Mitenkähän saisi naapurin kissan pysymään pois meidän tontilta? Tykkää nääs käydä paskomassa meidän kukkapenkkiin. Sanoisin toki omistajalle jos tietäisin kenen se on. Kissankarkoitetta ollaan jo laitettu mutta vähän heikkotehoista tuntuu olevan.
Ajattelin kysellä vinkkejä näihin miedompiin kosnteihin ensin ennen kuin siirryn järeämpiin. Niihin on jo niksit.
Nimimerkillä:
Saanko lämpimät rukkaset talveksi...
Naapurin kissan karkoitus
9
7443
Vastaukset
- Santra
Ongelma on sama paitsi etta tiedan tasan tarkkaan ketka kyntaa mun kukkamaat ja kasvimaat... Anopin kissat ja kanat!
Pikkuhiljaa alan minakin hautomaan kaikenlaisia "ratkaisuja" :) - terhi
Kokeile eläinkaupasta ostettavaa Get Off-geeliä. Se on sellaista vihreää tököttiä, joka haisee kissan nenään pahalle. Tämä toimi meillä, kun meidän kissat kävivät naapurin penkeissä. Ostin naapurille silloin tuota ainetta ja naapurisopu säilyi. Nykyisin meidän kissat ulkoilevat omassa isossa ulkotarhassaan. Se on osoittautunut tosi hyväksi ratkaisuksi kaikkien kannalta. Minun ei tarvitse sydän kylmänä odottaa tuleeko kissa edes kotiin vai onko käynyt jotain ja naapuriakaan ei häiritä mitenkään.
Luin Viherpiha-lehdestä (8/2006) CatStop nimisestä laitteesta. Tässä lehdessä sanotaan, että "CatStop lupaa pitää katit poissa kukkapenkeistä ja hiekkalaatikoilta. Paristoilla toimiva karkoitin aktivoituu kissan ruumiinlämmön vaikutuksesta. Se päästää korkeita ultraääniä, joita kissa vierastaa. Laite kiinnitetään maahan painettavaan jalustaan. 10 x 15 cm, vaikutusalue 26 m2. 55€ postikulut. Pepperbox 03-7352115 www.pepperbox.fi"
Sitten vielä siihen rukkasasiaan... Sinulle aiheuttamastaan harmista huolimatta penkissäsi asioiva kissa on varmaankin jonkun perheenjäsen ja rakas lemmikki. Yritä ensin näitä pehmeitä keinoja ja loukuttamista.- luulin jo tappa....
Heitä kalkkia pihaan. Ympyröi alue, mihin et halua kissaa. Pitää uusia sateen jälkeen.
- kikka
Luin jostain että kissat eivät pitäisi sitruunan hajusta, niimpä keväällä slaissasin "muutaman" sitruunan ja kävin (naapurien suureksi iloksi: mitä se taas touhuaa?) ripottelemassa pitkin tontin rajoja ;)
Toimiko se? vai joku muu, en tiedä varmaksi, jos ne mokomat liikkuvat pimiällä :) - Tuhkimus
Hei!
Yhtä kukkapenkkiä meilläkin myllättiin ajoittain, mutta kun istutin taimet tiheämpään niin johan kissojen reissut hävisivät. Toisaalta onhan se hyvä lannoite tuo kakka, jos positiivisesti ajatellaan.
Hei kokeilehan oikeasti istuttaa kukkasi tiheämpään niin samalla kitkeminenkin jää pois ja kissatkaan eivät kaivele niin hanakasti. Sit tietysti yksi konsti on se perinteinen vesisuihku. Joillakin se tepsii ja taas toisilla ei. Pippurin siroitteleminekin on aika hyvä keino.
Kissat ovat ihania puutarhakavereita loppujen lopuksi. Monelle yksinäiselle ihmiselle se tärkein syys nousta aamulla vuoteelta.
Eiköhän täällä ole kaikille tilaa, ihminen vain haluaa hallita kaiken niin tarkasti ja määritellä luonnolle rajat. Se on pidemmän päälle rasittavaa ihan ihmiselle itselle.- Kadjaana
Moikka... Joo meillä kans sama ongelma naapurin kissojen kanssa..Kävi talvella meijän parvekkeella pissalla ja takapihalla kakalla ja sit viel kävi pissaamassa meijän ulko-oven.. =( Ei minulla ole mitään kissoja vastaan,(itsellä niitä on kaksi, mutta ne on sisäkissoja)..Kävin sitten sanomassa kissojen omistajalle että pitää ne kissansa kurissa kun ei toi meidän vanha koira(landseer) niistä erityisemmin tykkää...Muutaman kerran meinannut jo viedä hengen siltä toiselta kissalta, kun kissa on erehtynyt tulemaan hänen reviirille..Toistaiseksi kissa on vielä hengissä, mutta en sitten tiedä et kuinka kauan kun tuo autotiekin menee ihan tossa vieressä.. Kissojen omistaja ei välittänyt siitä mitä hänen kissansa tekevät, kysyin sitte asiaa isännöitsijältä ja hän sano että koirasi saa tappaa kissan koska on tunkeutunut koiran reviirille...Koirani ei ole veilä sitä tappanut mutta hyvin on häätänyt sen pois kun ei ole enää talven jälkeen sitä kissaa näkynyt meidän parvekkeella.. =)
- kalliiksi tulee
Meillä naapurin kissat viettävät aikaa pihassamme. Naapureille olemme asiasta huomauttaneet ja asiasta keskustelleet. Kissa Stopit ja muut vihreät tökötit eivät auta: terassi haisee kauhealle, vauvan vaunut on pissattu kahteen otteeseen, puutarhakalusteiden pehmusteet pilalla, terassille jätetyt kengät pilalla, jopa tuulettumassa oleviin vaatteisiin on ruikittu puhumattakaan lasten hiekkalaatikolla asioivista kateista. Kärsivällisiä ollaan yritetty olla naapurisovun nimissä, mutta nyt rupeaa kyllästyttämään, kustannuksetkin inhottavat toisten kissojen takia. Olisiko joku vinkki vielä tököttien lisäksi.. ei jaksa enää!
Olen itse eläinrakas, kivoja kissoja mutta omistajien itsekkyys inhottaa!- kopla
Meillä on itsellä kolme kissaa. Asumme maalla ja tietysti naapuri ei ole ihan heti nurkantakana. Siinä suhteessa asia ei tee muuta kuin sivuaa minua. Meidän kissat, ovat ulkona yöt, paitsi pakkasilla. silloin ovat verstas huoneessa. hiiriä meillä ei ole, mutta lintuja kylläkin. Linnunpöntöt joudun suojaa katiskaverkolla. jo silloin kun aioimme hankkia kissan, otettiin kaikki asiat huomioon, että mitä haittaa voi olla. kissoille tehtiin pihalle oma hiekkakasa tarpeita varten, kissa menee kyllä samaan paikkaan rapomaan ja kuseksi, missä on entinen haju. Ja miten on, onkohan naapureittenne kissoja leikattu? yleensä kissa pysyy paremmin kotona, silloin kun ei ole tarvetta jättää hajumerkkejä. Minä suon oikein mielelläni esim. vanhuksille kissan, niinkuin koirankin seuraksi. Ehkäpä minulla on hyvä sanoa, kun tontti on pari hehtaaria, mutta minusta ulkotarha on hyvä ajatus.
- ja kattia kans
Katti kiinni ja lappu NIPPUSITEELLÄ löysästi kaulaan - lapussa lukee: Tulin VIIMEISEN kerran käymään kotona
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328467Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571133Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?67682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627- 37619