NAISET TÖIHIN:

Hop hop!

13

1080

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun...

tuollaisia mielipiteitä viitsii ääneen edes puhua!

Käsittääkseni nytkin on jossain päin pulaa hoitopaikoista, niin mikähän jonotus siitäkin syntyisi, jos kaikki kotihoidontuella olevat ryhtyisivät käytännössä työttömiksi, ellei sitä vakipaikkaa sitten satu olemaan odottamassa. Eikös yhtä hyvin pitäisi ottaa kaikki sosiaaliturvat pois.
      Ja eikös nuo hoitotuet ole sidottu puolison tuloihinkin. Eli ei kai niitä tukia liian "rikkaille" makseta. Ai niin, ne köyhät kotona laiskottelijat sitten vissiin pitäis potkia työttömiksi... :/

• tienaavat paremmin

kuin kotiäidit. Mutta kotiäidit säästävät yhteiskunnan rahoja, kun eivät vie lapsiaan tarhaan ja työnantajallekaan ei tule maksua jatkuvista sairaspoissaoloista.

• tuosta...
        tienaavat paremmin kirjoitti:

kuin kotiäidit. Mutta kotiäidit säästävät yhteiskunnan rahoja, kun eivät vie lapsiaan tarhaan ja työnantajallekaan ei tule maksua jatkuvista sairaspoissaoloista.

hetken yritin väitellä yhden kaverini kanssa. Hän väitti, ettei työttömät saa yhtään enempää rahaa, kuin kotihoidontuella olevat. Itse kylläkin oli kokeillut noista vain toista. Nyt olen työtön ja saan melkein 200? enemmän, kuin kotihoidontuella.

• ja vielä...

tuli mieleen sekin, kun ex-anopille yritin selittää, kuinka olen käytännössä säästänyt perheen rahoja, kun hoidin lapsia kotona. Hän oli sitä mieltä, että vain poikansa on perhettä elättänyt palkallaan sovitellulla päivärahalla.

• tule

paljon sairaspoissaoloja! Tuollaisen yleistämisen vuoksi pienten lasten vanhempien on vaikeampaa saada töitä!

• paljon enemmän
        tule kirjoitti:

paljon sairaspoissaoloja! Tuollaisen yleistämisen vuoksi pienten lasten vanhempien on vaikeampaa saada töitä!

ollessaan hoidossa vieraalla, kuin kotona, siksipä olisikin ihanteellista hoitaa lapsi kotona ne kolme ensimmäistä vuotta. Olin itse ensimmäisen kanssa työelämässä ja lapsi perhepäivähoidossa 10kk.n iästä, 1.5-vuotiaaksi. Tosi hauskaa peruutella asiakkaiden aikoja, kun jatkuvasti oli vatsatautia, flunssaa yms. Ei siinä muuten mitään, mutta ihmiset olivat tosi epäempaattisia. Tällä hetkellä olen kotihoidon tuella ja hoidan 5-vuotiasta ja 1.5-vuotiasta kotona, kela maksaa 400euroa minus verot.

• paljon enemmän kirjoitti:

ollessaan hoidossa vieraalla, kuin kotona, siksipä olisikin ihanteellista hoitaa lapsi kotona ne kolme ensimmäistä vuotta. Olin itse ensimmäisen kanssa työelämässä ja lapsi perhepäivähoidossa 10kk.n iästä, 1.5-vuotiaaksi. Tosi hauskaa peruutella asiakkaiden aikoja, kun jatkuvasti oli vatsatautia, flunssaa yms. Ei siinä muuten mitään, mutta ihmiset olivat tosi epäempaattisia. Tällä hetkellä olen kotihoidon tuella ja hoidan 5-vuotiasta ja 1.5-vuotiasta kotona, kela maksaa 400euroa minus verot.

Meillä oli pojan perhepäivähoitajalla samat lapset monta vuotta. Pari vuotta meni putkeen niin etteivät lapset sairastelleet tavallista nuhakuumetta lukuunottamatta ollenkaan. Kun on sama poppoo koko ajan, on kaikilla samat pöpöt. Kun tulee uutta porukkaa, alkaa taas sairastelu.

• pysyisikin samana
        Kaljurotta kirjoitti:

Meillä oli pojan perhepäivähoitajalla samat lapset monta vuotta. Pari vuotta meni putkeen niin etteivät lapset sairastelleet tavallista nuhakuumetta lukuunottamatta ollenkaan. Kun on sama poppoo koko ajan, on kaikilla samat pöpöt. Kun tulee uutta porukkaa, alkaa taas sairastelu.

Ainakin meillä ryhmä ehti vuoden aikana monestikin. Lisäksi hoitajan lapset olivat koulussa, joten ehdittiin sairastamaan useampi flunssa ja vatsatauti. Lisäksi lapsi joutui 1kk.n aikana 4n(!) varahoitopaikkaan, kun hoitajansa selkä kremppasi.

• töihin?

Kotihoidontukea olen saanut viimeksi yli 7v sitten.
      Meidän arvomaailma on se, että jompikumpi vanhemmista on kotona.

• rahat riittää,

niin mikäs siinä!
        Mukavaahan se lapsille on, että aina on joku kotona.

• Töihin !

On se kauheaa kun lapset pitää viedä päiväkotiin, jossa laiskat tantat istuvat, vetävät puuroa naamaansa, ei sellaisia viitsisi lapsille näyttää, niistä tulee laiskoja.

• ei...

ainakaan minun poikani päiväkodissa ole tuollaisia tanttoja :)
        Perhepäivähoitajissa olen kyllä törmännyt tuon kaltaisiin tanttoihin.

• ihan kamalaa

kun joku sanoo että akat töihin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe