Juu, sellasta aattelin kysellä, että millasilla pisteillä ihmiset on päässyt opiskelemaan kyseiseen kouluun ja miten psyk.testit meni (siis myös niillä, jotka eivät tänä vuonna sisään päässeet)..
Itse pääsin opiskelemaan haluamaani kouluun, mutta jouduin siirtämään paikkaa vuodella töiden takia. Ja nyt olisi siis kiva kuulla miten muilla oli pääsykokeet menny ja mikä oli vuoden taso, kun en siitä nyt sitten pääse kouluun höpöttelemään kun vasta vuoden päästä..:)
Oliko muillakin muuten vaikeuksia päästä läpi päämäärän linjoihin? Itse sain sieltä jonkun kiinni vasta neljän päivän yrittämisen jälkeen..:/
Turku AMK- sosionomi
4
495
Vastaukset
- jambo
Kokonaispistemääräni oli 83 ja valintakoetulos 48. Pääsykokeiden jälkeen homma tuntui menneen ihan penkin alle. Kirjotelmatehtäväni oli jotenkin tökerö, psykologisessa testissäkin tuntui että on ihan epäjohdonmukainen. Ryhmätilanne meni hyvin, odotin vaan koko ajan että kieli vaihdetaan englanniksi.
Mäkin ilmoittauduin poissaolevaksi ensi lukuvuoden ajaksi kun yritän tehdä vuoden töitä ja säästää rahaa opiskelua varten. Motivaatiota opiskeluun kyllä löytyisi nytkin.
Mitkä sun pisteet oli? Ootko ennen opiskellut/työskennellyt sosiaali- ja terveysalalla?- aloittaja
Mä sain 93,5 pistettä ja niistä 61,5 oli valintakokeista..eli ihan hyvin sitten oli loppujen lopuksi mennyt valintakokeet, vaikka mullakin jälkeenpäin oli sellanen olo, että ihan penkin alle meni, paitsi se ryhmäkeskustelu, josta sitten täydet pisteet ainakin päämäärän mukaan sainkin.. Hassua vaan oli, että hain viime vuonnakin samaan kouluun, enkä päässyt sisään ja nyt olin ensimmäinen hakijoista, joka pääsi sisälle.. Mutta viime vuonna olin kylläkin mokannut kunnolla kirjoitelmassa ja muutenkin jotenkin jännitin siinä ryhmäkeskustelussa. Nyt kun tiesin vähän mitä odottaa, niin meni paremmin, ja myös kirjoitelman aihe oli mielestäni helpompi nyt..:)
Mitään kunnollista työkokemusta mulla ei oo sosiaali- ja terveysalalta, mutta oon kylläkin ollut isosena useampana vuotena varhaisnuoriso leireillä.. siitä en sitten tiedä vaikuttiko se mihinkään..:) Oliko sulla työkokemusta alalta?
Muakin vähän harmittaa, että jouduin tota opiskelupaikkaa siirtämään töitten takia vuodella, mutta toisaalta ehkä sitä motivaatiota löytyy vielä enemmän vuoden odottelun jälkeen..:)
Mutta joka tapauksessa onnea nyt sulle paljon uuden koulupaikan johdosta!:) - jambo
aloittaja kirjoitti:
Mä sain 93,5 pistettä ja niistä 61,5 oli valintakokeista..eli ihan hyvin sitten oli loppujen lopuksi mennyt valintakokeet, vaikka mullakin jälkeenpäin oli sellanen olo, että ihan penkin alle meni, paitsi se ryhmäkeskustelu, josta sitten täydet pisteet ainakin päämäärän mukaan sainkin.. Hassua vaan oli, että hain viime vuonnakin samaan kouluun, enkä päässyt sisään ja nyt olin ensimmäinen hakijoista, joka pääsi sisälle.. Mutta viime vuonna olin kylläkin mokannut kunnolla kirjoitelmassa ja muutenkin jotenkin jännitin siinä ryhmäkeskustelussa. Nyt kun tiesin vähän mitä odottaa, niin meni paremmin, ja myös kirjoitelman aihe oli mielestäni helpompi nyt..:)
Mitään kunnollista työkokemusta mulla ei oo sosiaali- ja terveysalalta, mutta oon kylläkin ollut isosena useampana vuotena varhaisnuoriso leireillä.. siitä en sitten tiedä vaikuttiko se mihinkään..:) Oliko sulla työkokemusta alalta?
Muakin vähän harmittaa, että jouduin tota opiskelupaikkaa siirtämään töitten takia vuodella, mutta toisaalta ehkä sitä motivaatiota löytyy vielä enemmän vuoden odottelun jälkeen..:)
Mutta joka tapauksessa onnea nyt sulle paljon uuden koulupaikan johdosta!:)Oon lähihoitajaksi valmistunut tän vuoden maaliskuussa päihde- ja mielenterveys-koulutusohjelmasta. Koulun ohella oon ollut sijaisena vanhainkodissa ja kotipalvelussa ja viimeiset 1,5 vuotta psykiatrisessa sairaalassa lähinnä kuntoutusosastoilla.
Onnea vaan noin hyvistä pisteistä. Mä pääsin 13. sisälle päässyt. Aika jännä että viime vuonna et päässyt ja nyt sait parhaat pisteet.
Mistä sait tietää ne Päämäärän pisteet? - aloittaja
jambo kirjoitti:
Oon lähihoitajaksi valmistunut tän vuoden maaliskuussa päihde- ja mielenterveys-koulutusohjelmasta. Koulun ohella oon ollut sijaisena vanhainkodissa ja kotipalvelussa ja viimeiset 1,5 vuotta psykiatrisessa sairaalassa lähinnä kuntoutusosastoilla.
Onnea vaan noin hyvistä pisteistä. Mä pääsin 13. sisälle päässyt. Aika jännä että viime vuonna et päässyt ja nyt sait parhaat pisteet.
Mistä sait tietää ne Päämäärän pisteet?Kiitos..Tosi hyvät pisteethän sullaki oli..:) Tonne kouluun ei kuitenkaan mitenkään kovin helppo ole päästä sisään!
Mä soitin sinne päämäärän numeroon, mihin piti soittaa, jos ei päässyt kouluun sisään. Ne kertoi sieltä mulle vaan ne kaikki eritellyt pisteet mitä olin saanut valintakokeista. Paremmin saa kuulemma kuulla miten ne psykologiset testit oli mennyt sitten ens vuonna, kun aloitan koulun..:) On varmaan ihan mielenkiintoista kuulla, millaisia tuloksia ne on saanut niistä mun vastauksista, kun mun mielestä ne kysymyksetkin oli jotenkin tosi outoja..
Mutta soita ihmeessä siihen numeroon, jos suo kiinnostaa tietää ne sun eritellyt pisteet..:) Ja ensi vuonna sitten kuullaan mitä ne on keksinyt meiän persoonasta niitten kysymysten perusteella..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090