BMW 520iA kulutus!

hyvin tyytyväinen :)

Mittasin juuri autoni matka-ajon kulutuksen.

- 7,4 l/100km - 110km/h mittarissa (todellinen ehkä n. 105 km/h)

- 7,7 l/100km - 130 km/h mittarissa (todellinen ehkä n. 125 km/h)

Arvot mitattu ajamalla vakionopeussäädin päällä Hki-Hämeenlinna (eka luku) ja Helsinki-Tampere (toinen luku).

Vertaa Tekniikan Maailman tuoreessa testissä olleet pikkuautot (1.4 moottorilla) - BMW 520iA vie jopa vähemmän!!!

Autoni 2.2/170hv moottorilla, automaattivaihteinen, sedan mallinen ja vm. 2001.

17

5460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 98vai95 bensaa.Itselläni 320 ja huomasin kun siirryin 98 niin kulutus tippui 0,7l/100km.

• lafons

Minulla on saman vuotinen Camaro 5.7 litraisella V8:lla (noin 340 hv) ja olen mitannut sille keskinopeudessa 130km/h mittarinopeutta(todellinen noin ehkä 125) kulutukseksi 7,5l/00 km. Ottaen huomioon kuinka paljon enemmän autoni moottorissa on tehoa ja kokoa(myös automaattilaatikko vielä),pidän BMW:si lukemaa kohtuu heikkona esityksenä.

• teekuutonen

Paljonko kotipizza yrittäjän camaro painaa? Paljon se vie kaupungissa. Paljon on yhdistetty?

• puhuu paskaa,
        teekuutonen kirjoitti:

Paljonko kotipizza yrittäjän camaro painaa? Paljon se vie kaupungissa. Paljon on yhdistetty?

tai ei osaa laskea.

• jjm

jauhat.Hetkellinen kulutus voi olla 7,5l mutta ei todellinen 100km ja vielä muka 130km/h keskinopeudella! kuinka laskit kulutuksen????

• omistaja..

toi on täyttä paskaa, jos kasilla ajaa 130km/h ni pensaa alkaa kyllä palaa siihen tahtiin että... Muutenka sellast ei saa mene missään tilantees alle 10l sadal. Turha väittää toista.

• murkut
        omistaja.. kirjoitti:

toi on täyttä paskaa, jos kasilla ajaa 130km/h ni pensaa alkaa kyllä palaa siihen tahtiin että... Muutenka sellast ei saa mene missään tilantees alle 10l sadal. Turha väittää toista.

mulla 735 bemari, oli yhdellä lenkillä keskikulutus 23l satasella, vauhtia oli riittävästi, teidän kinnerit ei edes kulje niin lujaa.

• kuinka
        murkut kirjoitti:

mulla 735 bemari, oli yhdellä lenkillä keskikulutus 23l satasella, vauhtia oli riittävästi, teidän kinnerit ei edes kulje niin lujaa.

lujaa? 23 litraa sataselle? Aika lujaa.

• Sixinline

Sattuu olemaan niin, että mulla on ensikäden tietoa -01 Pontiac TransAmistä (350 ci) ja sen bensakuluista (kilsat ja bensakuitit).

Keskikulutus yli 20 l sadalla, mutta autolla myös ajataan!
        Ei sillä pääse alle 12 l vaikka maantietä vaan ajaisi.

• Ostanko BMW:n?

Avasinkin jo ketjun tuonne, mutta kysytään täältäkin. Mitä olet autostasi tykännyt? Voisin harkita myös käytettyä 520-mallia automaatilla (E39). Millaista on kulkupuoli, ilmeisesti riittävää normaaliajoon? Onko ollut millaista remonttia ja millä kilometreillä. Miten tuollainen esim. 100tkm ajettuna vetää uudelle vertoja? Kokemuksia?

• on...

Olen tykännyt erittäin paljon: todella hiljainen, tukeva, kulkee suoraan - laadukasta kyytiä. 2.2/170hv kulkee aivan riittävän hyvin Suomen oloissa. Edellinen 2.0/150hv (1996-2000) on liian pieni tähän autoon. Osta automaatti ehdottomasti.

E39 on tehty laadukkaista materiaaleista. Omallani ajettu nyt 127tkm eikä paljon uutta autoa häpeä.

Mielestäni tässä saa rahalla paljon vastinetta! Esim. -01 tai -02 Suomi auton saanee n. 23-24.000 Eur hintaan.

• BMW Power

Sillä ei oikeastaa ole mitään merkitystä onko sulla alla mikä vaan E39 - E60 (E46-E90) auton bensa rivikutonen.
      M52, M54 ja N52 koneet kuluttavat rauhallisessa maan-/moottoritie nopeuksissa kaikki n. 8 l.

Tehot ovat lisääntyneet ja sitten kun ruvetaan polkemaan niin kulutus lisääntyy kaikissa, mutta tässäkin tapauksessa esim M52B20 150 hp kone ja N54B30 265 hp kone kuluttaa suhteessa saman.

Tämä on nyt tosi pelkistetty totuus, sillä myös varusteiden paino, autovaihteet ja muu ajokäytös vaikuttaa tosi paljon Bemarinkin kulutukseen.

Yksi litra sinne tänne, mutta omassa E60 525iA:ssa kulutus vaihtelee 8 - 12 litran välillä, riippuen missä ja miten ajelen.

• toista

mittaus!

Ja mittaa pidempi matka.

7.7 nopeudella 125 on liian vähän.

Pieni ero 105:n ja 125:n välillä epäilyttää vielä enemmän.

• eriittäin tyytyväinen :)

Uskomatonta mutta totta. Minulla on alla puolikuntoiset kitkarenkaat ja rengaspaineet olivat talven jälkeen jääneet aivan liian alhaiseksi. Nostin nyt kaikkiin 2.3 - ja kulutus putosi edelleen!

- 7,1 l/100km - 118 km/h (ajotietokoneen antama, 90km matkalta)

Arvo mitattu ajamalla vakionopeussäädin päällä Hki-Lahti. Nollasin laskimen moottoritien alussa ja katsoin lukeman heti motarilta poistuessani (siis sisältää vain tämän 90 km pätkän motoriajoa tasaisella nopeudella).

Epäilen muuten vahvasti, että jos laitan 235/45-17" kesäpyörät alle niin kulutus nousee ehkä 0,5 l/100km (huomio viime kesältä). Itse asiassa pyysin Tekniikan Maailmaa tekemään pienen jutun leveämpien renkaiden vaikutuksesta kulutukseen.

• todellinen nopeus
        eriittäin tyytyväinen :) kirjoitti:

Uskomatonta mutta totta. Minulla on alla puolikuntoiset kitkarenkaat ja rengaspaineet olivat talven jälkeen jääneet aivan liian alhaiseksi. Nostin nyt kaikkiin 2.3 - ja kulutus putosi edelleen!

Arvo mitattu ajamalla vakionopeussäädin päällä Hki-Lahti. Nollasin laskimen moottoritien alussa ja katsoin lukeman heti motarilta poistuessani (siis sisältää vain tämän 90 km pätkän motoriajoa tasaisella nopeudella).

Epäilen muuten vahvasti, että jos laitan 235/45-17" kesäpyörät alle niin kulutus nousee ehkä 0,5 l/100km (huomio viime kesältä). Itse asiassa pyysin Tekniikan Maailmaa tekemään pienen jutun leveämpien renkaiden vaikutuksesta kulutukseen.

Mittari muuten heittää vain 3 km/h eli todellinen nopeus oli siis 115 km/h (vertasin mittarin näyttöä ennen Vääksyä olevaan tutkanäyttöön).

• ei niin tyytyväinen
        eriittäin tyytyväinen :) kirjoitti:

Oletko tarkistanut paljonko ajotietokone valehtelee? Omassa e39 v.00:ssa ajotietokone näytti n. 0,6-0,9 litraa liian vähän ennen kuin rukkasin laskentaa ajotietokoneen "huoltovalikosta".

• Pave...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4141
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2293
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      139
      1828
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1184
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      102
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe