Onko asiakkaalla oikeus vaihtaa sosiaalityöntekijä?

karamelli.

Onko asiakkaalla oikeus vaihtaa sosiaalityöntekijää?

16

7950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoa..

      kun ei lain mukaista toimeentulotukea tällä pärstäkertoimella saanut ja nykyinen kaupungin toimeentulotukipäällikkö (tai mikä lie päällikkö)silloinen johtava sosiaalityöntekijä sanoi ettei se ole mahdollista.

      Aina on parempi mitä vaikeampana asiakas tilanteen kokee ja parhaiten sosiaalityöntekijän uraputki kiitää mitä röyhkeämmin asiakkaan oikeuksia rikkoo.

      • yksi karmeimpia

        sossutätösiä on edelleen kanslistina, ei ole silti edennyt yli 10:een vuoteen. Joko heitä sitovat karmeat sanktiot ja säännöt, tai sitten ovat tahallaan äärimmäisen vi***maisia?


      • Tietäjä vaan
        yksi karmeimpia kirjoitti:

        sossutätösiä on edelleen kanslistina, ei ole silti edennyt yli 10:een vuoteen. Joko heitä sitovat karmeat sanktiot ja säännöt, tai sitten ovat tahallaan äärimmäisen vi***maisia?

        Koska kyse on harkinnanvaraisesta rahanjaosta, voi vittumainen ihminen säästää huomattavia summia kunnan kassaan. Siksi sellaisia pitää olla. jos ei, tulee kenkää ja otetaan vielä vittumaisempi puikkoihin.

        Ei niissä hommissa kiltit ihmiset pärjää.


      • toimeentulotuki
        Tietäjä vaan kirjoitti:

        Koska kyse on harkinnanvaraisesta rahanjaosta, voi vittumainen ihminen säästää huomattavia summia kunnan kassaan. Siksi sellaisia pitää olla. jos ei, tulee kenkää ja otetaan vielä vittumaisempi puikkoihin.

        Ei niissä hommissa kiltit ihmiset pärjää.

        tosiaankin on "harkinnanvaraista" eikä edes väitettyä lain mukaista miniminormia tarvitse tampereella myöntää.


    • vaikka erikseen pyysin

      Ei onnistunut minulla. Jouduin asioimaan aivan kamalan miehen kanssa, joka kohteli minua nuorta epätoivoista naista kuin huoraa. Pyysin vaihtoa monta kertaa, koska en tullut äijän kanssa toimeen.
      Koska en saanut vaihdettua naiseen lopetin sossussa käymisen kokonaan. Nyt kun jouduin taas sitten sossuun taas piti asioida miehen kanssa. Toisin kyseessä oli eri mies. Kummallista kun nainen, joka nimenomaan sanoo haluansa asioida naisen kanssa joutuu miehelle. Miehelle ei yksinkertaisesti voi kertoa kaikkiea sitä, mitä naiselle. Miehet kun eivät esimerkiksi ymmärrä mitään tunteista.
      Järjestelmän pitäisi olla sellainen, että kaikissa tuollaisissa tilanteissa (sossu, kela, työkkäri, lääkärit ja muut henkilökohtaiset asiat) naisten tulisi asioida naisten kanssa ja miesten miesten. Kyllä pitää olla jotain pahasti vialla ylä tai alapäässä jos joku mies haluaa gynekologiksi.
      Monessa suhteessa asiat olisivat varmasti paremmin, jos asioitaisiin vain omaa sukupuolta olevan kanssa. Varmasti myös naiset tunsivat olonsa turvallisemmaksi. Useimminhan ne aggressiiviset henkilöt ovat miehiä. Varmasti joku rähjääntynyt alkoholistimieskin kokisi olonsa mukavammaksi ja saisi tilittää rauhassa, jos virkailija itsekin olisi karski mies.

      • sossu näkee

        Se että saadaan säästettyä kun on mahdollisimman töksö virkailija on vaan plussaa kunnan sosiaali budjetissa.


      • yhden..

        asiallisesti käyttäytyneen sosiaalityöntekijän ja se oli mies.

        Kyseinen sosiaalivirkailija ei hyväksynyt kuukauden menoihin vuokraa ja sain se vasta vuosien kuluttua, mutta siitä huolimatta käyttäytyi asiallisesti.


      • Redspot

        Tiesitkö, että mies gynekologit ovat parempia kuin naiset? Jonkun syyn takia.


      • Anonyymi

        @vaikka erikseen pyysin.

        Mun (&varmaan melko monen muunkin) kokemuksella voin sanoa että on niitä kusipäisiä
        Nais-sossuja ja virkahenkilöitäkin olemassa pilvin pimein. Mullakin 2 5stä sossuntätistä ollu
        jopa mukavia, ymmärtäväsiä (nämä siis Tamperetta pienemmillä paikkakunnilla).

        Taitaa se asia vaan näin olla ettei tietynlaisille(/luonteisille) naisille sais antaa minkään vertaa
        valta/vastuu-asemaa toisten ihmisten yli. Kihahtaa heti haltuun & queen-kompleksi ottaa ohjat.

        Ei sillä että mulla yleisesti olis mitään naisia vastaan; itteasiassa mieluiten asioin ittekkin
        nimenomaan naishenkilöitten kanssa mikäli vaan asia järjestyy .

        Mätiä omenia on valitettavasti osa meistä jokasessa ja jotkut heistä on päästetty auktoriteetit
        -seen asemaan..


    • -äiti

      Olen yksinhuoltaja äiti, jolta päihdeongelmainen toinen vanhempi hajoitti omaisuuden, varasti pankkikortin, ryyppäsi rahat kavereittensa kanssa jne. ..Onneksi olen päässyt etäälle isästä, joka ei ole ollut pätkääkään kiinnostunut 3-vuotiaasta tyttärestään...Kaikki on tavallaan hyvin. Tytär voi hyvin. Luottotiedot menivät huonossa suhteessa ja nyt olen joutunut olemaan toimeentulotukiasiakkaana, koska olen halunnut olla tyttäreni kanssa kotona mahdollisimman pitkään..Nyt hän on aloittanut puolipäiväpäiväkodissa ja olen yrittänyt hakea töitä. Vielä ei ole järjestynyt mitään. Joka tapauksessa; kaiken yksin kantaneena ja tiedän että se on velvollisuuteni ja tietenkin haluan myös koko sydämestäni tyttäreni parasta. Sosiaalityöntekijäni on hiukan minua vanhempi nainen ja kohdellut minua todella kurjasti koko asiakkuuden ajan. Yleensä ei ole itse ollut paikalla, jos on ollut tapaaminen. Ja puhelimessa joka ikisestä asiasta "en osaa sanoa, laita kirjallinen hakemus" jne. - vastauksia tipahdellut. Ainuttakaan rohkaisevaa sanaa koko asiakkuuden aikana ei ole tullut. Minulle on syntynyt vain kurja olo äitinä, vaikka parhaani yritän. Ihmetyttää vain mitä ihmettä tuollaiset ihmiset, joilla ei ole pätkääkään empatia kykyä istuvat tuollisilla paikoilla. Ja tiedän rakkaus on sokea... Uskoin isästä aluksi liikoja. Olin naivi, enää en ole. Näin yksin pienen tyttäreni kanssa vain joskus huomaa miten paljon yksikin ystävällinen sana ihmiseltä auttaa jaksamaan ja puskemaan kohti parempaa huomista.

    • Eipä ole

      Meillä sossuvirkailijat määräytyy lähes kokonaan osoitteen perusteella. Ovat jakaneet tai osioineet mitkä alueet tulee kellekin. Itselläni ollut viimeisen 3 vuoden aikana ainaostaan 2 etuuskäsittelijää, kun oma vakkari ilmeisesti poissa, tämä toinen tehnyt sitten päätökset.

    • aktiv kapitaal

      Alueittain nuo kyykyttäjät kai isommissa kunnissa menee, mutta..

      Esität vain epäluottamuslauseen,- ja VAADIT sosiaalityöntekijääsi vaihdettavan verukkeiila, jotka löydät Sosiaalihuoltolaista, Laista asiakkaan asemasta ja oikeuksista, Hallintolaista, jne.
      Kyllä sieltä tarvittavat täyt löytyy perusteille vaihtoon.

      Kantelukin saattaisi olla poikaa ;-)

      Ei ne mitään jumalolentoja sentään ole.


      Ja tietäjä tietää mistä puhuu!!!

    • TkMo

      nimimerkille -äiti, Paljon voimia sinulle ja tyttärellesi!

    • mahdollista on

      Itse sain vaihdettua sostyöntekijän. Nauhoitan vakoilukameralla aina kaikki käynnit ja kun sossuvirkailija rupesi vittuilemaan tein valitukset. Meidät kutsuttiin pääsosiaalityöntekijän puheille, mihin kyseinen virkailija ei tullut (kuulema sairastui kyseisenä päivänä) joten kerroin kaiken pääsosiaalityöntekijälle ja sanoin, että minulla on kaikki nauhalla. Mihin hän vastaisi, ettei heillä ole tapana vaihtaa ja nyt olisi kesälomatkin, jne.. joten katsotaan sitten. Kesään jälkeen kun menin taas sossuun, minua palveli toinen henkilö. Ja kyseisen "vittu*lijän" nimeä ei löytynyt edes ovesta. Saikohan potkut?

    • aktiv kapitaal

      Ei saanut.
      Siirretty muihin yksiköihin jatkamaan samaa kaupunkia suosivaa linjaa, väittäisin minä.

      Juuri näin, epäluottamuslauseeseen vetoamalla asiat "etenee".

    • nainen28

      Internetistä löytyneiden ohjeiden perusteella minun piti asioida ensin osoitteeni perusteella minulle määräytyvän sosiaaliohjaajan kanssa. Otinkin yhteyttä tähän. Tämä sosiaaliohjaaja osoittautui todella epäasialliseksi ja ammattitaidottomaksi mm. haukkuen minua todella pahasti, vihjaillen minulla olevan päihdeongelmia ja minun olevan hullu ja kyseenalaistaen tilanteeni. Valitin tästä sosiaaliohjaajasta kaikille kyseisen sossun sosiaalityöntekijöille lähettämässäni yksityiskohtaisessa sähköpostiviestissä. Päädyinkin keskustelemaan tilanteesta johtavan sosiaalityöntekijän ja osoitteeni perusteella määräytyvän sosiaalityöntekijän kanssa. En tiedä, tuliko valitukseni kyseisen sosiaaliohjaajan tietoon, mutta nykyään asioin vain alueeni sosiaalityöntekijän kanssa. Eihän tämäkään henkilö kuitenkaan mikään ammattilainen ole, eikä ole hyväkseni mitään tehnyt,. Ainakin olen sentään saanut keväästä saakka toimeentulotukea, mitä en olisi saanut tämän sosiaaliohjaajan mukaan edes hakea.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe