Naulapyssyt ja kompura

Millanen

Olen ostamassa aktiiviseen harrastamiseen naulapyssyä ja kompuraa.
Onko antaa vinkkejä mikä naulapyssy on asiallinen?
Olen katellut "halpis" tuotteita.Maksaa alle 50€.
Toimiiko näin halvat,saako nauloja jokapaikasta,teho,miten isoja nauloja "ampuu" jne..

Onko merkeistä suositella jotain?
Kompura tulis olla pieni helposti mukana siirrettävä.
Kompuran ostoon kyllä ratkasu löytyy helpommin,mut naulapyssyistä haluaisin tietoa kokemuksista.

Kiitän jo etukäteen vastauksista.

9

5665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noilla halvoilla

vehkeillä.

• Tasettaja

Kattopaneelin naulaamiseen ostin Puuilon Gernin (kompura ja viimeistelynaulain 120€), mutta ensimmäistäkään naulaa en päässyt ampumaan. Käynnistyi hyvin, mutta nosti paineet punaiselle ja savuten kärähti. No onhan sillä takuu, mutta ei naurata silloin kun pitäisi päästä tekemään...

• huh..huh..
        Tasettaja kirjoitti:

Kattopaneelin naulaamiseen ostin Puuilon Gernin (kompura ja viimeistelynaulain 120€), mutta ensimmäistäkään naulaa en päässyt ampumaan. Käynnistyi hyvin, mutta nosti paineet punaiselle ja savuten kärähti. No onhan sillä takuu, mutta ei naurata silloin kun pitäisi päästä tekemään...

gern on kiinalainen halpis tuote, mitä ei missään nimessä kannata hankkia. noissa gernin moottoreissa on ollut jatkuvasti hämminkiä....

• pärjätty
        huh..huh.. kirjoitti:

gern on kiinalainen halpis tuote, mitä ei missään nimessä kannata hankkia. noissa gernin moottoreissa on ollut jatkuvasti hämminkiä....

Tässä on kohta paukuteltu puolitoista vuotta aktiivisesti tuhansia nauloja Gernin kompuran voimalla. Vähän on liian pieni isoimmille runkonaulaimen nauloille, mutta on riittänyt erinomaisen hyvin keskikoon viimeistelynaulaimelle (naulat 50-57 mm). Ei ongelmia moottorin tai minkään muunkaan kanssa. Paineenalennuskin löytyy. Naulaimetkin olleet halpisvehkeitä (Rock), niidenkin kanssa on pärjätty hyvin.

Harrastuksen aktiivisuus- ja vakavuusasteesta sitten riippuu, kannattaako kuitenkin ostaa hieman kalliimmat vehkeet. Varmaksi ei osaa mennä sanomaan, koska ei juuri kokemusta muista laitteista. Akkukäyttöisiä impulssinaulaimia on kehuttu - ei tarvita kompuraa eikä letku ole tiellä, mutta investointi ja käyttö ilmeisen kallista.

• naulaaja
        huh..huh.. kirjoitti:

Mulla Gerni on toim,inut hyvin. Olen pätkinyt Gernin pienellä kompuralla viimeistelynaulaimella varmasti satoja niittejä.

Viime viikonloppuna paukutin se perässä isolla runkonaulaimella vähän alle 1 000kpl 9cm naulaa ja vähän yli 5 000 kpl 4,5cm naulaa. Tulevana viikonloppuna aion paukuttaa vielä muutaman sata 9cm ja parisen tuhatta lyhyempää piikkiä.

• sama täällä
        naulaaja kirjoitti:

Mulla Gerni on toim,inut hyvin. Olen pätkinyt Gernin pienellä kompuralla viimeistelynaulaimella varmasti satoja niittejä.

Viime viikonloppuna paukutin se perässä isolla runkonaulaimella vähän alle 1 000kpl 9cm naulaa ja vähän yli 5 000 kpl 4,5cm naulaa. Tulevana viikonloppuna aion paukuttaa vielä muutaman sata 9cm ja parisen tuhatta lyhyempää piikkiä.

Mulla myös Gernin kompura toiminut moitteetta. Yksi talon ulkovuori, pari saunan panelointia ja myös pari palahuopakattoa on sillä naulattu. Aluksi ei kylmällä ilmalla meinannut käynnistyä kerralla mutta kun vaihdoin öljyt Mobil 1:n sekin ongelma poistui. Kiinan pojan öljyt oli melkoisen jäykkää tavaraa.

• Numppa

Köyhän ei kannata koskaan ostaa mitään halpispaskaa.
      Sitten kallis vasta onkin kallis kun olet eka ostanut halvan romun. Senco tms. merkkituote väh.200 eur. kompura niin riittää pitkäksi aikaa!

• kamat

Ostin vuonna 2000 Biltemasta 2.2kW kompuran ja naulapyssyn. Talot on rakennettu ja yhtä sun toista muutakin ja nyt on menossa puuvaja. Nykymittapuun mukaan yli 500€ paketti ei tosin kuulukaan mihinkään halpissarjaan.
      Muista ostaa väliin myös vedenerotin ja voiteluyksikkö jos aiot pyssyäsi käyttää takuuajan jälkeenkin.

• BEXiä

Itse ostin BEX-merkkiset runko- ja viimeistelynaulaimet talon rakentamiseen. Moitteetta on toiminut ja voin lämpimästi suositella omatoimirakentajalle tai harrastelijalle.
      Onhan ne toki kalliimpia, kuin Gernit, Gelbit, Osakat sun muut lelut, mutta näillä pystyy oikeasti myös rakentamaan. Työkaveri justiinsa lainasi mun runkonaulainta, kun meni hermot omaan Hong-Kong -naulaimeen.

Älä myöskään unohda laadukasta kylmässäkin notkeutensa pitävää letkua. Olikohan ne polyuretaanisia, jotka kestivät kylmyyttä.. en muista.

"Remppakompurana" mulla on Makitan MAC 610, joka on pirun näppärän kokoinen ja siedettävä melutasoltaan. Ihan Ok peli, mutta urakkamies ei tällä runkoja naulaile eikä sitä ole siihen tehtykään. Noin. viisi 90mm. naulaa ampuu syvään ja sitten alkaa pienessä säiliössä paineet vähenemään niin, että muutaman naulan saa vasaralla avittaa loppuun. 75-millisillä toimii vielä ihan hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      347
      2969
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1275
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1225
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe