Tiilerin tiilistä (kaamos vaalea antiikki) muurattu hormi, palomuuri ja hella. Miten puhdistan muurauksen jälkeen tiilien pinnan, johon nousee vaaleaa kalkkia tms.? Kokeilin kostealla rätillä luutuamista, mutta tiilien pinnat meni aivan harmaaksi (pienet kolot täyteen harmaata). Oliko vika siinä, etten käyttänyt vettä tarpeeksi ja kalkki levisi vain koko tiilien pinnoille. Voinko käyttää reilusti vettä? Laitanko siihen jotakin puhdistusainetta? Vai miten? Help!
Tiilen puhdistus
Saunan rakentaja
2
1086
Vastaukset
Neuvoisin sinua puhdistamaan tiilen pinnan happamalla puhdistusaineella. Kostuta tiilen pinta, myös sauma. Tee hapan lios ohjeen mukaan. Levitä liuosta tiilen pintaan, hankaa esim. sienellä. Huuhdo puhtaalla vedellä. Kuivaa. Uskon että apu löytyy.
Happamia puhdistusaineita löytyy kaupan pesuaine hyllystä. PH alle viisi.- putzpro
Suolahappopesulla lähtee.Pitäisi löytyä hyvinvarustetuista rautakaupoista ihan hyllytavarana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 76979
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm67727J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81725- 119724
- 42691
- 100637
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111563- 42539
- 41498
- 18488