Automaattinen muotoilu riivaa

Mikä avuksi?

Mitä teen kun kirjoittaessani tekstitiedostoa ja muotoillessani jotakin väliotsikon fonttia Microsoft Word muuttaa KOKO tekstin fontin automaattisesti, vaikka olen aktivoinut ainoastaan yhden väliotsikon?

Olen yrittänyt korjata asiaa poistamalla automaattista muotoilua osoittavat ruksit kohdasta Muotoile > Automaattinen muotoilu > Asetukset > Käytä. Silti Word muuttaa edelleen koko asiakirjan fontin. Mikä avuksi?

Etukäteen paljon kiitoksia avusta!

14

913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua tarvitaan täälläkin

Niimpä!
      Kaikki ruksit ja autfunktiot pitäis olla pois päältä ja välillä MicroSoftin kirous iskee!

• varma ettei

siinä valinnassa ole mukana entereitä jotka siirtäisivät sen muotoilun sitten kappaleeseenkin.

Yks keino on tietysti käyttää Tyylejä otsikoissa.

• Mikä avuksi?

Joo, ei pitäisi olla entereitä; vain otsikko on aktivoitu. Tällaista ongelmaa ei ollut aikaisemmin koneellani, mutta viime aikoina on ollut jatkuvasti, enkä saa asetuksia muuttamalla sitä pois.

En osaa valitettavasti käyttää Tyylejä, kun en ole koskaan opiskellut tekstinkäsittelyä.

• ohjeista löytyi tämä
        Mikä avuksi? kirjoitti:

Joo, ei pitäisi olla entereitä; vain otsikko on aktivoitu. Tällaista ongelmaa ei ollut aikaisemmin koneellani, mutta viime aikoina on ollut jatkuvasti, enkä saa asetuksia muuttamalla sitä pois.

En osaa valitettavasti käyttää Tyylejä, kun en ole koskaan opiskellut tekstinkäsittelyä.

Jos valitset kappaleen koko tekstin lukuun ottamatta kappalemerkkejä ja muutat sitten valitun tekstin merkkimuotoilua, Microsoft Word käyttää uutta merkkimuotoilua myös kappalemerkkeihin. Kun aloitat uuden kappaleen painamalla ENTER-näppäintä, uusi merkkimuotoilu siirtyy kaikkiin seuraaviin kappaleisiin. Tämä johtuu siitä, että kappaletta edeltävä kappalemerkki sisältää kappaleen muotoilumääritykset.

Jos haluat muotoilla kappaleen tekstiä, mutta et kappalemerkkejä ja seuraavia kappaleita, valitse ensin teksti, jonka haluat muotoilla, ja käytä sitten merkkimuotoilua tekstin muotoiluun. Valitse sitten kappalemerkki ja paina CTRL VÄLILYÖNTI. Tämä toimi poistaa merkkimuotoilun kappalemerkistä. Kun aloitat uuden kappaleen, kappalemerkki ei sisällä vanhaa merkkimuotoilua

• Mikä avuksi?
        ohjeista löytyi tämä kirjoitti:

Jos valitset kappaleen koko tekstin lukuun ottamatta kappalemerkkejä ja muutat sitten valitun tekstin merkkimuotoilua, Microsoft Word käyttää uutta merkkimuotoilua myös kappalemerkkeihin. Kun aloitat uuden kappaleen painamalla ENTER-näppäintä, uusi merkkimuotoilu siirtyy kaikkiin seuraaviin kappaleisiin. Tämä johtuu siitä, että kappaletta edeltävä kappalemerkki sisältää kappaleen muotoilumääritykset.

Jos haluat muotoilla kappaleen tekstiä, mutta et kappalemerkkejä ja seuraavia kappaleita, valitse ensin teksti, jonka haluat muotoilla, ja käytä sitten merkkimuotoilua tekstin muotoiluun. Valitse sitten kappalemerkki ja paina CTRL VÄLILYÖNTI. Tämä toimi poistaa merkkimuotoilun kappalemerkistä. Kun aloitat uuden kappaleen, kappalemerkki ei sisällä vanhaa merkkimuotoilua

Kuulostaa siltä, että ratkaisu olisi lähellä, :-) mutta mitä sinä ja Microsoft tarkoitatte kappalemerkillä?

Entä jos haluaisin jatkossa välttää fonttikorjailun monimutkaisuuden, miten välit voisi merkitä ilman enter-näppäimen painamista?

• no juuri se
        Mikä avuksi? kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ratkaisu olisi lähellä, :-) mutta mitä sinä ja Microsoft tarkoitatte kappalemerkillä?

Entä jos haluaisin jatkossa välttää fonttikorjailun monimutkaisuuden, miten välit voisi merkitä ilman enter-näppäimen painamista?

Enterin merkki, tulostumattomat ohjausmerkit saat näkyviin Vakio-työkalurivin nuottia muistuttavasta näppäimestä.
        - Toivottavasti Wordin ohje auttoi.

Voit kokeilla onko asiaan vaikutusta myös sillä että otat Työkalut - Automaattisen korjauksen asetukset - Automaattinen muotoilu kirjoitettaessa - Automaattisesti kirjoitettaessa kohdassa kahdesta ensimmäisestä kohdasta ruksin pois jos sinulla niissä ruksi on. - Tosin luulen ettei vaikuta tähän ongelmaasi.

• Mikä avuksi?
        no juuri se kirjoitti:

Enterin merkki, tulostumattomat ohjausmerkit saat näkyviin Vakio-työkalurivin nuottia muistuttavasta näppäimestä.
        - Toivottavasti Wordin ohje auttoi.

Voit kokeilla onko asiaan vaikutusta myös sillä että otat Työkalut - Automaattisen korjauksen asetukset - Automaattinen muotoilu kirjoitettaessa - Automaattisesti kirjoitettaessa kohdassa kahdesta ensimmäisestä kohdasta ruksin pois jos sinulla niissä ruksi on. - Tosin luulen ettei vaikuta tähän ongelmaasi.

Kuten jo ensimmäisessä viestissäni sanoin, olen ottanut pois ruksit. Olen toisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että tämä ongelma pitäisi voida ratkaista ilman lisätyötä tuovaa kikkailua.

Mainittakoon, että ongelmaa ei ollut aiemmin. Se on tullut koneeseeni - kenties XP:n automaattisten päivitysten myötä.

• mulla on
        Mikä avuksi? kirjoitti:

Kuten jo ensimmäisessä viestissäni sanoin, olen ottanut pois ruksit. Olen toisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että tämä ongelma pitäisi voida ratkaista ilman lisätyötä tuovaa kikkailua.

Mainittakoon, että ongelmaa ei ollut aiemmin. Se on tullut koneeseeni - kenties XP:n automaattisten päivitysten myötä.

word 2003 ja XP-käyttis, eikä ongelmaa kuten sulla. Sun omissa asetuksissa jossain se vian alkulähde.

• Mikä avuksi?
        mulla on kirjoitti:

word 2003 ja XP-käyttis, eikä ongelmaa kuten sulla. Sun omissa asetuksissa jossain se vian alkulähde.

Pidän tuota mahdollisena. Mutta mikä siis avuksi käytännössä? Olen siis poistanut automaattisen asetuksen ruksit sillä tavoin kuin olen kuvaillut alkuperäisessä viestissäni. Ydinkysymys lieneekin: voivat jotkin muut asetukset *jossain muualla* vielä ylläpitää tätä ongelmaa?

• wordin ohjeessa
        Mikä avuksi? kirjoitti:

Pidän tuota mahdollisena. Mutta mikä siis avuksi käytännössä? Olen siis poistanut automaattisen asetuksen ruksit sillä tavoin kuin olen kuvaillut alkuperäisessä viestissäni. Ydinkysymys lieneekin: voivat jotkin muut asetukset *jossain muualla* vielä ylläpitää tätä ongelmaa?

annettu näppäinyhdistelmä?

Sille sitten ei voi mitään jos käyttäjässä on vikaa :)))))

• A ja O
        wordin ohjeessa kirjoitti:

annettu näppäinyhdistelmä?

Sille sitten ei voi mitään jos käyttäjässä on vikaa :)))))

Kysymys oli teksinkäsittelyn pitämisestä yksinkertaisena. Ikävää, että menet henkilökohtaisuuksiin.

• Yksinkertaisinta
        A ja O kirjoitti:

Kysymys oli teksinkäsittelyn pitämisestä yksinkertaisena. Ikävää, että menet henkilökohtaisuuksiin.

tekstinkäsittely tietenkin olisi kun kone olisi ajatustenlukija.

• kirjiss

mulla on ihan sama ongelma, erittäin ärsyttävä. nytkin kuin tein listaa, eli lisäsin "pallon" tekstiin, niin se päätti pistää ne pallot kaikille riveille. eikö tuota saa muka mitenkään muuten pois kuin ihme kikkailulla kirjoittaessa? kotona tai muualla ongelmaa ei nimittäin ole ollut, vain työkoneella.

• kirjiss

joo eli ongelma näyttäis olevan vaan word 2002:sse, ei muuta kuin versio vaihtoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      3098
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1157
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1045
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      997
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      791
    Aihe