Eli olen katsellut mm. tuommoista mopoa --> http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.finnmoto.fi/kuvat/masai125.jpg&imgrefurl=http://www.finnmoto.fi/masai.htm&h=177&w=212&sz=13&hl=fi&start=4&tbnid=DGf57VCxtfATyM:&tbnh=89&tbnw=106&prev=/images?q=masai dirtbike&svnum=10&hl=fi&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi-FI:official&sa=N
Onko muilla tietoa, miten hyvä on ja miten kulkee, kiihtyy jne. Olen myös katsellut mankeja ja niitä voi ehdotella tähän aiheeseen.
Tommoista mankia olen kans katsonut: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=385357
MASAI 50 cc mopo
69
30616
Vastaukset
- ...kysyvälle
Nuohan ovat Suomeen tyyppikatsastettuja mopoja, joten huippunopeus on molemmissa ainakin 130km/h!
- aloittaja
Tarkoitin tuota: "MASAI DB 50 H (tieliikenne)" eli sitä minkä hinta on 1790€
- sherlock
aloittaja kirjoitti:
Tarkoitin tuota: "MASAI DB 50 H (tieliikenne)" eli sitä minkä hinta on 1790€
vastasi vittuillen tuohon kysymykseesi "miten kulkee"... suomessahan mopot saavat kulkea 45km/h.
- tyyppi2
älä osta honlei mankia!!!!osta HONDA monkey 90-99mallia!!!
- masain ostaja(?)
tyyppi2 kirjoitti:
älä osta honlei mankia!!!!osta HONDA monkey 90-99mallia!!!
Eli tuota masaita olen nyt vakavasti harkinnut. mitä muut on mieltä?
- Whiller
masain ostaja(?) kirjoitti:
Kaverilla tuommonen masai, kiristät kaikki ruuvit huolellisesti ja tsiikailet että kaikki on ihan kunnossa, niin sitten ei muuta kuin ajelemaan.
- masain ostaja(?)
Whiller kirjoitti:
Kaverilla tuommonen masai, kiristät kaikki ruuvit huolellisesti ja tsiikailet että kaikki on ihan kunnossa, niin sitten ei muuta kuin ajelemaan.
Juu, tuntu olevan ihan laadukas peli kun kävin pikku lenkin ajamassa (ei uskaltanut isoa ajaa kun mopo ei ollut kilvissä, eikä minulla ole korttia :D ). Kiihtyi ja väänsi tosi hyvin mitä nyt vertasin kaverin vakio xps:ään. Oli myös paljon samoja osia kuin Sach:in Madass:ssä kuten vilkut, taka-jarru valo (led) , mittari, toisen istujan jalkatapit (paitsi että madassissa luki niissä että "Sach" ja tuossa luki "Masai" ...
- jooo.
Juu, tuntu olevan ihan laadukas peli kun kävin pikku lenkin ajamassa (ei uskaltanut isoa ajaa kun mopo ei ollut kilvissä, eikä minulla ole korttia :D ). Kiihtyi ja väänsi tosi hyvin mitä nyt vertasin kaverin vakio xps:ään. Oli myös paljon samoja osia kuin Sach:in Madass:ssä kuten vilkut, taka-jarru valo (led) , mittari, toisen istujan jalkatapit (paitsi että madassissa luki niissä että "Sach" ja tuossa luki "Masai" ...
Kai Sachsissa ja Masaissa on samoja osia kun maahantuojakin on sama. Mulla on masai ollu nyt 06 toukokuusta saakka ja voin sanoa että aivan paska vehje. Mittari kusee joka sadas kilometri, kone ei pysy säädöissä sitten millään (lähinnä kaasari ja välykset)vilkut tippuu normaali ajossa, pultteja puuttuu, ketjut löystyy 1cm päivässä, takajousi ihan luokattoman paska, takarenkaan napa ei kestänyt endoilua :D, sähkövikoja reilusti... Noi on itellä ollu, plus sit takajarrupalat on ollu ostosta saakka säädetty päin vittua, palat on nyt kulunu rautaan saakka ja huomasin sen vasta kun palat olivat syöneet jarrulevystä noin 1,5mm ohuemman, täksi kesäksi uutta jarrupalaa/levyä taakse. Ja ketjunkiristimen kiinanpultti katkesi ja kiristin tippui, ja uutta en mahdollisesti edes saa asennettua koska puolet pultista jäi reikään. Ihan hieno vehjehän siitä tulee kun maskin ja kilpitelineen vaihtaa. Miinusta on myös vakiona aivan liian suuri 22mm kaasutin. Alakierrosten tehot ovat olemattoman pienet. tietenkin jos kanavat jaksaa avartaa niin moposta saa helpolla/pienellä rahalla puhtia ulos.
- kakakakaaaa
sherlock kirjoitti:
vastasi vittuillen tuohon kysymykseesi "miten kulkee"... suomessahan mopot saavat kulkea 45km/h.
Suomessa MOPOT saavat kulkea 65 km/h -.-
- Masai-kuski
jooo. kirjoitti:
Kai Sachsissa ja Masaissa on samoja osia kun maahantuojakin on sama. Mulla on masai ollu nyt 06 toukokuusta saakka ja voin sanoa että aivan paska vehje. Mittari kusee joka sadas kilometri, kone ei pysy säädöissä sitten millään (lähinnä kaasari ja välykset)vilkut tippuu normaali ajossa, pultteja puuttuu, ketjut löystyy 1cm päivässä, takajousi ihan luokattoman paska, takarenkaan napa ei kestänyt endoilua :D, sähkövikoja reilusti... Noi on itellä ollu, plus sit takajarrupalat on ollu ostosta saakka säädetty päin vittua, palat on nyt kulunu rautaan saakka ja huomasin sen vasta kun palat olivat syöneet jarrulevystä noin 1,5mm ohuemman, täksi kesäksi uutta jarrupalaa/levyä taakse. Ja ketjunkiristimen kiinanpultti katkesi ja kiristin tippui, ja uutta en mahdollisesti edes saa asennettua koska puolet pultista jäi reikään. Ihan hieno vehjehän siitä tulee kun maskin ja kilpitelineen vaihtaa. Miinusta on myös vakiona aivan liian suuri 22mm kaasutin. Alakierrosten tehot ovat olemattoman pienet. tietenkin jos kanavat jaksaa avartaa niin moposta saa helpolla/pienellä rahalla puhtia ulos.
Et taida olla mikään ruudinkeksijä. Ensiksi jos pultit rupee lähtee irti niitä täytyy kiristää. Vilkutkin tippuu jos niitä ei kiristetä. Ja ketjut löystyy jos niitä ei rasvata, joka pyörässä sama ongelma. Kannattaa käyttää huollossa mopo eikä raiskata sitä niin pysyy mopot kunnossa.
Tietysti takajarrupalat kuluu kun jarruttaa, ei se ole mikään maailman loppu. Sitten kun ne ovat tarpeeksi kuluneet, ostetaan uudet, not a big deal.
Aika angstista toi sun teksti, että myy pois jos ei huvita sillä ajaa. Minun ei ole tarvinnut juuri yhtään pistää rahaa likoon masaihin muutenkuin huolloissa ja kulkee kuin unelma. Minusta hauska temppu pyörä ja vääntöä riittää ja kääntyvyyttä. Kaasu voi olla pohjassa vaikka metsä tiellä. - kyl"
kakakakaaaa kirjoitti:
suomessa mopot saa kulkea 45km/h
- XD
kakakakaaaa kirjoitti:
mopot saa mennä 45km/h mutta jos menee yli siitä vaan sit saa sakot ja kilvet lähtee jos jää kiinni. 65km/h on kevari veron raja, jos menee alle(ja ees yli 45), säästyt pelkällä kilven lähdölla ja ehk 30e sakoilla jos menee yli tulee myös 200 e kehariverot kaupan päälle.
- ONNNNNNNNNN
PASKA... Osta sellanen ja kytkinremppa on lähellä.. Hinta vajaa 1000€
- asfagfagas
XD kirjoitti:
mopot saa mennä 45km/h mutta jos menee yli siitä vaan sit saa sakot ja kilvet lähtee jos jää kiinni. 65km/h on kevari veron raja, jos menee alle(ja ees yli 45), säästyt pelkällä kilven lähdölla ja ehk 30e sakoilla jos menee yli tulee myös 200 e kehariverot kaupan päälle.
se on AUTOVERON raja
- mankibomber
XD kirjoitti:
miten sitte riejut ja derbit menee vakiona 50km/h, tuleeko vakiostakin sakkoa?
- .......
mankibomber kirjoitti:
miten sitte riejut ja derbit menee vakiona 50km/h, tuleeko vakiostakin sakkoa?
se riippuu, jos tehdas valmisteinen kulkee 50 siitä ei tuu mitään mutta jos on viritetty nii sitte
- ....
....... kirjoitti:
se riippuu, jos tehdas valmisteinen kulkee 50 siitä ei tuu mitään mutta jos on viritetty nii sitte
no ei kyllä tuu tai riippuu poliisista mut ite oon ajanu ainaki5 kertaa tutkaa 57 eikä oo mitää tullu
- honda monkey
älä nyt ihmeessä osta mitää honley mankia on muuten helvtin ruma...miks oot katton jotaa honley mankia on nii vitun ruma et ei helvetti tollases vois työntää suoraa jokeee... osta masai
- dubaduuris
elä nyt osta mitää honleytä iuha ruma ja kaikkee paska vehje
- vitun tyhmät
vitun tyhmät honlei on vähintään yhtä tehokas kun honda. hondassa on ainoastaan hienompi ulkokuori mutta honleissa on enemmän tehoo ja vääntöö
- edf
vitun tyhmät kirjoitti:
vitun tyhmät honlei on vähintään yhtä tehokas kun honda. hondassa on ainoastaan hienompi ulkokuori mutta honleissa on enemmän tehoo ja vääntöö
honlei ei ole hienoin mutta tehokkain manki se on fakta
- KaZmartti
edf kirjoitti:
honlei ei ole hienoin mutta tehokkain manki se on fakta
TÄMÄ ON SITTEN TESTATTU FAKTA!
Honlei on Vakiona kaikista mankeista tehokkain, ja ohittaa honda monkeyn keposesti.
Vaan ku lyöt isompaa kaasaria hondaan niin se ohittaa kaikki muut mankit aivan kevyttä.
Vaan honlei on vakiona kaikista mankeista tehokkain VAKIONA!
Eikä ne ruuvit tipu jos niitä kiristät ja pidät muutenkin mopostas hyvää huolta. - manki
vitun tyhmät kirjoitti:
miten sää voit sanoo jtn kinuskia parhaaks!! osta aito manki ni saat ajaa 20vuotta huoletta jos osaa
- _pq_
vitun tyhmät kirjoitti:
joo mutta honlei on kopio mankista aivan paska sellane
- Masainostaja
Onko kellään tietoa paljon Masai 125cc kulkee
- pööpölöpk
pöö.. ei nuita honleita kannate ostella kovinkaan paljon... :)
- =HABA=
meinain itekkin ostaa tommoen masain. onks noi viat mitä te luettelit onks se ihan valmistus vikoja jotka löytyy kaikista masaista vai vaan kuluma vikoja?!?
- _pq_
sitä luulee että masai on iha ok kulkupeli koska se on valmistettu italiassa mutta totuus on että se vain kootaan itaiassa mutta kaikki osat on tehty kiinassa.
- Heger
Tää masaihan kuullostaa ja näyttää ihan siistiltä peliltä :) Tollasen vois hankkia itekkin.Mankista on itelle ollut niin paljon riesaa, että älä ainakaan sellaista ostamaan rupea :D.Mankista hajosi magneeton lohko ja puol vuotta on ollut osina ku ei tahdo osaa löytyä..
- Bomber
Evo 2:sta ei ainakaan ollut, kun yritin soitella ostaakseni, joten tyydyin tuohon ensimmäiseen malliin. Kulkee suht. hyvin vakioksi, mutta kiihtyy kuitenkin melko hitaasti, koska on 4-tahti. Eipä se kuitenkaan pahemmin menoa haittaa. Kulkee sen 55km/h, huipuit sain alamäkeen 63km/h. :') Pirun nätti peli, suosittelen.
- asfdfd
Bomber kirjoitti:
Evo 2:sta ei ainakaan ollut, kun yritin soitella ostaakseni, joten tyydyin tuohon ensimmäiseen malliin. Kulkee suht. hyvin vakioksi, mutta kiihtyy kuitenkin melko hitaasti, koska on 4-tahti. Eipä se kuitenkaan pahemmin menoa haittaa. Kulkee sen 55km/h, huipuit sain alamäkeen 63km/h. :') Pirun nätti peli, suosittelen.
masai kiihtyy sen takia huonosti koska siinä on liian isot välit vakiona
- akE_
Bomber kirjoitti:
Mulla on sama peli, mutta kulkee suoralla 65 ja huiput alamäkeen 79. Ootko mitä viriä tohon tehny?
- Hegersson
Tää masaihan kuullostaa ja näyttää ihan siistiltä peliltä :) Tollasen vois hankkia itekkin.Mankista on itelle ollut niin paljon riesaa, että älä ainakaan sellaista ostamaan rupea :D.Mankista hajosi magneeton lohko ja puol vuotta on ollut osina ku ei tahdo osaa löytyä..
- n|kke
tota juu mäkin oon ostamassa tommosta peliä, on kyllä hyvän näkönen mutta sanon vaan että suomen polkupyörä tukusta saa 1495 e ja aivan sama peli
- tuuza
Itse omistan Masai 50cc mini supermoton
Evo 1 .
On olemassa saman hintaluokan parempia mopoja
Teknisesti masai on sama kuin Honda manki.
( Mankin lisenssimoottori )
Eturatas : 16 piikkinen ( hidas kiihtyminen )
Huiput : 60 km / h
pienempi eturatas 56 km/h
MUTTA !!
Jos päätät sitten ostaa kyseisen mopon kannattaa tehdä seuraava!! :
- Hanki uusi suodatin , norm. suodatin päästää liian vähän ilmaa kaasuttimeen !
- Hanki pienempi eturatas. - qwertyuiopåasdfghjkl
tuuza kirjoitti:
Itse omistan Masai 50cc mini supermoton
Evo 1 .
On olemassa saman hintaluokan parempia mopoja
Teknisesti masai on sama kuin Honda manki.
( Mankin lisenssimoottori )
Eturatas : 16 piikkinen ( hidas kiihtyminen )
Huiput : 60 km / h
pienempi eturatas 56 km/h
MUTTA !!
Jos päätät sitten ostaa kyseisen mopon kannattaa tehdä seuraava!! :
- Hanki uusi suodatin , norm. suodatin päästää liian vähän ilmaa kaasuttimeen !
- Hanki pienempi eturatas.nii eli jos ostan pienemmän eturattaan ni kuinka monta piikkinen?
- maaasai
qwertyuiopåasdfghjkl kirjoitti:
nii eli jos ostan pienemmän eturattaan ni kuinka monta piikkinen?
varmaa joku 13-14 piikkinen
- Nick3
Masai. Tosi kestävä ja mulla kulkee yli 70km/h. Mut vakiona kulkee jotai 40km/h. Voittaa aika monta mopoo kiihytyksessä. Konejönneiltä ostin oman en muista paljo makso. mut sen näkee konejönnit sivulta. Iha hiton hyvä mopo.
- BomBer
kannattaa ostaa tuo masai koska se kiihtyy ihAN HYVIN ja kulkee vakiona 45km/h mutta jos haluut sen paremmaks ni ota kuri pois ja tyhjennä putki ni mulla kulki ainaki 70km/h
- blloo12244
Saako masai db tai sachs DIRTY DEVIL 50 rajoitinta??
- ?
onks masaissa muka kureja putkessa??
- no pentele
? kirjoitti:
onks masaissa muka kureja putkessa??
masaissa on änkässä kaks välilevyä jotka kuristaa. ku itte puhaltaa nii ei tuu perkele ilma läpi!
- masai1
no pentele kirjoitti:
masaissa on änkässä kaks välilevyä jotka kuristaa. ku itte puhaltaa nii ei tuu perkele ilma läpi!
Oon ite katellu Masai DB:tä mutta tuli mielee että onko liian pienikokoinen 180-senttiselle?
- Maasaai
no pentele kirjoitti:
jos totta puhutaan ni mulla ainakin on masaissa 4 välilevyä joista jokasesta menee kaks pientä putken pätkää läpi. Ite otin yhen väliseinän pois ja vääntö nousi hieman.
- masai mies
itel on masai oon ajanu 1500km ei mitää vikoja koskaa ole ollut.. masai kiihtyy huonosti jossei ota sitä ilmaputsarin "mustaa koteloa" irti joka estää aikalailla ilman saannin. pirun nätti vehje itel menee päälle 60 tasasel vain tuon lärpäkkeen pois oton ja etu rattaan vaihto 14piikkiseksi ansiosta. itellä oli pientä sähkövikaa mutta johtui siitä että avaimessa oli vikaa.
- siitä vaan korjaaman
manki siis hondan manki on kakka. Siit hajoo kytkin ja sen remppa maksaa 1000€
- Monkey<3
siitä vaan korjaaman kirjoitti:
manki siis hondan manki on kakka. Siit hajoo kytkin ja sen remppa maksaa 1000€
että että honda kakka siitä vaan korjaaman 20.7.2010 19:54
manki siis hondan manki on kakka. Siit hajoo kytkin ja sen remppa maksaa 1000€ - turpaan virittäjiä
Monkey<3 kirjoitti:
että että honda kakka siitä vaan korjaaman 20.7.2010 19:54
manki siis hondan manki on kakka. Siit hajoo kytkin ja sen remppa maksaa 1000€viritä sinä kusta lisää päähäsi. missäs sun vanhemmat on kun eikös laki sano ettei saa virittää vitun pösilö?
ja pappa betalar... isi maksaa masain eikö niin? mitäs muuta listalla on ensi vuonna? oma talo, koira?
- perra
ai että työ jaksatte kinastella :D ensteks honda monkey, itellä ollut 5,5vuotta ja rahaa siinä ajassa vähän yli 50e, koneen kestävyyttä voi verrata pappa tunturin koneeseen (ainakin melkein) viimeset 3vuotta tullut ajettua tappi pohjassa, raiskausta ja rääkkäystä aika paljon ja keulia tulee vähän yli 200m kajaanintiellä... joo mutta itse asiaan, honda on hyvä, kopiot ei yhtä hyviä, uskoitpa tai et, serkulla jinkku samanlainen ajotapa ja on mennyt noin 200e tosin se on ajanu 7vuotta, eikö vieläkään kerro mitään? harmi vaan että kaikki tietää ettei vakio manki kule yli 40km/h, myös poliisitkin.. ja sen takii toista pelii alle ja tuo masai kiinnostaa, kun on mukavan pieni (helppo temppuilla) ja kahelle rekisteröity, mut onko tuo masai mistään kotosin siis laadultaan, ei valmistus maaltaan? :D
- MASAI??
NIIN ONKO TOI MASAI LIIAN PIENI 174centtiselle pojalle?????
- Vitut;
EI OLE LIIAN PIENI ! !
- MASAI KIINNOSTAA
Onko tuo kuinka Kestävä? monellaista vastausta tuolta lukenu.. Eikös tuo ole jtn mankin korkuinen ? kestääkö keulia ja Endoilla?
- El Haka
Omalla kokemuksella Masai on hyvä peli. Menee sen 50 ja ku ottaa kurit pois nii 60. Masai hyvä aloittelijalle tai pienelle, mutta käy myös pidemmällekin. Masai on melko matala, joten helppo hallita. Korkeampi kuin manki, matalampi kuin derbi. Masai kiihtyvyys ei ole mitään huippuluokkaa, eteen 14 piikkinen niin kiihtyy hyvin. Kulutus n. 3 l 100 km. Kestää keilia ja endoilla, tosin tätä itse vähän harrastettu.
Kannattaa ostaa masai. Melko halpoja, kestäviä, hyviä aloittelijoille.
Jos kiinnostaa, niin olen kohta myymässä vuoden 2008 Masain joten jos kiinnostaa nii laita viestiä.
- ?
paljos kelasit pyytää masaista?
- MASAILLAAN
morooo!!!!!!!!!!!!!
nyt se masai sit levis katos kolmos vaihde...
olisko jollain moottoria,osia ,räjäytyskuvaa,tai jotain ,millä
sais taas kondikseen...
Masailla ajavan pojan iskä
AUTTAKAAAAA
kIITOS ETUKÄTEEN - ??
Tietääkö kukaan minkä maalainen tuo masai db on? :O
- DZC
Se on Italialainen mutta, koottu kiinassa valmistetuista Hondan osista.
- bggfgfd
itellä menee 62km/h eikä tullu ees sakkoja :D
- huke4
jos jotaki kiinnostaa niii oisin myymässä masai db 2007, ajettu 4400km, kurit otettu pois,turbokit änkkä,laadukas kaasuiskari takana, 14 eturatas,41 takaratas, hyvässä kunnossa 2 paria vanteita,nastakumit,smotot,3 paria katteita, ja jotain sälää. just tehty kytkinremppa mp-mestalla. kulkeee 55-60.
Kyselyt: [email protected] - hohotihoijjaa
Tuolla ylempänä luki jostai vitun välilevyista Masain änkässä??? Mulla oli -07. vm. masai eikä siellä ollu änkässä Mitään välilevyjä ja ihan koskematon änkkä oli....
- MasaiOnPaska
En suosittele koska ystävälläni on masai ja hänen kytkin remppa maksoi n. 870e. Pöristeli silla vajaat 2kk ( ei raiskannut mopoa) vaan silti meni mopo semmoiseen kuntoon että huoltoon se oli laitettava.
- mr.papi
Kytkinremppa ei voi maksaa noin paljoa vaikka kaikki osat vaihdettaisiin aina kytkinkoria myöten... Jos on pakko jauhaa paskaa, niin koettaa tehdä sen edes vähän uskottavammin.
- huhhuh..
Jos kytkinremppa makso 870e niin sua on kusetettu aika pahasti:D ei ole vaikea homma muutenkaan ja sillä sais melkeen kolme uutta KOKONAISTA 110cc konetta
- MasaiOnPaska
mut ku kaveri on jonne ni se halus asennusjuomaks es, es:sään meni siis 800€ ja ite remppaan 70€
- moikka1
Leipooko masai koska
- onko masai
Kuinka kauan saa ajaa ennenkö masai leipoo kone rempan jäkeen :D
- jonnejorma
masaihin saa osia MC-SCATTERISTA
- ghgjfgh
mun mopo meni vakiona 250 km/h vuonna 87
- vanhaeukko
huomaa kun lukee näitä juttuja niin vuoden 2013 jälkeen jonnet ovat vallanneet tän palstan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865