pyyntö kaihtimien

tinkareille

Me toivoisimme useissa alan firmoissa,että asiakkaat eivät enää tinkaisi ja jankkaisi kaihtimien hintoja yhtään alemmaksi.Tässä syy:Rakentajat erityisesti kuvittelevat saavansa kaihtimet ilmaiseksi.Ensin rakennetaan 200 000€ talo.Sähkömies saa maksaa vaikka 50€ /h mutta odotas,kun tulee kaihtimien vuoro.Niin huh huh mikä tinkaus.Ne kaihtmimet on sielä ikkunoissa 20 vuotta.Ja maksaa 20€ /m2.Asennus täytyisi meidän antaa ilmaiseksi.Kun eivät ymmärrä arvostaa sitä että mekin olemme useimmiten kaun alalla olleita.Asentaneet verhoja ikkunoiden väliin useimmiten rikkomatta ikkkunoitanne.Niin miksi me emmme saisi pyytää halumaamme taksaa?Kylllä se valmistaminen maksaa ikävä kyllä meille aika paljon ja ne valmistetaan lähes täysin käsityönä.Kone vain ajaa säleen oikeaan paikkaan.Kaikki muu kotelon reittäminen,leikkaaminen.narujen tekeminen kaikki tehdään käsin.Ja useimmilla meillä,jotka myymme sitä n 20€m2 meille jää verojen jälkeen käteen vaivaiset 4 e kpl.Ja kun yritämme pyytää asennuksesta 20€ ensimmäinen verho ja 5€ seuraavat.Niin eikös asikas naura meille ja pidä meitä hulluina.Suomalainen työ maksaa antakaa meidän kaihdin yrittäjien tehdä työ suomessa ja laadulla.Ei kiitos markettien halpatuonnille!Ja alumiini maksaa satoja euroja rulla.

19

3145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äskeiseen

      tarvikkeiden hinnat nousevat koko ajan ja kaikki muu euron myötä.Mutta kaihtimien neliö hinta on pysynyt koko ajan yhtä edullisena ja koko aika tingataan lisää alemmaks.Tätä menoa firmat menevät konkurssiin.
      T.alalla jo 20 vuottta ollut

    • saada

      kehityskykyisiä henkilöitä tuotantoa tehostamaan.

      Ei se siitä valittamalla parane.

      • tarkoitat

        sorry mitä tarkoitat


      • yrittäneet

        kilpailu on valtavaa,ja näistä hintojen laskusta on alalla puhuttu keskenään paljon,että kuinka halvalla pitäisi myydä ettei vain itselle jäisi mitään käteen.usealla alan yrityksellä on nyt jo lopetus mielessä ja uran vaihto näillä hinnoilla ei elä.ainakaan pienet firmat isot ehkä kun pystyvät myymään halvemmalla,kun tuotanto suurta.


    • outoa puhetta

      ap:"Me toivoisimme useissa alan firmoissa,että asiakkaat eivät enää tinkaisi ja jankkaisi kaihtimien hintoja yhtään alemmaksi."

      Mutta tottakai me tinkaamme! Minä ainakin tinkaan joka ainoassa pienimmässäkin rakennusprojektimme osasessa. Talon rakentaminen on järkyttävän kallista ja säästöä on otettava aina kuin mahdollista. On sitten myyjän päätös haluaako hän antaa alennusta tai kaupanpäällisisä. Enhän minä asiakkaana pääse heidän katteittaan katsomaan enkä rupea vertailemaan että onko vaikka parkettimyyjällä varaa antaa enemmän alennusta niin en sitten pyydä kaihtimista niin paljon. Ihan hulluahan tuo olisi.

      Rakennusalalla, kun hinnat eivät ole kiinteät vaan jokaiselle asiakkaalle lasketaan erikseen tarjous, tuntuu olevan normi että ekoissa hinnoissa on poikkeuksetta laskettu tinkivara. Ei myyjän pidä ottaa siitä hernettä nenään että asiakas tinkaa, kun hänet on siihen kerran opetettu. Ja kuten sanoin, myyjä alennuksesta päättää - ei asiakas.

      • kyllä mekin

        olemme itse juuri rakentaneet,joten tiedän mistä puhut.Mutta itse en kauheasti tingannut varsinkaan työstä sillä tiedän,että kaikki maksaa,varsinkin työn laatu.eli kaihtimien neliö hinta on ihan ok mutta miksi pitäisi lähteä esim 15 verhoa asentamaan asiakkaille ilmaiseksi.eihän se parketti mieskään tule paikan päällle sitä ilman laittamaan.Arvostakaa sitä että kaihdin asentajat ovat myös alalle koulutettuja ja ei ole bensa halpaa.Eli kaihdin asentajien palkka on syvältä...ei pitäs olla paha hinta saada esim ensim asennuksesta 25€ ja seuraavista verhoista 5-6€ kpl kun sentään 15 verhoa asentaa n 5h.


      • ihmettelen edelleen
        kyllä mekin kirjoitti:

        olemme itse juuri rakentaneet,joten tiedän mistä puhut.Mutta itse en kauheasti tingannut varsinkaan työstä sillä tiedän,että kaikki maksaa,varsinkin työn laatu.eli kaihtimien neliö hinta on ihan ok mutta miksi pitäisi lähteä esim 15 verhoa asentamaan asiakkaille ilmaiseksi.eihän se parketti mieskään tule paikan päällle sitä ilman laittamaan.Arvostakaa sitä että kaihdin asentajat ovat myös alalle koulutettuja ja ei ole bensa halpaa.Eli kaihdin asentajien palkka on syvältä...ei pitäs olla paha hinta saada esim ensim asennuksesta 25€ ja seuraavista verhoista 5-6€ kpl kun sentään 15 verhoa asentaa n 5h.

        Jos asentaja antaa tinkaamisen jälkeen työnsä ilmaiseksi, niin kyllä se nimenomaan on silloin se asentaja joka ei työtään arvosta.

        Jos minä saan tarjouksen hintaan X ja kysyn tarjoajalta: "onko tämä viimeinen hinta?" en suinkaan odota että tarjoaja vastaa: "ota ilmaiseksi sitten". Mutta mielestäni minulla on oikeus kysyä.

        Kyse ei siis ole siitä arvostanko jotain palvelua vaan haluan vaan saada vastinetta rahoilleni. Myyjä päättäköön alennuksen ja jos myy työtään liian halvalla on oma häpeänsä.


      • yli
        ihmettelen edelleen kirjoitti:

        Jos asentaja antaa tinkaamisen jälkeen työnsä ilmaiseksi, niin kyllä se nimenomaan on silloin se asentaja joka ei työtään arvosta.

        Jos minä saan tarjouksen hintaan X ja kysyn tarjoajalta: "onko tämä viimeinen hinta?" en suinkaan odota että tarjoaja vastaa: "ota ilmaiseksi sitten". Mutta mielestäni minulla on oikeus kysyä.

        Kyse ei siis ole siitä arvostanko jotain palvelua vaan haluan vaan saada vastinetta rahoilleni. Myyjä päättäköön alennuksen ja jos myy työtään liian halvalla on oma häpeänsä.

        asiakkaat ovat yrittäneet tingata hintaansa kertomalla että muualla sai halvemmalla.ja siitä se on lähtenyt kilpailu on nyt niin kovaa että osa myy asennuksen kaupan päälle ja aiheuttanut pään vaivan niille,joilla on ammatti asentajat eivätkä tee harrastus mielessä niin kuin halvalla myyvät edustajat(jotka eivät valmista itse myyvät vain).ja nyt pienet alan yrittäjät joutuvat myymään ammattityönsä ilmaiseksi.SE on niin että kaihtimia saa kohta ostaa halpatuontina enää koska alan yrittäjät eivät enää tienaa.Minusta meidän yrittäjien ei pidä enää polkea jo valmiiksi 20 vuottta samana hintana pysynyttä tuotetta (kun kuitenkin materiaalikulut varsinkin alumiinin osto hinta on noussut hurjasti):Mielestäni oikea hinta laadukkaasta asennukseta on se 25€ ensim ja seur 4-6 €kpl.ja myyköön itse kaihtimet kukin mihin hintaan haluaa.valitettavasti niitäkään ei alle 20€ kannata myydä.


      • ei asentaja
        yli kirjoitti:

        asiakkaat ovat yrittäneet tingata hintaansa kertomalla että muualla sai halvemmalla.ja siitä se on lähtenyt kilpailu on nyt niin kovaa että osa myy asennuksen kaupan päälle ja aiheuttanut pään vaivan niille,joilla on ammatti asentajat eivätkä tee harrastus mielessä niin kuin halvalla myyvät edustajat(jotka eivät valmista itse myyvät vain).ja nyt pienet alan yrittäjät joutuvat myymään ammattityönsä ilmaiseksi.SE on niin että kaihtimia saa kohta ostaa halpatuontina enää koska alan yrittäjät eivät enää tienaa.Minusta meidän yrittäjien ei pidä enää polkea jo valmiiksi 20 vuottta samana hintana pysynyttä tuotetta (kun kuitenkin materiaalikulut varsinkin alumiinin osto hinta on noussut hurjasti):Mielestäni oikea hinta laadukkaasta asennukseta on se 25€ ensim ja seur 4-6 €kpl.ja myyköön itse kaihtimet kukin mihin hintaan haluaa.valitettavasti niitäkään ei alle 20€ kannata myydä.

        ei asentaja päätä hintoja vaan asikkaat ostavat halmimmalta(eivätkä välitä siitä että nuo halvat asentajat eivät ehkä ole kauaa kaihtimia asentaneet)ja saako heiltä kaikilta laskun vai kenties käteiskuitin??kun halvalla myyvät se vaan ei pitemmän päälle kannata illman kuittia.Me rehelliset ja veroa maksavat myyjät emme saa enää töitä ja jos haluamme kauppaa meidän pitää myydä melkeimpä ilman katetta varsinkin työmme.


      • Ammattimies
        kyllä mekin kirjoitti:

        olemme itse juuri rakentaneet,joten tiedän mistä puhut.Mutta itse en kauheasti tingannut varsinkaan työstä sillä tiedän,että kaikki maksaa,varsinkin työn laatu.eli kaihtimien neliö hinta on ihan ok mutta miksi pitäisi lähteä esim 15 verhoa asentamaan asiakkaille ilmaiseksi.eihän se parketti mieskään tule paikan päällle sitä ilman laittamaan.Arvostakaa sitä että kaihdin asentajat ovat myös alalle koulutettuja ja ei ole bensa halpaa.Eli kaihdin asentajien palkka on syvältä...ei pitäs olla paha hinta saada esim ensim asennuksesta 25€ ja seuraavista verhoista 5-6€ kpl kun sentään 15 verhoa asentaa n 5h.

        15 kappaleen asennus pitäis kestää vajaa kaksi tuntia ja ei mun palkka kuitenkaan ihan peestä ole.....Ja tälle alalle oppii vain kantapään kautta ja ei ole mitään kursseja eikä ammatillisia tutkintoja. Hinnoissa lasketaan myymälän vuokra myyjän palkka varastovuokra, missä varastoidaan isoimmat tuotteet ja huolletaan autot ja työkalut. Lisäksi sähkö, puhelimet, autojen kulut ja vakuutukset, ym. asentajan palkkio tuotteen hankintahinta. Kaikki nuo maksaa. Mitä enää jää????? Verottaja hoitaa loput....... ja ens vuonna kaatuu monta myymälää..........


      • Ammatimies
        kyllä mekin kirjoitti:

        olemme itse juuri rakentaneet,joten tiedän mistä puhut.Mutta itse en kauheasti tingannut varsinkaan työstä sillä tiedän,että kaikki maksaa,varsinkin työn laatu.eli kaihtimien neliö hinta on ihan ok mutta miksi pitäisi lähteä esim 15 verhoa asentamaan asiakkaille ilmaiseksi.eihän se parketti mieskään tule paikan päällle sitä ilman laittamaan.Arvostakaa sitä että kaihdin asentajat ovat myös alalle koulutettuja ja ei ole bensa halpaa.Eli kaihdin asentajien palkka on syvältä...ei pitäs olla paha hinta saada esim ensim asennuksesta 25€ ja seuraavista verhoista 5-6€ kpl kun sentään 15 verhoa asentaa n 5h.

        Kyllä jokainen tietysti voi asentaa tuottet itsekin, mutta paljonkohan tulee tuntipalkaksi jos ajatellaan työn kesto ja takuu siitä, että se työ on tehty toimivaksi. Lailliset yritykset maksavat veronsa ja työt tehdään veronalaisina. Asentaja tai yritys maksutavasta riippuen antaa kuitin tuotteesta ja työstä.
        Varoitus!!!!
        Älä maksa mittausvaiheessa mistään, vaan vasta kun tuotteet ovat asennettuja.
        T: Rehellinen ammattiasentaja


      • Hiukka nähnyt
        kyllä mekin kirjoitti:

        olemme itse juuri rakentaneet,joten tiedän mistä puhut.Mutta itse en kauheasti tingannut varsinkaan työstä sillä tiedän,että kaikki maksaa,varsinkin työn laatu.eli kaihtimien neliö hinta on ihan ok mutta miksi pitäisi lähteä esim 15 verhoa asentamaan asiakkaille ilmaiseksi.eihän se parketti mieskään tule paikan päällle sitä ilman laittamaan.Arvostakaa sitä että kaihdin asentajat ovat myös alalle koulutettuja ja ei ole bensa halpaa.Eli kaihdin asentajien palkka on syvältä...ei pitäs olla paha hinta saada esim ensim asennuksesta 25€ ja seuraavista verhoista 5-6€ kpl kun sentään 15 verhoa asentaa n 5h.

        Jos ihminen ei osaa lukea, eikä kirjoittaa, kuten edellinen kirjoittaja on yrittänyt tehdä ja itseään puolustaa, en mitenkään voi uskoa, että hän osaa laskeakaan. En antaisi tuollaiselle yritykselle asennttavaksi kotiini asioita, joita joutuisin katselemaan vuositolkulla.
        Antakaa mainostaminen niille, jotka sen osaavat.


      • Hiukka nähty
        Hiukka nähnyt kirjoitti:

        Jos ihminen ei osaa lukea, eikä kirjoittaa, kuten edellinen kirjoittaja on yrittänyt tehdä ja itseään puolustaa, en mitenkään voi uskoa, että hän osaa laskeakaan. En antaisi tuollaiselle yritykselle asennttavaksi kotiini asioita, joita joutuisin katselemaan vuositolkulla.
        Antakaa mainostaminen niille, jotka sen osaavat.

        Edelinen on esimerkki siitä, että suutari pysyköön lestissään. Minä en ole tietokonenörtti, joten meni viesti väärään paikkaan. Viesti oli tarkoitettu
        "No johan on" Nimimerkille. Asiat voidaan korjata jos tahtoa riittää. Takuutyö on paras ostos ihmiselle, joka haluaa, että työ tehdään niin kuin on sovittu.


    • kädentaitaja

      Tuohan on aivan samaa narinaa kuin rakennusalan suunnittelijoilta kuulee.

      Elämänne on ollut aivan liian helppoa, eikä teidän ole tarvinnut opetella liiketoimintaa. Olette vaan odotelleet tilauksia ja tehneet mitä on pyydetty.

      Liiketoimintaan kuuluu oleellisena osana myös tuotekehitys ja markkinointi. Uudesta innovatiivisesta tuotteesta saa paremman kattteen, jos osaa markkinoida sen oikein. Ainahan voi myös laajentaa tuotevalikoimaa. Myykää samalle asiakkaalle enemmän. Asikas maksaa saamastaan hyödystä, ei neliöistä.

      Tästä eteenpäin haluan ohjeistani maksun. Liiketoimintaosaamisella saa toiminnasta kannattavampaa.

      • omituista puhetta

        sorry meillä on 20 vuoden kokemus alasta.oma yritys ollut nyt 5 vuotta ja teemme kahdestaan kaiken työn ei ole vieraita töisssä.eli kulut jo niin pienet kun mahdollista.mutta pakko elää jollain.toivomme vain että asikkkaat olisivat valmiit maksamaan ammatti taidosta eikä aina ottaisi mistä halmimmalla saavat.ja sitten kuulee rutinaa,kun asentaja on porannut huonosti tai verhot ovat liian lyhyitä.mekin olemme ammatti ihmisiä.


    • nettiostaja

      Kaihtimet saa edukkaasti ilman, että tingata täytyy. www.verhopalvelu.fi myy niitä ilmaisella toimituksella koko Suomeen edukkaasti ja toimituksen saa jopa päivässä, jos maksaa extraa. Normaali toimitus 3-4 vkoa. Pakkauksen mukana tulee asennusohje ja asentaminen on helppoa. Esim. puujäljitelmiä myy 10 eur/m2 halvemmalla kuin kilpailijansa. Kaihtimet ovat samaa alumiinia kuin kaikkien muidenkin ja koottuja Suomessa. Kaikki tehtaat ostavat niitä alumiinirullia samoista lähteistä. Kyse on vaan siitä mitä katetta käytetään.
      www.verhopalvelu.fi sivuilla on kätevä sälekaihdinlaskuri, josta voi tilata suoraan kaihtimensa ja maksun voi suorittaa vaikkapa Visalla. Tilaaminen on helppoa ja laskuri tekee tarvittavat muutokset ostajan valittua ikkunatyyppinsä, joten ei tarvitse mitata kuin lasipinnan leveyden ja korkeuden ja valita kahdesta ikkunatyypistä omansa.
      Omatoimiset säästävät tosi paljon ja saavat laatukaihtimet.

      • asentaja 73

        Verhopalvelun hinnat on kuule aivan samaa tasoa kuin muidenkin alan liikeiden..Itse 20-v alalla sekä useille yrityksille toiminut toiminimi asentaja!Olen Tietoinen asiasta!


      • Heleppohejkki
        asentaja 73 kirjoitti:

        Verhopalvelun hinnat on kuule aivan samaa tasoa kuin muidenkin alan liikeiden..Itse 20-v alalla sekä useille yrityksille toiminut toiminimi asentaja!Olen Tietoinen asiasta!

        Missä asentaja olet nukkunut viisi vuotta? Tuo edellinen viesti on kirjoitettu vuonna 2006 ja NYT JO heräsit kommentoimaan asiaa.


    • Anonyymi

      Kaihdin ala on paska ja paska palkat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe