Pojalle ajateltu nimeksi Jaime Luka Misael. Mitäs pidätte?
Kastajaisiin enää vähän aikaa ja nyt on alkanut epäilyttää, onko nimi liian erikoinen? Emme kuitenkaan halua pojan joutuvan sitä selittelemään.
Jaime
100
5420
Vastaukset
- joku provo?
Kuinka Jaime laisutaan? Haime vai Jaime? Ihan liian erikoinen suomalaislapselle. Luka menee, mutta Misael? Mikä se on? Mikael on Mikael! Misael on kuin joku kirjoitusvirheinen nimi. Jos ette halua, että lapsenne tarvitse selittää nimeään, on tämä kokonaisuus sellainen, jota EI kannata tosiaankaan antaa.
Huoh. Toivottovasti ette ole toisisanne.- Liisa-Maria
Nimi on Raamatusta Danielin kirjasta, jossa esiintyy kolme pyhää nuorukaista Hananja, Asarja ja Misael eli Sadrak, Mesak ja Abed-Nego, jotka heitetään tuliseen pätsiin, koska he kieltäytyvät palvomasta kuningas Nebukadnesarin kultaista kuvapatsasta. Tuli ei kuitenkaan polta heitä.
Epäilyttävin näistä kolmesta nimestä on tuo Jaime. Mitenkähän ap aikoo sen ääntää? Voi olla, ettei Jaime-nimi edes mene läpi rekisterivirastossa, sillä se voidaan katsoa ns kielenvastaiseksi nimeksi. Etunimilaki kieltää kielenvastaiset nimet. - Isomake
Lauri Janne Mikael suomeksi./ Laars Jone Mchael. tai sinne päin ....??
- selma1
Jos kyse ei ole espanjalaislapsesta, nimi on HIRVEÄ!
- Jaimito
olisi suomalaiselle lapselle parempi antaa Jaakko (=Jaime)?
Misael on muuten heprean kielinen nimi, Raamatussakin esiintyvä. - greetta
joutuu varmasti selittelemään. jaime???? kuulostaa noin lausuttuna todella kummalliselta. luka menettelee, mutta ei sekään ole suosikkeja, kumman töksähtävä. misael? väännös mikaelista vai mikä lie? miettikääs vielä.
- Gil
En itsekään tiedä, kuinka tuo tulisi lausua. Heme? Haime? Espanjalainen nimi, joka mielestäni kertakaikkiaan _ei vain sovi Suomeen_!
Vieras, vieras ja vielä kerran vieras!
Jo Luka Misaelia saa selitellä "Joo, on todellakin MiSael eikä Mikael. Luka kirjoitetaan K:lla.", jättäisin ilman muuta tuon tökerön Hemen pois (tai sitten kirjoittaisin nimen Heme Luka Misael. Hemestä tosin tulee mieleen hemofilia, hemoglobiini ja Hemohes.
Eli vastaus alkuperäiseen kysymykseen: ON liian vieras. Älkää laittako, ellei väh. 1/2 suvusta täysin espanjan/portugalinkielisiä. - ninnukka
Jamie? Lempinimi olisi hyvin Jami...Jaime on ranskaa ja tarkoittaa rakastaa.
- ZiZi
ollaan pöllöjä???
Nous nous aimons pas....ninnukka.
Je t´aime pas.
Niin missäpä se Jaime, Jamie tai verbi "aimer" ranskaksi? - tarkoittaa
ZiZi kirjoitti:
ollaan pöllöjä???
Nous nous aimons pas....ninnukka.
Je t´aime pas.
Niin missäpä se Jaime, Jamie tai verbi "aimer" ranskaksi?rakastaa!
Jaime
French for I love you. A boy or girl's name.
The boy's and girl's name Jaime is of Spanish origin. Variant of James (Hebrew) "he who supplants." "J'aime" is the French expression for "I love." Also used in modern times as a respelling of Jamie,
Ja on Espanjassa miehen nimi
Origin
Spanish
Meaning
Form of James. one who supplants.
tarkoittaa kirjoitti:
rakastaa!
Jaime
The boy's and girl's name Jaime is of Spanish origin. Variant of James (Hebrew) "he who supplants." "J'aime" is the French expression for "I love." Also used in modern times as a respelling of Jamie,
Origin
Spanish
Meaning
Malemiehen nimi...vahingossa tuli tuo viimenen.
- moi aussi, non plus
tarkoittaa kirjoitti:
rakastaa!
Jaime
Origin
Spanish
Meaning
Malesinä vaan netistä kopiointia... englanniksi.
J´aime = rakastan. (Je t´aime = minä rakastan sinua).
Jaime = esp. miehen nimi. Suomeksi Jaakko. - toihan oli
moi aussi, non plus kirjoitti:
sinä vaan netistä kopiointia... englanniksi.
J´aime = rakastan. (Je t´aime = minä rakastan sinua).
Jaime = esp. miehen nimi. Suomeksi Jaakko.juuri sama mitä kirjoitin! Itse olen lukenut Ranskaa koulussa joten tiedän että J'aime tarkoittaa rakastaa ja Je t'aime Rakastan sinua! Mutta kiitos selvennyksestä!
- Täti
Minusta ihan OK nimi. Olen ehdotellutkin monasti Jaimea-nimeä. koska tunnenkin (tai tiedän..) kaksi Jaime; toinen jo lähelle 50-vuotias, ja toinen on nuori poika.
Heidän nimensä lausutaan niin kuin kirjoitetaankin, enkä ole koskaan kuullut kenenkään ihmettelevän heidän nimeään.
Eihän Jaime -nimen lausumisessa ole mitään vaikeaa :)
Vrk:n mukaan Suomessa on 69 Jaime -nimistä miestä, joista 6 on saanut nimensä vuosina 2000-2006.- ääntäminen
Mä ainakin äännän heti [haime], kun luen nimen Jaime. On espanjalainen tai portugalilainen nimi.
Tulee varmana ongelmia!
Mutta eihän sitä tarvitse sanoa kuin kerran kullekin ihmiselle, että miten äännetään, jos ääntämisen kanssa on ongelmia. Sen jälkeen tietävät ja nimi tulee tutuksi siinä asussa.
Ehkä kuitenkin harkitsisin vielä... Joko etunimi ei-kummallinen tai sitten toiset nimet vähän helpommiksi. Ei tarvitsisi jokaista nimeä selitellä...
Hei ap.,
voitko kertoa, miten ajattelit ääntää? - Täti
ääntäminen kirjoitti:
Mä ainakin äännän heti [haime], kun luen nimen Jaime. On espanjalainen tai portugalilainen nimi.
Tulee varmana ongelmia!
Mutta eihän sitä tarvitse sanoa kuin kerran kullekin ihmiselle, että miten äännetään, jos ääntämisen kanssa on ongelmia. Sen jälkeen tietävät ja nimi tulee tutuksi siinä asussa.
Ehkä kuitenkin harkitsisin vielä... Joko etunimi ei-kummallinen tai sitten toiset nimet vähän helpommiksi. Ei tarvitsisi jokaista nimeä selitellä...
Hei ap.,
voitko kertoa, miten ajattelit ääntää?Minä tosiaan KUULIN tämän nimen ensin (en siis nähnyt kirjoitettuna), enkä silloinkaan yhtään epäillyt kirjoitusasua - ei tullut edes mieleen, että se kirjoitettaisiin jotenkin muulla tavoin.
Ehkä olen niin tottunut tuohon nimeen, ettei se minua millän lailla hetkauta. Ja ihan hyvältä se minusta kuulostaa. - Isomake
Jamie Hyneman Tunnettu näytteliä TV sarjasta , pitää Paskeria rillit ja partaa.
Mutta Jamie nimellä löytyy hyvin ns nekatiivisiä Nais persoonia etten suoraan suosittele. toi alkuperäinen on "Myytin Murtajan Jamie" mitä tarkoitin ne muut saate hakee itse etten loukkaa kenenkään tunteita.
- kirsi80
Jaimen aiomme ääntää Jaime, ei Haime tai muuta vastaavaa. Ja Misael on mieheni toinen nimi, joten poika sen tulee saamaan. Luka ei nyt ole vielä niin varma. Ja harvoinhan niitä toisia nimiä tarvitsee...
Mutta onko Jaime Suomessa kaikille muille paitsi yhdelle noin erikoinen? Itse tunnen/tiedän kaksi Jaimea eikä ole koskaan tullut mieleen, että nimi olisi kauhean erikoinen, harvinainen kylläkin. Hiukan yllätti tämä palaute... Varsinkin tuon ääntämyksen suhteen!
Ja Jamie on ihan eri asia kuin Jaime... Sen itse ääntäisin englantilaisittain "Zeimi". Ja jos kutsuisi Jamiksi, miksi antaa nimeksi Jamie...- niin annat sen
Jos tykkäät nimestä ja olet valmis vähän selittämään ääntämistä aina silloin tällöin (tai useammin, huu nous?), niin annat sen nimen ja sillä sipuli.
Kyselit mielipiteitä ja sait niitä.
Varaudu ääntämisen korjaamiseen tai kyselyihin.
Ihan hyväntahtoisia ihmiset yleensä ovat, kun lausumisapua kysyvät! Ja paskiaisia löytyy aina, niille ei voi mitään.
Moni nimi on sellainen, että sen joutuu selittämään! Esim. ihan suomalaiset Maria ja Marja menee helposti sekaisin. Ja Nea vai Neea ym. Yhdysnimistä kysytään aina väliviivalla vai ei.
Ihan oma ratkaisusi. Lähipiiri tottuu nimeen nopeasti ja muutkin oppivat sen.
Mielipiteitä on monia. Sen kanssa pitää vaan elää.
Mä en antaisi nimeä, jonka kansainvälinen/alkuperäinen ääntäminen on noin hankala. En kyllä antaisi edes Jessicaa, Jenniferiä ym.
Mut siis itse päätät. - kirsi80
niin annat sen kirjoitti:
Jos tykkäät nimestä ja olet valmis vähän selittämään ääntämistä aina silloin tällöin (tai useammin, huu nous?), niin annat sen nimen ja sillä sipuli.
Kyselit mielipiteitä ja sait niitä.
Varaudu ääntämisen korjaamiseen tai kyselyihin.
Ihan hyväntahtoisia ihmiset yleensä ovat, kun lausumisapua kysyvät! Ja paskiaisia löytyy aina, niille ei voi mitään.
Moni nimi on sellainen, että sen joutuu selittämään! Esim. ihan suomalaiset Maria ja Marja menee helposti sekaisin. Ja Nea vai Neea ym. Yhdysnimistä kysytään aina väliviivalla vai ei.
Ihan oma ratkaisusi. Lähipiiri tottuu nimeen nopeasti ja muutkin oppivat sen.
Mielipiteitä on monia. Sen kanssa pitää vaan elää.
Mä en antaisi nimeä, jonka kansainvälinen/alkuperäinen ääntäminen on noin hankala. En kyllä antaisi edes Jessicaa, Jenniferiä ym.
Mut siis itse päätät.Toki me mieheni kanssa itse päätämme poikamme nimen, mutta halusimme vain kuulla muidenkin mielipiteitä nimestä. Ja kaikenlaiset mielipiteet toki otetaan vastaan! Sitä en lupaa, että ne vaikuttaisivat:)
Jossain vaiheessa mietimme nimeksi Jirkoa, mutta kyllä Jaime on mielestämme kauniimpi. Lukan tilalle on mietitty Nooaa...
Tiedän, että nimeä joskus varmasti joutuu selventämään, mutta en usko että esim. kirjoitusasun kanssa tulee ongelmia. Jos joku sanoo Jaime, niin kai nyt ihmiset tajuavat miten se kirjoitetaan... - lapsi on lahja
kirsi80 kirjoitti:
Toki me mieheni kanssa itse päätämme poikamme nimen, mutta halusimme vain kuulla muidenkin mielipiteitä nimestä. Ja kaikenlaiset mielipiteet toki otetaan vastaan! Sitä en lupaa, että ne vaikuttaisivat:)
Jossain vaiheessa mietimme nimeksi Jirkoa, mutta kyllä Jaime on mielestämme kauniimpi. Lukan tilalle on mietitty Nooaa...
Tiedän, että nimeä joskus varmasti joutuu selventämään, mutta en usko että esim. kirjoitusasun kanssa tulee ongelmia. Jos joku sanoo Jaime, niin kai nyt ihmiset tajuavat miten se kirjoitetaan...Taas näitä erikoisuudentavoittelijoita. Jaime ja Jirko, niinpä niin. Epäviehättäviä kumpainenkin.
- kirsi80
lapsi on lahja kirjoitti:
Taas näitä erikoisuudentavoittelijoita. Jaime ja Jirko, niinpä niin. Epäviehättäviä kumpainenkin.
En pidä itseäni erikoisuuden tavoittelijana, en vain pidä perinteisistä Kalle, Matti yms nimistä, enkä myöskään nykyään niin suosituista Nikosta, Eetusta yms yms. Eikä pidä myöskään miehenikään, jonka omakaan nimi ei ole kaikkein perinteisimpiä suomalaisia nimiä.
Alkuperäinen kysymykseni olikin, onko Jaime LIIAN erikoinen suomalaiseen suuhun, ei se kuinka ruma yms nimi on. Onko siis suomalaisen vaikea tottua, ääntää yms Jaime nimi? - chiquitin
kirsi80 kirjoitti:
En pidä itseäni erikoisuuden tavoittelijana, en vain pidä perinteisistä Kalle, Matti yms nimistä, enkä myöskään nykyään niin suosituista Nikosta, Eetusta yms yms. Eikä pidä myöskään miehenikään, jonka omakaan nimi ei ole kaikkein perinteisimpiä suomalaisia nimiä.
Alkuperäinen kysymykseni olikin, onko Jaime LIIAN erikoinen suomalaiseen suuhun, ei se kuinka ruma yms nimi on. Onko siis suomalaisen vaikea tottua, ääntää yms Jaime nimi?on se nimi, jota Espanjassa käytetään Kallen sijasta... eli Kalle vitseissä on Jaime = pikkuKalle=Jaimito. Olettavasti sinä ja miehesi ette ymmärrä espanja kieltä. Jaime = diminutiivimuoto = Jaimito.
Suomalainen ei todellakaan osaa ääntää "Haimea" oikein! - kysymykseesi
kirsi80 kirjoitti:
Alkuperäinen kysymykseni olikin, onko Jaime LIIAN erikoinen suomalaiseen suuhun, ei se kuinka ruma yms nimi on. Onko siis suomalaisen vaikea tottua, ääntää yms Jaime nimi?on liian erikoinen. ja vaikket pidä itseäsi erikoisuuden tavoittelijana, sinusta saa sellaisen kuvan. ja minua inhottaa kun erikoisuutta tavoitellaan LAPSEN nimen kautta.
nimiä on maailma pullollaan, myös muita kuin niitä perinteisiä matteja ja suosittuja nikoja.
jaime kuulostaa liian oudolta ja kaiken huipuksi rumalta. - Isomake
lapsi on lahja kirjoitti:
Taas näitä erikoisuudentavoittelijoita. Jaime ja Jirko, niinpä niin. Epäviehättäviä kumpainenkin.
Toki päätätte.ja pojalla on nimikin jo ,mutta tiedän että moni katselee täältäkin osviitaa.
Suomalainen poika . RAUNI OLAVI PEllervo ,laiton tohon väliin ton Juhanin tai olavin niin poika voi itse käyttää sitten puhuttelu nimenä mitä haluaa Kalevin Mahdolluksuuksia on . NE on supi SUOMALAISIA nimiä matit maalla miehiä Jusseja on metsätkin täys. Miettikää muut ettei esim merkitsi tule tytön etunimeksi Miinaa jos sukunimi on riipinen. jos vaikka kaunokirjoituksessa jää II:n pilkut pois.
- mielenikään
antaa espanjalaisnimeä lapselle, jolla ei ole mitään siteitä maahan. En ymmärrä tällaista erikoisuudentavoitelua, lapsihan saa aina selittää nimeään. Minun ei myöskään tulisi mieleenikään että selausutaan todella Jaime. Ei kuulosta kauniilta ja aiheuttaa hämminkiä.
- että..
Minä en pidä Jaimea outona.
Sellaisille aikuisille Jaime saattaa olla outo, jotka eivät ole aikaisemmin kuulleet ko. nimeä.
Kun lapset leikkiessään pihalla kuulevat Jaime-nimen, niin en usko kenenkään oudoksuvan sitä. Pienimmät lapset kun eivät osaa kirjoittaakaan, niin sitäkään asiaa he tuskin pohtivat.
Tässäkin vanhempien suhtautuminen ko. nimeen vaikuttaa lasten suhtautumiseen.
Jos nimi on suomalaisella lapsella, niin silloin se kirjoitetaan samoin kuin sanotaan.- pidäkään
se on vain yksi nimi muiden rumien joukossa... Todella ruma nimi.
- saman lailla
kun JAMIE! Eli Zeimi! Jaime Presslykin jausutaan Zaime. Ja jos lapsesi ikinä menee ulkomaille, hänen nimensä tullaan lausumaan kuten Jamie. Katsoppas nyt Jai(Zei)me(mi). Joten Jaime on IHAN sama kuin JAMIE! Jos siis annatte nimeksi Jaime, teidän tulee lausua se kuten pitääkin, eli Zeimi!
- että jos
mietit ääntämistä niin Jamie eroaa Jaimesta vain niin että Jamie tavutetaan erilailla (Ja(zei) mie(mi) ja Jaime (Jai(Zei) me(mi). Joten sama nimi on, eri kirjoitusasu!
- sekavaa
että jos kirjoitti:
mietit ääntämistä niin Jamie eroaa Jaimesta vain niin että Jamie tavutetaan erilailla (Ja(zei) mie(mi) ja Jaime (Jai(Zei) me(mi). Joten sama nimi on, eri kirjoitusasu!
jo nyt, vaikka lapsi ei ole vielä saanut Jaimea nimekseen :-)
- jos ei osata
Varmaan englantia puhuva ääntää noin, jos ei osaa espanjaa tms. tai jos ei tunne nimen alkuperää.
Mutten kyllä äännetään h-alkuisena niin kuin Jose eli hose.
Mutta eihän englantia puhuvat osaa ääntää monia muitakaan suomalaisia nimiä oikein...
Mitä väliä!
Mutta kun suomalaisetkaan eivät osaa ehkä päättää äännetäänkö Jaime h:lla vai j:llä.... - Isomake
jos ei osata kirjoitti:
Varmaan englantia puhuva ääntää noin, jos ei osaa espanjaa tms. tai jos ei tunne nimen alkuperää.
Mutten kyllä äännetään h-alkuisena niin kuin Jose eli hose.
Mutta eihän englantia puhuvat osaa ääntää monia muitakaan suomalaisia nimiä oikein...
Mitä väliä!
Mutta kun suomalaisetkaan eivät osaa ehkä päättää äännetäänkö Jaime h:lla vai j:llä....SUOMEN KIELI ON SIITÄ KUULUISA (JUKOPLIUT) ETTÄ SE ÄÄNTTÄHÄN JUST NIINKUIN KIRJUITETAHAN: piste.MUUTHEN PÖLJÄN ASEMAHAN EI OO ENÄTHÄN KÄYTÖSSÄ.
- mietteliäs.
Liian hankala nimi mielestäni...
Jaime liian erikoinen!
Luka ihan ok, mutta mietin miten sen ääntää? sanotaanko se niin kuin se kirjotetaan? siinä tilanteessa se kuulostaa keskeneräiseltä.
Misael, ihan ok, mutta ei kuulosta niinkään suomenkieliseltä nimeltä.
miksi ei Jami Lukas Mikael???
(Lukas sanotaan Luukas)- niin.
Suomessa on hyvin paljon erikoisempiakin nimiä kuin Jaime. Jos lausumista ihmetellään, niin aika moni saa selitellä nimen ääntämistä.
Eikö Josenkin "oikea" lausumistapa olisi Hose?
Silti kaikki Joset, jotka tunnen, lausutaan suomalaisittain, eli niin kuin kirjoitetaankin, siis Jose.
Nyt tuntuu siltä, että ne, jotka eivät pidä Jaime nimestä, ovat juuttuneet tuohon lausumiseen. Kun se suomalaisittain lausutaan, niin luulisi järkevän suomalaisen osaavan sen myös kirjoittaa. Tosin tuntuu olevan aika lailla noita hiukan tyhmempiäkin...
Jos nimi teitä, lapsen vanhemmat, miellyttää, niin älkää epäröikö laittaa sitä.
Jaime on paljon kauniimpi nimi kuin vaikka Luukas, jonka kirjoitusasua joutuu myös selittelemään.
Ja mitäs sitten - sitten vain selittää. No problem!
Mutta, makuasioitahan nämä ovat.
- Merrukka
Voit sen Jaimen laittaa pojan nimeksi mikäli sukunimi on myöskin erikoisempi. Jaime Virtanen, Nieminen...jne. tuntuisi koomiselta. Tiedän pojan, jonka nimi on Moses ja sitten sukunimi tuikitavallinen. On siinä pojalla ollut selittelemistä.
Ei nimi tosiaan miestä pahenna, se on vanha sanonta. Mieti vielä tarkkaan nimivalintaa, lapset saattavat tietyssä iässä olla hyvinkin tarkkoja esim. nimestä. - kirsi80
Mikä hirveä "riita" meidän pojan nimestä! Mutta mielipiteitä olen pyytänyt ja niitä myös saanut, joten se siitä.
Hiukan se ihmetyttää, kuinka paljon on takerruttu Jaimen ääntämiseen. Suomessa j on j, ei äännetä h:na, joten miksi Jaimen nimessä? Toki nimi on espanjalainen, mutta ei mielestäni suomalaisenkaan suuhun outo. Jaime siinä kuin Joona tai Jami, jota ehdotettiinkin.
Toki, jos poika lähtee ulkomaille, nimi äännetään eri tavalla, mutta hei haloo, kuinka monen suomalaisen nimi osataan ulkomailla OIKEIN ääntää? Ei minun ainakaan...
Ja Misael on ja pysyy. Mieheni on saanut tämän kauniin ja harvinaisen nimen toiseksi nimekseen, joten se myös tulee pojallemme.- varma...
että toi MISAEL ei tullut kirjoitusvirheenä, kuten kävi isäni veljelle? Minusta Mikael on nimi, MISAEL vain kirjoitusvirhe!
- te taidatte
varma... kirjoitti:
että toi MISAEL ei tullut kirjoitusvirheenä, kuten kävi isäni veljelle? Minusta Mikael on nimi, MISAEL vain kirjoitusvirhe!
myös olla niitä teinejä, jotka keksii kaiken maailman barbi-nimiä lapsilleen, kun ei tavalliset kelpaa. Muista että se et ole sinä joka Jaime nimeä käyttää vaan rakas lapsesi! Et sinä joudu nimeä selittelemään vaan lapsesi! Eikä sinulle nimestä naureta vaan lapsellesi! Mitä jos lapsesi menee Ranskaan vaihto-oppilaaksi, kaikki kutsuvan häntä "Minä rakastan sinua"...tai ottaa Ranskan koulussa aiheeksi!? Kyllä sinulla kelpaa, mutta poikasi saattaa hävetä nimeään! MIETTIKÄÄ HYVÄT IHMISET!!!!!
- Gil
varma... kirjoitti:
ei kirjoitusvirhe. Edempänä asiaa on jo puitukin.
Vrk tuntee 34 suomalaista Misaelia. Kirjoitusvirheitäkö kaikki? -Rohkenen epäillä.
Toisen kirjoittajan "likoittelu" on töykeää ja epäasiallista. - onpa
Gil kirjoitti:
Vrk tuntee 34 suomalaista Misaelia. Kirjoitusvirheitäkö kaikki? -Rohkenen epäillä.
Toisen kirjoittajan "likoittelu" on töykeää ja epäasiallista.todella paljon! 34!!! Woohooo! Voi todellakin olla kirjoitusvirheitä! 34 on todella pieni määrä! Misael on kirjoitusvirheinen Mikael tai pienen lapsen sanoma Mikael!
- kirjoittaja on
Gil kirjoitti:
Toisen kirjoittajan "likoittelu" on töykeää ja epäasiallista.kyllä oikeassa, että jos pappi on kuullut väärin tai tehnyt kirjoitusvirheen, tuli ennen lapselle "väärä" nimi. Näitä on yksi meidänkin suvussa. Miehen nimestä jäi yksi kirjain pois ja tulokseksi tuli naisen nimi. On toisena nimenä, joten ei haitta, eikä sitä koskaan ole muutettu.
Minunkin korvaani Misael kalskahtaa kirjoitusvirheenä. Jaimestä en pidä laisinkaan, ainakaan suomeksi lausuttuna. Kuulostaa rumalta. - että misael
kirjoittaja on kirjoitti:
kyllä oikeassa, että jos pappi on kuullut väärin tai tehnyt kirjoitusvirheen, tuli ennen lapselle "väärä" nimi. Näitä on yksi meidänkin suvussa. Miehen nimestä jäi yksi kirjain pois ja tulokseksi tuli naisen nimi. On toisena nimenä, joten ei haitta, eikä sitä koskaan ole muutettu.
Minunkin korvaani Misael kalskahtaa kirjoitusvirheenä. Jaimestä en pidä laisinkaan, ainakaan suomeksi lausuttuna. Kuulostaa rumalta.tulee venäjän mihaelin lausumisesta. Tuntuu tosiaan virheelliseltä nimeltä.
- Gil
onpa kirjoitti:
todella paljon! 34!!! Woohooo! Voi todellakin olla kirjoitusvirheitä! 34 on todella pieni määrä! Misael on kirjoitusvirheinen Mikael tai pienen lapsen sanoma Mikael!
on aikaihmiseltä todellakin paljon ja riittäisi hyvin syyksi apukouluun passittamiselle.
En intä asiasta enempää. - sattuu.
Gil kirjoitti:
on aikaihmiseltä todellakin paljon ja riittäisi hyvin syyksi apukouluun passittamiselle.
En intä asiasta enempää.Voipi sattua jopa 34 kertaa! Suomessa on yli 5 miljoonaa ihmistä, kaikilla on nimi, 34 ei ole paljoakaan. Eri kaupungeissa on voinut virheet tapahtua, hyvinkin mahdollista!
Uskon myös että esim nimet Mia, Tia, Lisa, Nea jne. voipi olla usein kirjoitettu kahdella vokaalilla vahingossa....NIITÄ SATTUU!!! - vst
että misael kirjoitti:
tulee venäjän mihaelin lausumisesta. Tuntuu tosiaan virheelliseltä nimeltä.
Misael-nimisiä poikia on Yhdysvalloissakin:
http://www.thenamemachine.com/baby-names-boys/Misael.html
PS: Toivottavasti kirjoitusvirhe ei oo levinny sinne asti. ;o) - tuo sivu
vst kirjoitti:
Misael-nimisiä poikia on Yhdysvalloissakin:
http://www.thenamemachine.com/baby-names-boys/Misael.html
PS: Toivottavasti kirjoitusvirhe ei oo levinny sinne asti. ;o)on BABY NAMES-sivu josta löytyy nimiä. Ei se tarkoita että Amerikassa niitä nimiä käytetään!
Learn some english next time! Cheers! - ei oppi ojaan...
tuo sivu kirjoitti:
on BABY NAMES-sivu josta löytyy nimiä. Ei se tarkoita että Amerikassa niitä nimiä käytetään!
Learn some english next time! Cheers!huutelet mielestäsi kovinkin älykkäästi! Ihmettelen kuitenkin, ettet ole osannut ottaa nimestä Misael selvää taitaen noin hyvää englantia. Yritäpä vaikka googlata, englanniksikin, ja huomaat nimen tulevan Raamatusta ja että ihan "Amerikassakin" heitä on!
Meitä on moneen junaan, osa jää jo asemalle... - there can be
ei oppi ojaan... kirjoitti:
huutelet mielestäsi kovinkin älykkäästi! Ihmettelen kuitenkin, ettet ole osannut ottaa nimestä Misael selvää taitaen noin hyvää englantia. Yritäpä vaikka googlata, englanniksikin, ja huomaat nimen tulevan Raamatusta ja että ihan "Amerikassakin" heitä on!
Meitä on moneen junaan, osa jää jo asemalle...Misaels in america! There's over 200 000 000 people there, DUH! What I was saying was that, the name site was only a name database for parents to look for names. It did not mean that there are people called Misael in america!
And also what I'm trying to say, is that 34 names, in over 5 million people, is like a needle in a hay stack, which means half of those names could be spelling mistakes. Someone might have heard someone else be called Misael and they've thought it's a nice name, but the truth is that the Misael was a mistake in the beginning! To my ear it is always a speling-mistake-name, no more than that and I am quite sure that people will ask you twice about it. Also Jaime is pronounced Tseimi just like James, Jamie etc, so giving Jaime as a first name means that parents are either from another country and that the name is pronounced Tseimi not Yaime(if you want it to sound like finnish J, you need to spell it Yaime in order to make it sound the way you want it)! - Gil
there can be kirjoitti:
Misaels in america! There's over 200 000 000 people there, DUH! What I was saying was that, the name site was only a name database for parents to look for names. It did not mean that there are people called Misael in america!
And also what I'm trying to say, is that 34 names, in over 5 million people, is like a needle in a hay stack, which means half of those names could be spelling mistakes. Someone might have heard someone else be called Misael and they've thought it's a nice name, but the truth is that the Misael was a mistake in the beginning! To my ear it is always a speling-mistake-name, no more than that and I am quite sure that people will ask you twice about it. Also Jaime is pronounced Tseimi just like James, Jamie etc, so giving Jaime as a first name means that parents are either from another country and that the name is pronounced Tseimi not Yaime(if you want it to sound like finnish J, you need to spell it Yaime in order to make it sound the way you want it)!kannattaa käyttää kappalejakoa. Tuollaisen tekstipökäleen lukeminen on versin raskasta, oli esityskieli sitten äidinkieli tai esperanto.
- for
Gil kirjoitti:
kannattaa käyttää kappalejakoa. Tuollaisen tekstipökäleen lukeminen on versin raskasta, oli esityskieli sitten äidinkieli tai esperanto.
unsophisticated people it might be a bit hard to read!
I am very sorry I did not make it very clear for you. My deepest apology.
I forgot that, Finnish people aren't very smart. - except
for kirjoitti:
I forgot that, Finnish people aren't very smart.for me of course =)
- Gil
for kirjoitti:
I forgot that, Finnish people aren't very smart.joka ei kappalejakoa osaa käyttää; ei se, joka äidinkielen perusasioita taitamattoman tekstin lukemisesta kärsii.
- accusator
there can be kirjoitti:
Misaels in america! There's over 200 000 000 people there, DUH! What I was saying was that, the name site was only a name database for parents to look for names. It did not mean that there are people called Misael in america!
And also what I'm trying to say, is that 34 names, in over 5 million people, is like a needle in a hay stack, which means half of those names could be spelling mistakes. Someone might have heard someone else be called Misael and they've thought it's a nice name, but the truth is that the Misael was a mistake in the beginning! To my ear it is always a speling-mistake-name, no more than that and I am quite sure that people will ask you twice about it. Also Jaime is pronounced Tseimi just like James, Jamie etc, so giving Jaime as a first name means that parents are either from another country and that the name is pronounced Tseimi not Yaime(if you want it to sound like finnish J, you need to spell it Yaime in order to make it sound the way you want it)!Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant!
P.S. Amerikka ei ole muuten sama kuin Yhdysvallat... - hmm......
Gil kirjoitti:
joka ei kappalejakoa osaa käyttää; ei se, joka äidinkielen perusasioita taitamattoman tekstin lukemisesta kärsii.
I did not know this was a school class. Sorry!
- kirsi80
Nyt siis tapellaan Misaelista. Loistavaa...
Misael on kyllä alunperin Raamatusta ja ainakin miehelleni on toiseksi nimeksi annettu ihan tarkoituksella Misael, ei Mikael joka on muuttunut Misaeliksi... Ja mielestäni todella kaunis nimi!
Ja Jaime on Jaime, ei zeimi, haime tai muuta vastaavaa. Emmekä aio muuttaa kirjoitusasua Yaimeksi... Siinä vasta selittää saisi! Ja myös tämä on mielestämme kaunis nimi.- hyvät
ihmiset sitten se Jaime Misael nimeksi!!! Mitä ihmettä tulette tänne kyselemään kun kerran jo tiedätte että annatte tuon nimen?? THE FACT IS, Jaime on sama kuin Jamie, halusitte tai ette! Jaime äännetään Tseimi, halusitte tai ette! Voin sanoa että mihin tahansa teidän pikku Jaime menee isompana ja hänen nimensä lukee listoissa, se luetaan Tseimi eikä Yaime! Kyllä luulisi sinun ikäsellä ihmisellä olevan sen verran tietoa nimistä ja ääntämisasuista ja kansainvälisyydestä, että ei lastaan tahallaan pilaisi älyttömillä englantilaisespanjalais nimillä!
- tetenkin
hyvät kirjoitti:
ihmiset sitten se Jaime Misael nimeksi!!! Mitä ihmettä tulette tänne kyselemään kun kerran jo tiedätte että annatte tuon nimen?? THE FACT IS, Jaime on sama kuin Jamie, halusitte tai ette! Jaime äännetään Tseimi, halusitte tai ette! Voin sanoa että mihin tahansa teidän pikku Jaime menee isompana ja hänen nimensä lukee listoissa, se luetaan Tseimi eikä Yaime! Kyllä luulisi sinun ikäsellä ihmisellä olevan sen verran tietoa nimistä ja ääntämisasuista ja kansainvälisyydestä, että ei lastaan tahallaan pilaisi älyttömillä englantilaisespanjalais nimillä!
Jos sukunimenne on ulkomaalainen ja/tai toinen vanhemmista englantilainen tai espanjalainen!
- kirsi80
hyvät kirjoitti:
Kyllä se on mukava kun täällä liikkuu aina niin kohteliaita ihmisiä!
Jos nyt aloittaisi siitä, että meidän vauvalle ei ole nimeä vielä annettu, joten emme myöskään ole 100% varmoja nimestä! Rakkaalle pojalle halutaan ihana ja kaunis nimi, siksi haluamme sitä tarkkaan miettiä ja myös muiden mielipiteitä siitä. Suvulta haluamme nimen pitää kuitenkin salassa, joten täällä on hyvä anonyyminä nimeä kysellä. Mutta se siitä.
Kuten jo mainitsin aiemmin, tunnen/tiedän itse kaksi Jaimea, joten nimi ei itselleni ole ollut läheskään niin outokuin täällä useimmille! Siksi sen itse heti lausuisin Jaime, en muulla tavalla.
Ja toki minulla on tietoa nimistä ja ääntämisasuista. Tuskin näin paljon miettisin, jos pojalleni Matti nimeksi aikoisin antaa.
Luulen kuitenkin, että ihmiset ovat niin fiksuja, että jos Jaimen ääntämisen kerran selittää, sen jälkeenpäin muistaa. Ja ehkä nimi yleistyy.
Nimivaihtoehdot ovat olleet Jaime Luka Misael ja Jaime Nooa Misael (onko mielestänne liian Raamatullinen?). Uutena mieleen on tullut Jaime Vili Misael. Mikä mielestänne sopii parhaiten? Ja mielellään ihan ASIALLISIA vastauksia...:) - teille...
kirsi80 kirjoitti:
Kyllä se on mukava kun täällä liikkuu aina niin kohteliaita ihmisiä!
Jos nyt aloittaisi siitä, että meidän vauvalle ei ole nimeä vielä annettu, joten emme myöskään ole 100% varmoja nimestä! Rakkaalle pojalle halutaan ihana ja kaunis nimi, siksi haluamme sitä tarkkaan miettiä ja myös muiden mielipiteitä siitä. Suvulta haluamme nimen pitää kuitenkin salassa, joten täällä on hyvä anonyyminä nimeä kysellä. Mutta se siitä.
Kuten jo mainitsin aiemmin, tunnen/tiedän itse kaksi Jaimea, joten nimi ei itselleni ole ollut läheskään niin outokuin täällä useimmille! Siksi sen itse heti lausuisin Jaime, en muulla tavalla.
Ja toki minulla on tietoa nimistä ja ääntämisasuista. Tuskin näin paljon miettisin, jos pojalleni Matti nimeksi aikoisin antaa.
Luulen kuitenkin, että ihmiset ovat niin fiksuja, että jos Jaimen ääntämisen kerran selittää, sen jälkeenpäin muistaa. Ja ehkä nimi yleistyy.
Nimivaihtoehdot ovat olleet Jaime Luka Misael ja Jaime Nooa Misael (onko mielestänne liian Raamatullinen?). Uutena mieleen on tullut Jaime Vili Misael. Mikä mielestänne sopii parhaiten? Ja mielellään ihan ASIALLISIA vastauksia...:)Tseimi nimestä!
- Hilkka (ilka)
kirjoittajaa on jo todennut Misaelin olevan Raamatusta!
Mitä Jaimeen tulee niin se on espanjalainen miehen nimi ja lausutaan Haime. Tuosta et pääse yli etkä ympäri!
Miksi antaa lapselleen nimiä, joita ei osata edes lausua? Aina silloin tällöin täälläkin kerrotaan supisuomalaisista Migueleistä (migel), Joseista (hosé), Juaneista (huan) ja nyt Jaimeista (haime).
Jos tälläisiin ulkomaalaisiin nimiin päätyy niin ei kannata suivaantua kommenteista, joita saat kysymykseesi!
Miten olisi antaa espanjalaiselle pojalle suomalainen nimi vaikka Kyösti (kiosti) ta Nyyrikki (niiriki)? Sama periaate, eikö vain? - kirsi80
Hilkka (ilka) kirjoitti:
kirjoittajaa on jo todennut Misaelin olevan Raamatusta!
Mitä Jaimeen tulee niin se on espanjalainen miehen nimi ja lausutaan Haime. Tuosta et pääse yli etkä ympäri!
Miksi antaa lapselleen nimiä, joita ei osata edes lausua? Aina silloin tällöin täälläkin kerrotaan supisuomalaisista Migueleistä (migel), Joseista (hosé), Juaneista (huan) ja nyt Jaimeista (haime).
Jos tälläisiin ulkomaalaisiin nimiin päätyy niin ei kannata suivaantua kommenteista, joita saat kysymykseesi!
Miten olisi antaa espanjalaiselle pojalle suomalainen nimi vaikka Kyösti (kiosti) ta Nyyrikki (niiriki)? Sama periaate, eikö vain?Tiedän monen sanoneen, että Misael on Raamatusta, toki tiedän. Mutta monet sen väittävät myös olleen kirjoitusvirhe, joten mieheni kohdalla vain asian korjasin, älä suutu...
Enkä myöskään suivaannu kommenteista, tärkein on se mitä itse ajattelemme. Kuitenkin suurin osa täällä olevista ihmisistä on aikuisia, joten odotan myös sen mukaisia kommentteja. En sitä, että Nyyrikistä tehdään Niiriki...
Ja sen verran haluaisin sanoa, että olemme Suomessa ja Suomessa nimet sanotaan niin kuin kirjoitetaan. Jaime on Haime Espanjassa, mutta me emme siellä ole. - ¡así de simple!
kirsi80 kirjoitti:
Tiedän monen sanoneen, että Misael on Raamatusta, toki tiedän. Mutta monet sen väittävät myös olleen kirjoitusvirhe, joten mieheni kohdalla vain asian korjasin, älä suutu...
Enkä myöskään suivaannu kommenteista, tärkein on se mitä itse ajattelemme. Kuitenkin suurin osa täällä olevista ihmisistä on aikuisia, joten odotan myös sen mukaisia kommentteja. En sitä, että Nyyrikistä tehdään Niiriki...
Ja sen verran haluaisin sanoa, että olemme Suomessa ja Suomessa nimet sanotaan niin kuin kirjoitetaan. Jaime on Haime Espanjassa, mutta me emme siellä ole.Ai että sinusta tuntuu lapselliselta kommentti Nyyrikki nimen lausunnasta?
Sitten olemmekin samaa mieltä!
Minustakin Jaime lausuttuna suomalaisittain on varsin typerä ja lapsellinen idea.
Maassa maan tavalla... ei Ni-irikia lapselle Espanjassa eikä Jaimea Suomessa.
Näinkin yksinkertaista se voisi olla! - hyvähyvä
kirsi80 kirjoitti:
Tiedän monen sanoneen, että Misael on Raamatusta, toki tiedän. Mutta monet sen väittävät myös olleen kirjoitusvirhe, joten mieheni kohdalla vain asian korjasin, älä suutu...
Ja sen verran haluaisin sanoa, että olemme Suomessa ja Suomessa nimet sanotaan niin kuin kirjoitetaan. Jaime on Haime Espanjassa, mutta me emme siellä ole.me siis todella olemme suomessa, emme espanjassa. mietimme nimiä suomalaisille lapsille. ja jos jaime herättää jo täällä netissä noin paljon intohimoja mitähän se tekee oikeassa elämässä.
minä jo perääntyisin ja valitsisin vaikka joona misaelin... - kanssasi***
hyvähyvä kirjoitti:
me siis todella olemme suomessa, emme espanjassa. mietimme nimiä suomalaisille lapsille. ja jos jaime herättää jo täällä netissä noin paljon intohimoja mitähän se tekee oikeassa elämässä.
minä jo perääntyisin ja valitsisin vaikka joona misaelin...:)))))
- merika
Mielestäni Jaime ei ole ollenkaan niin outo nimi kuin täällä on annettu ymmärtää! Itse tunne Jaimen, enkä ole koskaan pitänyt nimeä mitenkään outona. Eikä ole koskaan tullut mieleen sanoa Zeimi tai Haime ja mitä lie muuta täällä ehdotettu!
Kuulostaa mielestäni hyvältä nimeltä myös Suomessa. Menee siinä missä Jami yms yms. Antakaa vain hyvällä omalla tunnolla nätti Jaime-nimi pojalle!- samaa mieltä
Antakaa vain tuo nimi! Muistakaa kuitenkin, että te ette ole niitä nimen kantajia vaan poikanne! Haluisitko itse olla esim. Francesca Jayne Ashley Suomalainen? Tuskimpa!
Jos saisit lapseltasi kysyä haluaako hän olla Jaime Luka Misael, voisin veikata että hän haluaisi "normaalin" suomalaisen mihen nimen. Älkää raiskatko lastanne nimellä jota ihailette, lahjokaa hänet nimellä, joka on samalla kaunis, mutta normaali, eikä tuota kiusaamista tai väärinymmärrystä.
Mikä vika on esim. kauniissa nimessä Jami? Tai vaikka Jani, Julius, Eemil, Joni jne? - halua lapsellenne
samaa mieltä kirjoitti:
Antakaa vain tuo nimi! Muistakaa kuitenkin, että te ette ole niitä nimen kantajia vaan poikanne! Haluisitko itse olla esim. Francesca Jayne Ashley Suomalainen? Tuskimpa!
Jos saisit lapseltasi kysyä haluaako hän olla Jaime Luka Misael, voisin veikata että hän haluaisi "normaalin" suomalaisen mihen nimen. Älkää raiskatko lastanne nimellä jota ihailette, lahjokaa hänet nimellä, joka on samalla kaunis, mutta normaali, eikä tuota kiusaamista tai väärinymmärrystä.
Mikä vika on esim. kauniissa nimessä Jami? Tai vaikka Jani, Julius, Eemil, Joni jne?nimipäivää?
Kaikilla luokkakavereilla tulee olemaan nimipäivä, mutta teidän poika on ainoa, jolla sellaista ei ole, ja tuskin tulee koskaan olemaankaan.
Tässä nimikirjasta poimittuja kauniita J:llä alkavia nimiä joita toivon mukaan harkitsisitte: Jaani, Jaan, Jali, Jalo, Jasu, Jasse, Jens, Jesaja, Jesse, Jasper, Joakim, Jimi, Joel, Joona, Joonas, Joonatan, Jonni, Jooel, Joose, Josia, Jopi, Josua, Juho, Juuso...Kelpaako mikään? - olen antanut
samaa mieltä kirjoitti:
Mikä vika on esim. kauniissa nimessä Jami? Tai vaikka Jani, Julius, Eemil, Joni jne?lapselleni oudon nimen. En nyt anonyymiteetin takia viitsi kertoa, mikä se on. Mutta yhdyn edelliseen kirjoittajaan, en olisi enää tehnyt samoin. Koulusta alkaen lapsi on kysynyt, että miksei hän olisi voinut olla Julius tai Niko tai vaikkapa Antti. Hän kärsii erikoisesta nimestään, joka ei ole edes kovin erikoinen enää.
Kun lapsi oli vauva ja minulta kysyttiin nimeä, niin ihmiset sen kuullessaan kysyivät, että mikä?. Sain toistaa ja sitten sain yleensä naurua. Lääkärissä ja apteekissa lapsen nimi "korjataan" yleensä johonkin yleisempaan nimeen. Aina saa myöskin toistaa puhelimessa nimeä, ja kuunnella toisen varmistusta. Ei ole kivaa, mutten silloin tajunnut sitä. En ikinä antaisi mitään Jaimea lapselleni se on liian outo, eikä ole edes kaunis. - hilperi.
olen antanut kirjoitti:
lapselleni oudon nimen. En nyt anonyymiteetin takia viitsi kertoa, mikä se on. Mutta yhdyn edelliseen kirjoittajaan, en olisi enää tehnyt samoin. Koulusta alkaen lapsi on kysynyt, että miksei hän olisi voinut olla Julius tai Niko tai vaikkapa Antti. Hän kärsii erikoisesta nimestään, joka ei ole edes kovin erikoinen enää.
Kun lapsi oli vauva ja minulta kysyttiin nimeä, niin ihmiset sen kuullessaan kysyivät, että mikä?. Sain toistaa ja sitten sain yleensä naurua. Lääkärissä ja apteekissa lapsen nimi "korjataan" yleensä johonkin yleisempaan nimeen. Aina saa myöskin toistaa puhelimessa nimeä, ja kuunnella toisen varmistusta. Ei ole kivaa, mutten silloin tajunnut sitä. En ikinä antaisi mitään Jaimea lapselleni se on liian outo, eikä ole edes kaunis.Olipa nimimerkillä "olen antanut" sympaattinen kertomus ja vielä ihan omakohtaisesta kokemuksesta!
Eri asia on, uskooko kukaan kyseistä legendaa. Minä en. Hyvä yritys, mutta naurettavan lapsellinen sepitelmä! - kissus
halua lapsellenne kirjoitti:
nimipäivää?
Kaikilla luokkakavereilla tulee olemaan nimipäivä, mutta teidän poika on ainoa, jolla sellaista ei ole, ja tuskin tulee koskaan olemaankaan.
Tässä nimikirjasta poimittuja kauniita J:llä alkavia nimiä joita toivon mukaan harkitsisitte: Jaani, Jaan, Jali, Jalo, Jasu, Jasse, Jens, Jesaja, Jesse, Jasper, Joakim, Jimi, Joel, Joona, Joonas, Joonatan, Jonni, Jooel, Joose, Josia, Jopi, Josua, Juho, Juuso...Kelpaako mikään?Nimimerkki "halua lapsellenne" suree sitä, ettei lapsella tule olemaan nimipäivää.
Heti perään hän suosittelee nimiä, joista vain alle puolella on nimipäivä (= nimi ovat almanakassa).
Mielestäni hieman ristiriitaista ajatuksenkulkua. - voisi olla totta?
hilperi. kirjoitti:
Olipa nimimerkillä "olen antanut" sympaattinen kertomus ja vielä ihan omakohtaisesta kokemuksesta!
Eri asia on, uskooko kukaan kyseistä legendaa. Minä en. Hyvä yritys, mutta naurettavan lapsellinen sepitelmä!Minäkin tunnen perheen, jossa kolme poikaa: Adam, Konstantin ja Salomo.
Kaikki kolme poikaa käyvät samaa koulua ja heitä kiusataan nimistään. Adam ei osannut sanoa nimeänsä vielä kouluun mentäessä, hän oli Atam, siksi häntä kutsutaan koulussa nykypäivänäkin.
Minusta vanhempien tulisi ajatella lastensa parasta, eikä itseään. Hieno lapsen nimi, ei tarkoita, että siitä pidetään, sitä kunnioitetaa, sille ei naureta, eikä siitä kiusata! - mieltä olet
voisi olla totta? kirjoitti:
Minäkin tunnen perheen, jossa kolme poikaa: Adam, Konstantin ja Salomo.
Kaikki kolme poikaa käyvät samaa koulua ja heitä kiusataan nimistään. Adam ei osannut sanoa nimeänsä vielä kouluun mentäessä, hän oli Atam, siksi häntä kutsutaan koulussa nykypäivänäkin.
Minusta vanhempien tulisi ajatella lastensa parasta, eikä itseään. Hieno lapsen nimi, ei tarkoita, että siitä pidetään, sitä kunnioitetaa, sille ei naureta, eikä siitä kiusata!mutta "liikuttava" tarinani oli totta. Ja voin kuvitella, että adamia ja veljiä kiusataan nimistään, tästä on omakohtaista kokemusta. Harva vaan uskaltaa ja kehtaa julkisesti myöntään virheensä nimiöinnissä.
- kissus
mieltä olet kirjoitti:
mutta "liikuttava" tarinani oli totta. Ja voin kuvitella, että adamia ja veljiä kiusataan nimistään, tästä on omakohtaista kokemusta. Harva vaan uskaltaa ja kehtaa julkisesti myöntään virheensä nimiöinnissä.
Täytyy kai uskoa, että myös nimi voi olla kiusaamisen aiheuttaja, niin paljon siitä täällä kirjoitetaan.
Itse en vielä ole törmannyt näiden viidenkymmenen elinvuoteni aikana ihmiseen, jota olisi kiusattu yksinomaan hänen nimensä takia. Myöskään lapseni eivät ole kertoneet minulle ainoatakaan nimeä, joka olisi kiusaamista auheuttanut.
Sama tilanne on tällä palstalla. Kukaan ei (monien pyyntöjenkään jälkeen) ole kertonut ainoatakaan (todellista) nimeä, jonka vuoksi on joutunut kiusaamisen kohteeksi.
Edelleen siis peräänkuulutan nimeä, joka aiheuttaa kiusaamista. Siis ihan konkreettista tapausta, eikä arveluja, että se tai tämä nimi saattaa tulevaisuudesssa johtaa kiusaamiseen.
Ole sinä nyt rohkea ja kerro meille, mikä on se "kamala" nimi, jonka vuoksi lastasi kiusataan. Jos ei muuten, niin ainakin opiksi ja ojennukseksi, että lastaan nimeävät osaavat sitä välttää.
Muutkin, kertokaa nimi, jonka vuoksi teitä on kiusattu. Vai löytyykö sittenkään ketään?! Ei kiusatuksi tuleminen ole mikään häpeä, josta ei voi kertoa. Päinvastoin, kertominen voi helpottaa oloa. Me täällä emme kiusaa ketään nimen takia, emmehän! - on kiusattu nimen takia
kissus kirjoitti:
Täytyy kai uskoa, että myös nimi voi olla kiusaamisen aiheuttaja, niin paljon siitä täällä kirjoitetaan.
Itse en vielä ole törmannyt näiden viidenkymmenen elinvuoteni aikana ihmiseen, jota olisi kiusattu yksinomaan hänen nimensä takia. Myöskään lapseni eivät ole kertoneet minulle ainoatakaan nimeä, joka olisi kiusaamista auheuttanut.
Sama tilanne on tällä palstalla. Kukaan ei (monien pyyntöjenkään jälkeen) ole kertonut ainoatakaan (todellista) nimeä, jonka vuoksi on joutunut kiusaamisen kohteeksi.
Edelleen siis peräänkuulutan nimeä, joka aiheuttaa kiusaamista. Siis ihan konkreettista tapausta, eikä arveluja, että se tai tämä nimi saattaa tulevaisuudesssa johtaa kiusaamiseen.
Ole sinä nyt rohkea ja kerro meille, mikä on se "kamala" nimi, jonka vuoksi lastasi kiusataan. Jos ei muuten, niin ainakin opiksi ja ojennukseksi, että lastaan nimeävät osaavat sitä välttää.
Muutkin, kertokaa nimi, jonka vuoksi teitä on kiusattu. Vai löytyykö sittenkään ketään?! Ei kiusatuksi tuleminen ole mikään häpeä, josta ei voi kertoa. Päinvastoin, kertominen voi helpottaa oloa. Me täällä emme kiusaa ketään nimen takia, emmehän!Ja nimi on Kaisu---> Haisu--->Lemu Lehtonen.
- on...-...
kissus kirjoitti:
Muutkin, kertokaa nimi, jonka vuoksi teitä on kiusattu. Vai löytyykö sittenkään ketään?! Ei kiusatuksi tuleminen ole mikään häpeä, josta ei voi kertoa. Päinvastoin, kertominen voi helpottaa oloa. Me täällä emme kiusaa ketään nimen takia, emmehän!siru kukka-maaria XXXX. olen 175 cm pitkä ja painoa 83 kg. olin myös nuorena kaikkea muuta kuin siro kukkanen. tonnirehuksi haukuttiin.
kaverillani oli vierasperäinen, outo nimi, en sitä tähän laita. mutta tyyliä: yasmilla.... hän oli koko yläasteen "se tyttö, jolla on se kummallinen nimi..." - vastasin
on...-... kirjoitti:
siru kukka-maaria XXXX. olen 175 cm pitkä ja painoa 83 kg. olin myös nuorena kaikkea muuta kuin siro kukkanen. tonnirehuksi haukuttiin.
kaverillani oli vierasperäinen, outo nimi, en sitä tähän laita. mutta tyyliä: yasmilla.... hän oli koko yläasteen "se tyttö, jolla on se kummallinen nimi..."tähän viestiketjuun. Minusta oli yllättävää, ettei ketään oikeasti kiinnostanut nimistä kiusaaminen, vaikka se on kuitenkin totisinta totta.
- nyt sinulle
kissus kirjoitti:
Muutkin, kertokaa nimi, jonka vuoksi teitä on kiusattu. Vai löytyykö sittenkään ketään?! Ei kiusatuksi tuleminen ole mikään häpeä, josta ei voi kertoa. Päinvastoin, kertominen voi helpottaa oloa. Me täällä emme kiusaa ketään nimen takia, emmehän!on vastattu. etkö kommentoikaan?
- Kämmekkä
kissus kirjoitti:
Muutkin, kertokaa nimi, jonka vuoksi teitä on kiusattu. Vai löytyykö sittenkään ketään?! Ei kiusatuksi tuleminen ole mikään häpeä, josta ei voi kertoa. Päinvastoin, kertominen voi helpottaa oloa. Me täällä emme kiusaa ketään nimen takia, emmehän!Ei tarvitse peräänkuuluttaa... miksi vaikenit?
- kissus
Kämmekkä kirjoitti:
Ei tarvitse peräänkuuluttaa... miksi vaikenit?
Kiitos vastauksista (kahdesta).
Lyhyt analyysi nimistä, jotka aiheuttaneet oikeasti kiusaamista:
Kaisu, josta mielleyhtymä "haisu" (kyseinen kiusaava lempinimi voi johtua myös siitä, että ihminen oikeasti haisee; voi siis olla haukkumanimi myös muillekin kuin Kaisulle).
Siru (johtaa haukkumiseen, jos henkilö on isokokoinen), myös muita kuin Sirua voidaan haukkua "tonniksi", jos henkilö on lihava; kaikkia Siru-nimisiä ei haukuta "tonniksi", ei varsinkaan pienikokoisia. Siru sinällään ei siis aiheuttane hiusaamista, vaan jos se nimenä liittyy sellaiseen ihmiseen, joka ei ole sirun kokoinen.
Kukka-Maariasta johdettu haukkumanimi "rehu". Myös muut kukkanimet voivat tuoda mielleyhtymän "rehu".
Voimmeko tästä vetää johtopäätöksen, että kokolailla tavalliset nimet aiheuttavat kiusaamista. "Rehu" on epämiellyttävä haukkumanimi; olisiko syytä välttää kaikkia kasveihin liittyviä nimiä (myös esim. nykyisin niin suosittua Pinja-nimeä).
Vaikenemiseni johtui niinkin maallisesta syystä kuin sairastumisesta (sairaalassa ei vieläkään ole joka osastolla mahdollisuutta päästä nettiin). - Kaisu-haisu
kissus kirjoitti:
Kiitos vastauksista (kahdesta).
Lyhyt analyysi nimistä, jotka aiheuttaneet oikeasti kiusaamista:
Kaisu, josta mielleyhtymä "haisu" (kyseinen kiusaava lempinimi voi johtua myös siitä, että ihminen oikeasti haisee; voi siis olla haukkumanimi myös muillekin kuin Kaisulle).
Siru (johtaa haukkumiseen, jos henkilö on isokokoinen), myös muita kuin Sirua voidaan haukkua "tonniksi", jos henkilö on lihava; kaikkia Siru-nimisiä ei haukuta "tonniksi", ei varsinkaan pienikokoisia. Siru sinällään ei siis aiheuttane hiusaamista, vaan jos se nimenä liittyy sellaiseen ihmiseen, joka ei ole sirun kokoinen.
Kukka-Maariasta johdettu haukkumanimi "rehu". Myös muut kukkanimet voivat tuoda mielleyhtymän "rehu".
Voimmeko tästä vetää johtopäätöksen, että kokolailla tavalliset nimet aiheuttavat kiusaamista. "Rehu" on epämiellyttävä haukkumanimi; olisiko syytä välttää kaikkia kasveihin liittyviä nimiä (myös esim. nykyisin niin suosittua Pinja-nimeä).
Vaikenemiseni johtui niinkin maallisesta syystä kuin sairastumisesta (sairaalassa ei vieläkään ole joka osastolla mahdollisuutta päästä nettiin).taisi hukkua tämän kaiken Jaime-keskustelun sisään. Sille olisi voinut avata ihan oman topikin, niin olisi tullut enemmän vastauksia.
Parane pian! - kissus
Kaisu-haisu kirjoitti:
taisi hukkua tämän kaiken Jaime-keskustelun sisään. Sille olisi voinut avata ihan oman topikin, niin olisi tullut enemmän vastauksia.
Parane pian!Paranemaan päin olen.
Näinhän se on, että kiusaamisasia on ihan väärässä keskusteluketjussa.
Joskus asiasta on ollut ihan omakin aloitus, mutta silloin ei kukaan ilmaissut nimeään, jonka tähden oli tullut kiusatuksi. Yksi selitelmä oli, mutta se osoittautui täydeksi feikiksi.
Minua on tämä asia ihan oikeasti alkanut kiinnostaa luettuani näitä keskusteluja jo pitemmän aikaa (nimet ovat yksi harrastuksistani muutenkin).
Olisi nimittäin tavattoman järkyttävää, jos ilmenisi, että olisi olemassa joitakin nimiä, jotka yksiselitteisesti aiheuttaisivat sen, että niiden kantajia kiusataan (ilman että mikään muu nimen kantajan ominaisuus vaikuttaisi kiusaamiseen). Itse en oikein jaksa tällaiseen uskoa. Muutenkin nimistä kiusaaminen on oikeastaan olematonta niiden keskuudessa, joiden kanssa olen asiasta keskustellut. Itse olen jo yli viidenkymmenen. Ihmiset, joiden kanssa olen kiusaamisesta jutellut ovat iältään 3 - 80 vuotta. - Kaisu-haisu
kissus kirjoitti:
Paranemaan päin olen.
Näinhän se on, että kiusaamisasia on ihan väärässä keskusteluketjussa.
Joskus asiasta on ollut ihan omakin aloitus, mutta silloin ei kukaan ilmaissut nimeään, jonka tähden oli tullut kiusatuksi. Yksi selitelmä oli, mutta se osoittautui täydeksi feikiksi.
Minua on tämä asia ihan oikeasti alkanut kiinnostaa luettuani näitä keskusteluja jo pitemmän aikaa (nimet ovat yksi harrastuksistani muutenkin).
Olisi nimittäin tavattoman järkyttävää, jos ilmenisi, että olisi olemassa joitakin nimiä, jotka yksiselitteisesti aiheuttaisivat sen, että niiden kantajia kiusataan (ilman että mikään muu nimen kantajan ominaisuus vaikuttaisi kiusaamiseen). Itse en oikein jaksa tällaiseen uskoa. Muutenkin nimistä kiusaaminen on oikeastaan olematonta niiden keskuudessa, joiden kanssa olen asiasta keskustellut. Itse olen jo yli viidenkymmenen. Ihmiset, joiden kanssa olen kiusaamisesta jutellut ovat iältään 3 - 80 vuotta.Kiusaaminen on niin monen tekijän yhteissumma. Ihmisen persoona vaikuttaa siihen, mutta myös ympäristö. Sama nimi eri lapsella tai eri paikkakunnalla aiheuttaa erilaisen reaktion.
Sanon näin mutu-tuntumalta, että pääkaupunkiseudulla ja varsinkin Itä-Helsingissä, jossa on kulttureita vaikka kuinka moneen lähtöön, ei kenenkään nimi hetkauta juuri puoleen tai toiseen, mutta jossain pienellä paikkakunnalla tilanne voi olla ihan toinen.
Ymmärrän toisaalta, ettei sellainen ihminen, jolla on harvinainen nimi, kerro täällä kiusaamisesta, koska hän ei välttämättä halua tulla tunnistetuksi. Meitä suomalaisia on vähän; aina joku tuntee jonkun.
Leikkausta odottelen itsekin... - olla se
Kaisu-haisu kirjoitti:
Kiusaaminen on niin monen tekijän yhteissumma. Ihmisen persoona vaikuttaa siihen, mutta myös ympäristö. Sama nimi eri lapsella tai eri paikkakunnalla aiheuttaa erilaisen reaktion.
Sanon näin mutu-tuntumalta, että pääkaupunkiseudulla ja varsinkin Itä-Helsingissä, jossa on kulttureita vaikka kuinka moneen lähtöön, ei kenenkään nimi hetkauta juuri puoleen tai toiseen, mutta jossain pienellä paikkakunnalla tilanne voi olla ihan toinen.
Ymmärrän toisaalta, ettei sellainen ihminen, jolla on harvinainen nimi, kerro täällä kiusaamisesta, koska hän ei välttämättä halua tulla tunnistetuksi. Meitä suomalaisia on vähän; aina joku tuntee jonkun.
Leikkausta odottelen itsekin...kissuksen tarkoittama feikki. Paitsi, etten ole feikki. Kirjoitin siitä, että olen antanut lapselleni sellaisen nimen, että hän kiusataan ja että hän haluaisi olla hinnalla millä tahansa joku tavallinen...
En viitsi kertoa, mistä nimestä on kyse, juuri tuosta Kaisun mainitsemasta syystä. En halua, että minut tunnistetaan. Aivan varmasti niin kävisi, enkä halua kuulla, siitäs sait tai mitä me sanoimme -juttuja. Nimestä sai aikoinaan kuulla tarpeeksi negatiivista ja nimi on jo annettu.
En suosittele kenelläkään näitä jaimeja tai alesseja, ei lapset niistä pidä itse. He haluavat mieluummin olla niitä Nikoja ja Joonaksia kuten muutkin. - kissus
olla se kirjoitti:
kissuksen tarkoittama feikki. Paitsi, etten ole feikki. Kirjoitin siitä, että olen antanut lapselleni sellaisen nimen, että hän kiusataan ja että hän haluaisi olla hinnalla millä tahansa joku tavallinen...
En viitsi kertoa, mistä nimestä on kyse, juuri tuosta Kaisun mainitsemasta syystä. En halua, että minut tunnistetaan. Aivan varmasti niin kävisi, enkä halua kuulla, siitäs sait tai mitä me sanoimme -juttuja. Nimestä sai aikoinaan kuulla tarpeeksi negatiivista ja nimi on jo annettu.
En suosittele kenelläkään näitä jaimeja tai alesseja, ei lapset niistä pidä itse. He haluavat mieluummin olla niitä Nikoja ja Joonaksia kuten muutkin.Se oli joku muu ja kauan aikaisemmin kuin sinä. Sinunkin viestisi kyllä muistin, mutta ajattelin, ettet voinut antaa nimeä julkisuuteen (olin ymmärtänyt, että kyseessä oli uniikkinimi, joten tunnistaminen olisi 100 % varmaa).
Tarkoittamani feikki kertoi vaihtaneensa nimensä tultuaan täysi-ikäiseksi. Kuitenkin kaikki, joilla hänen mainitsemansa nimi on/on ollut ovat selvästi alaikäisiä. Vrk:stahan ei nimi poistu, vaikka se vaihdettaisiin.
- aikuinen ihminen
Aivan uskomatonta tekstiä aikuisilta (< oletan) ihmisiltä.
Jos ei suomalainen ymmärrä, että täällä nimet lausutaan niin kuin kirjoitetaan, niin on ihmetellä täytyy.
Täällä Suomessa ei kaikki osaa espanjaa tai ranskaa, eikä edes tiedä, minkä maalaisesta nimestä on kysymys. Lapset varsinkaan. Jaime on helppo tavuttaa suomalaisittain Jai - me. Ja siis helppo myös kirjoittaa, sekä lausua.
Sama juttu Misaelin kanssa. Jos se lausutaan Misael, niin se myös kirjoitetaan Misael - Suomessa. Paljon enemmän joutuu selittelemään Nicon, Mican, Janican yms. kirjoitusmuotoa, Suomessa.
Jaime Luka Misael vaikuttaa mukavammalta kuin Jaime Nooa Misael.
Seuraavaksi joku kai tarttuu tuohon Luka nimeen, joka Suomessa kuitenkin lausutaan Luka, siis niinkuin kirjoitetaan. - emma
Jaime ei ole sinänsä mikään ruma nimi, mutta erikoinen kyllä! Varmasti saatte (ja poika saa isompana) tavata moneen kertaan Jaime-nimeä missä sitä sitten ikinä tarviikaan ääneen ilmoitella.
Huomaan monesti näin erikoisen sukunimen kantajana, että ihmisille ei mene nimi kaaliin, vaikka sen tavaisi kirjain kirjaimelta. Sitten kun on nimensä tavannut ties monennenko kerran, niin se tuppaa toiselta osapuolelta menemään silti väärin. No, siihenkin tottuu... :)
Luka ja Misael eivät omiin suosikkeihini kuulu ja yhdistelmänä Jaime Luka Misael on mielestäni jo todella eksoottinen. Jaime Mikael menisi jo helpommaksi, kun erikoinen nimi yhdistetään yleisempään nimeen. - kirsi80
Kiitos kaikille kommenteista.
Keskustelu ei täällä oikein etene mihinkään, lähinnä vanhan toistoa, joten pohdimme mieheni kanssa nimiasiaa kahdestaan.
Nimipäivän puuttuminen tuskin tulisi poikaamme haittaamaan, muutenkaan nimipäiviä ei ole ollut tapana juhlia.
Ääntämisessä saattaisi tulla ongelmia, mutta niin kuin joku totesi, aika harva suomessa osaa espanjaa, joten ehkä se ei ole tärkein juttu. Erikoinen nimi tosiaan on, mutta kai Suomeen sellaisiakin nimiä mahtuu...
Ehkäpä ilmoittelen minkä nimen poikamme saa.- tynnyrissä asujat
Nimen pohdinta lapsen isän kanssa kahdestaan on varsin aiheellista!
Yli 450 miljoonaa ihmistä puhuu espanjaa maailmassa ja Suomessa vain harva... Se on yksi maailman neljästä puhutuimmasta kielestä, mandariinikiinan, englannin ja hindin ohella. Hällä väliä kun Suomessa asutaan. Ei siellä espanjaa osata eikä matkusteta maan rajojen ulkopuolelle. Annetaan vaan rauhassa erikoisia nimiä, joita ei tarvitsekaan osata lausua. - turiset
tynnyrissä asujat kirjoitti:
Nimen pohdinta lapsen isän kanssa kahdestaan on varsin aiheellista!
Yli 450 miljoonaa ihmistä puhuu espanjaa maailmassa ja Suomessa vain harva... Se on yksi maailman neljästä puhutuimmasta kielestä, mandariinikiinan, englannin ja hindin ohella. Hällä väliä kun Suomessa asutaan. Ei siellä espanjaa osata eikä matkusteta maan rajojen ulkopuolelle. Annetaan vaan rauhassa erikoisia nimiä, joita ei tarvitsekaan osata lausua.Tuota kutsutaan erikoisuudentavoitteluksi. Lapsen kustannuksella.
- Kirsi80
mutta tämä viestini on provo. Halusin vaan aloittaa ketjun nimestä, joka saisi aikaan paljon keskustelua ja riitaa. Minä olen mielenterveyshäiriöinen, joten antakaa anteeksi.
- ooooo
Sitä saa mitä tilaa...
- tuo ei ollut
ooooo kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa...
OIKEA kirsi80! Tuo oli PROVO.
Muuten tämän palstan mielipiteet kyseisestä Jaime-nimestä on aika kattava otos koko väestön mielipiteestä. Montaa myöntämielistä Jaimen kannattajaa ei ole.
- Kirsi80
olen OIKEA kirsi80 ja olen todellakin kirjoittanut tämän viestin provoksi. En todellakaan antaisi pojalleni nimeksi Jaimea, se tuli vaan mieleeni tv-ohjelmasta jossa oli Jaime niminen tyttö.
Eikä mulla tuu varmaan koskaan oleen lapsia, sillä asun psykiatrisessa kuntoutuskeskuksessa. Hyvää syksyä kaikille.- *aina*
pitää olla jotain raflaava: "psykiatrinen kuntoutuskeskus". Näitä jaimeja ja muitakin kummallisuuksia annetaan ilman että ollaan missään kuntoutuksessa. Kun nimimerkkiä ei ole rekisteröity, voi kuka tahansa esiintyä kenenä vaan...
- kirsi80
niin tosiaan, päätin et en enää tänne kirjota, mut sen verran vaan et en noita kahta viimeistä "kirsi80" todellakaan kirjoittanut...
Jos tänne niitä vielä ilmestyy, niin se en sitten ole minä.
On ihmisillä huvit kun pitää toisina esiintyä...- kaikki joilla
on vähänkin järkeä päässään, erotti kyllä, ettet kirjoittanut noita kahta viestiä. Kirjoitustyylisi on erilainen, etkä todellakaan vaikuta mielenterveyspotilaalta.
- isoon kirjaimeen
Niissä kahdessa viestissä lähettäjä on Kirsi80, siis iso K alussa kun muissa on kirsi80.
- jaimito
saa mitä tilaa...
- Minniliinu
Varsinkin Luka on nätti, muutkin käyvät. EN TAJUA näitä ihmisiä täällä, mitä kommentteja säkin oot saanut... Kukaan ei varmasti kehtais nimeään noihin liittää, nimettömänä vain haukkuvat. Hiukka surullista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815