NAISET TÖIHIN:

Hop hop!

13

1099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun...

      tuollaisia mielipiteitä viitsii ääneen edes puhua!

      Käsittääkseni nytkin on jossain päin pulaa hoitopaikoista, niin mikähän jonotus siitäkin syntyisi, jos kaikki kotihoidontuella olevat ryhtyisivät käytännössä työttömiksi, ellei sitä vakipaikkaa sitten satu olemaan odottamassa. Eikös yhtä hyvin pitäisi ottaa kaikki sosiaaliturvat pois.
      Ja eikös nuo hoitotuet ole sidottu puolison tuloihinkin. Eli ei kai niitä tukia liian "rikkaille" makseta. Ai niin, ne köyhät kotona laiskottelijat sitten vissiin pitäis potkia työttömiksi... :/

      • tienaavat paremmin

        kuin kotiäidit. Mutta kotiäidit säästävät yhteiskunnan rahoja, kun eivät vie lapsiaan tarhaan ja työnantajallekaan ei tule maksua jatkuvista sairaspoissaoloista.


      • tuosta...
        tienaavat paremmin kirjoitti:

        kuin kotiäidit. Mutta kotiäidit säästävät yhteiskunnan rahoja, kun eivät vie lapsiaan tarhaan ja työnantajallekaan ei tule maksua jatkuvista sairaspoissaoloista.

        hetken yritin väitellä yhden kaverini kanssa. Hän väitti, ettei työttömät saa yhtään enempää rahaa, kuin kotihoidontuella olevat. Itse kylläkin oli kokeillut noista vain toista. Nyt olen työtön ja saan melkein 200? enemmän, kuin kotihoidontuella.


      • ja vielä...
        tienaavat paremmin kirjoitti:

        kuin kotiäidit. Mutta kotiäidit säästävät yhteiskunnan rahoja, kun eivät vie lapsiaan tarhaan ja työnantajallekaan ei tule maksua jatkuvista sairaspoissaoloista.

        tuli mieleen sekin, kun ex-anopille yritin selittää, kuinka olen käytännössä säästänyt perheen rahoja, kun hoidin lapsia kotona. Hän oli sitä mieltä, että vain poikansa on perhettä elättänyt palkallaan sovitellulla päivärahalla.


      • tule
        tienaavat paremmin kirjoitti:

        kuin kotiäidit. Mutta kotiäidit säästävät yhteiskunnan rahoja, kun eivät vie lapsiaan tarhaan ja työnantajallekaan ei tule maksua jatkuvista sairaspoissaoloista.

        paljon sairaspoissaoloja! Tuollaisen yleistämisen vuoksi pienten lasten vanhempien on vaikeampaa saada töitä!


      • paljon enemmän
        tule kirjoitti:

        paljon sairaspoissaoloja! Tuollaisen yleistämisen vuoksi pienten lasten vanhempien on vaikeampaa saada töitä!

        ollessaan hoidossa vieraalla, kuin kotona, siksipä olisikin ihanteellista hoitaa lapsi kotona ne kolme ensimmäistä vuotta. Olin itse ensimmäisen kanssa työelämässä ja lapsi perhepäivähoidossa 10kk.n iästä, 1.5-vuotiaaksi. Tosi hauskaa peruutella asiakkaiden aikoja, kun jatkuvasti oli vatsatautia, flunssaa yms. Ei siinä muuten mitään, mutta ihmiset olivat tosi epäempaattisia. Tällä hetkellä olen kotihoidon tuella ja hoidan 5-vuotiasta ja 1.5-vuotiasta kotona, kela maksaa 400euroa minus verot.


      • paljon enemmän kirjoitti:

        ollessaan hoidossa vieraalla, kuin kotona, siksipä olisikin ihanteellista hoitaa lapsi kotona ne kolme ensimmäistä vuotta. Olin itse ensimmäisen kanssa työelämässä ja lapsi perhepäivähoidossa 10kk.n iästä, 1.5-vuotiaaksi. Tosi hauskaa peruutella asiakkaiden aikoja, kun jatkuvasti oli vatsatautia, flunssaa yms. Ei siinä muuten mitään, mutta ihmiset olivat tosi epäempaattisia. Tällä hetkellä olen kotihoidon tuella ja hoidan 5-vuotiasta ja 1.5-vuotiasta kotona, kela maksaa 400euroa minus verot.

        Meillä oli pojan perhepäivähoitajalla samat lapset monta vuotta. Pari vuotta meni putkeen niin etteivät lapset sairastelleet tavallista nuhakuumetta lukuunottamatta ollenkaan. Kun on sama poppoo koko ajan, on kaikilla samat pöpöt. Kun tulee uutta porukkaa, alkaa taas sairastelu.


      • pysyisikin samana
        Kaljurotta kirjoitti:

        Meillä oli pojan perhepäivähoitajalla samat lapset monta vuotta. Pari vuotta meni putkeen niin etteivät lapset sairastelleet tavallista nuhakuumetta lukuunottamatta ollenkaan. Kun on sama poppoo koko ajan, on kaikilla samat pöpöt. Kun tulee uutta porukkaa, alkaa taas sairastelu.

        Ainakin meillä ryhmä ehti vuoden aikana monestikin. Lisäksi hoitajan lapset olivat koulussa, joten ehdittiin sairastamaan useampi flunssa ja vatsatauti. Lisäksi lapsi joutui 1kk.n aikana 4n(!) varahoitopaikkaan, kun hoitajansa selkä kremppasi.


    • töihin?

      Kotihoidontukea olen saanut viimeksi yli 7v sitten.
      Meidän arvomaailma on se, että jompikumpi vanhemmista on kotona.

      • rahat riittää,

        niin mikäs siinä!
        Mukavaahan se lapsille on, että aina on joku kotona.


    • Töihin !

      On se kauheaa kun lapset pitää viedä päiväkotiin, jossa laiskat tantat istuvat, vetävät puuroa naamaansa, ei sellaisia viitsisi lapsille näyttää, niistä tulee laiskoja.

      • ei...

        ainakaan minun poikani päiväkodissa ole tuollaisia tanttoja :)
        Perhepäivähoitajissa olen kyllä törmännyt tuon kaltaisiin tanttoihin.


    • ihan kamalaa

      kun joku sanoo että akat töihin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      998
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      93
      749
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe