Miten sais lapamadon ulos?

Probleema

Vedin vaaleaa venyvää nauhaa takapuolesta ulos. Nauha venyi noin 50cm pitkäksi, kunnes katkesi. Sain siitä vain 20 sentin pätkän ulos.

Saaliiksi saamani "otus" on toisesta päästä ihan ohut, lankamainen ja mutta levenee toiseen päähän. Näyttää ontolta. On kuin ihan ohutta suolta.

Se on nyt muovipussissa, mutta se alkoi kuivumaan ruskeaksi. On yhä venyvä ja sitkeä.

Viimeaikoina on ollut köhää ja yskää. Luulin että on alkamassa keukoputkentulehdus.

Nyt tuntuu, että takapuolesta kutiaa, mutta en ole varma kuvittelenko.

Lapamato taitaa vaivata. Vai voisiko olla joku muu mato?

50

52696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      jos et ole syönyt kissan tai muun pieneläimen ulosteita.. Lapamato mikä lapamato.. kannattais ehkä mennä lääkäriin..? Tuskin tuota nyt kannattaa ihan suosiolla kasvattaa metritolkulla matoja suolissaan? Löytyy siihen kyllä vanhan kansan luonnonlääkkeitä, mutta tehosta en tiedä.. Google auttaa.

      • Probleema

        Meillä on koira, mutta ei sen madot pitäisi levitä ihmiseen. Koira nukkuu samassa sängyssä.

        Eräässä eksoottisessa huonon hygienian maassa olen reissannut. Sieltä varmaan olen jonkun loisen saanut.


      • 21
        Probleema kirjoitti:

        Meillä on koira, mutta ei sen madot pitäisi levitä ihmiseen. Koira nukkuu samassa sängyssä.

        Eräässä eksoottisessa huonon hygienian maassa olen reissannut. Sieltä varmaan olen jonkun loisen saanut.

        Ja miten niin ei Pitäisi levitä, ja noinkin alttiissa ympäristössä.

        Munathan pysyvät elossa viikkoja myös kehon ulkopuolella, varsinkin kosteissa, rasvaisissa vuodevaatteissa.
        Jos koiran kanssa aikoo tartuntaa saamatta nukkua niin saat pestä vuodevaatteita, vaatteita ja lattioita jatkuvasti. On yleistä että koirilla ja kissoilla on matoja, ja niiilee suositellaankin antamaan säännöllisesti matokuureja. Miksi ihminen olisikaan poikkeus kun noinkin läheisesti oleskellaan.


      • ekinokokki
        Probleema kirjoitti:

        Meillä on koira, mutta ei sen madot pitäisi levitä ihmiseen. Koira nukkuu samassa sängyssä.

        Eräässä eksoottisessa huonon hygienian maassa olen reissannut. Sieltä varmaan olen jonkun loisen saanut.

        Kannattaa lukea yomesanin kommentti niin saat oikeita vastauksia ja muutakin hyvää tietoa


      • ekinokokki
        21 kirjoitti:

        Ja miten niin ei Pitäisi levitä, ja noinkin alttiissa ympäristössä.

        Munathan pysyvät elossa viikkoja myös kehon ulkopuolella, varsinkin kosteissa, rasvaisissa vuodevaatteissa.
        Jos koiran kanssa aikoo tartuntaa saamatta nukkua niin saat pestä vuodevaatteita, vaatteita ja lattioita jatkuvasti. On yleistä että koirilla ja kissoilla on matoja, ja niiilee suositellaankin antamaan säännöllisesti matokuureja. Miksi ihminen olisikaan poikkeus kun noinkin läheisesti oleskellaan.

        Ekinokokki kyllä tarttuu munista ja varsin helposti, mutta lapamato ei tartu munista koska kuoriuduttuaan munasta sen eka toukkavaihe on vesieläimenä, vasta kalan snieltyä sen se kehittyy toiseen toukkavaiheeseen ja alkaa elää loisena loisvaiheissakin on 2 vaihetta ja ihmiseen siirrytyä se elää viimeisen kehitysvaiheensa suolistoloisena ja kasvaa aikuiseksi joka munii ja tekee jaoketoukkia


    • suola..

      suola......

    • Probleema

      Olen nyt tuota "matoani" tutkinut tarkemmin ja verrannut kuviin netissä. Lapamato ei oikein täsmää. Saattaahan se olla jotain puoliksi sulanutta ruokaa, tai muu mato, vaikka joku suolinkainen..

      Tarkoitus oli mennä aamulla lääkärille, mutta en kehtaa mennä näyttämään tuota.

      Odottelen vielä, jos tulisi muita oireita.

      • Älä odota enää !

        Mene nyt vain sinne lääkärille. Ei siinä ole mitään hävettävää. Työtänsä ne tekevät ja auttavat ihmisiä. Näkevät työssänsä vaikka mitä. Sinuna nyt menisin HETI. Ajoissa annettu hoito parantaa vaivat ja ota huomioon, että voit tartuttaa sen vaivan läheisiisi, kun et vielä varmasti tiedä mitä se on. Mee jo kipin kapin !


      • yomesan
        Älä odota enää ! kirjoitti:

        Mene nyt vain sinne lääkärille. Ei siinä ole mitään hävettävää. Työtänsä ne tekevät ja auttavat ihmisiä. Näkevät työssänsä vaikka mitä. Sinuna nyt menisin HETI. Ajoissa annettu hoito parantaa vaivat ja ota huomioon, että voit tartuttaa sen vaivan läheisiisi, kun et vielä varmasti tiedä mitä se on. Mee jo kipin kapin !

        Ne suomalaisset lääkärit ei oikeesti tiedä mistään mitään eikä tutki. On itselläni kokemuksia että olen laittanu ulostenäytteeseen ihan huomattavan näköisen toukan useeita kertojs mut ei ne mitään löydä. Mutta onneks ulkomailta voi tilata turvallisia lääkkeitä mm. Yomesan auttaa lapsmatoon.


      • Anonyymi
        yomesan kirjoitti:

        Ne suomalaisset lääkärit ei oikeesti tiedä mistään mitään eikä tutki. On itselläni kokemuksia että olen laittanu ulostenäytteeseen ihan huomattavan näköisen toukan useeita kertojs mut ei ne mitään löydä. Mutta onneks ulkomailta voi tilata turvallisia lääkkeitä mm. Yomesan auttaa lapsmatoon.

        Mistä osoitteesta oot tilannut?


      • Anonyymi
        yomesan kirjoitti:

        Ne suomalaisset lääkärit ei oikeesti tiedä mistään mitään eikä tutki. On itselläni kokemuksia että olen laittanu ulostenäytteeseen ihan huomattavan näköisen toukan useeita kertojs mut ei ne mitään löydä. Mutta onneks ulkomailta voi tilata turvallisia lääkkeitä mm. Yomesan auttaa lapsmatoon.

        Käytköhän sinä varmasti oikean alan lääkärillä?


      • Anonyymi
        yomesan kirjoitti:

        Ne suomalaisset lääkärit ei oikeesti tiedä mistään mitään eikä tutki. On itselläni kokemuksia että olen laittanu ulostenäytteeseen ihan huomattavan näköisen toukan useeita kertojs mut ei ne mitään löydä. Mutta onneks ulkomailta voi tilata turvallisia lääkkeitä mm. Yomesan auttaa lapsmatoon.

        Itsellä myös tosi huonoja kokemuksia lääkäreistä. Eivät tutki, eivät ymmärrä puhetta, selittävät muuta asiaa kuin kyseessä olevaa sairautta. Olen koittanut saada lääkäriltä lapamatoreseptiä yli kuukauden siinä onnistumatta . Olen saanut kahta muuta reseptiä, lääkkeitä joita en tarvitse, en hae, enkä aio käyttää. Lisäksi ajan saaminen lääkärille näyttää olevan mahdotonta toteuttaa. Viimeksi sain lapamatoloishäätöön reseptiä tarvitessani ajan infektiotautilääkärille, joka hoitaa koronapotilaita. En mennyt sinne, hoitaja ei ymmärtänyt kun sanoin etten ole koronapotilas ja vatsakipu johtuu loismadosta eikä koronasta. Koska käytin maskia hän oletti automaattisesti minulla olevan koronan. Toisen kerran hain samasta arvauskeskuksesta lääkärin soittoaikaa samasta asiasta. Vaikka oli hiljaista eikä juuri ketään missään, niin soittoaika oli vasta kuukauden kuluttua. Lisäksi he kuulemma jakavat vastaanottoaikoja vain klo 8 joten jos tulee klo 10 niin ei asiaa lääkärille. Voisivatko nämä "työntekijät" jotka eivät ole tehtäviensä tasalla joskus kuunnella vetämättä omia vääriä johtopäätöksiään joka sanan perusteella jonka sanoo. He vain valehtelevat ja lisäksi kirjoittavat sinne muiden luettavaksi valheensa. Sitten niitä lukee "hoitava lääkäri" seuraavaksi ja niiden perusteella tekee väärät arviointinsa ihan eri vaivasta, jota ei edes ole. Kuukauden olen käynyt eri hoitajilla ja lääkäreillä, joista yksikään ei ole osannut kirjoittaa oikeaa reseptiä vaivaani. Matoaltistus tapahtui yli kuukausi sitten, söin vahingossa oraalisesti matoja, jotka eivät näkyneet heti koska olivat oliivien sisällä olevissa anjoviksissa. Olin ehtinyt syödä purkin sisällöstä puolet kun huomasin oliiveissa matoja. Nyt mato lienee mahtavan pituinen, useita metrejä kun Suomessa ei ole oikeita lääkäreitä tai oikeita terveyshenkilöitä vain pelkkiä rikollisia jotka esittävät huonolla menestyksrllä jotain ammattiryhmää.


      • Anonyymi
        Älä odota enää ! kirjoitti:

        Mene nyt vain sinne lääkärille. Ei siinä ole mitään hävettävää. Työtänsä ne tekevät ja auttavat ihmisiä. Näkevät työssänsä vaikka mitä. Sinuna nyt menisin HETI. Ajoissa annettu hoito parantaa vaivat ja ota huomioon, että voit tartuttaa sen vaivan läheisiisi, kun et vielä varmasti tiedä mitä se on. Mee jo kipin kapin !

        Et oo varmasn koskaan lääkärillä käynyt, kun ei sulla ole reaalista sanottavaa heistä, jotain mielikuvia vain. Eivät auta vaivoihin vaan mitätöivät ihmisiä, koittavat päteä vaikka eivät ymmärrä edes tauteja.


    • farkku

      Kontal on lapamatolääke, jonka saa ilman reseptiä. Tosin, jos et ole ihan varma, mikä mato on kyseessä, niin sitten varmaan kannattaa sinne lekurille pistäytyä...

    • kusetukselta

      ja aika varmasti onkin sitä, koska kukaan noin fiksusti kirjoittava ei olisi jättänyt menemättä lääkäriin heti kun madon löysi. Ihmeen yksinkertaisia ihmisiä täällä pyörii ku viitsivät provoihin vastailla.

      • Probleema

        Itseäni koko mun mato-asia lähinnä pelottaa ja huvittaa samaan aikaan.

        Aikuisilla ihmisillä on suolinkainen 10.prosentilla. Lapsilla 4.prosentilla. Suolinkainen voi olla joissain tapauksissa vaarallinen, vaikka ei yleensä ihmisillä oireile.

        Koiralle annettiin tänään matokuuri.

        Kiitos kaikille.


      • Probleema
        Probleema kirjoitti:

        Itseäni koko mun mato-asia lähinnä pelottaa ja huvittaa samaan aikaan.

        Aikuisilla ihmisillä on suolinkainen 10.prosentilla. Lapsilla 4.prosentilla. Suolinkainen voi olla joissain tapauksissa vaarallinen, vaikka ei yleensä ihmisillä oireile.

        Koiralle annettiin tänään matokuuri.

        Kiitos kaikille.

        Äskeiset suolinkaisen yleisyyttä koskevat prosenttiluvut ovat kai pelkkä keskiarvo, johon on laskettu koko maailman väestö. Suomessa ei takuulla 10%prosentilla aikuisista ja 4%prosentilla lapsista ole suolinkaisia.


      • yomesan

        Kusetukselta nimimerkkisen henkilön kommentti on todella typerä koska se vajaa ideootti ei tiedä et ei suomalaisista lääkäreistä ole mihinkään ei ne edes tiedä mikä suolistoloinen on saatika niistä mitään enempää, nauravat vain päin naamaa ja haukkuvat valehtelijaksi, vaikka ulostenäytteen sekaan olisi laittanut hyvin huomattavan näköisen toukan joka on ollut vielä eläväkin. Ei suomalaiset lääkärit tiedä loisista mitään! Se on totuus! Mulla on niin niin paljon omakohtaista kokemusta että tiedän ja tiedän myös miten loisista pääsee eroon kannattaa itse todeta se tai kääntyä ulkomaalaisen lääkärin puoleen. Yomesan minkä voi ulkomailta tilata on turvallinen lääke ja lapamatoon tarkoitettu. Ja loisia on olemassa muitakin kuin lapamato ja niihin on eri kuurit ja eri lääkkeet. Kannattaa lukea yomesanin eli minun vastauksia tältä palstalta niin saa oikeaa tietoa


    • timanttimies

      ja syö siemenet,tai apteekkiin matokuuri ostamaan

    • ehh

      Voiko lapamato tulla muusta lihasta kuin kalasta esim broilerista tai siasta

    • huolissaan oleva

      Mistä tietää onko ihmisellä lapamato ? ja onko se vaarallinen ? jos on aika varma että omistää kyseisen bakteerin niin kantsiiko silti käydä lääkärillä vai ostaa suosiolla lääkkeen apteekista. ?

    • vot vot
    • W-

      Mistä ihmeestä sinä olet lapamadon saanut?! Oletko syönyt raakaa kalaa tai muuten elät epähygienisesti..? Hyvänen aika..en osaa kyllä muuta sanoa kuin että mene lääkäriin. :S

    • melkoista loisimista

      Kattelin justiinsa dokumentin, jossa tutkijat matkasivat viidakossa ja sitten porukalla alkoi esiintymän sisäloisia, koska paikka oli todella kostea ja oikein loisten paratiisi. No siinä yksi biologi esitteli tablettia ja sanoi, että tämän kun nappaa, niin kaikki loiset lähtee, vaikkakin siitä tulee huono olo pariksi päiväksi.

      Eli kysymys kuuluukin miksi tämmöisiä ei anneta itsehoitolääkkeenä? Ok, ehkä tuo kyseinen lääke voi olla hiukan vaarallinen, kun aiheuttaa huonon olonkin, mutta nämä nykyiset ilman reseptiä saatavat matolääkkeet, Kontalit ja Pyrvinit, ovat käsittääkseni helkkarin vanhoja keksintöjä ja nykyään on paljon parempiakin saatavilla. Yksikin kertoi, että kihomadot ei lähteneet ikinä Pyrvinillä, mutta sitten lääkäri määräsi lääkkeen, jota käytetään maahanmuuttajien madotuksessakin ja heti lähti kihomadot kerrasta.

      Miksi ei ole itsehoitolääkkeenä tehokkaita matokuureja tai miksi niitä ei saa helposti, eli esim. lääkärille soittamalla saisi reseptin? Eikö tuommoinen omatoiminen madotus olisi kuitenkin paljon helpompaa ja halvempaa kuin ensin hakeutua lääkäriin, joka määrää tuomaan 3 ulostenäytettä, joita sitten tutkitaan matoja ja jos jotakin löytyy, niin sitten vasta saa lääkkeet?

      • Yks vaan

        Moni voisi syödä sitten vaarallisia lääkkeitä turhaan, kun luulisi että kaikki vaivat johtuvat madoista. Parempi että ensin tutkitaan ja sitten annetaan lääkkeet tarvittaessa. Jotkut vanhat ihmiset luulevat melkein joka vaivaa matojen aiheuttamaksi.


      • estää.

        suomalainen lääkemonopoli Orion estää tämän. tehoton Pyrvin on huomattava tulonlähde. siksi toimivempia lääkkeitä, kuten Mebandatsolia (Vermox) ei saada itsehoitolääkkeeksi niin kuin se on esim. alankomaissa, Ranskassa, Espanjassa, Portugalissa ja Englannissa. Sama koskee Piperatsiinia (myydään briteissä nimellä Pripsen).

        mainittakoon että Vermoxin hinta Belgiassa on kolme kertaa edullisempi kuin Suomessa. Sama valmistaja, sama paketti, saman verran pillereitä.


      • yomesan

        Kontal nimistä matolääkettä ei ikävä kyllä ole enää markkinoilla, koska sitä valmistava firma on mennyt konkurssiin, siispä kannaattaa ulkimailta tilata yomesan matoläkettä


      • yomesan
        Yks vaan kirjoitti:

        Moni voisi syödä sitten vaarallisia lääkkeitä turhaan, kun luulisi että kaikki vaivat johtuvat madoista. Parempi että ensin tutkitaan ja sitten annetaan lääkkeet tarvittaessa. Jotkut vanhat ihmiset luulevat melkein joka vaivaa matojen aiheuttamaksi.

        Ja suoliistoloiset usein aiheuttavatkin hyvin hyvin monenlaisia vaivoja, jotka voivat vuosikymmenien kulumisessa johtaa jopa kuolemaan, mutta ainoastaan ekinokokki on niin vaarallinen. Mutta varmaa on se että suomalaiselle lääkärille ei kannata mennä. Ne antavat vain vääärän diagnoosin eivätkä tiedä niistä mitään eivätkä osaa tutkia eivätkä välttämättä tiedä eden mitä se tarkoittaa. Minulla on niin paljon omakohtaista kokemusta että tiedän varsin hyvin. Siksi kannattaakin turvautua ulkomaalaisen lääkärin apuun tai päätellä vaiva itse ja tilata yomesan niminen lapamatolääke ulkomailta. Siitä että kärsii loisista on huomattavasti enemmän haittaa kuin lääkkeestä!


      • Anonyymi

        Jos kansa paranee, niin kohta ei lääkäreitä tarvita..on Ay politiikka ja siitä sekosäädökset.
        Tämä leipominen-loisiminen.. on tarttunut fimeaan ja apteekki ja lääkäri väkeen.


      • Anonyymi

        Jos kansa paranee, niin kohta ei lääkäreitä tarvita..on Ay politiikka ja siitä sekosäädökset.
        Tämä leipominen-loisiminen.. on tarttunut fimeaan ja apteekki ja lääkäri väkeen.


      • Anonyymi
        yomesan kirjoitti:

        Ja suoliistoloiset usein aiheuttavatkin hyvin hyvin monenlaisia vaivoja, jotka voivat vuosikymmenien kulumisessa johtaa jopa kuolemaan, mutta ainoastaan ekinokokki on niin vaarallinen. Mutta varmaa on se että suomalaiselle lääkärille ei kannata mennä. Ne antavat vain vääärän diagnoosin eivätkä tiedä niistä mitään eivätkä osaa tutkia eivätkä välttämättä tiedä eden mitä se tarkoittaa. Minulla on niin paljon omakohtaista kokemusta että tiedän varsin hyvin. Siksi kannattaakin turvautua ulkomaalaisen lääkärin apuun tai päätellä vaiva itse ja tilata yomesan niminen lapamatolääke ulkomailta. Siitä että kärsii loisista on huomattavasti enemmän haittaa kuin lääkkeestä!

        Olen itse saanut suomalaisilta "lääkäreiltä" pelkkiä vääriä diagnooseja. Jopa yksinkertainen ihottuma oli diagnosoitu täysin eriksi, psoriakseksi vaikka psoriaksen iholäikät on helppo todeta lääketieteen julkaisujen tai lääketieteen kirjojen kuvien perusteella oikein ja on täysin erinäköinen kuin kyseessä ollut ns. maitorupi-tyyppinen ihottuma. Tekevätkö he väärät diagnoosit tahallaan vai ovatko niin tyhmiä etteivät tajua taudeista mitään, yhtään mitään.


      • Anonyymi
        estää. kirjoitti:

        suomalainen lääkemonopoli Orion estää tämän. tehoton Pyrvin on huomattava tulonlähde. siksi toimivempia lääkkeitä, kuten Mebandatsolia (Vermox) ei saada itsehoitolääkkeeksi niin kuin se on esim. alankomaissa, Ranskassa, Espanjassa, Portugalissa ja Englannissa. Sama koskee Piperatsiinia (myydään briteissä nimellä Pripsen).

        mainittakoon että Vermoxin hinta Belgiassa on kolme kertaa edullisempi kuin Suomessa. Sama valmistaja, sama paketti, saman verran pillereitä.

        Orion Pyrvin tosiaan tehoton.


    • ;DD

      Mullakin majaili tässä kotonani yks lapamato ja sain sen ulos ihan sillä kun sanoin että tuossa on ovi ja sulje se jäljessäsi.

      • ekspertti889

        vastauksia tuolla alussa. Jos aloittajalla oli lapamato, se ei tasan ole lähtöisin koiralta. Leveän heisimadon eli lapamadon voi tasan saada syömällä huonosti kypsennettyä järvikalaa (esim. haukea, madetta, ahventa, siikaa, kuhaa...) Samankaltaisia pitkiä heisimatoja voi saada myös huonosti kypsennetystä sian- ja naudanlihasta. Googlettakaa T. Solium ja T.Saginata. Tosin näitäkin käsittääkseni seulotaan ainakin Suomen teurastamoilla, ja matorakkuloilla infektoitunut liha hävitetään.

        Älkää siis pelätkö, minkäänlaista pitkää heisimatoa _ei voi_ saada lemmikkieläimeltä, vaikka lapamato voi infektoida kissoja ja koiriakin. Saadaksesi lapamadon sinun täytyy syödä jonkin väli-isännän (kala, sika tai nauta) lihaa.

        Suolinkaiset taas eivät vastaa kuvausta (näyttävät spageteilta) ja ne voivat myös levitä maaperästä, kissojen ja koirien ulosteesta jne.


    • Kysyyjää 111

      Me oltiin just eilen kalastamassa ja saatiin iso kala joku oli kai kuha. Sitten me alettiin grillata sitä ja aukastiin se ja alettiin grillata sen kalan mätiä ja luulen et sain lapamatoja kun halkaisin mädin jotkut munat oli valkoisia ja syvemmällä jotkut oli läpinäkyviä. kuoleekohan lapamadot grilliin jos se on kuuma?

    • Villa.

      En tiedä oliko aloitus provo, itse olen saanut 8-vuotta sitten lapamato tartunnan, ja soitin vain terveyskeskukseen. Sieltä neuvoivat ostamaan apteekista sellaista kuin kontal, ja sillä lähti.
      Koko perhe käytti sen kuurin myös ja minä uusin kuurin parin viikon päästä.
      Se oli siinä.

      http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1737&i=AYANDA_KONTAL

      Sain tartunnan kalasta.

    • n.118kg

      Älä hyvä ihminen hukkaa sitä, olisin halukas ostamaan sen, se on tehokas laihduttaja ja mulla on ylipainoa parikymmentä kiloa...laitatko osson.

    • Nolostunut

      Voisiko se olla lapamato, kun tulee jotain hiuksen tapaista, mutta ei levene mihinkään suuntaan ja hiuksen paksuinenkin on?

      Nolottaa kysyä

      • yllätystä

        Hiuksen paksuinen on ennemmin kihomato. Kissallani on muutaman kerran vuodessa matoja. Peräaukosta tulee kuin riisin jyviä. Ne venyy ja kutistuu. On littanoita, kuin sauma keskellä. Ottaa kiinni karvoihin. Käsin sain paremmin irti ja nyt arvelen saaneeni tartunnan.
        On hyvä saada edes jotakin tietoa.


    • urpoo1

      lähetä mulle postissa sen toukka tai pala sellasta venyvää matoo 80w isäni tarvitsee laihdutukseen

    • benny5

      Mut voikohan koiralta saada jotain matoja... Nimittäin minä nukun parhaimmillaan kolmen koiran kanssa samassa sängyssä. Ne kyllä saa säännöllisesti loishäädön, mutta miksen minä ole koskaan saanut? Nyt vasta tajusin, kun annan koirilleni puolen vuoden välein sen matolääkkeen, niin MINÄHÄN voin saada missä välissä tahansa jonkun madon.. JOS madot siis tarttuvat koirasta ihmiseen. Entäs toisinpäin? Tämähän olis kokoaikainen kierre, jos näin on. Nukutaan joka yö samassa sängyssä, koira saa välillä matolääkkeen, mutten minä koskaan!? UPUP

    • Kumpi parempi

      Koirista puheen ollen. Koiralta voi saada vaikka minkä loisen tai taudin.
      Samoin kaikista elintarvikkeista. Huomattava ero on siinä, että elintarvikkeita nautittaessa saa myös hyvän mielen. Koiran kanssa eläessä hyvä mieli on yleensä koko ajan. Elintarvikkeista saa myös energiaa ja ylimääräisen energian voi helposti kuluttaa koiran kanssa lenkkeilessä.

    • Toivossa elänyt

      Kyllä koiran lapamato tarttuu myös ihmiseen. Järvikalan syötilegendat ovat vain juurtuneet lääkärikuntaan niin voimakkaasti, että valeesta on tullut fakta. On paljon muitakin lapamatolajeja, kuin vain järvikalasta tarttuvat. Koiran lapamato leviää mm. samassa sängyssä nukkumisesta: Lapamadon muna kuoriutuu nymfiksi, jäätyään satunnaisesti ulostamisen aikana koiran karvoihin kiinni, josta hyppää turkissa majailevan saivareen tai kirpun selkään. Kirppu ja saivare voivat liikkua huomattavasti pidempiä matkoja kuin nymfi, joten jossakin vaiheessa ihminen nielaisee sen nukkuessaan ja tartunta on todennäköinen, riippuen mahahappojen aktiivisuudesta. Jos oireinasi on äärimmäistä väymystä mielen sekavuutta, huimausta, ajoittaista kuvotusta ym. sinulla saattaa olla kyseinen otus. Toki on muistettava, että kyseisiin oireisiin on muitakin syitä. Lisäongelman muodostaa lisäksi kaksi muuta seikkaa. 1. Ulostenäyte seuloo madonmunat erittäin huterasti, sillä munimisykli ei ole jatkuva. 2. Otuksella on valtava resistenssi. Eläinlääkäri Saaren mukaan sen häätämiseen tarvitaan jopa 8 kertainen annos. Jos kyseisestä asiasta mitään tietämätön peruslääkäri pääsisikin niin pitkälle että uskoisi ihmisellä olevan koiran lapamato, hän määräisi perussatsin Kontalia, jonka jälkeen todettaisiin: "ei ollut matoa, ei tullut ulos." Ja ongelmat jatkuvat. Tosin satsin ottamista seuraavana päivänä on harvinaisen hyvä olo, kun mato on tainnoksiissa mutta ei kuollut. Varmin keino todeta mato, on pillerikameran nielaisu. Röntgen ei näe suolen sisään ja mainittu ulostenäyte on tehoton ja tähystys usein pelottaa madon vain peremmälle suoleen. Myös jotkut uuden sukupolven bioresonanssilaitteet löytävät madot helposti, mutta koska otukset ovat niin isoja, eivät kykene tuhoamaan niitä, kuten lähes kaikki pienemmät parasiitit. Kyseisiä laitteita käytetään Saksassa jo laajalti: Suomi on tietenkin takapajula. Jahka insinöörit sitä vielä hiovat ja vastustus tulee voitetuksi siitä saadaan kehitettyä voittoisa keino ikiaikaiseen taisteluun parasiitteja vastaan.

    • yomesan

      Netistä voi tilata yomesan nimisen heisimatoihin ja just tohon lapamadonsukuiseen loiseen, se on edullinen, mut sen tosin joutuu ulkomailta tilaamaan 4 tabletin kerta annos riittää. Se sisältää niklosamidia mikä on just lapamatoon tarkoitettu aine. Lääkeannoksen jälkeen lapamatoa ei saa uudestaan muuta kuin raakaba syödystä kalasta tai mädistä tai sorkkaeläimen tai hevosen raakana syödystä lihasta sillä pakastaminen tuhoaa sen ja se ei lisäänny munista toisin kuin ekinokokki, joka on vaarallisempi. Heisimato elää munasta kuoriuduttua vesieläimenä eikä loisena mutta kalan nieltyä sen se aloittaa toisen toukkavaiheen loisena. Ekinokokki tarttuu munista ja munia levittää lihaa syövät nisäkkäät karvojen mukana. Munat ovat mikroskooppisia ja säilyvät 1-2 vuotta pakkasessakin. Ekinokokki aiheuttaa mm. Sisäelimiin hengenvaarallisia rakkulakystiä, jotka tosin ovat hyvin hidaskasvuisia ja aiheuttavat oireita jopa vasta 10 tai kymmenien vuosien jälkeen. Jos omistaa kissan tai koiran niin kannattaa madottaa ne kerran kk. Jos itsekkin kannattaa syödä pratsikvantelia sisältävää matolääkettä kerran kk oman painoiselle suunnattu annos. Pratsikvantelia sisältäviä matolääkkeitä saa suomesta ainoastaan koirille tai kissoille, mutta ne toimii ihmisellekkin. Jos epäilet että sinulls on loisia, älä ihmeessä mene suomalaiselle lääkärille, sillä ne vain nauraa ja sanoo ettei niitä ole olemassakaan, eikä ne osaa tutkia ulostenäytteitä, vaikka sekaab laittaisi aivan selvän toukan, ne väittäö useaan otteeseen ettei ole löytynyt mitään, ne ei oikeasti mitään tutki eikä mitään tiedä. Haluavat vain rahastaa ja juoksuttaa! Se on totuus!

      • ekinokokki

        Ja sanoisin vielä että lapamato ja ekinokokki on 2 eri loista


      • Tilausosoite

        Mistä Yomesania ulkomailta voi tilata?
        Nettiosoite tai jotain...
        Mistä maasta?


      • Seiran

        Kakka


      • Napalato
        Tilausosoite kirjoitti:

        Mistä Yomesania ulkomailta voi tilata?
        Nettiosoite tai jotain...
        Mistä maasta?

        Samaa kysyn? Eli mistä?


    • RAL-
    • perSuslapamato

      Saattaa olla että olet itse lapamato? Kun aikasi nyhdät itseäsi ulos perseesi kautta, niin pää alkaa vetäytyä luiskien hartiottesi väliin ja tulee lopulta ulos hanuristasi. Jäljelle jää siis nurinpäin käännetty sinä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe