Minua vaivaa se että olenko oikealla tiellä Taivaaseen. Tunnen sen sydämestäni saakka. Mutta tapasin eilen erään rauhanyhdistysläisen joka sanoi että uskoni ei ole oikea. Oikeaa uskoa saarnataan rauhanyhdistyksellä.
Mitä neuvot tekemään? Pidänkö lujan uskoni ja luottamukseni Kristukkseen? Vai kuuntelenko tuon eilen tapaamani ihmisen neuvoja?
Olenko taivastiellä?
61
19005
Vastaukset
- spiritkid...
Pysy kaksin käsin kiinni Kristuksessa, äläkä anna ihmisten sanojen viedä uskoasi! :) Paras turva on uskossa Jeesukseen, siihen, mitä Hän on, ja on tehnyt.
Sitä ei voi kukaan vl tehdä tyhjäksi :))
Älä rakas ystävä anna kenenkään vetää sinua lakihenkisen uskonnollisuuden alle. Kiitä Jumalaa Hänen armostaan, ja etsi Häntä! :)
Siunausta elämääsi lähettää eräs entinen vl :)- epätoivoista
niin epätoivoista.
- Samaa mieltä
epätoivoista kirjoitti:
niin epätoivoista.
Koko vanhoillislestadiolaisuus.
- mieltä
Samaa mieltä kirjoitti:
Koko vanhoillislestadiolaisuus.
vähintään puolet kuitenkin.
- Samaa mieltä
mieltä kirjoitti:
vähintään puolet kuitenkin.
75 %.
- Toivo elää
epätoivoista kirjoitti:
niin epätoivoista.
vl-uskonnollisuudesta irtautuminen ole koskaan epätoivoista. Päinvastoin.
- ...
Vain helluntailaisilla on oikea oppi. Valitettavasti.
- yksvain
saada varmuus
Olet nyt kuuliainen ja teet parannuksen
Muut ehkä vahvankin tuntuiset rakennelmat ovat turhia ja vievät kadotukseen- kuuliaisuus
kuuluu? Jollekin seurakunnalle jotka KAIKKI vakuuttavat olevansa se ainoa oikea, Jumalan tahtoa maanpäällä edustava taho. Vai ollako kuuliainen itselleen ja omalle jumalkäsitteelleen. Loppujen lopuksi kaikki nämä kirkot, seurakunnat ja järjestöt ovat vain erehtyväisien ihmisten epätoivoisia yrityksiä saada hyväksyntä omalle olemassaololleen.
- yksvain
kuuliaisuus kirjoitti:
kuuluu? Jollekin seurakunnalle jotka KAIKKI vakuuttavat olevansa se ainoa oikea, Jumalan tahtoa maanpäällä edustava taho. Vai ollako kuuliainen itselleen ja omalle jumalkäsitteelleen. Loppujen lopuksi kaikki nämä kirkot, seurakunnat ja järjestöt ovat vain erehtyväisien ihmisten epätoivoisia yrityksiä saada hyväksyntä omalle olemassaololleen.
Etsivä löytää
- Sectori
Ensinnäkin on hyvä, että asia vaivaa sinua. Jos se ei vaivaisi, usko olisi sinulle merkityksetön.
Toiseksi, Raamatun mukaan usko Jeesukseen on pelastava usko. Kukaan ihminen ei voi sanoa sinulle, että juuri sinun uskosi Jeesukseen on väärä. Jos uskot, että Jeesus on ylösnoussut, ja kuolemallaan sovittanut sinunkin syntisi, uskosi on sinut jo pelastanut. Aivan uskontunnustuksen mukaan, senhän olet jo rippikoulussa ulkoa varmasti lukenut. Lue se vaikka nyt heti mielessäsi läpi.
Kolmanneksi, jos sinua synti painaa, rukoile ja luota siihen, että Jumala johdattaa sinut sellaiseen tilanteeseen, jossa kuulet syntien anteeksiantamisen ja -saamisen todistuksen. Sen todistuksen saat vapaasti uskoa. - ja katso
Mene seuroihin. Jos siellä puhutaan Kristuksesta ja annetaan synnit anteeksi, usko se puhe oman sielusi pelastukseksi.
- huolella
.."jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi,että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt niin sinä pelastut"Room 10:9-10.
Se on yksinkertaista ja selkeää Raamatun sanaa.
Ei siinä ole mitään lisäehtoja. Kaikki muu on ihmisten keksimää omavanhurskautta, joka saastuttaa !- Yksin Jeesus
Asia on just näin lyhyesti ja ytimekkäästi.Voiko sitä enään selvemmin sanoa. KIITOS HERRALLE.
siunausta elämääsi
- Siunausta!
Älä kaikkia valehtelijoita usko. Valheen henkivalta kehottaa vanhoillislestadiolaisia sanomaan ihmisille, että vain rauhanyhdistyksellä saarnataan oikeaa uskoa. Tämä puhe on pelkkää paholaisen villitystä.
- huolissani
jos joku vl sanoisi, etten ole oikein uskomassa.
Olisi varmaan aikaa tarkistaa suuntaa.Niin itse tekisin.Voimia Sinulle! - mato matkamies maan
Kannattaa lähteä seuraamaan meitä ja Herraa Jeesusta, niin perit iänkaikkisen elämän. Saat tulla Jumalan armolapseksi juuri sellaisena kuin olet. Mitään ehtoja ei ole. Vapaudut kaikesta synnista ja saa olla vapaa synnin orjuudesta. Uskon kautta tulet ymmärtämään, että et halua:
-olla kirkkokuorossa
-tanssia
-nostaa onnittelumaljaa
-katsoa televisiota
-kuunnella rytmisoittimin tahditettua musiikkia
-käyttää korvakoruja
-meikata
-katsoa elokuvia
Mitään sääntöjä ei ole. Haluat olla erehtymättömälle seurakunnalle kuuliainen etkä esitä vääriä kysymyksiä. Ahkeroit käydä seuroissa ja osallistut aktiivisesti siionisi toimintaan. Järjestät kotonasi seuroja ja majoitat usein puhujia. Sieluntilastasi on todistus seurakunnassa. Sisaret ja veljet neuvovat ja hoitavat rakkaudella jos joudut vikaan.- Nimetön
Vai että löytyy täydellinen ja erehtymätön seurakunta! pitäis ruveta hälyytys kellojen soimaan kun sellaista kirjoitetaan. Ovat kasvaneet suuriksi ja tulleet synnittömiksi tämä outo vl. populaatio.
- vielä ole
Nimetön kirjoitti:
Vai että löytyy täydellinen ja erehtymätön seurakunta! pitäis ruveta hälyytys kellojen soimaan kun sellaista kirjoitetaan. Ovat kasvaneet suuriksi ja tulleet synnittömiksi tämä outo vl. populaatio.
oppinut erottamaan sarkasmia (tahallista). Sinällään hyvä provo joka huuhtoo kaltaisesi tosikot esiin.
- Katsomosta käsin
perusta on tupakointi ja korvakoruttomuus eikä sinulla ole televisiota, niin sinulla on hyvät lähtökohdat tulla vanhoillislestadiolaiseksi.
Jos taas uskosi perusta on jokin muu, niin tuskin vl-herätysliike on sinun paikkasi. - Kaksi vastausta
tätä asiaa vanhoillislestadiolaiselta, niin hän vastaa: "Et ole taivastiellä".
Jos kysyt asiaa elävässä uskossa olevalta henkilöltä, niin hän vastaa: "Tottakai olet taivastiellä".- puhto
sitä sielunvihollisen puhetta ja olet katsellut vain ulkoa päin ja et tiedä miltä näyttää sisältä päin
- Taivastie
riippuu siitä, onko vastaajana uskovainen ihminen vai vanhoillislestadiolainen.
- valheen
isä. Hän puhuu vanhoillislestadiolaisten suulla. Älä missään nimessä kuuntele kyseistä ihmistä!
- Yhteyttä
Sielunmurhaaja, saatana puhuu edellä juuri noin tarkoituksenaan estää parannuksen teon ja tulemisen sisälle Jumalan valtakuntaan.Kuuntele Jumalan valtakunnan neuvoa. Ota yhteyttä siihen henkilöön ja puhukaa uskon asioista lisää.Jumala varmasti avaa, jos todella oikeasti haluat taivastielle.
- Myrskyläntie
Yhteyttä kirjoitti:
Sielunmurhaaja, saatana puhuu edellä juuri noin tarkoituksenaan estää parannuksen teon ja tulemisen sisälle Jumalan valtakuntaan.Kuuntele Jumalan valtakunnan neuvoa. Ota yhteyttä siihen henkilöön ja puhukaa uskon asioista lisää.Jumala varmasti avaa, jos todella oikeasti haluat taivastielle.
löytyy vain Raamatun vastaisia valheoppeja sekä korvakorukieltoja.
- Ysitie
Myrskyläntie kirjoitti:
löytyy vain Raamatun vastaisia valheoppeja sekä korvakorukieltoja.
maailmaan rakastunut.
- Myrskyläntie
Ysitie kirjoitti:
maailmaan rakastunut.
jos haluaa kiertää kaukaa vl-harhaopit ja jos on nainen sekä laittaa itselleen korvanapit?
- JUMALAN ÄÄNTÄ
Jumala on kutsunut sinua oikealle taivastielle, ole kuuliainen ja tee parannus. Saat syntisi anteeksi myös Isän edessä. Pääset uskomaan oikealla tavalla Raamatun mukaisesti, saat rauhan ,ilon ja levon sielullesi.
- pidä uskosi iäti
Jos nyt jo tunnustat uskovasi Jeesukseen, et tarvitse muita uskontoja. Saattaa olla, että tuo sinulle syyttelemään tullut onkin saatanan lähettiläs, joka yrittää sinua päästämään irti Jeesuksen kädestä, josta jo nyt kerroit pitäväsi kiinni. Älä päästä irti Jeesuksesta. Varo viekoittelevia ihmisiä.
Muista, ettei Jumala asu käsin tehdyissä temppeleissä Raamatun mukaan. Raamattu varoittaa, että tulee aika, jolloin ihmiset kutsuvat toisia ihmisiä sanomalla, että Jeesus on siellä ja Jeesus on täällä ja tyhmät ihmiset seuraavat heitä ja menevät katsomaan. Ei se Jeesus ole sen enempää siellä rauhanyhdistyksen seurarakennuksessa kuin lähipuistossakaan. Ota siis Raamatun neuvo huomioon ja älä lähde viekoittelijoiden mukaan.
Vain usko Jeesukseen pelastaa, ei mitkään ihmisopit. - Hyvä neuvo
Jeesuksen kädessä. Jotkut saattavat sanoa "Kristuksen löydät vain meidän luota". Tällaista puhetta älä usko. Se puhe tulee suoraan sielunviholliselta. Mikään hengellinen yhteisö ei voi omia Kristusta vain itselleen. Tämän voit lukea Raamatusta monin eri tavoin.
- sama neuvo
Hei, oli mukava lukea toisin sanoin sama neuvo, joka jo tuli kertaalleen pari, siis mukavaa siinä on se, että moni muukin ajattelee juuri tuolla tavalla kuin itse. Sain itse aikanaan tuon neuvon ja olen pitänyt siitä kiinni. Olen varonut sitoutumasta mihinkään uskonnolliseen liikkeeseen. Ainoa mihin olen sitoutunut on Jeesus Kristus.
Minulle kaikki uskovaiset ovat yhtä uskovaisia, vaikka he kuuluisivat mihin liikkeeseen, kunhan tunnustavat Jeesuksen Herrakseen. Se on ainoa tekijä, joka yhdistää kaikki maailman uskovat ihmiset. sama neuvo kirjoitti:
Hei, oli mukava lukea toisin sanoin sama neuvo, joka jo tuli kertaalleen pari, siis mukavaa siinä on se, että moni muukin ajattelee juuri tuolla tavalla kuin itse. Sain itse aikanaan tuon neuvon ja olen pitänyt siitä kiinni. Olen varonut sitoutumasta mihinkään uskonnolliseen liikkeeseen. Ainoa mihin olen sitoutunut on Jeesus Kristus.
Minulle kaikki uskovaiset ovat yhtä uskovaisia, vaikka he kuuluisivat mihin liikkeeseen, kunhan tunnustavat Jeesuksen Herrakseen. Se on ainoa tekijä, joka yhdistää kaikki maailman uskovat ihmiset.- yksvllä
Melperi1 kirjoitti:
On Jumalan lasten taisteleva joukko
Taistelu ei tapahdu ilman haavoja ja tappioita joten joukko saattaa ymmärrettävästi näkyä sinulle hieman ristiriitaiselta - Bjr
Melperi1 kirjoitti:
Raamattu puhuu seurakunnasta Jumalan lasten äitinä.
26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme. [Gal. 4] Bjr kirjoitti:
Raamattu puhuu seurakunnasta Jumalan lasten äitinä.
26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme. [Gal. 4]kyseisessä kohdassa puhutaan "seurakuntaäidistä"?
- kiitos melperi
Melperi1 kirjoitti:
Olet siinä ihan oikeassa, ettei yksin ole hyvä. Tarkoitin sillä, etten ole sitoutunut mihinkään tiettyyn liikkeeseen, että voin yhtä lailla mennä kuuntelemaan luterilaisen papin puhetta kuin jonkun herätysliikkeen hartautta tai helluntailaisten tai vapaakirkon tai pelastusarmeijan tai ihan minkä tahansa kristillisen yhteisön, joka tunnustaa samaa kolmiyhteistä Jumalaa kuin minäkin. Tärkeintä on usko Jeesukseen. Käynkin paljon erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa, minulla on uskovainen perhe ja voimme jakaa näitä asioita myös kotona. Minkään liikkeen johtoportaan keksimien sääntöjen käskytettäväksi en kuitenkaan rupea. Jumala on antanut minulle omatunnon, joka kertoo oikean ja väärän. Siihen ei tarvita minkään neuvoston mielipidettä. Omatunto sanoo esimerkiksi, että tupakointi on syntiä, koska se tuhoaa luontoa ja elimistöä ja saastuttaa sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät halua tupakoida. Näin ollen en koske tupakkaan. Ei siihen mitään komiteaa tarvita saarnaamaan minulle, että tupakka on syntiä. Ymmärrän sen itsekin. Sitä paitsi juuri uutisissa olleen tutkimustiedon mukaan on vaarallisempaa hengittää tupakansavua kuin että itse polttaisi. Polttajat altistavat moninkertaiseeen syöpäriskiin sellaiset ihmiset, jotka eivät itse tupakoi! Tämä tupakoimisesimerkki tuli nyt tuosta sinun viestistäsi ja siis koskee kaikkia muitakin asioita elämässä, ettei niihin mitään komiteoita ja neuvostoja tarvita, jotka määräsi mikä on syntiä ja mikä ei. Omatunto kyllä kolkuttaa, jos tekee jotakin väärin, esimerkiksi jos vaikka pysäköisin auton maksamatta, tunnen piston omassatunnossani ja palaan takaisin laittamaan kolikon mittariin. Näin vaikka esimerkkinä.
Sitten tärkeää on noudattaa maan virallisia lakeja ja säädöksiä. Raamattukin kehottaa kunnioittamaan esivaltaa ja kirkossakin rukoillaan sen puolesta, toki myös siksi, että se säätäisi hyviä lakeja. Kun noudattaa lakeja, pääsee jo ihan pitkälle ja pikkuasiat yksityiselämässä sitten hoitelee omatunto. Näinhän suurin osa ihmisistä elää normaalia elämää. Se on sitä yksilönvapautta se. - Ihmettelevä vl
Melperi1 kirjoitti:
On se kumma, että tuolla tavalla pitää häväistä uskovaisia.Etkö voi kehua omaa näkökantaasi häpäisemättä muita.Tätä minä olen ihmetellyt täällä monesti, täytyy olla kova viha uskovaisia (vl)kohtaan.Jumala tästä kaikkia auttakoon oikeaan valkeuden tuntoon tulemaan.
- maailman uskovat ihmiset"
sama neuvo kirjoitti:
Minulle kaikki uskovaiset ovat yhtä uskovaisia, vaikka he kuuluisivat mihin liikkeeseen, kunhan tunnustavat Jeesuksen Herrakseen. Se on ainoa tekijä, joka yhdistää kaikki maailman uskovat ihmiset.entäs muslimit ??
- "seurakunnan erehtymät...
Melperi1 kirjoitti:
...tömyys oppi vallitsee myös jehovantodistajien keskuudessa. Yksi puhujien lempilauseita on "totelkaa nurisematta veljesseuraa".
- jumala"
kiitos melperi kirjoitti:
Olet siinä ihan oikeassa, ettei yksin ole hyvä. Tarkoitin sillä, etten ole sitoutunut mihinkään tiettyyn liikkeeseen, että voin yhtä lailla mennä kuuntelemaan luterilaisen papin puhetta kuin jonkun herätysliikkeen hartautta tai helluntailaisten tai vapaakirkon tai pelastusarmeijan tai ihan minkä tahansa kristillisen yhteisön, joka tunnustaa samaa kolmiyhteistä Jumalaa kuin minäkin. Tärkeintä on usko Jeesukseen. Käynkin paljon erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa, minulla on uskovainen perhe ja voimme jakaa näitä asioita myös kotona. Minkään liikkeen johtoportaan keksimien sääntöjen käskytettäväksi en kuitenkaan rupea. Jumala on antanut minulle omatunnon, joka kertoo oikean ja väärän. Siihen ei tarvita minkään neuvoston mielipidettä. Omatunto sanoo esimerkiksi, että tupakointi on syntiä, koska se tuhoaa luontoa ja elimistöä ja saastuttaa sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät halua tupakoida. Näin ollen en koske tupakkaan. Ei siihen mitään komiteaa tarvita saarnaamaan minulle, että tupakka on syntiä. Ymmärrän sen itsekin. Sitä paitsi juuri uutisissa olleen tutkimustiedon mukaan on vaarallisempaa hengittää tupakansavua kuin että itse polttaisi. Polttajat altistavat moninkertaiseeen syöpäriskiin sellaiset ihmiset, jotka eivät itse tupakoi! Tämä tupakoimisesimerkki tuli nyt tuosta sinun viestistäsi ja siis koskee kaikkia muitakin asioita elämässä, ettei niihin mitään komiteoita ja neuvostoja tarvita, jotka määräsi mikä on syntiä ja mikä ei. Omatunto kyllä kolkuttaa, jos tekee jotakin väärin, esimerkiksi jos vaikka pysäköisin auton maksamatta, tunnen piston omassatunnossani ja palaan takaisin laittamaan kolikon mittariin. Näin vaikka esimerkkinä.
Sitten tärkeää on noudattaa maan virallisia lakeja ja säädöksiä. Raamattukin kehottaa kunnioittamaan esivaltaa ja kirkossakin rukoillaan sen puolesta, toki myös siksi, että se säätäisi hyviä lakeja. Kun noudattaa lakeja, pääsee jo ihan pitkälle ja pikkuasiat yksityiselämässä sitten hoitelee omatunto. Näinhän suurin osa ihmisistä elää normaalia elämää. Se on sitä yksilönvapautta se.on harhaoppi. Raamattu puhuu Isästä, pojasta ja pyhästä hengestä, ei isäpoikapyhästähengestä.
- tämänkin ymmärtää?
jumala" kirjoitti:
on harhaoppi. Raamattu puhuu Isästä, pojasta ja pyhästä hengestä, ei isäpoikapyhästähengestä.
En tiedä olenko oikeassa vai väärässä, koska asia on mielestäni hämmentävä. Kovin helposti en silti itse väittäisi kolmiyhteistä - Isä, Poika ja Pyhä Henki - Jumalaa harhaopiksi.
Biblia 1776
8 Philippus sanoi hänelle: Herra, osoita meille Isä, niin me tyydymme.
9 Jesus sanoi hänelle: minä olen niin kauvan aikaa teidän tykönänne, ja et sinä minua tunne? Philippus, joka näki minun, hän näki myös Isän: kuinka siis sinä sanot: osoita minulle Isä?
10 Etkös usko minun olevan Isässä ja Isän minussa? Ne sanat, jotka minä teille puhun, en minä itsestäni puhu: mutta Isä, joka minussa on, hän tekee työt.
11 Uskokaat minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa; mutta jos ei, niin töiden tähden uskokaat minua.
12 Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka uskoo minun päälleni, ne työt, joita minä teen, hän on myös tekevä, ja suurempia, kuin ne ovat, on hän tekevä; sillä minä menen Isäni tykö.
13 Ja mitä ikänä te anotte minun nimeeni, sen minä teen: että Isä kunnioitettaisiin Pojan kautta.
14 Mitä te anotte minun nimeeni, sen minä teen.
15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Lohduttajan, että hän teidän kanssanne olis ijankaikkisesti:
17 Totuuden Hengen, jota ei maailma taida ottaa vastaan, sillä ei he näe häntä, eikä tunne häntä: mutta te tunnette hänen, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi, vaan minä tulen teidän tykönne.
19 Vielä on vähän aikaa, ja ei maailma silleen minua näe, mutta te näette minun; sillä minä elän, ja te myös elätte.
20 Sinä päivänä pitää teidän ymmärtämän, että minä olen Isässä, ja te minussa ja minä teissä.
21 Jolla minun käskyni ovat ja ne kätkee, se rakastaa minua: mutta joka minua rakastaa, hän rakastetaan minun Isältäni, ja minä tahdon häntä rakastaa, ja ilmoitan itseni hänelle.
--
sama uudemmasta
Raamattu 1933/1938:sta
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 14:1&rnd=1156766931823
"Raamattu puhuu Isästä, pojasta ja pyhästä hengestä, ei isäpoikapyhästähengestä."
Lisäksi Raamattu puhuu, että Jumala on yksi, on siis vain yksi Jumala:
Jaakobin kirje 2
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
King James:
19 Thou believest that there is one God; thou doest well: the devils also believe, and tremble.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1156766933421&search="Jumala on yksi"&rng=0&submit1=Hae&ref=Joh. 14:1&ctx=0&mod1=FinPR&mod2=&mod3= - huomioita
tämänkin ymmärtää? kirjoitti:
En tiedä olenko oikeassa vai väärässä, koska asia on mielestäni hämmentävä. Kovin helposti en silti itse väittäisi kolmiyhteistä - Isä, Poika ja Pyhä Henki - Jumalaa harhaopiksi.
Biblia 1776
8 Philippus sanoi hänelle: Herra, osoita meille Isä, niin me tyydymme.
9 Jesus sanoi hänelle: minä olen niin kauvan aikaa teidän tykönänne, ja et sinä minua tunne? Philippus, joka näki minun, hän näki myös Isän: kuinka siis sinä sanot: osoita minulle Isä?
10 Etkös usko minun olevan Isässä ja Isän minussa? Ne sanat, jotka minä teille puhun, en minä itsestäni puhu: mutta Isä, joka minussa on, hän tekee työt.
11 Uskokaat minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa; mutta jos ei, niin töiden tähden uskokaat minua.
12 Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka uskoo minun päälleni, ne työt, joita minä teen, hän on myös tekevä, ja suurempia, kuin ne ovat, on hän tekevä; sillä minä menen Isäni tykö.
13 Ja mitä ikänä te anotte minun nimeeni, sen minä teen: että Isä kunnioitettaisiin Pojan kautta.
14 Mitä te anotte minun nimeeni, sen minä teen.
15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Lohduttajan, että hän teidän kanssanne olis ijankaikkisesti:
17 Totuuden Hengen, jota ei maailma taida ottaa vastaan, sillä ei he näe häntä, eikä tunne häntä: mutta te tunnette hänen, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi, vaan minä tulen teidän tykönne.
19 Vielä on vähän aikaa, ja ei maailma silleen minua näe, mutta te näette minun; sillä minä elän, ja te myös elätte.
20 Sinä päivänä pitää teidän ymmärtämän, että minä olen Isässä, ja te minussa ja minä teissä.
21 Jolla minun käskyni ovat ja ne kätkee, se rakastaa minua: mutta joka minua rakastaa, hän rakastetaan minun Isältäni, ja minä tahdon häntä rakastaa, ja ilmoitan itseni hänelle.
--
sama uudemmasta
Raamattu 1933/1938:sta
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 14:1&rnd=1156766931823
"Raamattu puhuu Isästä, pojasta ja pyhästä hengestä, ei isäpoikapyhästähengestä."
Lisäksi Raamattu puhuu, että Jumala on yksi, on siis vain yksi Jumala:
Jaakobin kirje 2
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
King James:
19 Thou believest that there is one God; thou doest well: the devils also believe, and tremble.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1156766933421&search="Jumala on yksi"&rng=0&submit1=Hae&ref=Joh. 14:1&ctx=0&mod1=FinPR&mod2=&mod3=Täytynee mennä kotiin ja avata raamattu mutta muutamia ajatuksia näin kesken ruokatunnin.
"12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö".
Jos jumala on kolmiyhteinen niin kenen luokse Jeesus sanoi menevänsä? Vai sanotko sinäkin usein meneväsi itsesi tykö.
"16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti"
Jos jumala on kolmiyhteinen niin ketä Jeesus ruloili, itseäänkö? Rukoiletko Sinä itseäsi tai anotko itseltäsi useinkin jotain?Lisäksi "HÄN antaa teille.."HÄN, EI MINÄ. Ja antaa mitä? ...toisen auttajan" joka on pyhä henki.
Jeesus rukoili myös useassa muussa tilanteessa ja tarve rukoilla tuntuisi hassulta ajatukselta kolmiyhteisen jumalopin yhteydessä.
"21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
Huomioi "häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä". Jeesus olisi voinut sanoa pelkästään että hän (Jeesus) rakastaa itseensä uskovia, mutta ei, Jeesus piti tärkeänä kertoa että MYÖS HÄNEN ISÄNSÄ, erillinen henkiolento rakastaa Jeesukseen uskovia.
Raamattu sanoo myös: "Ja hän on istuva Jumalan, kaikkivaltiaan oikealla puolella, ja on sieltä tuleva..."
Jos kerran isä, poika ja pyhä henki olisivat yksi ja sama niin KENEN OIKEALLA PUOLELLA Jeesus istuu? Istutko sinäkin usein itsesi oikealla (tai vasemmalla puolella?
Palataanko asiaan? - kirjoitukseeni
huomioita kirjoitti:
Täytynee mennä kotiin ja avata raamattu mutta muutamia ajatuksia näin kesken ruokatunnin.
"12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö".
Jos jumala on kolmiyhteinen niin kenen luokse Jeesus sanoi menevänsä? Vai sanotko sinäkin usein meneväsi itsesi tykö.
"16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti"
Jos jumala on kolmiyhteinen niin ketä Jeesus ruloili, itseäänkö? Rukoiletko Sinä itseäsi tai anotko itseltäsi useinkin jotain?Lisäksi "HÄN antaa teille.."HÄN, EI MINÄ. Ja antaa mitä? ...toisen auttajan" joka on pyhä henki.
Jeesus rukoili myös useassa muussa tilanteessa ja tarve rukoilla tuntuisi hassulta ajatukselta kolmiyhteisen jumalopin yhteydessä.
"21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
Huomioi "häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä". Jeesus olisi voinut sanoa pelkästään että hän (Jeesus) rakastaa itseensä uskovia, mutta ei, Jeesus piti tärkeänä kertoa että MYÖS HÄNEN ISÄNSÄ, erillinen henkiolento rakastaa Jeesukseen uskovia.
Raamattu sanoo myös: "Ja hän on istuva Jumalan, kaikkivaltiaan oikealla puolella, ja on sieltä tuleva..."
Jos kerran isä, poika ja pyhä henki olisivat yksi ja sama niin KENEN OIKEALLA PUOLELLA Jeesus istuu? Istutko sinäkin usein itsesi oikealla (tai vasemmalla puolella?
Palataanko asiaan?Toi linkki jonka laitoit tohon kirjoitukseesi... Kokeileppa haulla kolmiyhteinen jumala tai jumala on kolmiyhteinen tai... niinpä niin, ei yhtään osumaa. Joten...
- katoaminen
kirjoitukseeni kirjoitti:
Toi linkki jonka laitoit tohon kirjoitukseesi... Kokeileppa haulla kolmiyhteinen jumala tai jumala on kolmiyhteinen tai... niinpä niin, ei yhtään osumaa. Joten...
Nimimerkki "tämänkin ymmärtää?". Mehän päästiin juuri vauhtiin, menikö kone jumiin vai muutenko mielenkiinto lopahti?
- käännyttäjistä
Täälläpä sinulle asiallista tietoa käännyttäjistä. Olehan varovainen.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/manipuli.html - halusit
saada vl:n "todistuksen" asiasta?
- tuonne
Melperi1 kirjoitti:
kohden avauksessa sanotaan niin? Avaaja kohdisti avauksensa kaikille palstalaisille.
Vihineenki palstalle jottai. Veikkaan jotta alta puolen tunnin viestisi sielä pyssyy. Meinaan ei kovin monta haukkusannaa kestä olla ku katuvaa pittiavaruutee.
tuonne kirjoitti:
Vihineenki palstalle jottai. Veikkaan jotta alta puolen tunnin viestisi sielä pyssyy. Meinaan ei kovin monta haukkusannaa kestä olla ku katuvaa pittiavaruutee.
Minulla on tällä palstalla paljon enemmän tuttuja ja samanmielisiä, joten minä viihdyn täällä. Toisaalta ei ole mitään syytä lähteä merta edemmäs kalaan. Tältä palstalta löytyy varsinainen HARHA-AARRE.
Melperi1 kirjoitti:
Minulla on tällä palstalla paljon enemmän tuttuja ja samanmielisiä, joten minä viihdyn täällä. Toisaalta ei ole mitään syytä lähteä merta edemmäs kalaan. Tältä palstalta löytyy varsinainen HARHA-AARRE.
kyllä säkin osaat "Tältä palstalta löytyy varsinainen HARHA-AARRE."
Armahtasit meitä sairaita kun saa maha kipeänä nautaa näille sun kommenteille
- riippuu siitä
Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
"Mitä käskyjä?" mies kysyi.
"Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
"Kaikkia niitä olen noudattanut", sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?"
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
Mutta kun nuorukainen kuuli nämä sanat, hän lähti surullisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."- vielä tätä kirjoitustasi
Tämä rikkaus on omaa väärää uskoa ja omavanhurskautta, joka ei kelpaa Isän edessä vimeisellä tuomiolla.Vain Jumalan valtakunnasta saarnataan eläväksi tekevää evankeliumia syntien anteeksisaamiseksi Herran Jeesuksen nimessä ja veressä.Tätä saarnaa kannattaa kunnella ja kaivata oman sielunsa pelastukseksi.Jumalan kansan kanssa matkaten olemme turvallisella taivastiellä.
- meille muille
vielä tätä kirjoitustasi kirjoitti:
Tämä rikkaus on omaa väärää uskoa ja omavanhurskautta, joka ei kelpaa Isän edessä vimeisellä tuomiolla.Vain Jumalan valtakunnasta saarnataan eläväksi tekevää evankeliumia syntien anteeksisaamiseksi Herran Jeesuksen nimessä ja veressä.Tätä saarnaa kannattaa kunnella ja kaivata oman sielunsa pelastukseksi.Jumalan kansan kanssa matkaten olemme turvallisella taivastiellä.
vielä sen, mikä on mielestäsi "jumalan kansa". Ja älä viitsi vaivautua selittämään mitään epämääräistä, kerro vaan mitä "seurakuntaa" edustat?
- Seppä Luttinen
että rauhanyhdistyksen polku ei taivastienä jatku. Niin paljon siellä opettavat asioita tahallaan väärin ja polttavat tupakkia.
- nuo kaikki;
Sinun taitaa olla vaikeaa saada siita mitaan selkoa. Ne ovat kiihkeita puolin ja toisin. Siella oli mm. yksi kayttokelpoinen ja yksinkertainen neuvo: mene sen rauhanyhdistyslaisen luokse, jonka kanssa vastikaan keskustelit ja keskustele lisaa. Ei se sulle mitaan pahaa sano eika varsinkaan mitaan pahaa tarkoita.
- Kerro meille
"mene sen rauhanyhdistyslaisen luokse, jonka kanssa vastikaan keskustelit ja keskustele lisaa."
menisi harhaoppisen luokse?
- Herraan Jeesukseen
Kyllä Jumala, sydäntentutkija, omansa tuntee. Usko Isään Jumalaan ja Herraan Jeesukseen Kristukseen vaikka kuka tahansa ihminen sanoisi sinulle, että sinulla ei ole oikeaa uskoa.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 10:1&rnd=1156773853176
--
26 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?
31 Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'."
32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 6:1&rnd=1156773113839
--
Jos joku sanoisi itselleni, ettei oma uskoni ole oikeaa, niin varmaan tulisin murheelliseksi, mutta silti luotan enenmmän Jumalaan kuin erehtyvään ihmiseen.
4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 14:1&rnd=1156774323000 - Marixette
Älä usko, usko lopettaa tutkimisen. Jeesus oli ehkä olemassa ja hänen kokemuksensa hienous oli siinä, että se oli omakohtainen. Se mitä on jäljellä, on monenmoisten kirkonmiesten kirjoittama ja muokkaama oppi.
Ole valona itsellesi. Jos haluat kokea jotain pyhää, mene mieluummin metsään kuin temppeliin. ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit eivätkä henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat, ei korkeus eikä syvyys eikä mikään muu luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Room.8:38-39
Pysykää siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni opetuksista, jotka olette saaneet puheestamme tai kirjeestämme. Itse Herramme Jeesus Kristus ja Jumala, Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossaan antanut meille ikuisen lohdutuksen ja hyvän toivon, lohduttakoon sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikissa hyvissä teoissa ja puheissa. 2 Tess.2:15-17
Usko Jeesukseen riittää. Jos sinulla ei ole seurakuntayhteyttä, niin pyydä Isältä. Hän osoittaa sinulle, minne mennä.- ................
Voit pitää lujan uskon Kristukseen ja kuunnella tytön neuvoja. Kehottaisin sua tutustumaan rauhanyhdistyksen toimintaan. tää nettipalsta ei oo kovin hyvä tällästen asioitten kysymiseen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431649
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111551Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va281179Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931121- 83951
- 74921
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351913- 61788
- 49761
- 50756