asentohuimaus

ehkä auttaa

Onkohan asentohuimausta?
Minua huimaa tämän tästä, olin jalkeilla tai makuulla. Ehkä enempi kaatumisen tunnetta.
Lääkäri meinasi, että se on asentohuimausta?????
Minua on tutkittu ja kokeita on otettu, ainoa mitä on löytynyt, TSH 13,5, siihen on nyt lääkitys aloitettu. Tämä huimailu ja kaatumisen tunne haittaa koko elämää, toissä on hankalaa, kun pitäsi pitkin seiniä kävellä ja muuten vapaa-aikana kävely on jäänyt aika vähäksi, koska se on niin hankalaa. Myös fysikaalisessa olen käynyt säännöllisesti, ei ole ollut apua.

13

16318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asentohuimaukselta

      tuo, yleensä asentohuimaus on pyörivää, erittäin häiritsevää ja oksentelua aiheuttavaa huimausta. Kävitkö oikein neurologilla vai ihan terveyskeskuslääkärillä. Oman huimaukseni syynä oli ms-tauti ja kävelin kyllä pisin seinänpieliä koska tasapaino huononi myös. Minulla huimaus on kaatavaa ja aina vetää oikealle puolelle sama juttu Rombergin testeissä, kaataa oikealle.

      • ehkä auttaa

        Ei tosiaankaan ole oksentelua. Ja mulla vetää aina vasemmalle. Multa on kyllä otettu kaikki kokeet, eikä ole muuta löytynyt kuin tuo kilpirauhasarvo on korkea


    • ehkä auttaa

      Korvalääkäri diagnisoi asentohuimaukseksi, lääkitys on ja hoito-ohjeet. Mennyt jo kaksi viikko ja huimaus sen kun jatkuu. Onko muilla ollut samanlaista? Tiiättekö kertoa kauanko tämä kestää, ennekuin lääkkeet ja jumppa auttaa?

      • kotineurologi

        pään mri?


      • terppa vaan

        Mitä lääkkeitä oikein syöt? Vertipamia? Entä minkälaisia jumppa-ohjeita sait? Näitä pään asennon muutosjuttujako? Minä kärsin myös asentohuimauksesta, minulla kestää huimaus aina melko kauan ku en yksinkertaisesti aina heti uskalla tehdä asentohoitoja ku pelottaa aina mennä niihin asentoihin jotka huimaa, mulla ku tulee siihen päälle vielä pahoinvointi! Usein on menny huimaus ihan itestäänki ohi viikon/kahden sisällä! Minulla yksi lääkäri diagnoisoi ihan väärän korvan yhdellä kertaa ja parantuminen pitkästy sen takia ku tein hoidot väärälle korvalle. Ne saattaa jopa pahentua ne oireet jos hoidot tekee väärin.. Onneks hoksasin sen ite ja tein hoidot toiselle korvalle, johan lähti huimaus sen siliän tien.. :)


      • ehkä auttaa
        terppa vaan kirjoitti:

        Mitä lääkkeitä oikein syöt? Vertipamia? Entä minkälaisia jumppa-ohjeita sait? Näitä pään asennon muutosjuttujako? Minä kärsin myös asentohuimauksesta, minulla kestää huimaus aina melko kauan ku en yksinkertaisesti aina heti uskalla tehdä asentohoitoja ku pelottaa aina mennä niihin asentoihin jotka huimaa, mulla ku tulee siihen päälle vielä pahoinvointi! Usein on menny huimaus ihan itestäänki ohi viikon/kahden sisällä! Minulla yksi lääkäri diagnoisoi ihan väärän korvan yhdellä kertaa ja parantuminen pitkästy sen takia ku tein hoidot väärälle korvalle. Ne saattaa jopa pahentua ne oireet jos hoidot tekee väärin.. Onneks hoksasin sen ite ja tein hoidot toiselle korvalle, johan lähti huimaus sen siliän tien.. :)

        Syön betacerg 3:sti päivässä, asentojumppaohjeet sain siltä korvalääkäriltä. Vika on oikeassa korvassa. Mulla on kestänyt tätä jo useamman viikon ajan, en oikein tohi ulos lähteä, kun tasapaino ei oikein meinaa pysyä.


      • sama
        ehkä auttaa kirjoitti:

        Syön betacerg 3:sti päivässä, asentojumppaohjeet sain siltä korvalääkäriltä. Vika on oikeassa korvassa. Mulla on kestänyt tätä jo useamman viikon ajan, en oikein tohi ulos lähteä, kun tasapaino ei oikein meinaa pysyä.

        Onpa jännä.. puhuko lääkäri missä kaarikäytävässä vika on? olen kuullut vertipam lääkkestä että se olisi aika tehokas.. mulle määrättiin sitä, mutten ole joutunu sitä vielä ottaan ku ei oo sen lääkkeen määräämisen jälkeen huimannu. Tiedän tunteen ku tasapaino ei yksinkertasesti pysy. Mulla menee vielä aina niin pahaks etten pysty päätä liikuttaa milliäkään etteikö oksennus lentäis, oon aina ihan ku tuhannen humalassa! :( saa kontata aina vessaan ja takas.. niin ja vielä, oon kuullu tosta sun lääkkestä että siinä kestää melko kauan ennen ku sen vaikutus alkaa näkymään, en oo kyllä ihan 100% varma.


      • ehkä auttaa
        sama kirjoitti:

        Onpa jännä.. puhuko lääkäri missä kaarikäytävässä vika on? olen kuullut vertipam lääkkestä että se olisi aika tehokas.. mulle määrättiin sitä, mutten ole joutunu sitä vielä ottaan ku ei oo sen lääkkeen määräämisen jälkeen huimannu. Tiedän tunteen ku tasapaino ei yksinkertasesti pysy. Mulla menee vielä aina niin pahaks etten pysty päätä liikuttaa milliäkään etteikö oksennus lentäis, oon aina ihan ku tuhannen humalassa! :( saa kontata aina vessaan ja takas.. niin ja vielä, oon kuullu tosta sun lääkkestä että siinä kestää melko kauan ennen ku sen vaikutus alkaa näkymään, en oo kyllä ihan 100% varma.

        Onko sulla menierintauti? Mulla sitä epäillään, vaikkei huimatessa okseta. Tänään meneen kuulokokeisiin, toivottavasti kaikki kunnossa.


      • sama
        ehkä auttaa kirjoitti:

        Onko sulla menierintauti? Mulla sitä epäillään, vaikkei huimatessa okseta. Tänään meneen kuulokokeisiin, toivottavasti kaikki kunnossa.

        Kuuloa tutkittu, ei mitään halyttävää.. Mulla kyllä on ollu korvien paineiden kans ongelmia sillon ku huimaa mutta ei meniereä ole vielä todettu. Lääkäri sano ettei sitä kuitenkaan voi vielä poissulkea koska monesti meniere alkaa just pelkällä asentohuimauksella ja myöhemmin voi sitte tulla pahemmat oireet, että just korvat huutaa jne. Toivon parasta ettei sitä ikinä tule, se ei ois kauheen kivaa :( Mutta on tää asentohuimauski aika inhottavaa, aina pelottaa mennä nukkumaan että josko yöllä alkaa taas huimaan.. ku se mulla ainaki alkaa useimmiten aamuyöstä ku kääntä esim kylkeä.


    • hoidettu

      "Yläniskan nikamien rakenteen johdosta lukkiutumat vaikeuttavat pään kääntämistä, oireina on usein päänsärkyä ja huimausta."

      Kääntyykö pääsi yli 180 astetta? Jos ei, niin nikamat jumissa...

      Kokeile vaikka tuollaista. Vaikuttaa hyvältä. Näin toimintaa eilen...
      http://www.mattsholmstrom.com/?alue=ihmiset&resurssi=ihmiset.html

    • karusellinainen

      Asentohuimaus on helppo selvittää itsekin. Menet sängylle makuuasentoon ja kallistat päätäsi hieman taaksepäin ja käännät siinä asennossa päätäsi oikealle tai vasemmalle.Jos on kyse asentohuimauksesta niin tässä vaiheessa pitäisi lähteä huone pyörimään lujaa vauhtia. Ja kun käännät pääsi taas normaaliasentoon huimaus häipyy. Pyydä jotain kotiväestäsi myös samalla katsomaan silmiäsi tekeekö silmäsi pientä edestakaista liikettä.Jos on kyse asentohuimauksesta niinmitä useammin menet samaan asentoon, missä huimaus tulee sitä nopeammin pääset siitä eroon. (voi kyllä mennä ainakin viikko tai muutama kuukausikin). Itselläni menee ohi noin viikossa.Minua ainakin lääkäri nyki kädestä ylös siinä huimausasennossa ja piti kiinni, etten putoaisi tutkimuspöydältä.Asentohuimauksessa on kyse korvassa olevasta sakkakupista, josta pääsee jotain ainetta korvakäytävään ja kun aine pikkuhiljaa valuu takaisin sakkakuppiin niin huimaus loppuu. Jotensakin näin se meni.En kylläkään ole lääkäri kannattaa ottaa selville mikä huimaa niin ei ainakaan enää pelota jos tietää varmasti, että kyse on asentohuimauksesta.

      • horisontti sekaisin

        Itselläni asentohuimaus on aika uusi kokemus. Pahoja kohtauksia 2 takana. Olen saanut hoidon korvapolilla korvalääkäriltä. Täryhoitoa korvan taaksen erilaisissa asennoissa. Kääntymissäde jopa 360 astetta siis ympäripyörittelyä ja täryä. Tepsii niin hyvin, että parina päivänä sen jälkeen kun tekee harjoitukset sängyllä kääntyillen niin taas mennään aika tovi ihan normaalisti.


    • Anonyymi

      Aivan sama tilanne minulla. kävellessä vetää oikealla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      300
      3455
    2. 204
      2951
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1425
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1304
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe