Seksuaalisuus tiiteillä

~bissex~

Olen käsittänyt että valtaosa miestiiteistä pitää itseään heterona, mutta silti olen myös saanut ymmärtää että useat fantasioivat seksistä naisena miehen kanssa. Tämä ilmeisesti liittyy tyttöilyyn vai kuinka? Miten merkittävästi seksuaalisen mielihyvän tavoittelu liittyy tähän pukeutumiseen ylipäänsä? Osa tiiteistä hakee myös seksiseuraa miehistä melko aktiivisesti (quntele). Onko heterous kuitenkin vain parisuhteessa ja/tai kaapissa oleville tiiteille ominaista ja miksi, kun arvatenkin bi-seksuaaleja tuntuu olevan tässä ryhmässä kuitenkin huomattavan paljon? Painotan vielä, että kysymys on vaan puhtaasti seksistä, ei siitä kykenisikö miestiitti rakastumaan toiseen mieheen. Kysyisin nyt vaan tiittien omakohtaisia ajatuksia ja kokemuksia asiasta (ei mitään kirjatietoa tai tutkimustuloksia vastaukseksi, kiitos).

28

3344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saanhanollahan

On eri asia fantasioida seksistä miehen kanssa kuin todella haluta sitä.

Jokainen tiitti vastaa puolestaan. Itse koen, että naisen rooliin hyppääminen, tyttöily, voi nimenomaan johtaa HETEROfantasioihin miehen kanssa olemisesta. Jos siis kerran itse olen nainen, niin... Mutta kyse on siis fantasiasta, ei todellisesta halusta tai biseksuaalisuudesta.

Toisaalta minulla seksielämä kuuluu vain kiinteään parisuhteeseeni luomunaiseni kanssa. Hänelle kelpaan vaatetuksen puolesta miehenä tai naisena, mieluiten alasti... Enkä siis koe olevani mikään lesbo, vaan heteromies, kun olen hänen kanssaan.

Tiedän, että TV-TS ääripäiden välillä on melkoinen liuta ja liukuma variaatioita. Itse olen selvästi tiitti eli ajoittainen roolin ottaja, jolle seksuaalinen suuntautuminen ei ole mikään ongelma.

• Sari_

olemassa TV-TS -jatkumoa eivätkä ne edusta toistensa ääripäitä. Pikemminkin nuo ovat koordinaattiakselit eli suorassa kulmassa toisiinsa nähden. (Kolmantena akselina on homo-hetero).

Sinä olet mies ja minä olen nainen. Tässä on meidän eromme.

• Yks' tiitti

Saanhanollahan jo esittikin erittäin hyvää tekstiä, jonka itsekin voin allekirjoittaa.

Mutta nyt vähän faktaa:
      "Osa tiiteistä hakee myös seksiseuraa miehistä melko aktiivisesti (quntele). "

Jos lähdetään siitä olettamuksesta, että Suomessa olisi n. 50 000 transvestiitti, on huomattava, että varsin pienen pieni tiitti-vähemmistö etsii seksiseuraa miehistä.
      Faktana voitaneen pitää, että transvestiittien seksuaalinen suuntautuminen vastannee ihan kattavasti normaaliväestön sukupuolista suuntautumista, joissa varsin pieni vähemmistö on homo- tai bi-seksuaaleja.
      Liian helposti yleistetään se, kun jotkut tiittiyksilöt etsivät miehistä seksiseuraa.

Lisäksi transvestisuus ei liene mikään erityisen tehokas markkinointikeino etsittäessä naisseuraa.

• suuntautuminen

Mikähän on sitten ts:ien suuntautuminen. Noin näppituntumalla tuntuu siltä että sekä transmiehet että transnaiset seurustelevat naisten kanssa. Onkohan näin?

• ~bissex~

Toisaalla on myös todettu, että valtaosa tiiteistä on "kaapissa". Onko sitten niin, että juuri tämä miesseuraa hakeva vähemmistö tulee esiin "kaapeista" kaikkein useimmin? Tosin se tiedetään, että on myös paljon muitakin ihmisryhmiä jotka ovat "kaapissa" seksuaalisuutensa kanssa.

Seksuaalisuushan nyt määräytyy aika pitkälle korvien välissä ja sen toteuttaminen taas on hieman eri asia. Käsitykseni mukaan seksuaalisuus voi myös muuttua ihmiselämän aikana. Eikö juuri tämä transvestisuus edistä sitä siirtymistä bi-seksuaalisuuden suuntaan?

Pointtina tässä nyt tarkoitan sitä, että olisikohan kuitenkin jakauma bi-seksuaalien suhteen tiiteillä jonkin verran poikkeava verrattuna valtaväestöön?

• Kolmois-S
        suuntautuminen kirjoitti:

Mikähän on sitten ts:ien suuntautuminen. Noin näppituntumalla tuntuu siltä että sekä transmiehet että transnaiset seurustelevat naisten kanssa. Onkohan näin?

En oikein tunne mitään seksuaalista ketään kohtaan. Joskus pre-oppina ennen hoitoja testo oli 0,9 nmol/l joten ihme olisi jos tuntisin.

Mun elämässäni rakastumiset ovat niin harvassa, etten minä voi sanoa niitten perusteella mikä minun seksuaalinen suuntautumiseni on. Todennäköisesti se, joka pääsee mun tunne-elämän panssarin alle ilman vahingoittamistarkoitusta, saa minut.

Miehen suhteen ongelma on se, että kaikki penetraatio vihloo minua. Masokisti en ole, joten minun on vaikea vetää tästä mitään mielihyvää. Jos mies pääsee pakkomielteestään penetraation suhteen, niin sitten tsargat ovat paremmat.

Koska minulla on kuitenkin läheisyyden yms. tarve, olen seurustellut naisten kanssa, mutta se on sellaista vankilalesboutta, mitä ei pidä sotkea oikeaan, identiteettipohjaiseen lesbouteen. Kun miehiä ei ole tarjolla niin sitten käy naiset.

• ~bissex~

Esittämäsi asialle voisit aloittaa uuden viestiketjun, kysymykseni koski transvestisuutta.

• muuttuhan se
        ~bissex~ kirjoitti:

Toisaalla on myös todettu, että valtaosa tiiteistä on "kaapissa". Onko sitten niin, että juuri tämä miesseuraa hakeva vähemmistö tulee esiin "kaapeista" kaikkein useimmin? Tosin se tiedetään, että on myös paljon muitakin ihmisryhmiä jotka ovat "kaapissa" seksuaalisuutensa kanssa.

Seksuaalisuushan nyt määräytyy aika pitkälle korvien välissä ja sen toteuttaminen taas on hieman eri asia. Käsitykseni mukaan seksuaalisuus voi myös muuttua ihmiselämän aikana. Eikö juuri tämä transvestisuus edistä sitä siirtymistä bi-seksuaalisuuden suuntaan?

Pointtina tässä nyt tarkoitan sitä, että olisikohan kuitenkin jakauma bi-seksuaalien suhteen tiiteillä jonkin verran poikkeava verrattuna valtaväestöön?

Itse olen muuttunut ainakin näennäisesti heteromiehestä heteronaiseksi. Tosiasiassa olen varmaan ollut aina heteronainen, mutten voinut toteuttaa heterouttani miehen raamissa. En ollut homo enkä kiinnostunut heistä, eivätkä he minusta, vaan halusin heteromiehen. Ja sehän onnistuu vasta naisen kuosissa.

• _mies

Mulle tuo näkökulma on vieras, mutta totta että suurin osa taitaa olla naisten kanssa. Olen hoidettu t-mies, bi, queer, kinky, transsuuntautunut, sukupuolen mukaan en suuntautumistani ala rajottamaan. Jos pakko arvioida niin ehkä 87% kiinnostaa miehet.

• Yks' tiitti
        ~bissex~ kirjoitti:

>olisikohan kuitenkin jakauma bi-seksuaalien suhteen tiiteillä jonkin verran poikkeava verrattuna valtaväestöön?
        ---

Tutkimustuloksia on vähän eivätkä ne ole kovin kattavia.
        Näiden vähäisten tutkimusten mukaan ei ole havaittavissa suuria poikkeamia transvestiittien tai koko väestön sukupuolisen suuntautumisen välillä.

Transilmiöt ylipäätään liittyvät sukupuolen kokemiseen, eikä niistä voi vetää suuremmin johtopäätöksiä kunkin yksilön sukupuolisesta suuntautumisesta.
        Kun valtaosa transvestiiteista elää tavallista perhe-elämää parisuhteessa tai avioliitossa, ja useat yksinelävistäkin (sinkut) tunnustautuvat heteroseksuaaleiksi, ei mielestäni voi vetää muuta johtopäätöstä kuin jo mainittu.
        Homo- tai bi-seksuaalinen transvestiitti on pienen vähemmistön pienen pieni vähemmistö.

Eipä taida olla kovin luotettavia arvioita edes homo- (lesbo-) tai bi-seksuaalien määrästä, joten arviot kaikilta osin ovat hieman vailla vankkaa pohjaa.

• Meeri-Anneli

Jos arvioidaan seksuaalisen jakauman olevan saman kuin valtaväestölläkin, niin homoseksuaaleja transvestiittejä olisi noin 5000, joten eiköhän tuosta joukosta löydy netissäkin paria hakevia.

• olettamus
        Meeri-Anneli kirjoitti:

Jos arvioidaan seksuaalisen jakauman olevan saman kuin valtaväestölläkin, niin homoseksuaaleja transvestiittejä olisi noin 5000, joten eiköhän tuosta joukosta löydy netissäkin paria hakevia.

"Jos arvioidaan seksuaalisen jakauman olevan saman kuin valtaväestölläkin, niin homoseksuaaleja transvestiittejä olisi noin 5000"

Kaikki väitteet vain perustuvat olettamuksiin:
        transvestiittien määrä väestöstä 2% (~50000), sekä olettamuksesta, että homo- ja bi-seksuaalien osuus väestöstä olisi 10% (väestöstä ~500000).
        Mutta ehkä arvio ~5000 homo/bi-seksuaalisesta transvestiitista on suuntaa-antava - ehkä ei?. Tuossakin valossa homo/bi -transvestiitti on melkoisen pieni vähemmistö omassa seksuaalivähemmistössään (homo/bi).

• taas se nähtiin
        olettamus kirjoitti:

"Jos arvioidaan seksuaalisen jakauman olevan saman kuin valtaväestölläkin, niin homoseksuaaleja transvestiittejä olisi noin 5000"

Kaikki väitteet vain perustuvat olettamuksiin:
        transvestiittien määrä väestöstä 2% (~50000), sekä olettamuksesta, että homo- ja bi-seksuaalien osuus väestöstä olisi 10% (väestöstä ~500000).
        Mutta ehkä arvio ~5000 homo/bi-seksuaalisesta transvestiitista on suuntaa-antava - ehkä ei?. Tuossakin valossa homo/bi -transvestiitti on melkoisen pieni vähemmistö omassa seksuaalivähemmistössään (homo/bi).

Jännää, että vaikka joku kuinka kysyisi omakohtaisia kokemuksia ja ajatuksia asioista, niin aina jotkut tempaavat "tilastoja" esiin jotka on jo jokaisen tiedossa, mälsää...

• Kolmois-S
        Yks' tiitti kirjoitti:

>olisikohan kuitenkin jakauma bi-seksuaalien suhteen tiiteillä jonkin verran poikkeava verrattuna valtaväestöön?
        ---

Tutkimustuloksia on vähän eivätkä ne ole kovin kattavia.
        Näiden vähäisten tutkimusten mukaan ei ole havaittavissa suuria poikkeamia transvestiittien tai koko väestön sukupuolisen suuntautumisen välillä.

Transilmiöt ylipäätään liittyvät sukupuolen kokemiseen, eikä niistä voi vetää suuremmin johtopäätöksiä kunkin yksilön sukupuolisesta suuntautumisesta.
        Kun valtaosa transvestiiteista elää tavallista perhe-elämää parisuhteessa tai avioliitossa, ja useat yksinelävistäkin (sinkut) tunnustautuvat heteroseksuaaleiksi, ei mielestäni voi vetää muuta johtopäätöstä kuin jo mainittu.
        Homo- tai bi-seksuaalinen transvestiitti on pienen vähemmistön pienen pieni vähemmistö.

Eipä taida olla kovin luotettavia arvioita edes homo- (lesbo-) tai bi-seksuaalien määrästä, joten arviot kaikilta osin ovat hieman vailla vankkaa pohjaa.

"Transilmiöt ylipäätään liittyvät sukupuolen kokemiseen, eikä niistä voi vetää suuremmin johtopäätöksiä kunkin yksilön sukupuolisesta suuntautumisesta."

Minun tyhmyydestäni ei voi vetää johtopäätöstä minun älykkyydestäni.

• Kolmois-S kirjoitti:

"Transilmiöt ylipäätään liittyvät sukupuolen kokemiseen, eikä niistä voi vetää suuremmin johtopäätöksiä kunkin yksilön sukupuolisesta suuntautumisesta."

Itse olet todennut että sukupuolen kokemisesi osalta piirrät nollaa sekä kiinnostuksesi kohteet ovat nollaa.

Jos ei tuule niin mistä suunnasta ei tuule?

Olen pahoillani puolestasi.

• kuinka mälsää
        taas se nähtiin kirjoitti:

Jännää, että vaikka joku kuinka kysyisi omakohtaisia kokemuksia ja ajatuksia asioista, niin aina jotkut tempaavat "tilastoja" esiin jotka on jo jokaisen tiedossa, mälsää...

et pääse hekumoimaan omakohtaisilla homoilukertomuksilla. Täällä ei käy kovin paljon transvestiittejä. Tilastollisestikin on epävarmaa että yksikään homoseksuaali tiitti osuu tänne kertomaan seksikokemuksiaan.

• Yks' tiitti
        Kolmois-S kirjoitti:

"Minun tyhmyydestäni ei voi vetää..."

Jeps. Kuten niin usein, sekoavat sukupuolisuus ja seksuaalisuus aihetta käsitellessä.

En yleensä transvestiittina itseäni korjaa, mutta ehkä poikkeus vahvistaa säännön:
        "Transilmiöt ylipäätään liittyvät sukupuolen kokemiseen, eikä niistä voi vetää suuremmin johtopäätöksiä kunkin yksilön SEKSUAALISESTA suuntautumisesta."

Ehkä joku ymmärsi ajatuksen, vaikka käsitteet sotkeutuivatkin.

• Yks' tiitti kirjoitti:

Jeps. Kuten niin usein, sekoavat sukupuolisuus ja seksuaalisuus aihetta käsitellessä.

En yleensä transvestiittina itseäni korjaa, mutta ehkä poikkeus vahvistaa säännön:
        "Transilmiöt ylipäätään liittyvät sukupuolen kokemiseen, eikä niistä voi vetää suuremmin johtopäätöksiä kunkin yksilön SEKSUAALISESTA suuntautumisesta."

sukupuolen kokeminen on sitä miksi itsensä kokee, seksuaalinen suuntautuminen taas mistä tykkää.

Androfilia on että pitää miehistä ja kaikesta sellaisesta miehisestä kokematta kuitenkaan itseään mitenkään mieheksi.

Gynefilia eli gynofilia puolestaan sitä että pitää naisista ja naisellisesta kokematta kuitenkaan itseään naiseksi.

Androfiili mies on homoseksuaali mies, gynefiili mies on heteromies.

Gynefiili nainen on homoseksuaali nainen eli lesbo, androfiili nainen on heteronainen.

Sukupuolen kokeminen on ns. henkinen sukupuoli eli gender. Se ei ole sama kuin sukuelimet eli sex.

• ~bissex~
        Yks' tiitti kirjoitti:

Käsittääkseni tranvestiiteillä kuitenkin siihen sukupuolikokemukseen liittyy tavallaan myös seksuaalinen näkökulma (kuten eräs kirjoittaja jo ketjun alkupuolella totesi). Onhan eroottinen fantasiointikin osa seksuaalisuutta. Toinen asia on sitten se, että onko kukaan nyt ylipäänsä 100% hetero, kun se tärkein sukupuolielin sijaitsee kuitenkin jokaisen oman pään sisällä. Korostan vielä että en tarkoita mitään biamorisuutta, vaan yksinomaan seksuaalisuutta.

• Homotiitti
        kuinka mälsää kirjoitti:

et pääse hekumoimaan omakohtaisilla homoilukertomuksilla. Täällä ei käy kovin paljon transvestiittejä. Tilastollisestikin on epävarmaa että yksikään homoseksuaali tiitti osuu tänne kertomaan seksikokemuksiaan.

Tosin seksikokemukseni ovat jääneet lähinnä vetopasuunan ja nahkafagotin soitteluun.

• Tarjolla
        Kolmois-S kirjoitti:

En oikein tunne mitään seksuaalista ketään kohtaan. Joskus pre-oppina ennen hoitoja testo oli 0,9 nmol/l joten ihme olisi jos tuntisin.

Mun elämässäni rakastumiset ovat niin harvassa, etten minä voi sanoa niitten perusteella mikä minun seksuaalinen suuntautumiseni on. Todennäköisesti se, joka pääsee mun tunne-elämän panssarin alle ilman vahingoittamistarkoitusta, saa minut.

Miehen suhteen ongelma on se, että kaikki penetraatio vihloo minua. Masokisti en ole, joten minun on vaikea vetää tästä mitään mielihyvää. Jos mies pääsee pakkomielteestään penetraation suhteen, niin sitten tsargat ovat paremmat.

Koska minulla on kuitenkin läheisyyden yms. tarve, olen seurustellut naisten kanssa, mutta se on sellaista vankilalesboutta, mitä ei pidä sotkea oikeaan, identiteettipohjaiseen lesbouteen. Kun miehiä ei ole tarjolla niin sitten käy naiset.

Täällä olisi yksi mies, jolla ei todellakaan ole mitään pakkomiellettä penetraation suhteen. Oikeastaan minusta se on jopa vastenmielistä. Siksi en olekaan uskaltanut aktiivisesti etsiä seurustelukumppania. Pelkään, että tuo muodostuisi ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi suhteessa. Lisäksi olen nörtti ja liian kiltti, enkä edes osaisi mitään mitään pelimieskäyttäytymistä. Se on toinen syy siihen, että olen yksin. Tuntuu siltä, että pitäisi olla röyhkeä ja itsevarma sikailija saadakseen seuraa.

• särmä hohde

Niin pistän vastaukseni tännekin, sillä musta tää on tärkeä ja kiinnostava keskustelun aihe.

Ite koen olevani henkisesti useampaa sukupuolta kuin biologia(naiseuteni) osoittaa, mutta en koe tarvetta fyysisiin muutoksiin. Oon seurustellu sekä miehen että naisen kanssa ja molemmat on ollut musta tyydyttäviä kumppaneita monella tavalla, mutta minä heille liian epämääräinen sukupuoleltani. Mulla oli pitkään ajatus, että MtF-transvestiitti olis mulle hyvä kumppani (koska itsellekin pukeutumisella biologiastani poispäin on tärkeetä ajoittain). Tavattuani useita naiseksi pukeutuvia miehiä ymmärsin että ihan yks hailee on mulle mitä toinen on sukupuoleltaan. Asiaa ei mitenkään helpota se, että toinen on kans jossain määrin vaihtelevaa sukupuolta, jos homma ei muuten natsaa. Tänä kesänä oon tuntenut kovaa vetoa nimenomaan miehiin ja esim karvasuuteen. (Ei kyllä yhtään haittais, jos jollain karvakasalla ois vetoa myös mekkoiluun.)

Mun mielestä, mulle, nää halujutut on ohimeneviä. Uskoisin pystyväni suhteeseen useimpien sukupuolten kanssa (jos tyyppi ois ite tasapainossa oman sukupuolensa kanssa). Mulle näyttäs olevan tärkeintä se että älyllinen ja emotionaalinen kontakti natsaa. Se ei tietysti natsaa esim. jos vaikkapa päästessäni seksietäisyydelle ihmisestä tämä alkaa pitämään mulle pitkällisiä luentoja homofobiastaan ja transinhostaan. Näin on käynyt useammin ku kerran. Ihmiset on yllättävän konservatiivisia jänishousuja!

• ~bissex~

Mielenkiintoinen näkökulma. Sukupuolikokemuksesi ja seksuaalinen suuntauksesi siis vaihtelee tilanteen ja kiinnostuksen mukaan. Täällä kirjoittavilla miestiiteillä sukupuolikokemus vaihtelee mutta seksuaalisuus pysyy muuttumattomana?

Kysymyshän on ilmeisesti siitä, että määrittelet seksuaalisuutesi sen perusteella mitä olet, etkä sen perusteella minkä kuvan haluat itsestäsi muille ihmisille antaa. Tämä nyt tietysti kuvastaa sitä että uskallat ja haluat olla oma itsesi.

• särmä hohde
        ~bissex~ kirjoitti:

Mielenkiintoinen näkökulma. Sukupuolikokemuksesi ja seksuaalinen suuntauksesi siis vaihtelee tilanteen ja kiinnostuksen mukaan. Täällä kirjoittavilla miestiiteillä sukupuolikokemus vaihtelee mutta seksuaalisuus pysyy muuttumattomana?

Kysymyshän on ilmeisesti siitä, että määrittelet seksuaalisuutesi sen perusteella mitä olet, etkä sen perusteella minkä kuvan haluat itsestäsi muille ihmisille antaa. Tämä nyt tietysti kuvastaa sitä että uskallat ja haluat olla oma itsesi.

Mun kokemukseni sukupuolesta ei vaihtele, vaan on täysin PYSYVÄSTI häilyvä ja about kolmiosainen. Tiedän että olen biologisesti nainen. Monella muullakin tasolla mulla on naishahmoja ja rooleja. Mutta naisrooleihini ei voi olla täysin vaikuttamatta tietosuus siitä että olen myös mies. Usein olen jotain siltä väliltä tai mies ja nainen yhtäaikaa. Tää ei olis ollenkaan näin monimutkasta jos emme eläisi kaksijakoisessa sukupuolijärjestelmässä, jonka mukaan mun pitää itseni määritellä. SEN MUKAAN olen PYSYVÄSTI HÄILYVÄÄ sukupuolta tai ajoittain mieheksi pukeutuva nainen. Ite en nyt niin kauheesti koe häilyväni, tai pukeutuvani muuksi kuin omaksi itsekseni niin naiseksi kuin mieheksikin pukeutuessani.

Seksuaalinen haluni sen sijaan vaihtelee. Tunnen vetoa tyyppeihin. Viime aikoina ne on sattuneet olemaan karvaisia ja useimmat biologisia ja varmaan kokemuksellisestikin miehiä. Seksuaalinen haluni vaihtelee täysin riippumatta sukupuolestani, joka on siis ihan vakio. Muiden on ehkä hankalaa tajuta tätä. No samalla tavalla kuin vuorokausi on vuorokausi, vaikka siinä on aamu, päivä, ilta ja yö. Ja vuosi on ymmärrettävissä kokonaisuutena vaikka siinä on eri vuodenaikoja. Mä pysyn samana ja mussa on nykyisen sukupuolijärjestelmän mukaan määriteltynä elementtejä ns. eri sukupuolista.

Alkuperäisen viestini tarkoitus oli osoittaa kokemukseni esimerkillä SEKSUAALISEN HALUN muuttuvuutta. Ja edelleen: sillä ei oo tekemistä mun sukupuolen kanssa. Luulen että sillä ei oo myöskään paljon tekemistä sen kanssa että tod. näk. pystyisin haluvariaatioistani huolimatta oleen yhden ihmisen kanssa joka ei suinkaan täyttäisi kaikkia tai edes puolia haluistani.

• gila
        särmä hohde kirjoitti:

Mun kokemukseni sukupuolesta ei vaihtele, vaan on täysin PYSYVÄSTI häilyvä ja about kolmiosainen. Tiedän että olen biologisesti nainen. Monella muullakin tasolla mulla on naishahmoja ja rooleja. Mutta naisrooleihini ei voi olla täysin vaikuttamatta tietosuus siitä että olen myös mies. Usein olen jotain siltä väliltä tai mies ja nainen yhtäaikaa. Tää ei olis ollenkaan näin monimutkasta jos emme eläisi kaksijakoisessa sukupuolijärjestelmässä, jonka mukaan mun pitää itseni määritellä. SEN MUKAAN olen PYSYVÄSTI HÄILYVÄÄ sukupuolta tai ajoittain mieheksi pukeutuva nainen. Ite en nyt niin kauheesti koe häilyväni, tai pukeutuvani muuksi kuin omaksi itsekseni niin naiseksi kuin mieheksikin pukeutuessani.

Seksuaalinen haluni sen sijaan vaihtelee. Tunnen vetoa tyyppeihin. Viime aikoina ne on sattuneet olemaan karvaisia ja useimmat biologisia ja varmaan kokemuksellisestikin miehiä. Seksuaalinen haluni vaihtelee täysin riippumatta sukupuolestani, joka on siis ihan vakio. Muiden on ehkä hankalaa tajuta tätä. No samalla tavalla kuin vuorokausi on vuorokausi, vaikka siinä on aamu, päivä, ilta ja yö. Ja vuosi on ymmärrettävissä kokonaisuutena vaikka siinä on eri vuodenaikoja. Mä pysyn samana ja mussa on nykyisen sukupuolijärjestelmän mukaan määriteltynä elementtejä ns. eri sukupuolista.

Alkuperäisen viestini tarkoitus oli osoittaa kokemukseni esimerkillä SEKSUAALISEN HALUN muuttuvuutta. Ja edelleen: sillä ei oo tekemistä mun sukupuolen kanssa. Luulen että sillä ei oo myöskään paljon tekemistä sen kanssa että tod. näk. pystyisin haluvariaatioistani huolimatta oleen yhden ihmisen kanssa joka ei suinkaan täyttäisi kaikkia tai edes puolia haluistani.

... asian erittäin ymmärrettävästi.

Minä olen sukupuoli-identiteetiltäni selkeästi nainen ja suuntautumiseltani biseksuaali. Tuli tuosta selityksestäsi mieleen se, että minä tunnen joskus itseni mieheksi rakastellessani, myös miehen kanssa, jolloin olen tavallaan homoseksuaalisessa aktissa (vaikka yleisesti ajatellen voin olla siinä vain naisen kanssa rakastellessani). Ihmiset ovat niin moniulotteisia. Se moniulotteisuuskin voi olla täysin pysyvä ominaisuus, osa omaa persoonaa.

• Teini-iässä seksuaalinen mielihyvä liittyi olennaisesti naisten vaatteisiin pukeutumiseen, eli pukeutuessani myös kiihotuin voimakkaasti. Sillä tavalla myös selitin asian itselleni; pukeudun kiihottuakseni joten se oli myös "hyväksyttävää".
      Pukeutumisen merkitys on muuttunut aikuisiällä, eikä seksuaalinen mielihyvä ole pääosassa vaan lähinnä oman identiteetin ilmaiseminen. Viime aikoina täälläkin on puhuttu tiitteilystä eräänlaisena vaatteilla leikkimisenä. Olen miettinyt paljon sitä miksi vaatteet ovat niin tärkeät tyttöillessä. Itselleni pukeutuminen ja meikkaus ovat tavallaan "avain" huoneeseen, jossa naisellinen minäni asuu. Ainakaan toistaiseksi en kovin hyvin osaa eläytyä naiselliseen puoleeni miesten vaatteissa ja ilman meikkiä. Liittyneekö jotenkin miehelle ominaiseen visuaalisten asioiden tärkeyteen. On siis tärkeää nähdä itsensä peilistä mahdollisimman naisen näköisenä.
      Olen aina ollut seksuaalisessa mielessä kiinnostunut vain naisista, eikä tämä asia muutu tyttöillessäkään. En siis voisi kuvitella ihastuvani tai rakastuvani mieheen. Omassa ajattelussa ja suhtautumisessa moniin asioihin sen sijaan tapahtuu aika hämmästyttäviä muutoksia naiseksi laittautuneena. Olen huomannut esim. elokuvia katsellessa väkivallan tuntuvan paljon pahemmalta kuin miehen roolissa. Tippa tulee joskus herkemmin silmään. Onkohan muilla tiiteillä samantapaisia kokemuksia?

• Yks' transvestiitti

>Itselleni pukeutuminen ja meikkaus ovat tavallaan "avain" huoneeseen, jossa naisellinen minäni asuu.
        ---

Näin on minunkin kohdallani. Mutta eiköhän tuossa juuri ole transvestisuuden syvin olemus. Sukupuolen kokeminen, jossa vaatetus ym. on vain välttämätöntä rekvisiittaa.

>Ainakaan toistaiseksi en kovin hyvin osaa eläytyä naiselliseen puoleeni miesten vaatteissa ja ilman meikkiä.
        ---

Meikit omalla kohdallani ovat vain ympäristöä varten. Vaikka laittautuminen viimeisen päälle onkin erittäin miellyttävää. Mutta esim. pelkät naisten alusvaatteet miehisen asun alla ei ole koskaan tuntunut riittävältä.

>Onkohan muilla tiiteillä samantapaisia kokemuksia?
        ---

On. Sen enempää yksilöimättä. Persoonallisuus aika merkittävästi muuttuu sukupuolen kokemisen myötä. Tosin koskaan en ole kovin voimakkaasti esittänyt "miestä", vaikka tuskinpa siviiliympäristöni on asettanut miehisyyteeni epäilyksiä. Tosin transvestiittina olen visusti salannut kaikkinaiset naiselliset puoleni muilta.

• punaposki3

...mutta itselläni on niin, että naisissa tunnen vetoa nimenomaan dominoiviin piirteisiin.
      Ja hellyys yms. tulevat vasta dominoivasta tilanteesta saadun nautinnon jälkeen seksissä.

Miesten kohdalla asia on toisin päin, Masterin olemus ei kolahda, ei kiihota. Mutta jos niitä piirteitä tulee naimisen aikana esiin, eli hellyyden jälkeen, niin silloin...

Transmiehet koen kuten naiset.

Jonkin verran on koettu omakohtaisena tutkimustuloksena ja enemmän päiväunelmoitu.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe