Moi,
uudessa 307:ssäni on 1.6 litrainen HDI, joka on todella hieno moottori: hiljainen, taloudellinen ja riittävän tehokas.
Olen kokeillut myös esim. VAG-konsernin TDI- ja Opelin CDTI-moottoreita, kyllä tämä hakkaa ne mennen tullen.
Mutta ihmettelin että kun nokkapellin avaa, niin moottorin etuosassa on jonkinlainen suojalta näyttävä "pellitys" (siltä se ainakin näyttää, saattaa olla alumiinia). Tämä pellitys on todella rumasti tehty, se näyttää jälkeenpäin laitetulta ja siltä että se on hakattu paikalleen muotoonsa vasaralla. Eli se on lommoinen ja monesta paikaa "kurtussa".
Myyjä ei osannut tätä selittää, mutta väitti aika varmasti että kyseessä ei ole tämän yksilön "vika", vaan ihan normaalia.
Mikä tämä "pellitys" oiken on? En usko että päästävät tehtaalta ulos tuollaista, vaan että se on laitettu sinne Hangossa maahantuojan toimesta ja littyy jotenkin Suomen talveen?
HDI:n rumat suojapellit?
5
776
Vastaukset
- Välittää
Ranskalaiset ovat hyvin käytännöllistä väkeä. Tuskin se ketään haittaa ulkonäkö siellä konepellin alla. Ilmeisesti muovailutapa on ollut myös taloudellisin joka koituu ostajankin eduksi. Ranskalainen muotoilu sinänsä poikkeaa monen mielestä liikaakin muista. Esimerkiksi rättisitikka ja Citroen ID jakavat näkijänsä kahteen leiriin. Ranskalisista yleensäkin joko pitää tai ei pidä.
- pakosarjan suojapelti?
Ainakin bensiinikäyttöisessä 1,6-litraisessa on moottorin etupuolella pakosarjan päällä kuvaamasi kaltainen suojapelti. Ja aivan aiheesta, on se pakosarja ajon jälkeen sen verran kuuma. Ei liity mitenkään Suomen talveen.
2-litraisessa pakosarja on koneen takapuolella.
Auton alla olevat katalysaattorin suojapellit ovat ihan yhtä epämääräisen näköisiä. Kyllä sille kurttuisuudelle jokin tarkoitus varmastikin on.
Vilkaise 1,6-litraisen bensiinimoottorin kuvaa täältä: http://users.bigpond.net.au/skystar/peugeot307/specification.htm
Näyttääkö samalta? - tee näin
ota se alumiinipelti pois, aja muutama kikometri kaasu pohjassa, avaa konepelti ja nojaa kämmenellä siihen hehkuvaan muhkuraan, jota et nähnyt pellin ollessa paikoillaan. Ehkä sitten viimeistään ymmärrät sen tarkoituksen ja muotoilunkin.
- Anonyymi
Onkohan tuo pelti kuitenkaan välttämätön moottorin toiminnan kannalta? Kiinnityskorvakkeet nimittäin ovat hyvin heikot ja kohta tuo peltipurkki kolisee ja rämisee holtittomasti siellä moottoritilassa.
207 HDi 1,6 - Anonyymi
Jos otat pois suojapellit, autosi on vaarassa syttyä tuleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433167Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222668- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861477- 391320
- 821189