kukaan? Outo sana tuli vastaan sanaristikossa, eikä googlestakaan ole apua...
Mikä on vuohikas???
9
1892
Vastaukset
- Lpolku
Vuohikkaat jalassa paarustetaan joissakin vanhoissa teksteissä.... en tiedä laadusta sen tarkemmin.
- Pirre*
ihmiselläkin ole vuohiset - hmmmm...>:o/ vai oliko ne vain hevosella??
- Sharon C
on parkittu vuohennahka, ja varmaan myös siitä valmistettu jalkine.
- Tankavaari
Vuohikas=vuohen nahka=sauro=pukikas
- Ahkera tiskaaja
tuo Nykysuomen sanakirja kertoi.
Nauratti vain nuo saurot ja pukkikkaat! :)
- Tankavaari
Sanakirjoista on hyötyä moniin asioihin. En harrasta ristikoita enkä tunne olevani mikään kielimies muutenkaan, mutta sanat kiinostavat. Olen tullut hankkineeksi kaikennäköisiä ja -kielisiä sanakirjoja pelkästään harrastuksena.
- kyselijä
saattaisi sopia, tarkistan illalla kotona. Kiitos vastaajille! Tyhmä olin, kun en huomannut hyllystäni sanakirjaa etsiä, netistä vain katselin...
- Metusalem
hevosen jalan osa. ennen kaviota.
- kyselijä
kuullut em. kohtaa hevosen jalassa sanottavan vuohiseksi. Lienee eri murteissa eri muotoja samalla sanalle. Se sauro sitten sopi ristikkoon! Kiitos vielä kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.525778Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652723Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181844- 1461785
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341662Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181620- 1021447
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281430Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411186Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163