Olen kuullut, että saattaa johtua vajaatoiminnasta, mutta onko muilla samaa, ja onko yleistä?
Itseäni ei kiinnosta tippaakaan mikään seksiin liittyvä, mutta en tiedä onko syynä juuri vajaatoiminta, vai onko vika muissa hormoneissa vai ihan päässä.
Itseäni ei kiinnosta tippaakaan mikään seksiin liittyvä, mutta en tiedä onko syynä juuri vajaatoiminta, vai onko vika muissa hormoneissa vai ihan päässä.
Vastaukset 19
Vanhimmat
Mulla on todettu vajaatoiminta ja seksi ei voi vähempää kiinnostaa. En tiedä johtuuko siitä vai mistä?
masennusta, jonka takia sitten seksihalut vähenee.
ainakaan oo vähentäny haluja vaik on vajaatoiminta.ei ennen lääkitystä tai lääkitysen aikana.
että kun vajis vaikuttaa hidastavasti kaikkiin elintoimintoihin, myöskään sukupuolihormoneja ei erity entiseen tahtiin. Vot.
luulisin että jos kehonkuvasi on muuttunut kenties painonnousun myötä, se saattaa vaikuttaa haluihisi.
Omalla kohdallani seksuaalinen halukkuus oli varmaankin ainoa mikä ei pysähtynyt, olen aina ollut seksuaalisesti aktiivinen ja tulen varmaan aina olemaankin.
Aikapaljon suhtautuminen seksiin ja omaan seksuaalisuuteen on kiinni "omien korvien välistä",jos nyt niin voi ilmaista.
Mieti onko elämäntilanteesi stressaava, kykenetkö rentoutumaan, pidätkö itsestäsi?
eli onko niin että jos sinulla ei vaikuttanut, se on yleinen laki, eikä voi kenelläkään muullakaan vaikuttaa?
Höpön höpön. Ihmiset ovat erilaisia, sinä ehkä poikkeus.
Minusta sukupuolihormonien vähentyminen kuulostaa ihan mahdolliselta syyltä, muutkin hormonit menevät varmasti helposti sekaisin kun kilpparihormoneita on liian vähän.
Ja eihän vajis tee kaikkia joka asiassa väsyneeksi, hitaaksi ja väliinpitämättömäksi, vaan oireet vaihtelevat.
Kehonkuvan muutos on ehkä kohdallani mahdollinen, vaikka en olekaan lihonut vajisvuosieni aikana. Nyt kun mietin, tuntuvat psyykkiset syyt melkein todennäköisemmiltä, sillä minua ei kiinnosta läheisyyskään, vaan tunnen aina itseni samalla tavalla kylmäksi ja väliinpitämättömäksi kuin seksin aikana.
Mutta noin yleensä, muiden kohdalla uskon kyllä vajiksen mahdolliseen vaikutukseen, ja mietin vielä omallakin kohdalla. :b
Kyllä vajaatoiminta vaikuttaa seksuaaliseen haluttomuuteen.Seksuaallisesti haluttomuutta voi esiintyä ajottain.
Enemmän haluja on ennen kuukautisia ja sen jälkeen.
Kyllä vajaatoiminta vaikuttaa seksuaaliseen haluttomuuteen.Seksuaallisesti haluttomuutta voi esiintyä ajottain.
Enemmän haluja on ennen kuukautisia ja sen jälkeen.
Ei minullakaan vaikuttanut mitenkään haluihin. Olen samaa mieltä kanssasi, että vika on korvien välissä. Onko näin, että aikaisemmin oli päänsärkyä kun ei haluttanut ja nyt on sitten vajaatoiminta, lääkärin diagnosoima, miten uskottavaa...voi miesparkoja
Jaa, että kenelläkään ei voi olla vaivaa, jota sinulla ei ole? Ja miksi kummassa säälit miesparkoja, kun ongelma luultavasti häiritsee enemmän haluttomuudesta kärsiviä itse (jotka toki voivat olla myös miespuolisia).
Minulla ei ole ainakaan mitään intoa etsiä tekosyytä haluttomuudelleni, en tunne siitä mitään syyllisyyttä. Harmittaa vain, että minä ja poikaystäväni kärsimme siitä, joten haluaisin toki löytää sen oikean syyn, jos siitä voisi olla apua.
(öh, vai voiko tuollaisen viestin kirjoittaa tosissaan?)
Tällä palstalla pyörii muutama häirikkö. Heidät tunnistaa tyylistä kun pitempään seuraa. Ikävältä tuollaiset vastaukset tuntuvat, mutta ne pitää osata panna omaan arvoonsa. Sen kirjoittajalla on itsellään ongelmia oman seksuaalisuutensa kanssa. Ei kirjoittaisi noin, jos olisi vaimo ja hyvä suhde.
Kyllä vajaatoiminta tosiaan vaikuttaa kaikkialle elimistöön ja kaikilla elämän osa-alueilla.
Mieheni keho tuntuu niin kamalan kuumalta, kun hän painautuu esim. aamulla minua vasten ja haluaa vaikka vain nukkua minussa kiinni. Minun lämpötilani on varmaan asteen matalampi kuin hänen, siksi kai tunnen itseni kylmäksi! Siinä kuumuudessa on jopa vaikea nukkua.
En ole häirikkö vaikka niin luulet. Sanoinpa vaan minäkin mielipiteeni. Sana on vapaa. Ja olen todella tuota mieltä.
Olin 4 vuoden ajan täysin seksuaalisesti haluton vaikka aivan ihana mies. Kun aloitin tyroksiinit puoli vuotta sitten, koko seksuaalinen elämä muuttui. Jos hormoonit eivät ole kunnossa, ihminen ei pysty kiihottumaan eli nainen ei kostu, ei pysty saamaan orgasmia jne. Ja mulla ei munasolu irronnut lainkaan tai irtosi tosi harvoin. Ja sattumoisin halukkuuteni on huipussaan juuri ovulaation aikaan. Ei siis ihme jos vajaatoimisia ei haluta!
Eli sinulla lääkitys auttoi? Luulin, että täällä on melkeinpä kaikilla lääkitys vai ovatko he itse tehneet diagnoosin. Varmaan ennen lääkityksen aloittamista on kaikenlaista häikkää mutta minulla ainakin on kaikki balanssissa nyt kun olen syönyt useamman vuoden tyroksiinia. Eli jos oli katkos haluissa niin ainakin nyt toimii.
Mulla ainakin vei halut, nyt kun on syönyt Thyroxinia muutaman kuukauden, niin halut alkaa palailla. Ihmettelinkin sitä haluttomuutta kun olin ennen aina niin halukas. Onneks se korjaantuu lääkityksen myötä, ei kannata hätääntyä, jos ei heti lääkityksen alottamisen jälkeen asia korjaannu, se vie jonkin aikaa, kuten myös väsymyksen ym. poistuminen.
Minulla on vasta koelääkitys alkanut pari viikkoa sitten, joten tyroksiini ei itselläni voisikaan vielä potkia, mutta nettipalstojen perusteella kuulostaa siltä, että lääkitystä on kovin vaikea, tai ainakin hidas säätää sellaiseksi, että kaikki oireet häviävät. Joten luulisin, että käytännössä lääkitys ei aina auta.
kohdalleen. Käy kontrollissa.