HDI:n rumat suojapellit?

MakeJo

Moi,

uudessa 307:ssäni on 1.6 litrainen HDI, joka on todella hieno moottori: hiljainen, taloudellinen ja riittävän tehokas.

Olen kokeillut myös esim. VAG-konsernin TDI- ja Opelin CDTI-moottoreita, kyllä tämä hakkaa ne mennen tullen.

Mutta ihmettelin että kun nokkapellin avaa, niin moottorin etuosassa on jonkinlainen suojalta näyttävä "pellitys" (siltä se ainakin näyttää, saattaa olla alumiinia). Tämä pellitys on todella rumasti tehty, se näyttää jälkeenpäin laitetulta ja siltä että se on hakattu paikalleen muotoonsa vasaralla. Eli se on lommoinen ja monesta paikaa "kurtussa".

Myyjä ei osannut tätä selittää, mutta väitti aika varmasti että kyseessä ei ole tämän yksilön "vika", vaan ihan normaalia.

Mikä tämä "pellitys" oiken on? En usko että päästävät tehtaalta ulos tuollaista, vaan että se on laitettu sinne Hangossa maahantuojan toimesta ja littyy jotenkin Suomen talveen?

5

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Välittää

      Ranskalaiset ovat hyvin käytännöllistä väkeä. Tuskin se ketään haittaa ulkonäkö siellä konepellin alla. Ilmeisesti muovailutapa on ollut myös taloudellisin joka koituu ostajankin eduksi. Ranskalainen muotoilu sinänsä poikkeaa monen mielestä liikaakin muista. Esimerkiksi rättisitikka ja Citroen ID jakavat näkijänsä kahteen leiriin. Ranskalisista yleensäkin joko pitää tai ei pidä.

    • pakosarjan suojapelti?

      Ainakin bensiinikäyttöisessä 1,6-litraisessa on moottorin etupuolella pakosarjan päällä kuvaamasi kaltainen suojapelti. Ja aivan aiheesta, on se pakosarja ajon jälkeen sen verran kuuma. Ei liity mitenkään Suomen talveen.

      2-litraisessa pakosarja on koneen takapuolella.

      Auton alla olevat katalysaattorin suojapellit ovat ihan yhtä epämääräisen näköisiä. Kyllä sille kurttuisuudelle jokin tarkoitus varmastikin on.

      Vilkaise 1,6-litraisen bensiinimoottorin kuvaa täältä: http://users.bigpond.net.au/skystar/peugeot307/specification.htm

      Näyttääkö samalta?

    • tee näin

      ota se alumiinipelti pois, aja muutama kikometri kaasu pohjassa, avaa konepelti ja nojaa kämmenellä siihen hehkuvaan muhkuraan, jota et nähnyt pellin ollessa paikoillaan. Ehkä sitten viimeistään ymmärrät sen tarkoituksen ja muotoilunkin.

    • Anonyymi

      Onkohan tuo pelti kuitenkaan välttämätön moottorin toiminnan kannalta? Kiinnityskorvakkeet nimittäin ovat hyvin heikot ja kohta tuo peltipurkki kolisee ja rämisee holtittomasti siellä moottoritilassa.

      207 HDi 1,6

    • Anonyymi

      Jos otat pois suojapellit, autosi on vaarassa syttyä tuleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3372
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3167
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2668
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      86
      1477
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1189
    Aihe