Alla 70 tkm ajettu -02 Audi A3 1,8T ja ihmetyttää bensakulutus. Kuluttaa Helsingissä kaupunkiajossa 13-14 litraa ja maantielläkään ei pääse alta 8:n. Auto on täysin vakio, ei lastu- eikä softaviriä. Tsekattu huollossa: ei vikoja eikä polttoainejärjestelmän vuotoja. Onko tää 1,8T-kone suurisyömäinen? Voiko vaikuttaa rengaskoko, 17-tuumaiset alut ja renkaat?
Audi A 3 1,8T:n
14
1771
Vastaukset
- Kanssa menee
Ton verran mutta se on normaali.
- kulutti
A4 nokalla mainittu moottori 7,2 litraa sadalla ilmastointi koko ajan päällä vuoden (30tkm) keskikulutuksena, eli joko kaasujalassa on vikaa tai sitten puhelet omiasi...
- oooo
Mulla A4 vei 95E:tä keskimäärin 7.5L/100km
mut kun siirryin käyttänään 98E:tä kulutus
putosi noin 6.8L/100km.ja kone on paljon
pirteempi.
nyt kulkee ihan pintakaasulla satasta kun
ysivitosella kaasupoljin oli noin viismilliä
aina syvemmällä vastaavassa-ajossa.- ajo???
Mites puhtaassa jonoajossa ruuhkassa seisoen? Kait teillä silloin kulutus nousi edes yli kympin?
- AiNe
ajo??? kirjoitti:
Mites puhtaassa jonoajossa ruuhkassa seisoen? Kait teillä silloin kulutus nousi edes yli kympin?
Jopa meikäläisen Corolla vie yli 10 ...meikäläisen kaasujalalla
Jos tuo homma noin askarruttaa niin mene huoltoasemalle -> tankki täyteen -> nollaa trippimittari -> käy 3 tietä ajelemassa vaikka neste Linnatuulessa kaffeella jossa vedät taas tankin täyteen.
Sitten sulla pitäis olla kaksi lukua, kulunut bensan määrä ja kilometrit ...vielä kun pystyt ajelemaan rauhallisesti 100 etkä ohita jokaista "heikompiosasta" niin tulos on todellinen. - tarkemman
AiNe kirjoitti:
Jopa meikäläisen Corolla vie yli 10 ...meikäläisen kaasujalalla
Jos tuo homma noin askarruttaa niin mene huoltoasemalle -> tankki täyteen -> nollaa trippimittari -> käy 3 tietä ajelemassa vaikka neste Linnatuulessa kaffeella jossa vedät taas tankin täyteen.
Sitten sulla pitäis olla kaksi lukua, kulunut bensan määrä ja kilometrit ...vielä kun pystyt ajelemaan rauhallisesti 100 etkä ohita jokaista "heikompiosasta" niin tulos on todellinen.kulutuksen saa kun käy useammin siellä bensa-asemalla, eli vaikkapa vuoden käynnit ja kilometrit.
Olen havainnut että melkoisia heittoja tulee kertatankkauksilla, sillä litrojenkin eroja on eri asemien mittareilla (letkuilla)ja etenkin auton pienikin asennon eroavuus tankatessa vaikuttaa...
Mutta kuten sanoin 7,2 vuositasolla, siinä lie ajettu myötä ja vastamäkeen... - AiNe
tarkemman kirjoitti:
kulutuksen saa kun käy useammin siellä bensa-asemalla, eli vaikkapa vuoden käynnit ja kilometrit.
Olen havainnut että melkoisia heittoja tulee kertatankkauksilla, sillä litrojenkin eroja on eri asemien mittareilla (letkuilla)ja etenkin auton pienikin asennon eroavuus tankatessa vaikuttaa...
Mutta kuten sanoin 7,2 vuositasolla, siinä lie ajettu myötä ja vastamäkeen...Olet ihan oikeassa että varmaan saa tarkemman mittauksen, mutta ei mua ainakaan huvittais tommosia noin kauaa laskeskella kun riittävän tarkan tuloksen saa noinkin.
Meikäläisen Corollalla tehtiin toi muuten mittaus tommosella 500 kilometrin reissulla viime talvena tuloksena 7,1 litraa. 1/3 matkasta rajotusten mukaan ja loput tommosta 120km/h ...kuski vaihtu - Marcus75
AiNe kirjoitti:
Olet ihan oikeassa että varmaan saa tarkemman mittauksen, mutta ei mua ainakaan huvittais tommosia noin kauaa laskeskella kun riittävän tarkan tuloksen saa noinkin.
Meikäläisen Corollalla tehtiin toi muuten mittaus tommosella 500 kilometrin reissulla viime talvena tuloksena 7,1 litraa. 1/3 matkasta rajotusten mukaan ja loput tommosta 120km/h ...kuski vaihtuKävin tuossa viime viikonloppuna mökillä -01
Volvo S60 2.4T aut. Sain koko reissun keskikulutukseksi 7.4 litraa sadalle. Kolme äijää autossa, auto painaa ~1600 kg. Tuntuu,
että ei tarviis edes 98 tankata, kun 95:lläkin
vie noin maltillisesti. Ja isokoneinen turbo automaatti. Vakionopeudensäädin lähes koko ajan
päällä paitsi ohituksissa. Ja koko ajan säädetty
nopeusrajoitus 10 km/h. Se siitä Vollejen
bensasyöppöydestä ;) - AiNe
Marcus75 kirjoitti:
Kävin tuossa viime viikonloppuna mökillä -01
Volvo S60 2.4T aut. Sain koko reissun keskikulutukseksi 7.4 litraa sadalle. Kolme äijää autossa, auto painaa ~1600 kg. Tuntuu,
että ei tarviis edes 98 tankata, kun 95:lläkin
vie noin maltillisesti. Ja isokoneinen turbo automaatti. Vakionopeudensäädin lähes koko ajan
päällä paitsi ohituksissa. Ja koko ajan säädetty
nopeusrajoitus 10 km/h. Se siitä Vollejen
bensasyöppöydestä ;)Mäkin pääsen kesäkelillä varmaan vähä reiluun 6 litraan sadalla ...tosin meikäläinen ei oikein jaksa noita hommia järkeillä, pääasia että ajaminen on jouhevaa ja viihdyttävää.
- jorrma
paljon on omista ajotottumuksista kiinni toi kulutus..
- Heikki
Minulla oli vuosina 1998-2004 A3 1.8t automaatti ja sen sekalaisen ajon kulutus oli luokkaa 8,2-9,3 L/100 km. KOvimpina talvipakkasinakaan en saanut tankkausvälillä (noin 300-500 km) yli 9,5 litran kulutuslukemia.
Manuaalin pitäisi mennä noin 0,5 litraa pienemmällä kulutuksella. - Audi muka
eikös se ollutkaan Leon niinkuin Seat-palstalla väität?
- sama kys.
Kuka väittää ja mistä Leonista? Oletko kajahtanut? Vainoharhainen?
- urpojätkä
Mikä ihmeen hyökkäys tämä on 1.8T konetta vastaan? Jätkä kirjoittaa samana päivänä usemmalle palstalle hieman viestiä muunnellen. URPO UNOHDIT ETTÄ VW:llä ON SAMA KONE KÄYTÖSSÄ!!! kirjoita vielä sinne... Btw, omalla quattro TT:llä kulutus oli 7,5-10 luokkaa ajotavasta riippuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468