näppylöitä emättimessä

huolissaan...

onko tää nyt joku sukupuoli tauti...? oon raskaana ja huolesta soikeana. huomasin siis eilen illalla neljä näppylää emättimen suulla. eivät ole kipeitä, mutta miehen "oho" kertoi jotain. Soitin lääkäriin ja käskevät odottaa ensi keskiviikkoon, kun silloin on ensimmäinen vauvalääkäri... Jos joku tietää jotain niin kiitos. oon niin huolissani...

7

4355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulipa vain mieleen..

oliskiko kyseessä kondylooma??!! saattaa itää 5v ennen kuin näppyjä ilmenee... varsinaista hoitoa ei ole ( mikä poistaisi taudin ) mutta "syylistä" pääsee eroon niihin tarkoitetulla voiteella.. tosin noita näppyjä ilmaantuu sitten aina uusia jos kyse on kondyloomasta.. on vissiin tosi yleinen vaiva 90% ihmisistä saa sen jossain vaiheessa elämäänsä ja suurin osa ei edes tiedä sairastavansa kondyloomaa.. niitäkin viruksia on niin monenlaisia eikä kaikille edes tuu näppyjä..paranee ajan kanssa itsestään.. näin muistan jostain lukeneeni..korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä?!!

• linkisai

Kyseessä voi olla kondylooma. Se on ihan yleinen sukupuolitauti. Oireettomana se voi pysyä kauan, mutta raskaus voi saada juuri jotain pieniä näppyjä näkymään. Se ei ole vaarallinen, mutta hoitamattomana voi tietysti aiheuttaa esim. kohdunkaulan syöpää. Sitä ei kuitenkaan hoideta raskauden aikana. Lapselle siitä ei ole haittaa. Moni sairastaa sitä tietämättään raskauden aikana, elikkä ei syytä huoleen :)

Välttämättähän se ei ole edes mikään tauti, mutta lääkäri varmasti kertoo tarkemin :)

• PrimaBaby

Ja heti aluksi - älä säikähdä!! Kondylooma on tosiaan tosi yleinen, ja se voi itää ties kuinka kauan - olen myös kuullut että se ei sinänsä ole varsinainen sukupuolitauti vaan voi tulla ilman tartuntaakin (näin sanoi gynekologi minulle). Eli perheriitoihin ei ole syytä :)
        Kondyloomasta ei ole lapselle haittaa. Tauti menee joillakin pahemmaksi raskausaikana, eli niitä syyliä tulee enemmän. Niitä voiteita ei kai voi raskausaikana käyttää, mutta toisaalta - ei kai niistä voiteista muutenkaan ole 100% tutkittua tehoa. Ajan kanssa sitten häviävät.
        Mistään kuolemanvakavasta ei varmastikaan ole kyse, joten koita olla huolestumatta liikaa!

• ......
        PrimaBaby kirjoitti:

Ja heti aluksi - älä säikähdä!! Kondylooma on tosiaan tosi yleinen, ja se voi itää ties kuinka kauan - olen myös kuullut että se ei sinänsä ole varsinainen sukupuolitauti vaan voi tulla ilman tartuntaakin (näin sanoi gynekologi minulle). Eli perheriitoihin ei ole syytä :)
        Kondyloomasta ei ole lapselle haittaa. Tauti menee joillakin pahemmaksi raskausaikana, eli niitä syyliä tulee enemmän. Niitä voiteita ei kai voi raskausaikana käyttää, mutta toisaalta - ei kai niistä voiteista muutenkaan ole 100% tutkittua tehoa. Ajan kanssa sitten häviävät.
        Mistään kuolemanvakavasta ei varmastikaan ole kyse, joten koita olla huolestumatta liikaa!

kondylooma, vaan pahenee ja leviää. Näin ainakin itselläni. Hoidotta olin pari kuukautta, jonka jälkeen alettiin hoitamaan, ja silti levisi ja paheni vaan. Lopulta syylät jouduttiin postamaan jäädytys-hoidolla, kun lääkehoito (penslaus) ei tehonnut mitenkään. En kyllä ollut raskaana tuolloin, mutta tuskin raskaanaolo estää tätä tautia leviämästä? Minä kyllä kirmaisin lääkäriin heti paikalla, jos kondyloomaa itselläni vielä epäilisin..

• tytteli87
        ...... kirjoitti:

kondylooma, vaan pahenee ja leviää. Näin ainakin itselläni. Hoidotta olin pari kuukautta, jonka jälkeen alettiin hoitamaan, ja silti levisi ja paheni vaan. Lopulta syylät jouduttiin postamaan jäädytys-hoidolla, kun lääkehoito (penslaus) ei tehonnut mitenkään. En kyllä ollut raskaana tuolloin, mutta tuskin raskaanaolo estää tätä tautia leviämästä? Minä kyllä kirmaisin lääkäriin heti paikalla, jos kondyloomaa itselläni vielä epäilisin..

Itse olen asiaa kysynyt lääkäriltä, terveydenhoitajalta ja vielä kätilöltä ja luotan heidän näkemykseensä.
        Eli monia tartuntoja ei edes huomata, koska voivat olla oireettomia. Kondyloomaa ei hoideta raskauden aikana vaan sen jälkeen.
        Ja ei ole syytä huoleen. Tauti täytyy hoitaa, mutta tosiaan vasta raskauden jälkeen!

• vaan voi
        ...... kirjoitti:

mennä muttei kaikilla.

• äiti19

rupesin miettimään ku luin tään jutun..kun itselläkin oli niit jonkilaisia näppylöitä enkä tiennyt mitä ne olivat niitä oli usiampia ja oli pitemmän aikaa ,mut yhtenä päivänä huomasin että ne on kaikki hävinnyt?...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1578
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1074
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      924
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      863
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      799
    Aihe