Moi,
uudessa 307:ssäni on 1.6 litrainen HDI, joka on todella hieno moottori: hiljainen, taloudellinen ja riittävän tehokas.
Olen kokeillut myös esim. VAG-konsernin TDI- ja Opelin CDTI-moottoreita, kyllä tämä hakkaa ne mennen tullen.
Mutta ihmettelin että kun nokkapellin avaa, niin moottorin etuosassa on jonkinlainen suojalta näyttävä "pellitys" (siltä se ainakin näyttää, saattaa olla alumiinia). Tämä pellitys on todella rumasti tehty, se näyttää jälkeenpäin laitetulta ja siltä että se on hakattu paikalleen muotoonsa vasaralla. Eli se on lommoinen ja monesta paikaa "kurtussa".
Myyjä ei osannut tätä selittää, mutta väitti aika varmasti että kyseessä ei ole tämän yksilön "vika", vaan ihan normaalia.
Mikä tämä "pellitys" oiken on? En usko että päästävät tehtaalta ulos tuollaista, vaan että se on laitettu sinne Hangossa maahantuojan toimesta ja littyy jotenkin Suomen talveen?
HDI:n rumat suojapellit?
5
743
Vastaukset
- Välittää
Ranskalaiset ovat hyvin käytännöllistä väkeä. Tuskin se ketään haittaa ulkonäkö siellä konepellin alla. Ilmeisesti muovailutapa on ollut myös taloudellisin joka koituu ostajankin eduksi. Ranskalainen muotoilu sinänsä poikkeaa monen mielestä liikaakin muista. Esimerkiksi rättisitikka ja Citroen ID jakavat näkijänsä kahteen leiriin. Ranskalisista yleensäkin joko pitää tai ei pidä.
- pakosarjan suojapelti?
Ainakin bensiinikäyttöisessä 1,6-litraisessa on moottorin etupuolella pakosarjan päällä kuvaamasi kaltainen suojapelti. Ja aivan aiheesta, on se pakosarja ajon jälkeen sen verran kuuma. Ei liity mitenkään Suomen talveen.
2-litraisessa pakosarja on koneen takapuolella.
Auton alla olevat katalysaattorin suojapellit ovat ihan yhtä epämääräisen näköisiä. Kyllä sille kurttuisuudelle jokin tarkoitus varmastikin on.
Vilkaise 1,6-litraisen bensiinimoottorin kuvaa täältä: http://users.bigpond.net.au/skystar/peugeot307/specification.htm
Näyttääkö samalta? - tee näin
ota se alumiinipelti pois, aja muutama kikometri kaasu pohjassa, avaa konepelti ja nojaa kämmenellä siihen hehkuvaan muhkuraan, jota et nähnyt pellin ollessa paikoillaan. Ehkä sitten viimeistään ymmärrät sen tarkoituksen ja muotoilunkin.
- Anonyymi
Onkohan tuo pelti kuitenkaan välttämätön moottorin toiminnan kannalta? Kiinnityskorvakkeet nimittäin ovat hyvin heikot ja kohta tuo peltipurkki kolisee ja rämisee holtittomasti siellä moottoritilassa.
207 HDi 1,6 - Anonyymi
Jos otat pois suojapellit, autosi on vaarassa syttyä tuleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882