Mistä gsm-numero

Neiti Catala

Kertokaas arvon viisaat, miten saan valita gsm-numeron mahdollisimman suuresta valikoimasta, kun haluaisin saman numeron tai viereisen kuin kotilankapuhelimessa.
Netissä ja liikkeissä kun tyrkyttävät niin pieniä ja surkeita valikoimia.
Taitaa olla ainoa keino soittaa haluamaan numeroon ja ostaa numero omaksi (esim. 1000€ käteen). Kiitos;))))

8

6388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :D

Ei taida onnistua. Ei sitten millään. On tosi häviävän pieni mahdollisuus että sellainen GSM-numero on vapaana joka täsmäis sun kotinumeron kanssa. Suurempi mahis on saada vierekkäiset numerot kun hommaat useamman GSM-liittymän samalla kertaa.
      Etkä käsittääkseni voi ostaa mitään numeroa omaks, ainakaan jos se on käytössä.

• Elli

No, tarkemmin ajateltuna tuossa olisi rahanarvoista asiaa...
        Jos myyjä myy gsm-liittymän ja voisi valita saman numeron kuin lankapuhelimen...
        Ideaa olis..odotetaan, kun myyntimies sen oivaltaa, saattaa kyllä numerot maailmasta loppua ennen sitä, mutta kuitenkin...joskus;)

• niin
        Elli kirjoitti:

Jos myyjä myy gsm-liittymän ja voisi valita saman numeron kuin lankapuhelimen...
        Ideaa olis..odotetaan, kun myyntimies sen oivaltaa, saattaa kyllä numerot maailmasta loppua ennen sitä, mutta kuitenkin...joskus;)

Sepä se! Maailmasta loppuu numeroavaruus. Enkä usko että joku jolla tietty numero on jo käytössä suostuu luopumaan numerostaan vain siksi että joku toinen asiakas haluaa sen, sehän olis epäoikeuden mukaista eikä etuilua tms. operaattorit salli muutenkaan.

• Sieni
        Elli kirjoitti:

Ainakin DNA:lla voi varata haluamansa numeron,jos se vain on vapaana.Monissa kännyköissä on se huono puoli että ne näkevät numeron 050-1234567 ja 044-1234567 samana,jos ne on tallennettu puhelimeen nimen kanssa.Eli vastaanottaja ei tiedä,kummasta liittymästä hänelle on soitettu,vaikka puhelimeen olisi tallennettu vain toinen numero.
        Ainakaan Nokian puhelimet eivät osaa erotella niitä.Vanha Philipsin savvy osasi erotella numerot.

• joo
        Sieni kirjoitti:

Ainakin DNA:lla voi varata haluamansa numeron,jos se vain on vapaana.Monissa kännyköissä on se huono puoli että ne näkevät numeron 050-1234567 ja 044-1234567 samana,jos ne on tallennettu puhelimeen nimen kanssa.Eli vastaanottaja ei tiedä,kummasta liittymästä hänelle on soitettu,vaikka puhelimeen olisi tallennettu vain toinen numero.
        Ainakaan Nokian puhelimet eivät osaa erotella niitä.Vanha Philipsin savvy osasi erotella numerot.

Olet oikeassa. Itse varmistin asian Nokian huollosta muistaakseni jossa kertoivat että Nokian mallit alkaen 6100-sarjan puhelimista tunnistaa soittajan nimen vain 6 viimeisen numeron perusteella. Vanhoissa malleissa, esim 1600-sarjan koneissa soittaja tunnistettiin koko numerolitanian perusteella. Siitä siis johtuu ettei myöskään suuntanumeroa oteta huomioon. Tosin asian voi kiertää niin että kun tallentaa kaksi samanlaista numeroa niin lisää toisen numeron perään tähden. Tähtimerkki puhelinnumeron perässä ei haittaa millään lailla GSM-järjestelmää, varmistin asian mm. Radiolinjasta. Eli siis näin:

050-1234567
        044-1234567*
        Nyt Nokia osaa erottaa kummasta soitto tulee.
        Mutta nimenomaan siis pitää olla tähti * eikä esim. #.

• Sieni
        joo kirjoitti:

Olet oikeassa. Itse varmistin asian Nokian huollosta muistaakseni jossa kertoivat että Nokian mallit alkaen 6100-sarjan puhelimista tunnistaa soittajan nimen vain 6 viimeisen numeron perusteella. Vanhoissa malleissa, esim 1600-sarjan koneissa soittaja tunnistettiin koko numerolitanian perusteella. Siitä siis johtuu ettei myöskään suuntanumeroa oteta huomioon. Tosin asian voi kiertää niin että kun tallentaa kaksi samanlaista numeroa niin lisää toisen numeron perään tähden. Tähtimerkki puhelinnumeron perässä ei haittaa millään lailla GSM-järjestelmää, varmistin asian mm. Radiolinjasta. Eli siis näin:

050-1234567
        044-1234567*
        Nyt Nokia osaa erottaa kummasta soitto tulee.
        Mutta nimenomaan siis pitää olla tähti * eikä esim. #.

Tuo kikka mahdollisti mun molempien numeroiden tallentamisen isän puhelimeen.
        Kuitenkaan tuo ei osannut DNA:sta soitettaessa näyttää oikeaa nimeä vaan näytti nimen, joka on aakkosjärjestyksessä ensimmäisenä eli Ari(Radiolinjan numero) eikä Ari DNA.
        Kokeilin Nokian 3110 , Siemens M50 ja Ericsson R310s puhelimilla,jotka ei erottele suuntanumeroita.Vanha Philipsin savvy on meidän ainoa luuri,joka osaa erottaa suuntanumeronkin.

Osaahan toki vastaanottaja katsoa,kummasta numerosta soitto tulee,vaikka nimi näyttää väärin.

• ihanko totta?
        Sieni kirjoitti:

Tuo kikka mahdollisti mun molempien numeroiden tallentamisen isän puhelimeen.
        Kuitenkaan tuo ei osannut DNA:sta soitettaessa näyttää oikeaa nimeä vaan näytti nimen, joka on aakkosjärjestyksessä ensimmäisenä eli Ari(Radiolinjan numero) eikä Ari DNA.
        Kokeilin Nokian 3110 , Siemens M50 ja Ericsson R310s puhelimilla,jotka ei erottele suuntanumeroita.Vanha Philipsin savvy on meidän ainoa luuri,joka osaa erottaa suuntanumeronkin.

Osaahan toki vastaanottaja katsoa,kummasta numerosta soitto tulee,vaikka nimi näyttää väärin.

Ai niin...tuo ei muuten tepsikkään tuossa tapauksessa. Joo, enpäs tullut ajatelleeks tuota. Mulla itselläni on sellainen erilaisempi tilanne että erään ihmisen numero on tallennettu kolmeen kertaan, siks että yks on normaali numero jota käytetään tekstaillessa ja kun hän soittaa niin tunnistamiseen, yks on vastaajanumero ja yks on sit kun mä soitan hänelle ja haluun oman numeroni näkyvän hänelle (mulla on salainen numero joka ei yleensä näy enkä haluukaan näkyvän).

siis tähän tyyliin:
        normaali (teksti&soittajan tunnistus) 050-1234567
        vastaaja 050-71234567*
        kun itse soitan hänelle 050-1234567*

siis tuossahan ei tarviikaan kuin yhden numeron näkyä.

Siinäpä oliskin Nokialle hieman korjattavaa niiden softaan, siis että puhelin ottaa huomioon koko numeron eikä vain 6 viimeistä numeroa.

Enpä usko että me olemme ainoat jotka kaipais koko numeron tunnistamista.

• Herkules

Voisin kyllä auttaa, mutta en tiedä lankanumeroasi, eikä taida kannattaa tännekkään laittaa. Kysy operaattorin palveluista suoraan. Tietysti lankanumeroon verrattuna etunumero muuttuu, mutta loppunumero on mahdollista saada sama. Esim. dna, jos lankanumerosi ensimmäinen numero on 3 tai 5. Hauskat joulut kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8323
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4644
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4333
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3463
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe