mikä on 300 win mag hylsyn pituus. ja mikä on 30-06 hylsyn piuus.
300 wm hylsyn pituus
5
1809
Vastaukset
300 wm = 66 mm
30-06 = 63 mm- Nimetön
308 ja 30-06 hylsyjen ero on suuri mutta tehoissa ei ole juuri mitään eroa
mutta 30-06 ja 300wm ei oo hylsyssä isoa eroa mutta tehossa on. - LaMag
Nimetön kirjoitti:
308 ja 30-06 hylsyjen ero on suuri mutta tehoissa ei ole juuri mitään eroa
mutta 30-06 ja 300wm ei oo hylsyssä isoa eroa mutta tehossa on.308 on korkea paineisempi kuin 30-06 ja siitä tulee tuo ero.
300Wm on Magnum kaliberi eli korkea paineinen siitä syystä tehokkampi.
samasta syystä 300 Winchester Short magnum on yhtä tehokas kuin 300wm vaikka hylsy on käytännössä lähes 308win kokoluokkaa. - vähä ruuti
LaMag kirjoitti:
308 on korkea paineisempi kuin 30-06 ja siitä tulee tuo ero.
300Wm on Magnum kaliberi eli korkea paineinen siitä syystä tehokkampi.
samasta syystä 300 Winchester Short magnum on yhtä tehokas kuin 300wm vaikka hylsy on käytännössä lähes 308win kokoluokkaa.jos hylsyssä on vähän ruutia niin tuleeko silloin kovempi paine. entäkö se olisi täynä ruutia.
- LaMag
vähä ruuti kirjoitti:
jos hylsyssä on vähän ruutia niin tuleeko silloin kovempi paine. entäkö se olisi täynä ruutia.
Vähäinen määrä ruutia epäedullisessa hylsyssä (jyrkkä kartio ja magnum kaliberi) voi aiheuttaa "paineiskun" ja jopa aseen särkymisen (ruuti ei syty kunnolla vaan nallin voimasta luoti kerkeää lähteä liikkeelle ennenkuin ruuti syttyy ja koska luoti on tulppana piipussa tulee ruudinsyttyessä äkillinen paineennousu)
Normaalisti mitä enemmän ruutia sitä kovempi paine, isot magnumkaliberit tykkäävät yleensä jopa puristuslatauksista eli luodilla puristetaan ruuti tiukkaan hylsyyn toki isot ruutimäärät vaativat kuumemman Magnum nallin.
Normaalisti kivääreissä paineet pyörivät noin 300Mpa-470Mpa välillä, Savuton ruuti palaa sitä äkäisemmin mitä kovempi paine on vastassa ja pystyy muistaakseni kehittämään noin 1000Mpa paineen ennenkuin sen käytös muuttuu "dynamiitiksi" eli hallittupaineennousu katoaa. (Dynamiitti rikkoo ilman vastusta mutta savuton ruuti palaa vain liekillä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142512Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121196Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451147- 801006