Tästä kirjoituksesta varmaan tulee kuraa niskaan, mutta oikeus mielipiteeseen mullakin. Olen reissannut aika paljon, j ennen Alanyan reissua kuullut paikasta tosi paljon hyvää. Nyt jälkikäteen ihmettelen miksi. Perustelen.
Turkkilaisten ystävällisyys- sallikaa mun nauraa. Ne ovat tasan kiinnostuneita sun rahoista, ja todellakaan ei mistään muusta. En väitä, etteikö muuallakin olisi loppujen lopuksi sama asia, muta tuollaista törkeää rahastusta saa monissa paikoissa hakea.
Ostosmahdollisuudet- säälittävää. Toki kaupppoja on paljon, mutta valikoima kaikista käymistäni kohteista ylivoimaisesti huonoin. Samat feikki rääsyt joka paikassa, who the fuck is DG- paidat oli paluulennolla koneessakin aika monella.
Ruoka- lue edellinen. Välimeren maista selvästi heikoin suoritus. Sama ruokalista toistuu joka paikassa, lisukkena aina perus riisi ja ranskalaiset. Vatsa menee useimmilta sekaisin. Lisäksi huvittavaa katsella, kuinka konsepti on tismalleen sama lähes joka ravintolassa. Samat lkupalat ilmaiseksi, identtinen kattaus, kohta joku tarjoilija kiikuttaa tuoppeja pään päällä ja porukka nauraa väkinäisesti. Lisäksi happy hour joka paikassa käytännössä 24 h vrk poislukien diskot, osta yksi, saat toisen ilmaiseksi. Mulle toi tarkoittaa sama, kuin mainoksessa lukisi: olemme ylihinnoiteltuja 24 h/ vrk, siksi joudumme tekemään näin. Paukut maksaa 10-20 ytl, mikä on muun maan hintatasoon nähden ryöstöä. Alanyan lentokentällä transit puolella huippuna vesipullo (4dl) 3 euroa. Siis euroa.
Lisäksi oman värinsa tuovat tuhannet venäläisturistit, lisäksi todella arrogantit sisäänheittäjät, jotka vielä esittävät loukkaantunutta kun kieltäydyt tarjouksesta olematon kulttuuritarjonta lähistöllä.
Sää on hyvä, samoin nuo jokiravintolat, ranta kanssa ok, tosin ei vedä vertoja esim Kreikan useimpiin turistipaikkoihin, vesi melko likaista ja rannat kivisiä.
Kaiken kaikkiaan- turkki on kuin erittäin kallis sunny beach, lisättynä Välimeren alueen ylivertaiesti huonoimmalla ruoalla ja shoppailumahdollisuuksilla.
Alanya- ei koskaan enää
15
4577
Vastaukset
- HYVÄ
HYVÄ!!!!
- ei välitä
kun kännäämisen aloittaa jo kotoa lähtiessä ja pitää tietyn minimikännin päällä koko matkan, ei huomaa pikku puutteitakaan. Pääasia että pääsi matkalle halvalla, kaljaa saa halvalla ja jos hiukoo niin saa halpaa kebabia tai pizzaa.
- SanniNeiti
..lukea tollasta, en ole itse koskaan alanyassa käynyt, muualla turkissa kyllä. Ehkä juuri noitten syitten takia en ole siellä käynyt: en kauheasti pidä turistirysistä. Muualla turkissa mielestäni aika eri meno..
Mutta kai sinne Alanyaanki pitää joskus raahautua, ties vaikka meikätyttö tykkäis.... :D - ankara portto
Kyllä suomalaisetkin alkavat pikku hiljaa oppimaan laatutietoisiksi. Ei enää riitä, että Alanyan poika kuittaa surkean palvelun hymyllä.
- Leebu
Vuosi sitten kävin ja ihan samoilla fiiliksillä. No tuli tehtyä kaksi matkaa yhdellä kertaa - ensimmäinen ja viimeinen.
- kerrankin
Olipa kiva lukea, että Alanyasta tulee oikeita ja totuudenmukaisiakin matkakertomuksia, kuten tämä.
Itse olen käynyt siellä kerran, ja se riitti.
Muualla Turkissa olen kyllä reissannut, eikä fiilikset ole olleet samanlaiset kuin Alanyasta palatessa.....
- se ihan
selvää, ettei Turkkia voi kertakaikkiaan verrata Italiaan tai Espanjaan. Itse en viihdy mafia-Italiassa tai baski-Espanjassa. Suosittelen sinulle seuraavalla kerralla omatoimimatkaa niin ei tartte turistipaikkoihin mennä!
- Turkkiin
voisikin olla kokemus. Pelkät lennot, auto kentältä ja kiertämään pariksi viikoksi maata, mitenkähän kävisi? Mieluummin taidan kiertää muita Välimeren maita.
- Zeynep1
Turkkiin kirjoitti:
voisikin olla kokemus. Pelkät lennot, auto kentältä ja kiertämään pariksi viikoksi maata, mitenkähän kävisi? Mieluummin taidan kiertää muita Välimeren maita.
Itse olen omatoimimatkaillut tuolla lailla Turkissa siita lahtien kun taytin 21v muitten suomalaisten likkojen kanssa. Hassua, ettei ns. 'raavaat miehet' uskallaudu omatoimimatkalle Turkkiin mutta alle 30-kymppiset likat vuokraavat autoa ja ajelevat maata ristiin rastiin. Vuonna 2001 vietin ihan mielettoman loman yhdessa eraan suomalaisen opiskelukaverin kanssa, vuokrasimme auton kahdeksi viikoksi ja ajelimme kaikki lansi-turkin arkeologiset paikat lapi. Siina riitti kaverilla matskua graduun ja kun tama oli saanut viela stipendin matkaan varten niin autonvuokraus tuli meille ihan ilmaiseksi. Etta kylla kannattaa! Kreikassakin on ajeltu, liikenne siella ihan samalaista kuin Turkissa. Vaaleana likkana vaan pitaa ottaa sama asenne kuin muutkin, ronskisti toottia kayttoon! Viime kesana aitini kanssa teimme saman tempauksen ja ajelimme pari paivaa niin etta melkein mitaan ei jaanyt nakematta. Mm. Marmariksen lahella on todella hyvat tiet ja liikenne ihan kesya. No mut hei, jos pelottaa kannattaa pitaytya siella Cran Canarialla Aurinkomatkojen oppaan huostassa.
- tiedoksi
Zeynep1 kirjoitti:
Itse olen omatoimimatkaillut tuolla lailla Turkissa siita lahtien kun taytin 21v muitten suomalaisten likkojen kanssa. Hassua, ettei ns. 'raavaat miehet' uskallaudu omatoimimatkalle Turkkiin mutta alle 30-kymppiset likat vuokraavat autoa ja ajelevat maata ristiin rastiin. Vuonna 2001 vietin ihan mielettoman loman yhdessa eraan suomalaisen opiskelukaverin kanssa, vuokrasimme auton kahdeksi viikoksi ja ajelimme kaikki lansi-turkin arkeologiset paikat lapi. Siina riitti kaverilla matskua graduun ja kun tama oli saanut viela stipendin matkaan varten niin autonvuokraus tuli meille ihan ilmaiseksi. Etta kylla kannattaa! Kreikassakin on ajeltu, liikenne siella ihan samalaista kuin Turkissa. Vaaleana likkana vaan pitaa ottaa sama asenne kuin muutkin, ronskisti toottia kayttoon! Viime kesana aitini kanssa teimme saman tempauksen ja ajelimme pari paivaa niin etta melkein mitaan ei jaanyt nakematta. Mm. Marmariksen lahella on todella hyvat tiet ja liikenne ihan kesya. No mut hei, jos pelottaa kannattaa pitaytya siella Cran Canarialla Aurinkomatkojen oppaan huostassa.
se on Gran ei Cran.
- Zeynep1
tiedoksi kirjoitti:
se on Gran ei Cran.
Kiitos, eipa ole yleissivistys noin pitkalle riittanyt meikalaisella. Paras pysya pois Espanjasta, ties mita siellakin kavisi jos lahtisi omatoimisesti siella seikkailemaan -- varsinkaan kun en edes noita paikannimia hallitse! ;)
- anttila1
Ihan hyvä ja kiihkoilematon mielipide alkuperäiseltä kirjoittajalta. Olen monesta asiasta samaa mieltä. Silti olen käynyt Turksissa (Marmaris ja Alanya) jo neljä tai viisi kertaa.
Se vain kuitenkin on edullinen paikka lasten kanssa.
Meidän perheen lapset (nyt jo teinejä) tykkäävät yksinkertaisesti auringosta, uimisesta, shoppailusta ja "ulkona syömisestä". Näitä kaikkia voimme heille tarjota Turkissa - ilman perheen konkurssiin menoa. Nähtävyyksiä he eivät kaipaa ja kulttuurireissuille me vanhemmat menemme ilman lapsia.
Kuluneena kesänä olimme Alanyassa all inclusive -matkalla, joka maksoi 500 per nenä. En usko, että mihinkään muuhun Välimeren kohteeseen olisimme päässeet tuolla hinnalla.
Meillä siis Turkin lomailun lähtökohtana on yksinkertaisesti edullinen hinta. Tarpeemme ja vaateemme suhteutamme sitten sen mukaan. Eli kovin kummoiset eivät ole odotuksetkaan, mutta kivaa on aina ollut.- ilovethesun
Me olemme nyt tehneet kahtena kesänä perhereissun Alanyaan juuri samoista syistä, mutta lisäisin kuitenkin että kyllä sieltäkin pääsee myös näkemään historiaa ja kulttuuria jos näkee vähän vaivaa ja HALUAA sitä. Meidänkin teinimme haluavat juuri edellämainittuja auringonottoa, uimista ja loputonta toppien ja kenkien pläräämistä ( ovat siis tyttöjä ) mutta aika aikaa kutakin, Venetsiat ja Pariisit kiinnostavat sitten muissa yhteyksissä. Me olemme kyllä onnistuneet löytämään kulinaarisia nautintojakin Alanyassa, esim. sellainen ravintola kuin Kervan Saray, muistaakseni kirjoitusasu oli noin, oli loistava.
Ja mitä tulee ystävällisyyteen ja palveluasenteeseen: tottakai se on tarkoitushakuista! Emme kai me turistit tee kertalaakista johonkin tarjoilijaan henkilöinä niin suunnatonta vaikutusta että hän ihastuisi meihin ihmisenä vaan hän pyrkii saamaan elantonsa tienattua. Joka tapauksessa se on meidän mielestämme mukavaa ja tuntuu esim. nuorista imartelevalta kun heidät huomioidaan, heille lasketaan leikkiä ja pidetään seurueen tähtinä toisin kuin Suomessa missä toisella kymmenellä olevan ison ihmisen tilausta saatetaan kysyä vanhemmalta, että "mitäs tolle tulis".
- vaimo Monneineen
Kommentoin muutamaa asiaa. Tottakai turkkilaista joka elää turismilla kiinnostaa rahasi. Keskitalvella monellakaan heistä ei paljon tienestejä ole. Tinkiminen kuuluu turistikaupoissa asiaan vaikka se meidän kulttuurissa vierasta onkin. Edullisia kauppoja löytyy kun siirryt jonkin matkaa pois turistikaduilta. Välimatkat on siellä aika lyhyet.
Ruuan suhteen sinulla taisi olla huono tuuri - tai sitten et löytänyt niitä suomalaisia lihapullia. Minun ruoka-annokseeni ei viikon matkallani eksynyt ainoatakaan ranskalaista perunaa. Johtuu ehkä siitä että tilasin mitä halusin. Vatsatautia ei ollut.
Diskoista en tiedä kun en niissä käy.
Venäjää kuulen pääkaupunkiseudulla enemmän kuin Alanyassa. Sitäpaitsi: miten venäläiset lomaasi häiritsivät?
Kun 10 vuotta sitten viimeksi kävin Alanyassa sisäänheittäjät olivat häiritsevän aktiivisia hommassaan. Nyt riitti ystävällinen kieltävä ele. Nykyään siellä on laki joka kieltää aggressiivisen sisäänheiton, jos jäävät kiinni on ravintola kiinni 14 vrk, kertoi Alaniassa asuva suomalainen.
Kulttuuria löytää kun sitä osaa ja haluaa etsiä.
Jotenkin tuntuu että sinulla vain oli huonot fiilikset lomallasi ja tuntui että kaikki menee pieleen. - Nimetön
Ravintoloista:
Alanyan keskusta-alueella tarjotaan sitä ruokaa ravintoloissa, jota kysytään. Kysyntä määrittää tunnetusti tarjonnan.
Jos olisit hiukan viitsinyt poiketa esim. pääkadulta, olisit löytänyt aivan mahtavia paikallisia ravintoloita, kuten esim. Old House, joka on ehkäpä suosikkipaikkani. Suosittelen lämpimästi! Kyseistä paikkaa pitää pariskunta; mies turkkilainen ja vaimo saksalainen ja kyseisessä paikassa ei tuputeta mitään, eikä siellä ole sisäänheittäjiä. Ravintola sijaitsee Damlataksella.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295594Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144164Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512880Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3021419Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601239
- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3991148Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221148