kyselis jotta kuka tietäis tarkemmin. Kaliperi mitattuna jottain yheksän,isokokoinen näyttää olevan päällepäin ,puiset kahavat,patruunoita soppii kymmene kappaletta.Kirijaimia täsä löytyy jottain.lefahux preve ,jossakin ympyrässä keskellä elg yläpuolella u ja kruunu.Liipasimella ei ole mittään kaarta suojuksena.Hyväsä kunnossa ja on pyöreällä piipulla.Kysyisin onko tietoo miltä vuodelta tää on ja minkä hintanen. Onko tämmösille keräilijöitä.
JOKU PIIKKIREVOLVERI
2
842
Vastaukset
- snoopy72
Revolveri on nimeltään Lefaucheux (olen nähnyt myös käytettävän muotoa Lefacheaux). Noilla kun googlettaa, niin eiköhän jotain tietoa ala löytymään. Piikkipatruuna oli välivaihe ennen metallihylsyihin siirtymistä, joten reukun valmistusaika mennee luokkaan 1850-1870 noin karkeasti. Ruotsissa oli muistaakseni samanmerkkisiä reukkuja armeijan käytössä, en osaa kylläkään sanoa onko kyseessä sama malli. Hinnasta en osaa sanoa, arvoton se ei varmasti ole, muttei kaikki vanha aina ole niin kallistakaan;-)))
- ISÄ AURINKOINEN
Mä voisin ostaa kun on niin vanhakin ettei ole mitään lupahässäkkää. Sillä saattaisi olla myös jännää ampua!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947996- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2532528- 482175
- 422025
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?281950- 481912
- 191783
- 601778