirjain. Enkä koskaan lähettäisi viestiä tuolleen, sehän maksaakin tuplasti. Operaattorilta kun kysyin asiaa, he sanoivat että veloitus tapahtuu muka lähetettyjen merkkien mukaan eli maksu meni vain yhdestä, mutta kuinka voin tuonkaan asian tarkistaa? Pitääkö tässä ruveta hel**ti merkkaamaan jokainen lähettämänsä viesti ylös...?

• mimi
        NeitiK kirjoitti:

...tapaus sattui minulle, jonka jälkeen en ainakaan ole luottanut tekstiviesteihin.
        Lähetin kaverilleni, olkoonpa hän vaikka nimeltään Saara, 320-merkkiä pitkän viestin, eli kahden viestin mittaisena. Puhelimessani on välitystiedot päällä ja se menikin moitteetta perille. Noh, seuraavana päivänä tuli Saaran serkkutytöltä sama viesti minulle takaisin, tosin vain ensimmäinen puolikas! Ja kun kysyin tältä serkkutytöltä (olemme kaikki kolme hyviä kavereita), hän ei ollut kuullutkaan tästä viestistä, eikä ollut siis sitä lähettänyt minulle. Ja häneen luotan 100-prosenttisesti, samoin kuin tähän Saaraan.
        Eli, jos joku viisaampi voisi selittää minulle, kuinka on mahdollista, että minun henkilö A:lle lähettämäni viesti tulee henkilö B:ltä minulle takaisin, vaikka A ja B EIVÄT ole olleet asiasta keskenään yhteydessä? En ymmärrä...
        Olen huomannut muutenkin että puhelimeni tilttaa lähes aina jotenkin kun se käsittelee kahden viestin mittaisia viestejä...Esim. vaikka olen lähettänyt tasan tarkkaan 160-merkkisen viestin, se on mennyt perille kahdessa osassa siten että jälkimmäisessä on vain yksi kirjain. Enkä koskaan lähettäisi viestiä tuolleen, sehän maksaakin tuplasti. Operaattorilta kun kysyin asiaa, he sanoivat että veloitus tapahtuu muka lähetettyjen merkkien mukaan eli maksu meni vain yhdestä, mutta kuinka voin tuonkaan asian tarkistaa? Pitääkö tässä ruveta hel**ti merkkaamaan jokainen lähettämänsä viesti ylös...?

Sain itse tossa juuri viestin jossa inun kirjoittama viesti tuli takaisin mutta loppuun oli lisätty tekstiä, empä tätäkään tiennyt

• ...outoa
        mimi kirjoitti:

Sain itse tossa juuri viestin jossa inun kirjoittama viesti tuli takaisin mutta loppuun oli lisätty tekstiä, empä tätäkään tiennyt

Aivan sama juttu mulla. Kirjoittelin huvikseni erään elviksen biisin sanoja ylös omiin viesteihin lähettääkseni myöhemmin poikaystävälleni. No, sainkin yllättäen häneltä viestin muutaman tunnin kuluttua tästä riimittelystäni. Siis huom, tässä vaiheessa en ollut viestiä vielä laittanut. Viestissä luki puoliksi kirjoittamani teksi?!?!? Arvasin heti, että joku ei nyt ole oikein ja poistin itse kirjoittamani viestin "omasta kansiosta". Saapuneen viestin sisältö muuttui!!!!!!!!! Mikä kumma tällaista tekee? Silloinen puhelimeni oli 3210. (noin 2 v. sitten)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2759
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2549
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2258
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1861
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      37
      1547
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1545
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1473
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1353
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      27
      1178
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      24