YLEN TEKSTITYKSET EI TOIMI, SE ON TOSIASI

totta.

kaupallisten kanavien toimii. ylen tekstit häviää monesti kesken ohjelman, palaa jos palaa. monta dokumenttia on katsottu ilman tekstiä. laitteissa ei ole vika, ne on päivitetty ja toimii. surkeaa on ylen tekniikka.

26

2902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • : (

...

• vielä mitään

Jossain vaiheessa ku olis kai tarkotus että KAIKKI kanavat alkaa käyttään tota kökköö dvb-tekstitystä. Sillon kyl vedän itteni jojoon.

• Kauopalliset kanavat tuskin alkavat käyttämään DVB-tekstityksiä, sillä he menettäisivät katsojia ja siten mainostuloja. Tidetysti voi olla, että käsky tähän tulee ylhäältä päin. YLE:lle ei ole väliä katsooko ihmiset ohjelmia. YLE palveleekin tekniikkaa eikä ihmisiä.

• maikkarilla dvb
        okaro kirjoitti:

Kauopalliset kanavat tuskin alkavat käyttämään DVB-tekstityksiä, sillä he menettäisivät katsojia ja siten mainostuloja. Tidetysti voi olla, että käsky tähän tulee ylhäältä päin. YLE:lle ei ole väliä katsooko ihmiset ohjelmia. YLE palveleekin tekniikkaa eikä ihmisiä.

kyllähän Maikkari käyttää plus-kanavansa ohjelmissa DVB-tekstitystä... Esim. Inside Grand Prix tulee DVB-tekstien kera...

• ap Setä

ei voi vielä puhua, kun eiväthän ne vielä ole edes yrittäneet ottaa sitä käyttöön.
      Tässä tapauksessa takapajuuilusta on tosin niille hyötyä.

• pasi80

kun on toimivat laitteet.

• Jämes

Toimii, mutta miten? Äärettömän kankeasti. Kanavan vaihdon jälkeen saa odotella sekunteja ennenku tekstit alkaa näkymään. Sama joka boksilla.

Eikä taida olla tallentavaa boksia, joka osaisi näyttää dvb-tekstit vaikkapa 2x-kuvakelauksen aikana. Tästä syystä äärettömän pitkäveteistä välistä katsella joitain YLE:n dokumentteja, kun ei voi yhtään kelata tai putoaa tekstityksen puutteen takia kärryiltä.

• repe

Höpö höpö.Ei millään boksilla toimi niin hyvin,kuin analogina.

• tyytr
        Jämes kirjoitti:

Toimii, mutta miten? Äärettömän kankeasti. Kanavan vaihdon jälkeen saa odotella sekunteja ennenku tekstit alkaa näkymään. Sama joka boksilla.

Eikä taida olla tallentavaa boksia, joka osaisi näyttää dvb-tekstit vaikkapa 2x-kuvakelauksen aikana. Tästä syystä äärettömän pitkäveteistä välistä katsella joitain YLE:n dokumentteja, kun ei voi yhtään kelata tai putoaa tekstityksen puutteen takia kärryiltä.

"Kanavan vaihdon jälkeen saa odotella sekunteja ennenku tekstit alkaa näkymään. Sama joka boksilla."

Ja sekö pilaa elämäsi?

"Eikä taida olla tallentavaa boksia, joka osaisi näyttää dvb-tekstit vaikkapa 2x-kuvakelauksen aikana. Tästä syystä äärettömän pitkäveteistä välistä katsella joitain YLE:n dokumentteja, kun ei voi yhtään kelata tai putoaa tekstityksen puutteen takia kärryiltä."

Joo ei meikäläisen dvd-soitinkaan osaa näyttää tekstejä kuvakelauksella, mutta en silti ole vaatimassa poltettuja tekstejä dvd-elokuviin...

• Jämes
        tyytr kirjoitti:

"Kanavan vaihdon jälkeen saa odotella sekunteja ennenku tekstit alkaa näkymään. Sama joka boksilla."

Ja sekö pilaa elämäsi?

"Eikä taida olla tallentavaa boksia, joka osaisi näyttää dvb-tekstit vaikkapa 2x-kuvakelauksen aikana. Tästä syystä äärettömän pitkäveteistä välistä katsella joitain YLE:n dokumentteja, kun ei voi yhtään kelata tai putoaa tekstityksen puutteen takia kärryiltä."

Joo ei meikäläisen dvd-soitinkaan osaa näyttää tekstejä kuvakelauksella, mutta en silti ole vaatimassa poltettuja tekstejä dvd-elokuviin...

"Ja sekö pilaa elämäsi?"

Ei, ainoastaan jonkin verran katselunautintoa.

"Joo ei meikäläisen dvd-soitinkaan osaa näyttää tekstejä kuvakelauksella, mutta en silti ole vaatimassa poltettuja tekstejä dvd-elokuviin..."

Tuntuu että ainoot jotka vaatii dvb-kökköteksteihin siirtymistä on nää tämmöset joilla ei ole elämässään muuta tekemistä kuin käännellä digiboksitallennuksiaan DVD-levyiksi. Ja niihin DVD:hin on sitten jostain kumman syystä pakko saada "oikeet" dvd-tekstitykset kuvasta erillään kun ei ne kuvaan poltetut jostain syystä kelpaa.

• rahat meni, tekstit ei näy

Mitä sitten ovat ne toimivat laitteet?

Minulla on Topfield TF6000COT -merkkinen boksi, maksoi Anttilassa satakolmekymppiä. Ylen tekstitys toimii miten sattuu: ohjelmasta riippuen 1/3 - 1/10 teksteistä jää pois ykkösellä, kakkosella, Teemalla ja FST:llä. Antennisignaali on jotain 98-99 %:n luokkaa.

Ostaessa myyjä vakuutti, että tekstit toimivat, totta kai. Ja pöh. Jotenkin tuntuisi kohtuulliselta, että 130 euron laitteella ja nykyisillä lupamaksuilla saisi nähdäkseen toimivan TV-lähetyksen, mutta näemmä ei. Huijausta koko juttu, olisi se pitänyt uskoa alun perinkin.

• Hmmmm
        rahat meni, tekstit ei näy kirjoitti:

Mitä sitten ovat ne toimivat laitteet?

Minulla on Topfield TF6000COT -merkkinen boksi, maksoi Anttilassa satakolmekymppiä. Ylen tekstitys toimii miten sattuu: ohjelmasta riippuen 1/3 - 1/10 teksteistä jää pois ykkösellä, kakkosella, Teemalla ja FST:llä. Antennisignaali on jotain 98-99 %:n luokkaa.

Ostaessa myyjä vakuutti, että tekstit toimivat, totta kai. Ja pöh. Jotenkin tuntuisi kohtuulliselta, että 130 euron laitteella ja nykyisillä lupamaksuilla saisi nähdäkseen toimivan TV-lähetyksen, mutta näemmä ei. Huijausta koko juttu, olisi se pitänyt uskoa alun perinkin.

"Ostaessa myyjä vakuutti, että tekstit toimivat, totta kai. Ja pöh. Jotenkin tuntuisi kohtuulliselta, että 130 euron laitteella ja nykyisillä lupamaksuilla saisi nähdäkseen toimivan TV-lähetyksen, mutta näemmä ei. Huijausta koko juttu, olisi se pitänyt uskoa alun perinkin."

Ja tietenkin jatkat kituutusta sillä boksilla kiroten YLE-tekstityksiä, etkä palauta vehjettä takaisin kauppaan. Näin se suuri osa kansasta taitaa tehdä, eihän näitä bugisia romuja muuten olis näin paljon myynnissä.

• Sama
        Hmmmm kirjoitti:

"Ostaessa myyjä vakuutti, että tekstit toimivat, totta kai. Ja pöh. Jotenkin tuntuisi kohtuulliselta, että 130 euron laitteella ja nykyisillä lupamaksuilla saisi nähdäkseen toimivan TV-lähetyksen, mutta näemmä ei. Huijausta koko juttu, olisi se pitänyt uskoa alun perinkin."

Ja tietenkin jatkat kituutusta sillä boksilla kiroten YLE-tekstityksiä, etkä palauta vehjettä takaisin kauppaan. Näin se suuri osa kansasta taitaa tehdä, eihän näitä bugisia romuja muuten olis näin paljon myynnissä.

Kiitos kommentista.

Päinvastoin aion hetimmiten maanantaina soittaa Anttilaan (vehje on ostettu perjantaina) ja jos parannusta ei kuulu, vien boksint takaisin ja vaadin toimivan laitteen tilalle.

Maahantuoja tarjoaa sivullaan oudosti kahtakin päivitystä. Toisessa on sama versionumero kuin minulla oli koneessa sisällä, 1.13, eli se ei auta mitään. Toinen on uudempi, 1.20, mutta siinä on ilmoituksen mukaan korjattu joku Conax-kortti-bugi, joten se tuskin auttaa tähän asiaan.

Toivottavasti kaikki muutkin TF6000COT:n ostajat, joilla YLE:n tekstit eivät näy kunnolla, vievät boksinsa takaisin myyjälle. 130 eurolla nyt sentään luulisi saavansa virheettömästi toimivaa tekniikkaa.

• Sama
        Sama kirjoitti:

Kiitos kommentista.

Päinvastoin aion hetimmiten maanantaina soittaa Anttilaan (vehje on ostettu perjantaina) ja jos parannusta ei kuulu, vien boksint takaisin ja vaadin toimivan laitteen tilalle.

Maahantuoja tarjoaa sivullaan oudosti kahtakin päivitystä. Toisessa on sama versionumero kuin minulla oli koneessa sisällä, 1.13, eli se ei auta mitään. Toinen on uudempi, 1.20, mutta siinä on ilmoituksen mukaan korjattu joku Conax-kortti-bugi, joten se tuskin auttaa tähän asiaan.

Toivottavasti kaikki muutkin TF6000COT:n ostajat, joilla YLE:n tekstit eivät näy kunnolla, vievät boksinsa takaisin myyjälle. 130 eurolla nyt sentään luulisi saavansa virheettömästi toimivaa tekniikkaa.

Tässä vielä linkki siihen toiseen päivitykseen, jos jotakuta kiinnostaa:

http://www.kjaerulff1.com/cid.102/subcid.598/index.9/20.aspx

• nirkka

Jos katsot sitä dokumenttia missä ei sinun romuboksilla tekstitys näy niin ota kapula käteen ja teksti-tv päälle, jos ohjelma tulee ykköseltä niin näppäile sivuksi 451, jos ohjelma tulee kakkoselta niin 452 tai jos Teemalta niin 453...

• totta.

Itsellä kokemuksia kuudesta boksista.
      Kaikissa pelaa YLE:n tekstitykset.

Syitä päinvastaisiin väitteisiin:
      -Taitamattomuus
      -Halu mollata

Muita syitä en ole keksinyt.

• repe

Olla ihan tosissas.heh.

• vain
        repe kirjoitti:

Olla ihan tosissas.heh.

Yhtä tosissani kuin aloittaja.

• päikseen

"Itsellä kokemuksia kuudesta boksista.
        Kaikissa pelaa YLE:n tekstitykset."

Vaihdetaan sitten. Saat tämän Topfieldin, jos annat toimivan boksin vaihdossa. Kun sinulla kaikki kuulemma toimii.

"Syitä päinvastaisiin väitteisiin:
        -Taitamattomuus
        -Halu mollata"

Tähän asti olen elämässäni saanut kaikki kunnossa olevat elektroniikkalaitteet toimimaan OK. YLE:n tekstitykset vain eivät toimi digiboksien bugisissa ohjelmistoissa. Ei siinä sen kummempaa.

"Muita syitä en ole keksinyt."

Melkoista mielikuvituksen puutetta.

• logiikkaa
        vain kirjoitti:

Yhtä tosissani kuin aloittaja.

"Mun boksissa toimii YLE:n tekstitys ->
        kaikkien muidenkin bokseissa toimii YLE:n tekstitys."

Loistavaa logiikkaa, enpä paremmin sano.

• Hukassa?
        logiikkaa kirjoitti:

Lueppa vastauksen alku
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=4500000000000395&posting=22000000019022506

Kirjoituksesi:
        kaikkien muidenkin bokseissa toimii YLE:n tekstitys"
        tulisi korjata muotoon:
        "Mun bokseissa toimii YLE:n tekstitys ->
        kuitenkin aloittajan boksissa ei toimi YLE:n tekstitys. Missä vika? Boksissa vai käyttäjässä?"

Tässä logiikka; Kaikissa bokseissa joihin olen
        törmännyt toimii. Mistä ihmeestä valitus.

• logiikkaa
        päikseen kirjoitti:

"Itsellä kokemuksia kuudesta boksista.
        Kaikissa pelaa YLE:n tekstitykset."

Vaihdetaan sitten. Saat tämän Topfieldin, jos annat toimivan boksin vaihdossa. Kun sinulla kaikki kuulemma toimii.

"Syitä päinvastaisiin väitteisiin:
        -Taitamattomuus
        -Halu mollata"

Tähän asti olen elämässäni saanut kaikki kunnossa olevat elektroniikkalaitteet toimimaan OK. YLE:n tekstitykset vain eivät toimi digiboksien bugisissa ohjelmistoissa. Ei siinä sen kummempaa.

"Muita syitä en ole keksinyt."

Melkoista mielikuvituksen puutetta.

Lainataan tähän, nimimerkki logiikka, kirjoitti:

["Mun boksissa toimii YLE:n tekstitys ->

Loistavaa logiikkaa, enpä paremmin sano."]

Kokemuksesi on siis yhdestä --> missään ei toimi.

• logiikkaa
        Hukassa? kirjoitti:

Lueppa vastauksen alku
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=4500000000000395&posting=22000000019022506

Kirjoituksesi:
        kaikkien muidenkin bokseissa toimii YLE:n tekstitys"
        tulisi korjata muotoon:
        "Mun bokseissa toimii YLE:n tekstitys ->
        kuitenkin aloittajan boksissa ei toimi YLE:n tekstitys. Missä vika? Boksissa vai käyttäjässä?"

Tässä logiikka; Kaikissa bokseissa joihin olen
        törmännyt toimii. Mistä ihmeestä valitus.

"Tässä logiikka; Kaikissa bokseissa joihin olen
        törmännyt toimii. Mistä ihmeestä valitus."

Et varmaankaan ole koekäyttänyt kaikkia Suomen markkinolla olevia bokseja. Muut kuin sinä ovat törmänneet bugisiin bokseihin, joissa Ylen tekstit eivät toimi kunnolla.

Ei luulisi olevan kohtuuttoman vaikea asia ymmärtää.

• Ymmärtäjä
        logiikkaa kirjoitti:

"Tässä logiikka; Kaikissa bokseissa joihin olen
        törmännyt toimii. Mistä ihmeestä valitus."

Et varmaankaan ole koekäyttänyt kaikkia Suomen markkinolla olevia bokseja. Muut kuin sinä ovat törmänneet bugisiin bokseihin, joissa Ylen tekstit eivät toimi kunnolla.

Ei luulisi olevan kohtuuttoman vaikea asia ymmärtää.

"Et varmaankaan ole koekäyttänyt kaikkia Suomen markkinolla olevia bokseja."

Sinä siis ole...

• poikkeava?

Meillä ei ole ylen tekstit hävinneet koskaan. Ei ole tarvinnut katsoa yhtään dokumenttia ilman tekstejä.

Ei ole meilläkään laitteissa vikaa, eikä edes ylen tekniikassa.

• Pasi80

Handan DVB-C6000 ja Humaxin vanha talentava 1-virittimenmalli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6638
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      40
      4562
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      55
      2299
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      39
      1868
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      7
      1438
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1219
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      17
      1184
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1181
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1154
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1097
    Aihe