Vaimo ei puhu

jaksaskohan vielä?

Mä oon nelikymppinen mies ja ollu naimisissa 6-vuotta.Vaimoni on mua 7 vuotta nuorempi ja meillä on kaksi lasta 5 ja 3-vuotiaat.Ongelma on se,että vaimo ei ole oikein koskaan puhunut tunteistaan.Ei kerro missä mennään.ei kerro mikä vituttaa,huutaa vaan tai vielä pahempaa...mököttää.Teen kotitöitä,hoidan lapsia ihan tasapuolisesti yms.Koskaan vaimo ei sano rakastavansa tai edes tykkäävänsä.Ei osoita hellyyttä millään tavalla.Ei pussaa omasta aloittestaan,muusta nyt puhumattakaan.
Ei kerro asioitaan vaikka kyselisin ihan vaan tavallisesta työpäivästä.Hänellä ei ole paljon ystäviä,eikä hän näinollen käy koskaan missään tuulettumassa,vaikka olen lupautunut lapsenvahdiksi.Eniten harmittaa se kylmyys!
Haluaisin edes joskus suudelman,ilman,että täytyy kerjätä ja silloin se tuntuu väkinäiseltä.Haluaisin edes joskus päänsilitystä ja halailua,mutta ei.Ai rakastellaanko?No jos oikein muistan niin joskus pääsiäisen aikoihin lauantaina saunan jälkeen ja arvatkaa teinkö töitä sen eteen?Rakastan kai kuitenkin häntä edelleen,onhan hän lasteni äiti,mutta mitä lapset oppivat parisuhteesta?Eivät ainankaan hellyyttä ja välittämistä.Olen useasti kysynyt syytä hänen käytökseensä,mutta hän vain toteaa,että on tälläinen.Kauankohan jaksan?Vaikka olen mies niin kaipaan äärettömästi hellyyttä,hyväilyjä ja tunnetta että joku välittää.Ei sillä seksilläkään niin väliä.Mitä ihmettä tekisin?Tälläisessä tapauksessa varmaan monet etsivät hellyyttä jostain muualta,mutta minä en haluaisi ainakaan vielä,mutta kuihdun kokoajan lisää ja lisää.

13

4670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhteestanne,

      etkä turhaan.

      Näytä tämä kirjoituksesi hänelle.

      Kerro, että olet vakavissasi, etkä suostu enään jäämään tuleen makaamaan.

      Hakekaa keskusteluapua, perheneuvolasta tai tms.

      Löydätte varmasti kultaisen keskitien ongelmaan, kun se on tunnistettu.

      Kaikkea hyvää, jaksakaa yrittää. Siunausta teille.

    • meillä

      voisin väittää että olen itse kirjoittanut tuon tekstisi. Pakko kommentoida.

      Pohdit sitä, miten pitkään kestät tilannetta? Kestät aikasi tai sit masennut jne. ja jatkat suhteessa vaikka "vituttaa".

      Itse kärsin aikani samoista jutuista lähes 1/1 kanssasi. Jokin aika sitten tein päätökseni, johon ilmeisesti kohtalokin(en kommentoi tarkemmin)on ollut vaikuttamassa. Päätin alkaa itsekkääksi ja tehdä niinkuin itse haluan, niinhän meillä se toinen osapuolikin on tehnyt jo vuosia. Nyt menen ja tulen ilmoitusperiaatteella. VALITETTAVASTI minulla on toinen nainen vaikka entinen suhde ei ole päättynyt. Jos se ei olisi tämä nainen - voisi olla useampi "hoito", sillä en olisi enää oikeasti jaksanut tätä tilannetta kotona näin.

      Tällä jutulla olen saanut itselleni aikaa hengähtää ja saanut virtaa itselleni. Miinuspuolena on se, että oma oloni on tämän myötä parantunut niin, ettei kotona enää vituta niin paljon. En kyllä nykyään kaipaa enää vaimon kosketusta - eihän sitä ole saanut aiemminkaan, vaikka olisin todella halunnut. Hänkään ei ole sitä kertonut suoraan miksi asia on ollut näin. Ei vaan jostain syystä halua päästää lähelle fyysisesti(kään). Olen yrittänyt saada tilannetta paremmaksi vuosien ajan - tuloksetta. Kun olen totaalisesti "repinyt pelihousuni" on tilanne korjaantunut vähäksi aikaa, mutta palautunut ennalleen..

      Olen kirjoittanut hänelle niin raakan kirjeen asian tilasta, että ajattelin kotiin tullessani hänen lähteneen sillä aikaa. Kuitenkin oli kotona. Siitä huolimatta mitään ei ole tapahtunut. Hänellä ei ole mitään yritystä korjata tilannetta. Mennään niinkuin ennenkin. SIIS MINÄ OLEN OSANI YRITTÄNYT!!!

      EN YMMÄRRÄ!!!

      Hän on kertonut haluavansa vain minut. Itse olen kertonut, että minulle on tällä hetkellä aivan sama mitä tapahtuu...

      Niin että kirjoituksesi näyttäminen ei välttämättä auta - voi olla että hän vetää herneen nenään, kun olet mennyt TEIDÄN asioita levittelemään nettiin saakka?? Tai sitten auttaa?? Kokeile ihmeessä jos aidosti vielä välität..

      • tulleensa kohdelluksi

        aloittajan tavoin, toivoisin todella hänen tekevän selväksi minulle tunteensa.

        Kirjoituksen näyttäminen saa naisen kuin naisen todella heräämään.

        Tiedä vaikka lapsuudessa opittu malli vaikuttaa aikusenakin sulkeutumisena ja mykkäkoulun pitona, mene ja tiedä.

        Mutta elämä on meille opettanut miten kuvittelemme usein"tietävämme" toisen ajatukset.

        Avoimmuus ja rehellisyys on ainut oikea tie onnelliseen parisuhteeseen.

        Eivät ne vaikeudet meitä väsytä, vaan tapamme suhtautua niihin.

        Voi miten toivonkaan, että löydätte toisenne uudestaan, vahvempina ja viisaampana, siinä sitä esimerkkiä lapsille on, paras perintö. :))


    • hm....

      Teillä ei kuitenkaan ole kovin pitkä liitto takana vai ootteko olleet yhdessä kauemmin kuin tuo naimisissaoloaika? Onko vaimosi aina ollut tuollainen?

      Jotenkin voisin kuvitella, että häntä joku asia painaa. Naiset ovat aika herkkätuntoisia olentoja eivätkä aina kerro suoraan mikä ottaa päähän. Kysy suoraan mikä mättää, näin minä neuvoisin.

      Naiset on omituisia olentoja, sen takia niin ihanakian. He eivät kerro vaan käytöksellään antavat ymmärtää, että jokin on pielessä ja odottavat miesten tajuavan. Mutta ei me tajuta! :)

    • vielä...

      puhua vaimollesi, jos olet valmis, mene vaikka perheterapiaan yksin ja koita suostutella vaimo vaikka myöhemmin mukaan.

      Yleensä kommunikaatio jos ei toimi, suhteessa on jotain vikaa. Jos viestintä ei pelaa, läheisyyskin katoaa. Ne on kytköksissä toisiinsa.

      Jos vaimo on haluton selvittämään tilannetta, mieti ennen kaikkea, mitä sinä haluat. Onko parempi elää vuosikymmeniä epätyydyttävässä parisuhteessa lasten takia, jotka nekin aistii jos suhde ei ole kunnossa. Vai olisiko parempi erota ja voisiko joku muu nainen tehdä sinut onnelliseksi.

      Loppujen lopuksi ihminen on yksin vastuussa omasta onnestaan ja pahinta on vanha ja katkera vanhus, jolla elämä jäi elämättä.

      • jaksaskohan vielä

        neuvoistanne.Eilen illalla taas sitä tuttua:Käytiin saunassa ja lapset nukkumaan.Avasin viinipullon ja ajattelin,että otan taas kerran asian puheeksi.Vaimo oikein säikähti,ei nyt jaksa alkaa jauhamaan,hän totesi.Katsoin elokuvaa ja join viinin yksin.Vaimo meni nukkumaan.Että on tosiaan vaikeaa edes yrittää aloittaa keskustelua.hän ei halua puhua.sanoi vaan,että meillähän on kaikki hyvin moniin muihin verrattuna.
        Seurustelun alkuaikoina kyllä puhuttiin vaikka mistä,niinkuin yleensäkin uuden ihmisen kanssa.
        Hän katsoo nähtävästi,että on mies ja lapset ja ne pysyy,vaikka ei tee asian hyväksi mitään.Mä olen nyt kurkkua myöten täynnä.Ajattelen vaan,että tässäkö tää nyt on,meidän avioliitto,kunnes kuolema erottaa?
        Ei,ei se voi olla.Haluan tosiaan muutosta.Älkää luulkokkaan,että saan sen johonkin parisuhdeneuvontaan.Kun se ei mulle puhu,niin miks jollekkin vieraalle?Yritetty on ja kun toinen ei kertakaikkiaan välitä niin en minäkään...vissiin.Kiitos kuitenkin,et sain kertoo tarinaani.Nyt tiedän et en oo ainoa,mutta eihän se kuitenkaan lohduta.Eiköhän tässä vaan porskutella eteenpäin,kävi miten kävi.


    • !!!

      Onko mahdollista että olet ehkä jollain tavalla loukannut vaimoasi joskus? Ja siitä lähtien kaikki oli toisin....

      Väität , että ainoastaan hänessä on vika ja sinäkö olet täydellinen?

    • masentunut?

      Silloinhan ihminen ei toimi normaalisti. Täytyy lääkärin laittaa välittäjäaineet kuntoon.

    • kalle

      No ainakaan et ole yksin ongelmasi kanssa.
      Meilläkin on aika tarkkaan samanlainen tilanne, kuin mistä sinä kirjoitat.
      Kaikki aloitteet läheisyyteen tulevat minulta ja vaimo puolestaan tuntuu vaan pirun kylmältä.
      Asiasta on puhuttu ja itketty monet kerrat, mutta hetken kuluttua ollaan taas ihan samassa tilanteessa.
      Asian tekee vielä vaikeammaksi se että itsellä olisi vientiä, mutta rakastan vaimoani enkä haluaisi aloittaa mitään pettämistouhuja.
      Nyt ajatukset ovat sen suuntaisia, että elän näin siihen asti kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä, jatkosta ei tietoa.

    • puolisi

      Tunnistan tekstistä itseni. Vielä muutaman vuosi sitten olin juuri sellainen kuin tekstistä sai lukea. Missä sitten oli vika???

      Olin masentunut vaikken sitä tajunnut eikä miehenikään. Lopen uupunut. Tunsin itseni huonoksi äidiksi, puolisoksi. Aika ei riittänyt ulkonäön hoitamiseen. Kaipasin ystäviä, jotka vähitellen olivat kaikonneet jonnekin.

      Ehkä tältä pohjalta osaat vaimoasi auttaa ja ohjata vaikka lääkärille, perheneuvolaa tms...

    • make

      sana sanalta tuntuu iteltä samasta,miten voi olla mahollista?aivan kuin omasta kynästä.kiitos kun toit ajatukset julki.

    • Anonyymi

      10 vuotta katselin samaa. Sitten kirjauduin deittipalveluun.

    • Anonyymi

      Ei meilläkään liikoja höpisty ihan tavallista oli. Sitten ne viikonlopun menot ja kuinka ollakaan eräs hyvää tarkoittava tuttu näytti että tuo poika joka on äitinsä kanssa leikkikentällä on sinun ukkosi aikaan saama. En koskaan saanut varmuutta kun kielsi kaiken kaikista mutta ero tuli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe