http://www.phpbbplanet.com/taisteluareena/viewtopic.php?t=24&mforum=taisteluareena
NAISET TÖIHIN:
13
1099
Vastaukset
- kun...
tuollaisia mielipiteitä viitsii ääneen edes puhua!
Käsittääkseni nytkin on jossain päin pulaa hoitopaikoista, niin mikähän jonotus siitäkin syntyisi, jos kaikki kotihoidontuella olevat ryhtyisivät käytännössä työttömiksi, ellei sitä vakipaikkaa sitten satu olemaan odottamassa. Eikös yhtä hyvin pitäisi ottaa kaikki sosiaaliturvat pois.
Ja eikös nuo hoitotuet ole sidottu puolison tuloihinkin. Eli ei kai niitä tukia liian "rikkaille" makseta. Ai niin, ne köyhät kotona laiskottelijat sitten vissiin pitäis potkia työttömiksi... :/- tienaavat paremmin
kuin kotiäidit. Mutta kotiäidit säästävät yhteiskunnan rahoja, kun eivät vie lapsiaan tarhaan ja työnantajallekaan ei tule maksua jatkuvista sairaspoissaoloista.
- tuosta...
tienaavat paremmin kirjoitti:
kuin kotiäidit. Mutta kotiäidit säästävät yhteiskunnan rahoja, kun eivät vie lapsiaan tarhaan ja työnantajallekaan ei tule maksua jatkuvista sairaspoissaoloista.
hetken yritin väitellä yhden kaverini kanssa. Hän väitti, ettei työttömät saa yhtään enempää rahaa, kuin kotihoidontuella olevat. Itse kylläkin oli kokeillut noista vain toista. Nyt olen työtön ja saan melkein 200? enemmän, kuin kotihoidontuella.
- ja vielä...
tienaavat paremmin kirjoitti:
kuin kotiäidit. Mutta kotiäidit säästävät yhteiskunnan rahoja, kun eivät vie lapsiaan tarhaan ja työnantajallekaan ei tule maksua jatkuvista sairaspoissaoloista.
tuli mieleen sekin, kun ex-anopille yritin selittää, kuinka olen käytännössä säästänyt perheen rahoja, kun hoidin lapsia kotona. Hän oli sitä mieltä, että vain poikansa on perhettä elättänyt palkallaan sovitellulla päivärahalla.
- tule
tienaavat paremmin kirjoitti:
kuin kotiäidit. Mutta kotiäidit säästävät yhteiskunnan rahoja, kun eivät vie lapsiaan tarhaan ja työnantajallekaan ei tule maksua jatkuvista sairaspoissaoloista.
paljon sairaspoissaoloja! Tuollaisen yleistämisen vuoksi pienten lasten vanhempien on vaikeampaa saada töitä!
- paljon enemmän
tule kirjoitti:
paljon sairaspoissaoloja! Tuollaisen yleistämisen vuoksi pienten lasten vanhempien on vaikeampaa saada töitä!
ollessaan hoidossa vieraalla, kuin kotona, siksipä olisikin ihanteellista hoitaa lapsi kotona ne kolme ensimmäistä vuotta. Olin itse ensimmäisen kanssa työelämässä ja lapsi perhepäivähoidossa 10kk.n iästä, 1.5-vuotiaaksi. Tosi hauskaa peruutella asiakkaiden aikoja, kun jatkuvasti oli vatsatautia, flunssaa yms. Ei siinä muuten mitään, mutta ihmiset olivat tosi epäempaattisia. Tällä hetkellä olen kotihoidon tuella ja hoidan 5-vuotiasta ja 1.5-vuotiasta kotona, kela maksaa 400euroa minus verot.
paljon enemmän kirjoitti:
ollessaan hoidossa vieraalla, kuin kotona, siksipä olisikin ihanteellista hoitaa lapsi kotona ne kolme ensimmäistä vuotta. Olin itse ensimmäisen kanssa työelämässä ja lapsi perhepäivähoidossa 10kk.n iästä, 1.5-vuotiaaksi. Tosi hauskaa peruutella asiakkaiden aikoja, kun jatkuvasti oli vatsatautia, flunssaa yms. Ei siinä muuten mitään, mutta ihmiset olivat tosi epäempaattisia. Tällä hetkellä olen kotihoidon tuella ja hoidan 5-vuotiasta ja 1.5-vuotiasta kotona, kela maksaa 400euroa minus verot.
Meillä oli pojan perhepäivähoitajalla samat lapset monta vuotta. Pari vuotta meni putkeen niin etteivät lapset sairastelleet tavallista nuhakuumetta lukuunottamatta ollenkaan. Kun on sama poppoo koko ajan, on kaikilla samat pöpöt. Kun tulee uutta porukkaa, alkaa taas sairastelu.
- pysyisikin samana
Kaljurotta kirjoitti:
Meillä oli pojan perhepäivähoitajalla samat lapset monta vuotta. Pari vuotta meni putkeen niin etteivät lapset sairastelleet tavallista nuhakuumetta lukuunottamatta ollenkaan. Kun on sama poppoo koko ajan, on kaikilla samat pöpöt. Kun tulee uutta porukkaa, alkaa taas sairastelu.
Ainakin meillä ryhmä ehti vuoden aikana monestikin. Lisäksi hoitajan lapset olivat koulussa, joten ehdittiin sairastamaan useampi flunssa ja vatsatauti. Lisäksi lapsi joutui 1kk.n aikana 4n(!) varahoitopaikkaan, kun hoitajansa selkä kremppasi.
- töihin?
Kotihoidontukea olen saanut viimeksi yli 7v sitten.
Meidän arvomaailma on se, että jompikumpi vanhemmista on kotona.- rahat riittää,
niin mikäs siinä!
Mukavaahan se lapsille on, että aina on joku kotona.
- Töihin !
On se kauheaa kun lapset pitää viedä päiväkotiin, jossa laiskat tantat istuvat, vetävät puuroa naamaansa, ei sellaisia viitsisi lapsille näyttää, niistä tulee laiskoja.
- ei...
ainakaan minun poikani päiväkodissa ole tuollaisia tanttoja :)
Perhepäivähoitajissa olen kyllä törmännyt tuon kaltaisiin tanttoihin.
- ihan kamalaa
kun joku sanoo että akat töihin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä581685- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271260- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55654Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612