elikkäs olen 13 vuotias tyttö, ja ajattelin kysäistä että miten teidän tämän ikäiset lapset menee nukkumaan, äitini käskee mut jo nukkumaan 21.00 mutta en mä saa unta niin aikasin mä nukahan vasta 23.00 maissa! en mä saa unta, oon kamppaillut tämän kanssa jo monta vuotta, en mä tarvitse kuin 8 tuntia unta. en mä ole väsynyt opiskelut sujuu mainiosti! mites teillä?
nukkumaanmeno ajat!
20
2521
Vastaukset
- make
mä meen yleensä nukkuu joskus 10 tai puol yheltätoista 9 on kyl vähän aikasin
- tälläinen
tänäänkin jää kaikki mahtavat ohjelmat väliin! kun pitää mennä nukkumaan, että jaksaa opiskella :D mutta kait sen kestän kuusitoista vuotiaana lähden himasta pois, opiskelemaan poriin tai turkuun, tarvallisuus alan painotteiseen ammattikouluun! pois mutsin valvovien silmien alta! :)
- tilutlili
tälläinen kirjoitti:
tänäänkin jää kaikki mahtavat ohjelmat väliin! kun pitää mennä nukkumaan, että jaksaa opiskella :D mutta kait sen kestän kuusitoista vuotiaana lähden himasta pois, opiskelemaan poriin tai turkuun, tarvallisuus alan painotteiseen ammattikouluun! pois mutsin valvovien silmien alta! :)
nukkumaan menemiset,kun tulee mahtavaa ohjelmaa! Kovin on pienet ympyrät sulla,jos telkkariohjelmat on hyviä....osta kirja.
- tälläinen
tilutlili kirjoitti:
nukkumaan menemiset,kun tulee mahtavaa ohjelmaa! Kovin on pienet ympyrät sulla,jos telkkariohjelmat on hyviä....osta kirja.
C.S.I New York,C.S.I,,,, ne tulisi, tai no tuli!
vaikka et heti unta saisikaan, niin on hyvä rauhoittua ennen varsinaista nukahtamista. Meillä poika 12v. nukahtaa kuin tatti klo 21-22. Nuorempi tyttö tahtoo aina pyöriä iltaisin sängyssään pitkään ennen kuin nukahtaa. Oli vauvanakin ihan samanlainen :D
- tälläinen omituinen!
juuh, mutta pitääkös mun mennä vielä ysilläkin ysiltä nukkuu? huoh.... voi kun olisin jo 16 vuotta :)
tälläinen omituinen! kirjoitti:
juuh, mutta pitääkös mun mennä vielä ysilläkin ysiltä nukkuu? huoh.... voi kun olisin jo 16 vuotta :)
viisaana vanhempana joustaa asioissa kypsyytesi mukaisesti. Hän on kasvattanut sinut vauvasta saakka ja siksi tuntee sinut parhaiten, kaikki sinun yksilölliset tarpeesi. Riittävä yöuni pitää terveenä ja KAUNIINA! Valvotut yöt näkyvät myös nuorten kasvoilta, eivätkä silmäpussit kaunista ketään...Kuule, kerkiää sitä vähän vanhempanakin itsenäistymään ja kantamaan vastuuta. Itselläni kokemusta on jo yli 20v...Nauti tästä päivästä ja kaikista palveluista, joita saat lapsuudenkodissasi. Rutista vaikka joskus äitiäsi ja kiitä häntä. Varmasti ilahtuu! Itselläsikin on hyvä mieli mennä nukkumaan!
- amba
tälläinen omituinen! kirjoitti:
Meillä 16v ja 14 v. urheilijat. Nukkumaan mennään klo 21-23 riippuen menneen päivän tapahtumista.
Ei ole koskaan ollut vaikeuksia herätä aamuisin. Nyt 16v opiskelija tyttö joutuu lähtemään kotoa jo klo 6.50.. - pitää mennä
purje kirjoitti:
viisaana vanhempana joustaa asioissa kypsyytesi mukaisesti. Hän on kasvattanut sinut vauvasta saakka ja siksi tuntee sinut parhaiten, kaikki sinun yksilölliset tarpeesi. Riittävä yöuni pitää terveenä ja KAUNIINA! Valvotut yöt näkyvät myös nuorten kasvoilta, eivätkä silmäpussit kaunista ketään...Kuule, kerkiää sitä vähän vanhempanakin itsenäistymään ja kantamaan vastuuta. Itselläni kokemusta on jo yli 20v...Nauti tästä päivästä ja kaikista palveluista, joita saat lapsuudenkodissasi. Rutista vaikka joskus äitiäsi ja kiitä häntä. Varmasti ilahtuu! Itselläsikin on hyvä mieli mennä nukkumaan!
silloin kun nukuttaa, sitä on ihan turha kenenkään pakottaa. Jokaisella ihmisellä on erilainen unen tarve. Jotkut tarttee pitkät ja säännölliset unet jotkut taas valvovat ja nukkuvat sellaisissa ryöpyissä kellon ympäri. Uni on niin yksilollistä, ei kukaan voi sanoa paljonko sitä kukakin tarvitsee. Suositukset on suosituksia, käytäntö on sitten ihan eri asia.Itse olen ryöppynukkuja ollut koko ikäni, en voisi kuvitellakkaan muullainen olevani. Nukun silloin kun nukuttaa, tämä tahti on minulle paras.
- äitee +4
turhahan siellä pedissä on piehtaroida. Koitappa sopia että saat lukea vaikka kymmeneen asti kirjaa niin aika kuluu nopeammin unta odotellessa.
Meillä kyllä tuossa iässä saa valvoa kymmeneen ja sitten lukea oman tahdon mukaan miten uni kullakin riittää. Tuosta 8h unesta kyllä kannattaa pitää kiinni jotta kasvat.. - poika 13
joo elikkä ite käyn aina nukkumaan joskus 22-22.30
- äiti + 5
Aika moni ikäisesi kaipaa unta enemmän kuin 8 tuntia.
Mihin aikaan heräät aamulla? Onko vaikeata nousta sängystä ylös?
Lue illalla jotakin, niin pian tulee uni silmään.
Parastasi äitisi vaan tarkoittaa :)
- tarpeeksi
Unta tarvitset vähintään sen 8 tuntia, mieluiten 10. Ajattele, jos äitisi pistäisi sinut sänkyyn vasta klo 23, milloin sitten nukahtaisit, yhdeltä? Ennen nukkumaanmenoa tarvitsee sen rauhoittumisajan, toisilla se on puoli tuntia, toisilla monta tuntia.
- 555777
noin aikasin?
jumalauta kolmen vanhat menee yhkesän aikaan.
ite meen,10.30- 0.00
toi on aika aikasin.
ja mää meen joka päivä 8.00 kouluun..
- blondi-72hki
tytöt menevät nukkumaan noin klo 22 mutta joskus teen poikkeuksen ja annan valvoa klo 23 asti.
Hyvin heräävät aamuisin eikä tuo aika ole ainakaan meillä vaikuttanut likkojen uneliaisuuteen vaan ovat prteitä tyttöjä ja erittäin hyviä koulussa eli kouluvireyteen se ei oo vaikuttanut. - tuuti
on aika hyvä keino tarkkailla sitä nukkumistaan itsekin niin, että jos olet aamulla tosi väsynyt tai jos jo päivällä alkaa nukuttaa hirveästi niin olet kyllä mennyt liian myöhään nukkumaan, sitten vaan yrittää pikkuhiljaa saada vähän aikaisemmin illalla unesta kiinni että ehtis nukkuu tarpeeksi;yrittää voi ainakin jos näin onnistuis
minun 12- ja 13- vuotiaat menee ihan itse nukkumaan un väsyttää, se vaihtelee vähän senkin mukaan mikä aamu heillä on mutta yleensä siinä 10 mennessä jo nukkuvat ja 16-vuotias ei sitten mene millään ajoissa nukkumaan ja on aina väsynyt ja pahantuulinen;mikään konsti ei ole vielä auttanut että uni tulisi illalla aikaisemmin, en tiedä mitä vielä keksisi - teini 15v
Kyllä 21 on aika aikanen ite menin nukkuu 13 v joskus 22 -23 ja unta sain vast joskus 1 yöllä oon aina ollu huono menee nukkumaan aikasin koska jos meen sänkyy aikasin niin saan vast tosi myöhää unta kosk mun pitää kuluttaa aina kaikki energia pois ennen nukkumista.
- uassH0le
22-24
- gfdnf
13v meen nukkuu 24-02 ja herään 04-06 ku pitää käydä suihkus aamusin, pakkomielle :)
Viikonloppusin nukun yöllä jonku 15 tuntia - äiti 34
Halutkos sen takia vanhempien valvovien silmien alta pois toiseen kaupunkiin, jotta pääset pitää poikien kans hauskaa vällyjen välis? Uskoisin et se on perimmäisin syy!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501819
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121691Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va331363Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1941177- 921151
- 761046
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta352974- 62849
- 49811
- 50806