BMW 520iA kulutus!

hyvin tyytyväinen :)

Mittasin juuri autoni matka-ajon kulutuksen.

- 7,4 l/100km - 110km/h mittarissa (todellinen ehkä n. 105 km/h)

- 7,7 l/100km - 130 km/h mittarissa (todellinen ehkä n. 125 km/h)

Arvot mitattu ajamalla vakionopeussäädin päällä Hki-Hämeenlinna (eka luku) ja Helsinki-Tampere (toinen luku).

Vertaa Tekniikan Maailman tuoreessa testissä olleet pikkuautot (1.4 moottorilla) - BMW 520iA vie jopa vähemmän!!!

Autoni 2.2/170hv moottorilla, automaattivaihteinen, sedan mallinen ja vm. 2001.

17

5853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 98vai95 bensaa.Itselläni 320 ja huomasin kun siirryin 98 niin kulutus tippui 0,7l/100km.

    • lafons

      Minulla on saman vuotinen Camaro 5.7 litraisella V8:lla (noin 340 hv) ja olen mitannut sille keskinopeudessa 130km/h mittarinopeutta(todellinen noin ehkä 125) kulutukseksi 7,5l/00 km. Ottaen huomioon kuinka paljon enemmän autoni moottorissa on tehoa ja kokoa(myös automaattilaatikko vielä),pidän BMW:si lukemaa kohtuu heikkona esityksenä.

      • teekuutonen

        Paljonko kotipizza yrittäjän camaro painaa? Paljon se vie kaupungissa. Paljon on yhdistetty?


      • puhuu paskaa,
        teekuutonen kirjoitti:

        Paljonko kotipizza yrittäjän camaro painaa? Paljon se vie kaupungissa. Paljon on yhdistetty?

        tai ei osaa laskea.


      • jjm

        jauhat.Hetkellinen kulutus voi olla 7,5l mutta ei todellinen 100km ja vielä muka 130km/h keskinopeudella! kuinka laskit kulutuksen????


      • omistaja..

        toi on täyttä paskaa, jos kasilla ajaa 130km/h ni pensaa alkaa kyllä palaa siihen tahtiin että... Muutenka sellast ei saa mene missään tilantees alle 10l sadal. Turha väittää toista.


      • murkut
        omistaja.. kirjoitti:

        toi on täyttä paskaa, jos kasilla ajaa 130km/h ni pensaa alkaa kyllä palaa siihen tahtiin että... Muutenka sellast ei saa mene missään tilantees alle 10l sadal. Turha väittää toista.

        mulla 735 bemari, oli yhdellä lenkillä keskikulutus 23l satasella, vauhtia oli riittävästi, teidän kinnerit ei edes kulje niin lujaa.


      • kuinka
        murkut kirjoitti:

        mulla 735 bemari, oli yhdellä lenkillä keskikulutus 23l satasella, vauhtia oli riittävästi, teidän kinnerit ei edes kulje niin lujaa.

        lujaa? 23 litraa sataselle? Aika lujaa.


      • Sixinline

        Sattuu olemaan niin, että mulla on ensikäden tietoa -01 Pontiac TransAmistä (350 ci) ja sen bensakuluista (kilsat ja bensakuitit).

        Keskikulutus yli 20 l sadalla, mutta autolla myös ajataan!
        Ei sillä pääse alle 12 l vaikka maantietä vaan ajaisi.


    • Ostanko BMW:n?

      Avasinkin jo ketjun tuonne, mutta kysytään täältäkin. Mitä olet autostasi tykännyt? Voisin harkita myös käytettyä 520-mallia automaatilla (E39). Millaista on kulkupuoli, ilmeisesti riittävää normaaliajoon? Onko ollut millaista remonttia ja millä kilometreillä. Miten tuollainen esim. 100tkm ajettuna vetää uudelle vertoja? Kokemuksia?

      • on...

        Olen tykännyt erittäin paljon: todella hiljainen, tukeva, kulkee suoraan - laadukasta kyytiä. 2.2/170hv kulkee aivan riittävän hyvin Suomen oloissa. Edellinen 2.0/150hv (1996-2000) on liian pieni tähän autoon. Osta automaatti ehdottomasti.

        E39 on tehty laadukkaista materiaaleista. Omallani ajettu nyt 127tkm eikä paljon uutta autoa häpeä.

        Mielestäni tässä saa rahalla paljon vastinetta! Esim. -01 tai -02 Suomi auton saanee n. 23-24.000 Eur hintaan.


    • BMW Power

      Sillä ei oikeastaa ole mitään merkitystä onko sulla alla mikä vaan E39 - E60 (E46-E90) auton bensa rivikutonen.
      M52, M54 ja N52 koneet kuluttavat rauhallisessa maan-/moottoritie nopeuksissa kaikki n. 8 l.

      Tehot ovat lisääntyneet ja sitten kun ruvetaan polkemaan niin kulutus lisääntyy kaikissa, mutta tässäkin tapauksessa esim M52B20 150 hp kone ja N54B30 265 hp kone kuluttaa suhteessa saman.

      Tämä on nyt tosi pelkistetty totuus, sillä myös varusteiden paino, autovaihteet ja muu ajokäytös vaikuttaa tosi paljon Bemarinkin kulutukseen.

      Yksi litra sinne tänne, mutta omassa E60 525iA:ssa kulutus vaihtelee 8 - 12 litran välillä, riippuen missä ja miten ajelen.

    • toista

      mittaus!

      Ja mittaa pidempi matka.

      7.7 nopeudella 125 on liian vähän.

      Pieni ero 105:n ja 125:n välillä epäilyttää vielä enemmän.

      • eriittäin tyytyväinen :)

        Uskomatonta mutta totta. Minulla on alla puolikuntoiset kitkarenkaat ja rengaspaineet olivat talven jälkeen jääneet aivan liian alhaiseksi. Nostin nyt kaikkiin 2.3 - ja kulutus putosi edelleen!

        - 7,1 l/100km - 118 km/h (ajotietokoneen antama, 90km matkalta)

        Arvo mitattu ajamalla vakionopeussäädin päällä Hki-Lahti. Nollasin laskimen moottoritien alussa ja katsoin lukeman heti motarilta poistuessani (siis sisältää vain tämän 90 km pätkän motoriajoa tasaisella nopeudella).

        Epäilen muuten vahvasti, että jos laitan 235/45-17" kesäpyörät alle niin kulutus nousee ehkä 0,5 l/100km (huomio viime kesältä). Itse asiassa pyysin Tekniikan Maailmaa tekemään pienen jutun leveämpien renkaiden vaikutuksesta kulutukseen.


      • todellinen nopeus
        eriittäin tyytyväinen :) kirjoitti:

        Uskomatonta mutta totta. Minulla on alla puolikuntoiset kitkarenkaat ja rengaspaineet olivat talven jälkeen jääneet aivan liian alhaiseksi. Nostin nyt kaikkiin 2.3 - ja kulutus putosi edelleen!

        - 7,1 l/100km - 118 km/h (ajotietokoneen antama, 90km matkalta)

        Arvo mitattu ajamalla vakionopeussäädin päällä Hki-Lahti. Nollasin laskimen moottoritien alussa ja katsoin lukeman heti motarilta poistuessani (siis sisältää vain tämän 90 km pätkän motoriajoa tasaisella nopeudella).

        Epäilen muuten vahvasti, että jos laitan 235/45-17" kesäpyörät alle niin kulutus nousee ehkä 0,5 l/100km (huomio viime kesältä). Itse asiassa pyysin Tekniikan Maailmaa tekemään pienen jutun leveämpien renkaiden vaikutuksesta kulutukseen.

        Mittari muuten heittää vain 3 km/h eli todellinen nopeus oli siis 115 km/h (vertasin mittarin näyttöä ennen Vääksyä olevaan tutkanäyttöön).


      • ei niin tyytyväinen
        eriittäin tyytyväinen :) kirjoitti:

        Uskomatonta mutta totta. Minulla on alla puolikuntoiset kitkarenkaat ja rengaspaineet olivat talven jälkeen jääneet aivan liian alhaiseksi. Nostin nyt kaikkiin 2.3 - ja kulutus putosi edelleen!

        - 7,1 l/100km - 118 km/h (ajotietokoneen antama, 90km matkalta)

        Arvo mitattu ajamalla vakionopeussäädin päällä Hki-Lahti. Nollasin laskimen moottoritien alussa ja katsoin lukeman heti motarilta poistuessani (siis sisältää vain tämän 90 km pätkän motoriajoa tasaisella nopeudella).

        Epäilen muuten vahvasti, että jos laitan 235/45-17" kesäpyörät alle niin kulutus nousee ehkä 0,5 l/100km (huomio viime kesältä). Itse asiassa pyysin Tekniikan Maailmaa tekemään pienen jutun leveämpien renkaiden vaikutuksesta kulutukseen.

        Oletko tarkistanut paljonko ajotietokone valehtelee? Omassa e39 v.00:ssa ajotietokone näytti n. 0,6-0,9 litraa liian vähän ennen kuin rukkasin laskentaa ajotietokoneen "huoltovalikosta".


    • Pave...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe